wszyscy sie wypowiadają w najlepszy sposób czyli ja leje paliwo z X od 50 lat i igła .
Gdyby stacja sprzedawała chrzczoną ropą to prędzej mafia wywiozła by cie do lasu niż dała 15 tyś .
Tłumaczenie może być jedno w tym okresie nastąpiło z winny stacji np zanieczyszczenie zbiorników i nie chcieli aby sprawa wyszła na jaw bo stracili by dużo więcej +autoryzacje np orlenu .
Co do forumowych prawników straszących analizami rzeczoznawcami itp
Zdjęcia części z opisem są wysłana do niemców i to oni decydują czy zrobią to na gwarancji . Dla serwisu to najlepsza możliwość bo odpowiedzialność przejmuje importer a oni wydają więcej na prawników niż mechaników . Zresztą jak klient jest awanturujący to auto jest spychane na bok i czeka na rzeczoznawce importera który zawsze znajdzie więcej powodów odmówienia gwarancji .
Jedyne pole manipulacji to początkowy opis mechanika , tutaj pewne rzeczy można przemilczeć aby otrzymać refundacje ale i tak części potem idą do weryfikacji do niemców .
Dokładnie jak klijent jest uparty. To wpłaca 600ejro za expertyzę. Przychodzą potem pięknie oznaczone z przekrojami zdjęcia. Na których wszystko ładnie widać. I zawsze po takim czymś jak klijent chce zachować gwarancję obowiązuje zasada zero tolerancji. Czyli wymieniamy wszystko. Wtryski, przewody do nich szynę zbiorczą i czujniki, pompę wysokiego ciśnienia, filtr, podstawę, zbiornik paliwa, pompę która w nim jest, przewody nisko ciśnieniowe. Dlatego pisałem że cena podejrzanie niską.
Przejechałem moim 1,2 TCE 176kkm, tankowanie tylko Orlen. Nigdy jaj żadnych nie miałem.Silnik pracuje równo i cicho. Nic nie puka i nie stuka.Panie. Jestem zadowolony
No i może... Ale nie do końca, bo tam jest elektroniczny zapłon i on to automatycznie reguluje zapłon na tym paliwie. A kierowca tylko psychicznie odczuwa niby poprawę jazdy. Szkoda kasy na droższe paliwo.
Na Pb95 też pojedzie bez wielkiej szkody. Już nalatałem blisko 64 tys.km na LPG i na Pb95 i nic się nie dzieje.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
W starych fordach była kostka pod maską. To ona determinowała rodzaj paliwa. Po zalaniu paliwa o wyższej LO wypinałeś kostkę i auto zyskiwało na mocy i momęcie. To samo w nowszych silnikach dasz paliwo o mniejszej LO sterownik sobie poradzi tak by nie niszczyć silnika. Dasz o wyższej zyska na mocy. Oczywiście silnik musi być do tego dostosowany. Bo wlanie paliwa o wyższej LO niż przewidział konstruktor danego silnika nic nie zmienia. Tu właśnie jest największe pole do popisu w jednostkach doładowanych.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 81 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3684 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-08, 20:30
Wyższa liczba oktanowa mogłby dawać większą moc pod warunkiem zwiększenia stopnia sprężania w silniku. ... można to zrobić zwiększająć ciśnienie doładowania tak jak się to robi w silnikach zasilanych etanolem ....
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2016-11-08, 22:42
Wbrew pozorom firmowe stacje tez nie sa takie pewne. W dalszej rodzinie ktos zatankowal na BP i tez pozniej mial problemy. Na szczescie autko bylo firmowe.
Ja tam wierze od lat w Statoila, choc poniewaz nie mam nowego samochodu, a staruszki nie sa tak wrazliwe na jakosc paliwa, wiec akurat niekoniecznie musi to swiadczyc o dobrej jakosci paliwa na tych stacjach.
To nie jest kwestia wiary. Można sobie sprawdzać wyniki wyrywkowych kontroli stacji benzynowych. Pamiętam, że kilka lat temu na jednym z podsumowań pod względem najbardziej odstającego od norm paliwa królował Statoil
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-11-09, 07:30
gregorisan napisał/a:
Koleżanka tankuje V-Power twierdząc, że auto ma przez to większą moc
dobre samopoczucie jest najważniejsze, reszta jest mniej ważna
Jak kiedyś wyląduję na tym forum to będę pewnie miał zgryza z paliwem. Na razie leję do obu autek najtańsze 95 ze sprawdzonych przez lata dwóch stacji benzynowych.
radze poszukac troche info na temat oktanow i nie pisac takich kocopolow bo az mnie boli jak czytam.
Skoro o szukaniu mowa to faktycznie słabo szukasz. Wiesz czemu angole karmili Merliny 150 oktanową wachą w dywizjonach pościgowych? I jaki przyrost mocy to generował. Oczywiście by to uzyskać silnik trzeba było dostroić co czasem cały dzień zajmowało. Ale efekt niesamowity. A jak jeszcze skopiował pomysł niemiaszków na wtrysk wody do cylindrów.
A wiesz jak dodatek aniliny wpływał na komorę spalania i jak często trzeba było ją czyścić. Tam to wogóle była jazda - ciśnienie doładowania było zależne od paliwa, składu mieszanki i dotrysków wody czy NOx - a jak się przegieło to głowica miękkła i "spływała". Generalnie większość wszystkich współczesnych wynalazków (turbo, bi-turbo, turbo+kompresor, wtryski bezpośredni, poddtlenki azotu itd..) przeczwiczyli na na samolotach w DWS - mechanicznie bez elektroniki, ale ekologią nikt się nie przejmował. Jak taki bf-109 dawał w palnik to zostawiał chmurę dymu której golf III w TDI by się nie wstydził . Pod koniec wojny braki materiałowe i wyżyłownie silników dawało resursy rzędu 10-20h.
Jak silnik ma czujniki spalania stukowego to dobierać kąt wyprzedzenia zapłonu do paliwa i jakiś niewielki wzrost mocy będzie, więcej można by uzyskać zwiększając stopień sprężania, ale tracimy wtedy uniwersalność.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Kiedy sprawdzałem w Mondeo to na Pb98 na na hamowni wypluł około 15 koni więcej
bullshit!
pomiar chyba byl na oko robiony
radze poszukac troche info na temat oktanow i nie pisac takich kocopolow bo az mnie boli jak czytam.
Było to robione w firmie V-Tech w Krakowie. Silnik 2.5 Turbo 5-cylindrów. Pewnie gdzieś jeszcze na serwerze są wykresy. Była różnica około 15 koni między BP Pb95 i Shell V-Power.
Pytam dlatego, bo 1.2 też ma turbo i może ten silniczek "rozpozna" inne paliwo i je wykorzysta?
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-09, 14:21
Oktany umożliwiają tylko i wyłącznie przyspieszenie zapłonu bez tzw spalanie stukowego (niekontrolowanego). Jeżeli silnik jest skonstruowany pod 95 to lanie 98 totalnie nic nie da. Nie wypisujcie bzdur że ktoś nalał do auta w którym producent podaje 95 paliwo o LO98 i mu szybciej jedzie czy tam moc wzrosła, no proszę Was.
A co do paliw typu V-power itd to one opierają się o dodatki, które wartości energetycznej paliwa nie zmieniają. Lanie ich stale powoduje co najwyżej że silnik jest bardziej czysty i po długim okresie może rzeczywiście wykazywać lepsze osiągi bo nie jest zasyfiony.
To wszystko to gra psychologiczna na kliencie.
Ostatnio zmieniony przez mojo 2016-11-09, 14:24, w całości zmieniany 1 raz
W kwestii liczby oktanowej paliw dostarczanych na stacje benzynowe: liczba oktanowa podawana na dystrybutorze nie jest liczbą oktanową sprzedawanego paliwa, ale minimalna wartość, którą sprzedawana benzyna ma. Skąd to wiem? Kiedyś tankowałem na stacji prowadzonej przez znajomego i akurat była dostawa paliwa. Zapytałem, czy przywieźli mu 95-tkę, czy 98-kę. Odpowiedział, że 96-tkę. I opowiedział mi, że dostawca paliwa musi zapewnić minimalną liczbę oktanową, co znajduje potwierdzenie w certyfikacie z badań laboratoryjnych dostarczanym wraz z fakturą. Akurat dostarczona w owym dniu benzyna 95 miała liczbę oktanową 96. Według zapewnienia znajomego zdarzało się, że benzyna oznaczona jako 95 miała liczbę oktanową 97, a nawet 98!
Jaki z tego płynie wniosek? Że wszelkie testy mające dowieść lub obalić występowanie różnic pomiędzy paliwami o różnych liczbach oktanowych mają sens tylko wtedy, gdy znamy faktyczna liczbę oktanową testowanych paliw.
Tutaj fajny test :) Golf z silnikeim turbo miał podawane do 2 cylindrów Pb95 i do dwóch innych V-Power. Różnica to około 4% większe ciśnienie w cylindrach z paliwem V-Power. Nie wiem czy się to przełoży na 4% wzrostu mocy, ale jeśli tak, to 1.2TCe w Dusterze by miał nie 125, a 130 koni :)
To można sprawdzić na hamowni i z ciekawosci to sprawdzę.
Oktany umożliwiają tylko i wyłącznie przyspieszenie zapłonu bez tzw spalanie stukowego (niekontrolowanego). Jeżeli silnik jest skonstruowany pod 95 to lanie 98 totalnie nic nie da. Nie wypisujcie bzdur że ktoś nalał do auta w którym producent podaje 95 paliwo o LO98 i mu szybciej jedzie czy tam moc wzrosła, no proszę Was.
Ten sam silnik może mieć różną moc na paliwie o innej LO. Samo wyprzedzenie zapłonu, czas spalania i szybkość narastania ciśnienia ma wpływ na generowany moment i tym samym na moc.
Mając wyższą LO można w silnku doładowanym zwiększyć stopień doładowania i uzyskać tym samym większą moc.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
@Fred wiesz na czym polega metoda badawcza a na czym motorowa. W określaniu liczby oktanowej? Sama liczba mocy nie daje różne dodatki do paliwa tak. Większa liczba oktanową sam z siebie mocy nie Doda wręcz może dać odwrotny skutek. Ale dzięki większej liczbie oktanowej można zwiększyć stopień sprężania, doładowania i przyspieszyć zapłon. W prosty sposób widać to na LPG. Dobrze wykonana i zabudowana instalacja do tego prawidłowo zestrojone daje przyrost mocy silnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum