Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-23, 16:33 Duster w Automaniaku
Jednym z bohaterów dzisiejszego odcinka Automaniaka był Duster,
Wersja zapewne tce 4x4, po tuningu off-road za 7 tys.
Rywalizował z Uazem i Ładą Nivą.
I niestety poległ na całej linii, mimo że zadania nie były specjalnie trudne.
Powody praktycznie dwa - włączające się mimo wyłączenia ESP/TCS (idiotyzm) i krótka skrzynia biegów.
I tu ukłon w stronę dacio-klakierów, którzy w tym ostatnim elemencie nie widzieli nic zdrożnego.
Jarek Maznas, który powoził Dusterem niestety się z nimi nie zgadza - ale widocznie jest narzekaczem i nie miałby po co wchodzić na forum, bo przecież żadnej winy po stronie Dacii być nie może, to jest jasne jak słońce....
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-10-25, 21:44, w całości zmieniany 2 razy
Wysłany: 2016-10-23, 17:41 Re: Duster w Automaniaku
Cav napisał/a:
Jednym z bohaterów dzisiejszego odcinka Automaniaka był Duster,
Wersja zapewne tce 4x4, po tuningu off-road za 17 tys.
Rywalizował z Uazem i Ładą Nivą.
Porównanie totalnie bez sensu - jeśli porównywać jabłko do jabłka a nie jabłko do ziemniaka.
Powinni porównywać samochody chociaż zbliżone - czyli w wersji 4x4 Nissana Qashkaia i tak Skoda Yeti, czy też Kia Sprtage i oczywiście te wszystki pojazdy w wersji 4x4 . Wybór Łady i Uaz jako samochodów o zupełnie innej konstrukcji napędu świadczy źle o twórcach tego typu programów
Cav napisał/a:
I niestety poległ na całej linii, mimo że zadania nie były specjalnie trudne.
Powody praktycznie dwa - włączające się mimo wyłączenia ESP/TCS (idiotyzm) i krótka skrzynia biegów.
Gdyby własnie porównywano jabłko do jabłka - czyli pojazdów wyżej wymienionych wynik byłby zupełnie inny.
Ponieważ porównanie takie zrobiłem na swoim małym torze testowym na swojej hacjendzie to dlatego wybrałem Dustera i chwalę go za taka krótką skrzynię na 1 która sprawdza się właśnie na trudnych trasach.
A ESP - trzeba pamiętać o wyłączaniu bo ono z automatu jest aktywne po każdym wpięciu biegu. ( no chyba że sobie coś przeprogramowałem CLIPEM). Ale to dlatego żeby zawsze kierowcę wyprowadzić z niebezpiecznej sytuacji na drodze. Jeśli ktoś chce jeździć wyłącznie w terenie to musi te wszystkie opcje ustawić pod swoja jazdę a nie narzekać że mu się coś bez przerwy włącza mimo że on nie chce.
W każdym razie można w dość duży sposób sobie ustawić CLIP-em możliwości załaczania ESP.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-23, 18:37 Re: Duster w Automaniaku
jas_pik napisał/a:
Cav napisał/a:
Jednym z bohaterów dzisiejszego odcinka Automaniaka był Duster,
Wersja zapewne tce 4x4, po tuningu off-road za 17 tys.
Rywalizował z Uazem i Ładą Nivą.
Porównanie totalnie bez sensu - jeśli porównywać jabłko do jabłka a nie jabłko do ziemniaka.
Powinni porównywać samochody chociaż zbliżone - czyli w wersji 4x4 Nissana Qashkaia i tak Skoda Yeti, czy też Kia Sprtage i oczywiście te wszystki pojazdy w wersji 4x4 . Wybór Łady i Uaz jako samochodów o zupełnie innej konstrukcji napędu świadczy źle o twórcach tego typu programów
Kryterium była cena i 4x4, pewnie mogli dorzucić Vitarę, ale ona nie miała żadnych szans ze względu na bylejaki prześwit, a to zupełnie nie był odcinek asfaltowy.
Z tego samego powodu porównanie do w/w tez nie wchodziło w rachubę, bo zdolności terenowych nie mają żadnych - to są crossovery, a nie tanie suvy jak Duster.
Duster w standardzie też miałby kłopoty, ten w programie był o 6 cm podniesiony, ze snorkelem i możliwościami brodzenia dwa razy lepszymi.
Ale chyba zapomnieli o lepszych gumach - wyraźnie się ślizgał.
Dobór był chyba właśnie wg ceny, podali że nowa Niva kosztuje 51, Duster 53 a Uaz 58 tys.
Oczywiście fajnie byłoby gdyby poszli za ciosem i zrobili porównanie tanich suvów/crossoverów 4x4.
Ale to i tak było lepsze niż zeszłotygodniowe testy limuzyn za pół mln.
jas_pik napisał/a:
Cav napisał/a:
I niestety poległ na całej linii, mimo że zadania nie były specjalnie trudne.
Powody praktycznie dwa - włączające się mimo wyłączenia ESP/TCS (idiotyzm) i krótka skrzynia biegów.
Gdyby własnie porównywano jabłko do jabłka - czyli pojazdów wyżej wymienionych wynik byłby zupełnie inny.
Ponieważ porównanie takie zrobiłem na swoim małym torze testowym na swojej hacjendzie to dlatego wybrałem Dustera i chwalę go za taka krótką skrzynię na 1 która sprawdza się właśnie na trudnych trasach.
A ESP - trzeba pamiętać o wyłączaniu bo ono z automatu jest aktywne po każdym wpięciu biegu.
Ono się samo wyłączyło przy jakiejś tam szybkości w kamieniołomie, więc to nie ten problem.
Co do jedynki - nikt do niej nie ma pretensji, problem jest taki, że zesputo resztę skrzyni przy okazji - i efekt jest jaki jest.
Słaby po prostu.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-10-23, 18:41, w całości zmieniany 3 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-10-23, 18:55
problem tkwi głównie w oponach - na tych , w które był obuty (prawdopodobnie conti cross contact) w takim terenie za szybko się nie pojedzie, drugi problem, to brak reduktora (pozostałe go miały) DD to nie jest auto terenowe i nie wiem, co miał udowodnić test w takim zestawieniu
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-10-23, 18:57, w całości zmieniany 2 razy
Wysłany: 2016-10-23, 19:00 Re: Duster w Automaniaku
Cav napisał/a:
Ale chyba zapomnieli o lepszych gumach - wyraźnie się ślizgał.
A to jest podstawa jak chcesz jeździć w terenie.
Ciekaw jestem czy wszystkie były chociaż na porównywalnych modelach opon.
Po dzisiejszym przejeździe uważam moje Yokohamy za dobry wybór i kompromis pomiędzy asfaltem, a terenem. Zwłaszcza tym wąwozem pełnym błota, z którego nie widać było dachu i późniejszym zjazdem w kolejny jar.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-10-23, 19:02 Re: Duster w Automaniaku
Marek1603 napisał/a:
Ciekaw jestem czy wszystkie były chociaż na porównywalnych modelach opon.
No jak były, jak nie były? UAZ miał klocki jak w ciągniku Ursus.
Wysłany: 2016-10-23, 20:28 Re: Duster w Automaniaku
Cav napisał/a:
Kryterium była cena i 4x4, pewnie mogli dorzucić Vitarę, ale ona nie miała żadnych szans ze względu na bylejaki prześwit, a to zupełnie nie był odcinek asfaltowy.
I sam potwierdzasz że inne 4x4 w podobnym obszarze cebnowym nie mogły stanąć w szrnkach. A UAZ i NIVA mają zupełnie inny układ przeniesienia napędu bo maja reduktory - dlatego tego nie można porównywać . A różnice opn to już totalny odlot.
Cav napisał/a:
Dobór był chyba właśnie wg ceny, podali że nowa Niva kosztuje 51, Duster 53 a Uaz 58 tys.
Zaraz -przecież napisałeś że Duster został podrasowany kwotą 19 000 zł .
W tym momencie cenowo jesteśmy na pozycji biednych wersji Skody/Kii/Suzuki . A że ich prześwit jest śmieszny to zupełnie inna bajka.
Cav napisał/a:
Co do jedynki - nikt do niej nie ma pretensji, problem jest taki, że zesputo resztę skrzyni przy okazji - i efekt jest jaki jest.
Słaby po prostu.
Nikt nigdy nie pisał że Duster jest dobrym samochodem na autostrady. Jest idealny na polne drogi i lekki teren w odróźnieniu od innych SUV-ów które nimi nie są bo żaden z konkurentów w podobnym obszarze cenowym i 4x4 nie ma podobnego prześwitu jak Duster ( albo lepiej jak Sanderka Stepway). Ale coś za coś - skrzynia jest jaka jest po to aby jednak zachowanie w jeździe terenowej ( bez reduktora) było w miarę poprawne. I takie jest .
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-23, 21:19
Dar1962 napisał/a:
problem tkwi głównie w oponach - na tych , w które był obuty (prawdopodobnie conti cross contact) w takim terenie za szybko się nie pojedzie, drugi problem, to brak reduktora (pozostałe go miały) DD to nie jest auto terenowe i nie wiem, co miał udowodnić test w takim zestawieniu
Na pewno udowodnił, że w Dusterze jest dużo do poprawy, a elektronika i mechanika powinna być robiona z głową.
BTW: Łada też chyba jechała na seryjnych oponach.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-23, 21:25 Re: Duster w Automaniaku
jas_pik napisał/a:
Nikt nigdy nie pisał że Duster jest dobrym samochodem na autostrady. Jest idealny na polne drogi i lekki teren w odróźnieniu od innych SUV-ów które nimi nie są bo żaden z konkurentów w podobnym obszarze cenowym i 4x4 nie ma podobnego prześwitu jak Duster ( albo lepiej jak Sanderka Stepway). Ale coś za coś
No właśnie niekoniecznie.
Nikt nie oczekuje od Dustera super zachowania się na autostradach.
Ale po co psuć coś co było lepsze, czymś gorszym?
Jeździłem wersją 4x2 i jej zachowanie na autostradzie jest po prostu wyraźnie lepsze, więc nie było żadnego powodu żeby to zepsuć.
Ty może nie oczekujesz samochodu uniwersalnego, ale ja tak, więc oczekuję że samochód będzie maksymalnie (za daną cenę) dobry w każdych warunkach - więc, że nikt go nie będzie psuł bez potrzeby swoimi bezsensownymi innowacjami.
Już powoli się z ich części wycofują - np. z otwierania szyb na konsoli środkowej, klaksona w gałce świateł, pakowania na siłę koła zapasowego do środka bagażnika, to może i kiedyś wycofają się z popsucia całej skrzyni z racji poprawienia biegu pierwszego.
I wcale nie musi być coś za coś, żeby poprawić jedną rzecz, wcale nie trzeba zepsuć drugiej.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-10-23, 21:26, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-10-26, 07:22
Cav napisał/a:
Marcinbzyk napisał/a:
Takiego podniesienia (210) nie zniosą przeguby i półosie za krótkie.
Ale o co chodzi, jakie 210?
Przecież wyraźnie pisałem, że chodzi o podniesienie o 6 cm.
Pitubski też pisał o 2 rzeczach:
-zwiększeniem prześwitu
-ORAZ dwukrotnym zwiększeniem głębokości brodzenia (z 35 na 70 cm).
Ktoś ma problemy z rozumieniem słowa pisanego?
Napisał "prześwit i głębokość brodzenia"- spójnik "i" oznacza zwiększenie obu tych rzeczy dwukrotnie - co wydawało mi się niemożliwe. Tak własnie należy rozumieć "słowo pisane"
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2016-10-26, 08:54, w całości zmieniany 3 razy
Nie oglądałem jeszcze odcinka, ale czytam dyskusję i interesuje mnie jedno.
Skoro ta testowana Dacia Duster miała być "tuningowana" przez tą znaną firmę i to za konkretną kwotę 7000 PLN to w tej wersji chyba od razu ma zmieniane opony na szersze i terenowe?
Przynajmniej tak wynika z opisu pakietu Adventure:
zwiększenie prześwitu o 60 mm
elementy przywracające geometrię zawieszenia
opony terenowe o większej średnicy
stalowa płyta osłonowa silnika
płyta montażowa wyciągarki zabudowana w przednim zderzaku
wyciągarka elektryczna 12V o uciągu 4500/9000 LBS ze sterowaniem bezprzewodowym
zestaw akcesoriów do wyciągarki
cna 6700 PLN (netto)
a tym bardziej jeśli była to full opcja czyli pakiet Overlimit za 7300 PLN (netto)
Też nie oglądałem, ale choć bez względu na opony, prześwit i rodzaje testów za ograniczenie możliwości terenowych na pewno w jakiejś części odpowiada ESP, to jednak skrócona skrzynia może jedynie pomóc, nie zaszkodzić. Ewentualnie jej winą jest wciąż zbytnia długość, mimo skrócenia. W każdej terenowej sytuacji krótsze przełożenia są lepsze, dlatego w końcu stosuje się reduktory. Nawet red. Maznas pewnie o tym wie, więc jakoś nie przypuszczam, żeby krytykował dusterową "jedynkę" za to, że jest wyjątkowo krótka.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-26, 15:58
laisar napisał/a:
Też nie oglądałem, ale choć bez względu na opony, prześwit i rodzaje testów za ograniczenie możliwości terenowych na pewno w jakiejś części odpowiada ESP, to jednak skrócona skrzynia może jedynie pomóc, nie zaszkodzić. Ewentualnie jej winą jest wciąż zbytnia długość, mimo skrócenia. W każdej terenowej sytuacji krótsze przełożenia są lepsze, dlatego w końcu stosuje się reduktory. Nawet red. Maznas pewnie o tym wie, więc jakoś nie przypuszczam, żeby krytykował dusterową "jedynkę" za to, że jest wyjątkowo krótka.
Coście się tak uparli na tą jedynkę, jak pragnę zdrowia?
Skrzynia składa się z 6 biegów, a nie tylko z jednego, o którym każdy dacio-klakier fanzoli bez opamiętania !!!!
Krytykował skrzynię po wyścigu na czas, w którym trzeba było cisnąć ile się dało, więc dziadowska skrzynia go spowolniła.
Jedynki pewnie nawet wtedy nie włączył, bo i po co?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum