Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Do właścicieli TCe - jak wrażliwy jest silnik na paliwo?
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-31, 00:07   

wszyscy sie wypowiadają w najlepszy sposób czyli ja leje paliwo z X od 50 lat i igła .
Gdyby stacja sprzedawała chrzczoną ropą to prędzej mafia wywiozła by cie do lasu niż dała 15 tyś .
Tłumaczenie może być jedno w tym okresie nastąpiło z winny stacji np zanieczyszczenie zbiorników i nie chcieli aby sprawa wyszła na jaw bo stracili by dużo więcej +autoryzacje np orlenu .

Co do forumowych prawników straszących analizami rzeczoznawcami itp
Zdjęcia części z opisem są wysłana do niemców i to oni decydują czy zrobią to na gwarancji . Dla serwisu to najlepsza możliwość bo odpowiedzialność przejmuje importer a oni wydają więcej na prawników niż mechaników . Zresztą jak klient jest awanturujący to auto jest spychane na bok i czeka na rzeczoznawce importera który zawsze znajdzie więcej powodów odmówienia gwarancji .
Jedyne pole manipulacji to początkowy opis mechanika , tutaj pewne rzeczy można przemilczeć aby otrzymać refundacje ale i tak części potem idą do weryfikacji do niemców .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-10-31, 00:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-10-31, 09:00   

Dokładnie jak klijent jest uparty. To wpłaca 600ejro za expertyzę. Przychodzą potem pięknie oznaczone z przekrojami zdjęcia. Na których wszystko ładnie widać. I zawsze po takim czymś jak klijent chce zachować gwarancję obowiązuje zasada zero tolerancji. Czyli wymieniamy wszystko. Wtryski, przewody do nich szynę zbiorczą i czujniki, pompę wysokiego ciśnienia, filtr, podstawę, zbiornik paliwa, pompę która w nim jest, przewody nisko ciśnieniowe. Dlatego pisałem że cena podejrzanie niską.
 
słoń 



Marka: Dacia/Renault
Model: Dacia Sandero/Trafic
Silnik: 1,0tce+LPG/1,6 DCI Energy
Rocznik: 2020/2017
Wersja: Celebration
Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 287
Skąd: DOL SZ GCZ
Wysłany: 2016-11-02, 20:48   

Przejechałem moim 1,2 TCE 176kkm, tankowanie tylko Orlen. Nigdy jaj żadnych nie miałem.Silnik pracuje równo i cicho. Nic nie puka i nie stuka.Panie. Jestem zadowolony
_________________

 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: Trzy Dustery
Silnik: 1.6 1.0 1.2
Rocznik: 2017 2020 2024
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 338
Skąd: Kęty
Wysłany: 2016-11-05, 09:22   

No i gitares :) Nie wiecie czase, czy ten silnik będzie dobrze reagował na Pb98? Czy będzie miał większą moc?
_________________
salon@dogspassion.pl
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3713
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-11-05, 09:31   

No i może... Ale nie do końca, bo tam jest elektroniczny zapłon i on to automatycznie reguluje zapłon na tym paliwie. A kierowca tylko psychicznie odczuwa niby poprawę jazdy. Szkoda kasy na droższe paliwo.
Na Pb95 też pojedzie bez wielkiej szkody. Już nalatałem blisko 64 tys.km na LPG i na Pb95 i nic się nie dzieje.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-11-05, 09:43   

Być może po wykasowaniu adaptacji i nowej nauce na PB98 trochę by zyskał.
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: Trzy Dustery
Silnik: 1.6 1.0 1.2
Rocznik: 2017 2020 2024
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 338
Skąd: Kęty
Wysłany: 2016-11-05, 09:47   

Kiedy sprawdzałem w Mondeo to na Pb98 na hamowni wypluł około 15 koni więcej. Znacznie lepiej wchodził na obroty i spalanie było mniejsze.

Zwyczajnie jak juz kupię, to pojadę na hamownię i sprawdzę. BP Pb95 i Shell V-Power Pb98. Podam wyniki na forum.
_________________
salon@dogspassion.pl
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-05, 10:03   

Kacper_Potocki napisał/a:
Czy będzie miał większą moc?

Nie.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-05, 10:42   

https://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa
_________________
Moje auto
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-11-05, 11:33   

W starych fordach była kostka pod maską. To ona determinowała rodzaj paliwa. Po zalaniu paliwa o wyższej LO wypinałeś kostkę i auto zyskiwało na mocy i momęcie. To samo w nowszych silnikach dasz paliwo o mniejszej LO sterownik sobie poradzi tak by nie niszczyć silnika. Dasz o wyższej zyska na mocy. Oczywiście silnik musi być do tego dostosowany. Bo wlanie paliwa o wyższej LO niż przewidział konstruktor danego silnika nic nie zmienia. Tu właśnie jest największe pole do popisu w jednostkach doładowanych.
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-11-08, 17:43   

Kacper_Potocki napisał/a:
Kiedy sprawdzałem w Mondeo to na Pb98 na hamowni wypluł około 15 koni więcej. Znacznie lepiej wchodził na obroty i spalanie było mniejsze.

Zwyczajnie jak juz kupię, to pojadę na hamownię i sprawdzę. BP Pb95 i Shell V-Power Pb98. Podam wyniki na forum.


bullshit!
pomiar chyba byl na oko robiony

radze poszukac troche info na temat oktanow i nie pisac takich kocopolow bo az mnie boli jak czytam.
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
Ostatnio zmieniony przez goswee 2016-11-08, 17:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-11-08, 20:24   

Koleżanka w pracy jeździ 6 letnim Seatem Ibiza 1.4 85KM i ponoć od nowości tankuje na Shellu paliwo V-Power twierdząc, że auto ma przez to większą moc ;-)
_________________
enjoy the silence
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 81 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3684
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-08, 20:30   

Wyższa liczba oktanowa mogłby dawać większą moc pod warunkiem zwiększenia stopnia sprężania w silniku. ... można to zrobić zwiększająć ciśnienie doładowania tak jak się to robi w silnikach zasilanych etanolem ....
 
ken-wawa 


Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 369
Skąd: na polnocy
Wysłany: 2016-11-08, 22:42   

Wbrew pozorom firmowe stacje tez nie sa takie pewne. W dalszej rodzinie ktos zatankowal na BP i tez pozniej mial problemy. Na szczescie autko bylo firmowe.

Ja tam wierze od lat w Statoila, choc poniewaz nie mam nowego samochodu, a staruszki nie sa tak wrazliwe na jakosc paliwa, wiec akurat niekoniecznie musi to swiadczyc o dobrej jakosci paliwa na tych stacjach.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 925
Skąd: Pruszków

Wysłany: 2016-11-08, 23:27   

ken-wawa napisał/a:
Ja tam wierze od lat w Statoila

To nie jest kwestia wiary. Można sobie sprawdzać wyniki wyrywkowych kontroli stacji benzynowych. Pamiętam, że kilka lat temu na jednym z podsumowań pod względem najbardziej odstającego od norm paliwa królował Statoil :mrgreen:
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-11-09, 07:30   

gregorisan napisał/a:
Koleżanka tankuje V-Power twierdząc, że auto ma przez to większą moc ;-)
dobre samopoczucie jest najważniejsze, reszta jest mniej ważna :-P
 
Nanouser 


Marka: Renault / Dacia
Model: Clio Grandtour / Sandero
Silnik: 0,9 / 1,2
Rocznik: 2016 / 2013
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-11-09, 09:18   

Jak kiedyś wyląduję na tym forum to będę pewnie miał zgryza z paliwem. Na razie leję do obu autek najtańsze 95 ze sprawdzonych przez lata dwóch stacji benzynowych.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-11-09, 10:25   

goswee napisał/a:

radze poszukac troche info na temat oktanow i nie pisac takich kocopolow bo az mnie boli jak czytam.

Skoro o szukaniu mowa to faktycznie słabo szukasz. Wiesz czemu angole karmili Merliny 150 oktanową wachą w dywizjonach pościgowych? I jaki przyrost mocy to generował. Oczywiście by to uzyskać silnik trzeba było dostroić co czasem cały dzień zajmowało. Ale efekt niesamowity. A jak jeszcze skopiował pomysł niemiaszków na wtrysk wody do cylindrów.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-11-09, 10:51   

:mrgreen: A wiesz jak dodatek aniliny wpływał na komorę spalania i jak często trzeba było ją czyścić. Tam to wogóle była jazda - ciśnienie doładowania było zależne od paliwa, składu mieszanki i dotrysków wody czy NOx - a jak się przegieło to głowica miękkła i "spływała". Generalnie większość wszystkich współczesnych wynalazków (turbo, bi-turbo, turbo+kompresor, wtryski bezpośredni, poddtlenki azotu itd..) przeczwiczyli na na samolotach w DWS - mechanicznie bez elektroniki, ale ekologią nikt się nie przejmował. Jak taki bf-109 dawał w palnik to zostawiał chmurę dymu której golf III w TDI by się nie wstydził :-P . Pod koniec wojny braki materiałowe i wyżyłownie silników dawało resursy rzędu 10-20h.

Jak silnik ma czujniki spalania stukowego to dobierać kąt wyprzedzenia zapłonu do paliwa i jakiś niewielki wzrost mocy będzie, więcej można by uzyskać zwiększając stopień sprężania, ale tracimy wtedy uniwersalność.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: Trzy Dustery
Silnik: 1.6 1.0 1.2
Rocznik: 2017 2020 2024
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 338
Skąd: Kęty
Wysłany: 2016-11-09, 10:52   

goswee napisał/a:
Kacper_Potocki napisał/a:
Kiedy sprawdzałem w Mondeo to na Pb98 na na hamowni wypluł około 15 koni więcej

bullshit!
pomiar chyba byl na oko robiony

radze poszukac troche info na temat oktanow i nie pisac takich kocopolow bo az mnie boli jak czytam.


Było to robione w firmie V-Tech w Krakowie. Silnik 2.5 Turbo 5-cylindrów. Pewnie gdzieś jeszcze na serwerze są wykresy. Była różnica około 15 koni między BP Pb95 i Shell V-Power.

Pytam dlatego, bo 1.2 też ma turbo i może ten silniczek "rozpozna" inne paliwo i je wykorzysta?
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 791
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-09, 14:21   

Oktany umożliwiają tylko i wyłącznie przyspieszenie zapłonu bez tzw spalanie stukowego (niekontrolowanego). Jeżeli silnik jest skonstruowany pod 95 to lanie 98 totalnie nic nie da. Nie wypisujcie bzdur że ktoś nalał do auta w którym producent podaje 95 paliwo o LO98 i mu szybciej jedzie czy tam moc wzrosła, no proszę Was.

A co do paliw typu V-power itd to one opierają się o dodatki, które wartości energetycznej paliwa nie zmieniają. Lanie ich stale powoduje co najwyżej że silnik jest bardziej czysty i po długim okresie może rzeczywiście wykazywać lepsze osiągi bo nie jest zasyfiony.

To wszystko to gra psychologiczna na kliencie.
Ostatnio zmieniony przez mojo 2016-11-09, 14:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fred 


Marka: -
Model: -
Silnik: -
Rocznik: -
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 20
Skąd: małopolska
Wysłany: 2016-11-09, 14:40   

W kwestii liczby oktanowej paliw dostarczanych na stacje benzynowe: liczba oktanowa podawana na dystrybutorze nie jest liczbą oktanową sprzedawanego paliwa, ale minimalna wartość, którą sprzedawana benzyna ma. Skąd to wiem? Kiedyś tankowałem na stacji prowadzonej przez znajomego i akurat była dostawa paliwa. Zapytałem, czy przywieźli mu 95-tkę, czy 98-kę. Odpowiedział, że 96-tkę. :-) I opowiedział mi, że dostawca paliwa musi zapewnić minimalną liczbę oktanową, co znajduje potwierdzenie w certyfikacie z badań laboratoryjnych dostarczanym wraz z fakturą. Akurat dostarczona w owym dniu benzyna 95 miała liczbę oktanową 96. Według zapewnienia znajomego zdarzało się, że benzyna oznaczona jako 95 miała liczbę oktanową 97, a nawet 98!

Jaki z tego płynie wniosek? Że wszelkie testy mające dowieść lub obalić występowanie różnic pomiędzy paliwami o różnych liczbach oktanowych mają sens tylko wtedy, gdy znamy faktyczna liczbę oktanową testowanych paliw.
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: Trzy Dustery
Silnik: 1.6 1.0 1.2
Rocznik: 2017 2020 2024
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 338
Skąd: Kęty
Wysłany: 2016-11-09, 15:08   

Tutaj fajny test :) Golf z silnikeim turbo miał podawane do 2 cylindrów Pb95 i do dwóch innych V-Power. Różnica to około 4% większe ciśnienie w cylindrach z paliwem V-Power. Nie wiem czy się to przełoży na 4% wzrostu mocy, ale jeśli tak, to 1.2TCe w Dusterze by miał nie 125, a 130 koni :)

To można sprawdzić na hamowni i z ciekawosci to sprawdzę.

https://www.youtube.com/watch?v=gqvhaPLuTPI

Wybaczcie jeśli mówię głupoty, ale chyba ten test nie jest oszukany?
_________________
salon@dogspassion.pl
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-11-09, 15:15   

mojo napisał/a:
Oktany umożliwiają tylko i wyłącznie przyspieszenie zapłonu bez tzw spalanie stukowego (niekontrolowanego). Jeżeli silnik jest skonstruowany pod 95 to lanie 98 totalnie nic nie da. Nie wypisujcie bzdur że ktoś nalał do auta w którym producent podaje 95 paliwo o LO98 i mu szybciej jedzie czy tam moc wzrosła, no proszę Was.


Ten sam silnik może mieć różną moc na paliwie o innej LO. Samo wyprzedzenie zapłonu, czas spalania i szybkość narastania ciśnienia ma wpływ na generowany moment i tym samym na moc.
Mając wyższą LO można w silnku doładowanym zwiększyć stopień doładowania i uzyskać tym samym większą moc.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-11-09, 16:36   

@Fred wiesz na czym polega metoda badawcza a na czym motorowa. W określaniu liczby oktanowej? Sama liczba mocy nie daje różne dodatki do paliwa tak. Większa liczba oktanową sam z siebie mocy nie Doda wręcz może dać odwrotny skutek. Ale dzięki większej liczbie oktanowej można zwiększyć stopień sprężania, doładowania i przyspieszyć zapłon. W prosty sposób widać to na LPG. Dobrze wykonana i zabudowana instalacja do tego prawidłowo zestrojone daje przyrost mocy silnika.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne