Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
LPG do 1.6 SCe (H4M / HR16DE)
Autor Wiadomość
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2016
Wersja: Urban Explorer
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 699
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-13, 10:05   

Pytania do Laisara:
1. Ile może kosztować sprawdzenie luzu zaworowego w 1.6 sce?
2. Czy do sprawdzenia luzu zaworowego w tym silniku potrzeba rozpinać łańcuch i demontować wałki rozrządu?
3. Jakie są prawidłowe wartości luzu zaworów wydechowych i ssących w tym silniku?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4566
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-13, 15:57   

Piitubski ty pytasz o sce wiec nikt ci nie odpowie
dotychczas 1.2 / 1.6 16v miały regulacje hydrauliczną
a 1.4 / 1.6 8v miały śrubkową gdzie koszt oscylował 50-100 zl

ty masz szklanki które sie wymienia a serwisówka zaleca do tego wyjecie silnika więc koszty idą w tysiące
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-11-13, 15:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 305 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-13, 16:29   

Piitubski napisał/a:
Ile może kosztować sprawdzenie luzu zaworowego w 1.6 sce?

http://www.daciaklub.pl/f...1690316#1690316 = 8rbg x 170 zł/rbg (ASO RRG W-wa) + 16 x 50 zł = 2160 zł brutto.

(A gdyby szklanki kosztowały po stówce, to ok 3000 zł - ale rzadko się zdarza, żeby trzeba było wymieniać wszystkie naraz).

Piitubski napisał/a:
Czy do sprawdzenia luzu zaworowego w tym silniku potrzeba rozpinać łańcuch i demontować wałki rozrządu?

Do samego sprawdzenia - nie.

Piitubski napisał/a:
Jakie są prawidłowe wartości luzu zaworów wydechowych i ssących w tym silniku?

Dolotowe: 0,26 do 0,34 mm.

Wydechowe: 0,29 do 0,35 mm.
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Wersja: [Inna]
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 310
Skąd: ABCD
Wysłany: 2016-11-13, 19:36   

Karenzo napisał/a:
Piitubski ty pytasz o sce wiec nikt ci nie odpowie
dotychczas 1.2 / 1.6 16v miały regulacje hydrauliczną
a 1.4 / 1.6 8v miały śrubkową gdzie koszt oscylował 50-100 zl



 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2016
Wersja: Urban Explorer
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 699
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-13, 21:46   

Dzięki Laisar, Ty to masz wiedzę! A ile może kosztować samo sprawdzenie ( nie regulacja ) luzu zaworowego w 1.6 sce? Czy wystarczy do tego zdjąć pokrywę zaworów, czy coś więcej?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 305 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-13, 23:15   

Piitubski napisał/a:
ile może kosztować samo sprawdzenie ( nie regulacja ) luzu zaworowego w 1.6 sce? Czy wystarczy do tego zdjąć pokrywę zaworów, czy coś więcej?

Instrukcja serwisowa także do sprawdzenia przewiduje wymontowanie zespołu silnika ze skrzynią biegu, odłączenie przekładni i zdjęcie pokrywy zaworów. Względem wymiany popychaczy oszczędza się więc jedynie 1 roboczogodzinę - co pozostawia do zapłacenia koszt za 7 rbg... (Czyli w RRG ok 1200 zł).

Nie wiem jednak dlaczego przewidziano taką procedurę, bo samo zdjęcie pokrywy zaworów _można_ wykonać na samochodzie, nie wymaga wyjmowania silnika i pozwala na zmierzenie luzów zaworowych - a trwa tylko 1,8 rbg (300 zł). Nawet gdyby po pomiarze okazało się, że któraś ze szklanek wymaga wymiany, to zdemontowana pokrywa zaworów nie wydaje się być przeciwwskazaniem dla wyjmowania silnika...
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4566
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-13, 23:51   

czyli sytuacja cud miód malina , aso zdejmie tylko pokrywę a policzą za wyjecie silnika bo tak wymaga technologia producenta
_________________
Moje auto
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3868
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-11-14, 07:54   

nie sądzę, aby stosowali aż tak bezczelny przekręt - to raczej cena szklanek, skalkulowany bez pośpiechu czas pracy mechanika aso oraz ich stawki za części i za godzinę robocizny dają taką cenę końcową
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 305 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-14, 10:47   

Bez pewnych, oficjalnych pisemnych wymagań producenta co do wykonywania regulacji to właściwie to wszystko są daremne dywagacje. Konstrukcyjnie silnik może być w stanie przejechać np 300 tys. km - albo i więcej - bez konieczności regulacji i wtedy gdybologia o kosztach wymiany szklanek jest w zasadzie chybiona...
 
Jan Dusigaz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 10 Maj 2016
Posty: 162
Skąd: Żuławy
Wysłany: 2016-11-14, 10:47   

Jak mam auto bez gazu to producent przewiduje sprawdzenie/regulację luzu zaworowego? W instrukcji nic na ten temat nie znalazłem. Szukając w necie na forach Nissana znalazłem info że jeśli silnik nie zaczyna pracować głośniej to nie ma potrzeby zaglądać do zaworów. Zresztą patrząc na silniki motocyklowe gdzie regulacja na płytki jest dość powszechnie stosowana, rzadko zachodzi konieczność korekty luzu zaworowego - a jeśli już to przy znacznych przebiegach.
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2016
Wersja: Urban Explorer
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 699
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-14, 10:51   

Dzięki Laisar. Mam do ciebie kolejne pytania odnośnie 1.6 sce:
1.Czy po zdjęciu pokrywy zaworów trzeba potem założyć nową uszczelkę pokrywy zaworów? Jaka jest cena tej uszczelki?
2.Ile jest rozmiarów szklanek do regulacji zaworów? Czy szklanki do zaworów dolotowych i wydechowych różnią się? Czy można je kupić oddzielnie w ASO?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 305 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-14, 11:23   

Piitubski napisał/a:
Czy po zdjęciu pokrywy zaworów trzeba potem założyć nową uszczelkę pokrywy zaworów?

Tak - znaczna większość uszczelek jest jednorazowa.

Piitubski napisał/a:
Jaka jest cena tej uszczelki?

146 zł.

Piitubski napisał/a:
Ile jest rozmiarów szklanek do regulacji zaworów?

Naliczyłem 26 - oznaczenia od "3,00" do "3,5", co 0,02.

Piitubski napisał/a:
Czy szklanki do zaworów dolotowych i wydechowych różnią się?

Nie.

Piitubski napisał/a:
Czy można je kupić oddzielnie w ASO?

Oczywiście - jak wszystkie części zamienne.

(Osobną sprawą jest ich dostępność w magazynach i czas dostawy, ale takie informacje można uzyskać tylko w ASO).
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2016
Wersja: Urban Explorer
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 699
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-14, 14:19   

Dzięki Laisar. Czyli jakbym chciał zlecić regulację zaworów niezależnemu warsztatowi, to dopiero po sprawdzeniu, które szklanki wymagają wymiany trzeba by je zamówić w ASO i dopiero zamontować w silniku. Czyli samochód stał by w warsztacie co najmniej 2 dni.
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 396
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-11-14, 23:11   

Pozostaje czekać i ... jeździć. Moja Lodgy zrobiła już >2500 km, z czego 2000 na LPG. 750 km w weekend po A1 w jedną i drugą stronę. Między bramkami 110 km/h na tempomacie, całe odcinki, bez żadnych hamowań czy przyspieszeń. Wjazd, tempomat i do bramki. Udało się tak jechać, aby nie rozłączać tempomatu.

Jak coś będzie się działo, to będę informował.
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-11-14, 23:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2016
Wersja: Urban Explorer
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 699
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-15, 09:44   

Mój Duster spełnia normę emisji spalin Euro 6. Czy założona do mego samochodu instalacja LPG również musi spełniać normę Euro 6?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 305 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-15, 10:31   

Piitubski napisał/a:
instalacja LPG również musi spełniać normę Euro 6?

Instalacje nie są homologowane wg norm Euro - to silnik z instalacją (lub bez) ma spełniać normę, jaka go obowiązuje.
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 392
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-15, 10:47   

I raczej - technicznie - ją spełni, spalanie gazu jest czystsze niż benzyny.
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 396
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-11-15, 12:39   

Euro 6 to m.in. niższe spalanie i niższe zanieczyszczenia, bo jest Start Stop silnika. Tak samo jak testy zderzeniowe i ich śmieszne gwiazdki. Jedna gwiazdka była za ... brzęczyk pasów... Jak go wyłączyłeś, to gwiazdka poszła się ....

Sama instalacja BRC Sequent 32 jest dostosowana do Euro 6, min. obsługuje Start Stop i umożliwia wtedy uruchamianie silnika na gazie, gdy są ku temu warunki.
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-11-15, 13:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2016
Wersja: Urban Explorer
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 699
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-15, 14:44   

Czy diagnosta będzie sprawdzał , czy samochód z instalacją LPG spełnia normy emisji spalin Euro 6?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 305 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-15, 14:49   

Piitubski napisał/a:
diagnosta będzie sprawdzał[?]

Diagnosty nie interesuje instalacja - auto ma spełniać warunki, którym podlega wedle daty rejestracji. Jeśli masz auto z Euro6, to badanie spalin na SKP ma być poprawne bez względu na paliwo.
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 396
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-11-15, 15:26   

Piitubski napisał/a:
Czy diagnosta będzie sprawdzał , czy samochód z instalacją LPG spełnia normy emisji spalin Euro 6?


Hmmmm, a wiesz jak wygląda badanie spalin na SKP?. I wiesz dlaczego nikt go nie wykonuje, nawet w dymiącym dieslu?. No właśnie dlatego, że wymaga to wprowadzenia silnika w obroty ok. 4000 na minutę i trzymaniu go kilka chwil. Więc nikt nie ryzykuje, że uszkodzi silnik podczas badania. I nikt nie wykonuje takich badań. Na tyle aut co miałem, na znajomego z przerobem 100 aut dziennie na SKP, to NIGDY nie badał spalin. Nawet podczas kontroli z uprawnionych organów. Przyczyna?. Jak wyżej.
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2016
Wersja: Urban Explorer
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 699
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-15, 17:36   

Czy po zamontowaniu instalacji LPG jedzie się na stację diagnostyczną? Kiedyś, kilka lat temu miałem badanie spalin na stacji diagnostycznej (silnik benzynowy).
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-11-15, 17:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
kapelusznik 



Marka: Skoda
Model: Fabia
Silnik: 1.6 TDI
Rocznik: 2013.X
Wersja: [Inna]
Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 756
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-11-15, 17:39   

Piitubski napisał/a:
Czy po zamontowaniu instalacji LPG jedzie się na stację diagnostyczną?
nie
jedziesz wtedy kiedy ci przypada przegląd wg przepisów
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 305 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-15, 18:03   

kapelusznik napisał/a:
jedziesz wtedy kiedy ci przypada przegląd wg przepisów

A konkretnie: przy _najbliższej_ rocznicy poprzedniego badania, kiedykolwiek było. Montaż gazu obligatoryjnie skraca okres między badaniami do roku - także w nowym aucie, w którym pierwsze badanie standardowo wypada po 3 latach, a kolejne po następnych 2.
 
wojtek013 


Marka: Ford/Peugeot
Model: Fiesta/306
Silnik: 1,4i LPG/1,9D
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2001
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 195
Skąd: KR
Wysłany: 2016-11-15, 19:41   

Piitubski napisał/a:
Czy po zamontowaniu instalacji LPG jedzie się na stację diagnostyczną? Kiedyś, kilka lat temu miałem badanie spalin na stacji diagnostycznej (silnik benzynowy).


Po montażu LPG udajesz się z dokumentami do Wydziału Komunikacji celem dokonania adnotacji "GAZ" w dowodzie rejestracyjnym; termin niby do 30 dni, wpis bezpłatny.

Okresowe badanie techniczne - tak jak masz w dowodzie rejestracyjnym, lub przed upływem roku od dnia montażu LPG - w zależności co wypada wcześniej.
Jeśli badanie miało by być wykonane wcześniej, niż wynikałoby z dowodu, urzędnik dokona odpowiedniej zmiany wpisu (ja mam skreśloną datę starą, i wpisaną nową - w sumie straciłem 7 dni, no i na kolejne trzeba będzie jechać za rok, a nie dwa).

P.S. Obserwuję Twój wątek na forum gazowym.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne