Tester będę miał we wtorek. Dziś dym był i wyraźnie czuć w nim paliwo.
Mam wymianę świec 12 listopada. Zobaczę w jaki stanie są stare.
Trójnik wymienię razem ze zwulkanizowanymi rurami jak tylko znajde pasujący do benzyny 1.6 zestaw.
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1108 Skąd: krakow
Wysłany: 2016-11-06, 22:41
Zawsze po rozruchu na zimno poczujesz zapach paliwa, bo dostaje tak bogatą mieszankę, że silnik tego spali całkowicie. Po chwili to mija. Poza tym, gdyby silnik dostawał cały czas zbyt bogatą mieszankę /np usterka czujnika temp, sonda, sterownik, wtryskiwacz itp/ to będzie przydymiał i smrodził nawet po osiągnięciu temp, ale wtedy dymek jest raczej szarawy. Ale to już niuanse. pozdr
No moze właśnie chodzić o sonde za katem, wkręciłem ja przez emulator no bo kata nie mam i mi check engine wyświetlało.
Po diagnostyce obd program tarque pokacuje korekte otwarcia czasu wtrysków na poziomie +25% (znaczy może wyżej bo skala do tylu jest) i dopiero po 30-40 km zaczyna to spadać do minimalnego poziomu +5% (w sobotę na trasie Częstochowa - Kielce otrzymałem taki wynik). Po ponownym odpaleniu silnika znów mam powyżej +25%
Torqe pokazuje to co udostępnia ECU. A w Daciach idzie do +-100. Sonda za kątem jest sondą diagnostyczną i nie bierze udziału w kształtowaniu mieszanki. Skoro pokazuje ci +25 to masz do ustawienia gaz jest za ubogo.
Zrobiłem test na uszczelkę pod głowicą, kilka minut, trochę gazowałem i płyn testowy dalej niebieski, nie zmienił barwy nawet trochę
Test uszczelki pod głowicą
Nie jestem pewien czy to dymienie jest takie normalne, spaliny śmierdzą paliwem bardzo.
Ostatnio zmieniony przez vampiria200 2016-11-08, 18:16, w całości zmieniany 1 raz
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1108 Skąd: krakow
Wysłany: 2016-11-08, 18:47
Wygląda na niepełne spalanie mieszanki, czyli za bogato. Przede wszystkim sprawdz czujnik temp zasysanego powietrza. Jeśli padnięty, masz właczone cały czas odpowiednik ssania w gazniku. Może też być walnięty sterownik silnika. Ale to gdybanie, bo przyczyn może być wiele. Porządna diagnostyka komputerowa się kłania. A jak zużycie paliwa? pozdr
Bede wymienial swiece moźe któraś niedopala. Spalanie jak jeźdze tylko po mieście jest na kompie w okolicach 10-11l jak cykl mieszany to 9l ostatnio sama trasa do 100km/h wyszlo 8.6l/100.
Spaliny pachna wlasnie tak jakby niedopalał. Zobaczymy co bedzie po regulacji lpg
I gaz i benzyna. I na cieplym i na zimnym silniku.
Do tego na zimnym falują obroty. Jaki jest numer części silnika krokowego? Czysciłem dwa razy ale po jakimś czasie problem wraca
Szkoda że w nocy kręcony, ale dym jest bardziej szary niż biały typowo. Jednak ma za bogato, szybko trzeba znaleźć przyczynę zanim zajedzie się katalizator.
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1108 Skąd: krakow
Wysłany: 2016-11-08, 22:24
Nie walcz w ciemno, bo pójdziesz na pewno w większe koszty niż za profesjonalny komputer. Ja miesiąc temu zapłaciłem 60z w serwisie Renault w Zabierzowie pod Krakowem. W tej cenie chłopak mi przepsikał jakimś czyściwem przepustnicę. pozdr
Dziś trochę przeszarżowałem na poł rozgrzanym silniku i miałem piękną biała zasłona .
Po prostu temperatura spadła poniżej 0 spaliny są zimne i mamy piękny parowóz .
Też na początku myślałem że na złość na ostatni tydzień mi uszczelka pod głowicą walnęła a para była bardzo gęsta ale sprawdziłem olej i płyn było ok .
Tylko u mnie dymi nawet jak jest +10st.
Podjade na diagnostyke.
W weekend wyczyszcze przepustnice i silnik krokowy bo te falujace obroty na zimnym mnie dobijja
W tym silniku padają cewki zaplonowe, czy jest możliwość źe to jedna z nich?
W silnikach Renault był dawno temu problem z padającymi cewkami i trochę się tego bałem jak kupowałem moje autko, ale rozeznałem dokładniej sprawę i okazało się, ze problem dotyczył wyłącznie cewek z fabryki Sagem. Te cewki od lat nie są już montowane ani w Renault, ani w Daciach. Obecnie montowane cewki są praktycznie bezawaryjne, ale jak ktoś ma pecha ...
W tym silniku padają cewki zaplonowe, czy jest możliwość źe to jedna z nich?
W silnikach Renault był dawno temu problem z padającymi cewkami i trochę się tego bałem jak kupowałem moje autko, ale rozeznałem dokładniej sprawę i okazało się, ze problem dotyczył wyłącznie cewek z fabryki Sagem. Te cewki od lat nie są już montowane ani w Renault, ani w Daciach. Obecnie montowane cewki są praktycznie bezawaryjne, ale jak ktoś ma pecha ...
To prawda, bo miałem Scenica z 2000 roku i miałem na początku Sagemy, która jedna czy dwie padły w jakiś odstępach czasu, więc wymieniłem je wszystkie na BERU i śmigało aż miło do końca do sprzedaży, nawet w dniu sprzedaży odpaliliśmy silnik i pracował równiutko bez falowania na zimnym.... ehhhh.... stara poczciwa jednostka.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2016-11-09, 09:01, w całości zmieniany 1 raz
Ja mialem megane II z 2003 roku i byly tam sagemy. Jeden padł. Swoją droga silnik super tylko klopotliwe bylo koło zmiennych faz rozrządu.
Dziś zatankowałem gaz na innej stcji, zobaczymy co bedzie. Rano jak był przymrozek to po odpaleniu jakieś 20sekund ładne spaliny miałem, przezroczyste, po tym czsie kłęby białego dymu i smród paliwa.
Da ktoś numer części do silnika krokowego?
No gazownik sprawdził mapy benzyny (ktore komp ustawił po lpg) i stwierdził, że jest ok. Mogłem przejechać ze 100km na benzynie i ciekawe co by wyszło :) zatydzień jade znowu
No niby auto spala mniej o ok 1l/100km po regulacji gazu. Ale im zimniej tym bardziej dymi. Czuc paliwo w spalinach, az jest to duszące jak skrobe szyby. Plynu chłodniczego i oleju nie ubywa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum