Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 80 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3626 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-03, 15:46
Pomstującym na brak niutonów w H4D (1.0 Sce) przypominam że maksymalny moment jest przy 2850 rpm a w D4F (1.2 16V) ) przy 4250 rpm
W codziennym użytkowaniu nawet się tych brakujących 10 Nm nie zauważy ....
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 787 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-06, 09:33
Z silnikiem o 50KM logan mcv jakoś też się potoczy ale nie o to chodzi, Tu jest wypowiedz człowieka testującego auta i imo jest to bardzo dobre podsumowanie odnośnie gamy silników https://youtu.be/la-8-8_wb0c?t=935 . Jak ten test przeprowadzany to nie było jeszcze 0.9 tce ale jednak tce ma 140 Nm a dci na chwilę testu miało 200 a obecnie 200 ma 75 a 90 220.
Po pierwsze jazda testowa
Po drugie temperamenty kierowców są różne, nie każdy potrzebuje wrażeń z tytułu wciskania w fotel po starcie
Po trzecie są ludzie którzy wykorzystują swoje auta głównie w mieście gdzie 60KM jest lepsze od 260KM bo zwyczajnie mniej paliwa spali.
Po czwarte do aut z silnikiem benzynowym wykorzystuje sie skrzynie biegów z innymi przełożeniami niż do diesli (wykorzystujące fakt że jednak w benzynach występują większe prędkości obrotowe silników)
Sandero to auto miejskie i ta "litrówka" do kulania się wystarczy. Biorąc pod uwagę stosunek kg do Nm (przyspieszenie, elastyczność), to szczerze przyznam, że taki sam stosunek mam w Golfie i nie narzekam, wystarcza do normalnej jazdy.
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2017-01-19, 10:16
Coś w tym jest co mówisz Mam do pracy 35 km w jedną stronę (w tym 10 po autostradzie) i poza nią wyleczyłem się z wyprzedzania TIR-ów. Na takim dystansie jadąc jak wariat i wyprzedzając co chwila ciężarówki zyskam może 5 minut kosztem znacznie wyższego spalania i utrzymywania pełnej koncentracji za kółkiem. A tak muzyczka leci i jest fajnie
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 80 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3626 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-19, 10:27
I tak trzymać. Widywałem na autostradach w DE Sandero/Logany majestatycznie toczące się prawym pasem 110 - 120 km/h - wystarczało na spokojne wyprzedzanie ciężarówek (zwłaszcza na trzypasmowych) i nikt tam za kółkiem pierd... nie dostawał.
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 401 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-01-19, 12:27
Na autostradzie zwracałem uwagę na wyprzedzające mnie samochody, ja jechałem 110-120, a oni lekko 140-150. Następnie te same pojazdy widywałem jak zjeżdżają na stację czy parking. Niektórzy nawet 3 razy mnie wyprzedzili, wiec w sumie zużyli więcej paliwa, byli bardziej zmęczeni, a dojechali nad morze w tym samym czasie, co ja
Marka: Renault
Model: Megane Grandtour
Silnik: 1.2 Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lip 2014 Posty: 53 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-01-19, 13:14
robiłem kiedyś eksperyment na A4. Startowaliśmy z kolegą ze stacji paliw przy Gliwicach, a spotkaliśmy się na stacji za Wrocławiem. On sporym BMW jechał 140-170km/h ja Berlingo nie przekraczałem 120 km/h Różnica raptem 15 minut i 4 litry paliwa zużyte więcej.....niby nie warto i nie ma się co szarpać....
ale z drugiej strony ja po kilku latach prowadzenia samochodów, którymi nawet na autostradzie nie przekraczałem 130 km/h, teraz jadą ta sama trasą 140- 150 km/h zmęczenia większego nie odczuwałem, a miałem wrażenie, ze kilometry mijają szybciej, a i nieco sprawniej szło zmienianie pasa i włączanie się na lewy.
Oczywiście szybszych dróg w Polsce przybywa, jednak jadąc raz, dwa razy w roku różnica znikoma, dla tych co podróżują częściej, a może i po Europie południowo-zachodniej - moc i komfort jazdy będzie miał znaczenie
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2017-01-19, 13:30
Na autostradzie szybsza jazda ma sens, ale odnoszę wrazenie, ze na krajowce, gdzie co chwila musimy wyprzedzać TIRa nie ma żadnego i lepiej się toczyć te 80-90 za ciężarówka.
Nie wiem co wy macie do tych siedzeń - dla mnie nie są za krótkie (mam 180 cm). Jedynie trzymanie boczne mogłoby być lepsze.
Ja mam 183cm i po zajęciu miejsca z przodu mam wrażenie, że zaraz zsunę się z siedziska, bo jest strasznie miękkie i ma za krótkie podparcie ud, odczucie jakbym siedział na brzegu fotela. Pewnie to kwestia do przyzwyczajenia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum