Na chwilę obecną dołożony hak z odpinaną kulą MVG, wiązka dedykowana Thule (POLECAM).
przy przebiegu 496 km zainstalowana instalacja gazowa BRC Sequent 32.
Jeszcze nie odebrałeś a już tyle zamontowałeś i przejechałeś
Pewnie odebrałeś w październiku
dacialoganmcv zrób zdjęcia tej instalacji i umieść je na lpg-forum wydaje mi się że masz różną długość wężyków od wtryskiwaczy do kolektora a z tego co wiem nie wpływa to korzystnie na spalanie mieszanki w silniku. Estetycznie też się nie popisali ale instalacja ma nie psuć silnika i działać dobrze a estetyka to świadczy o montażu czy ktoś się starał czy po prostu "wrzucił" tak by działało. Jako że narosło wiele mitów o tym silniku ja bym wolał to zweryfikować i ewentualnie zmusić do poprawki.
Specem nie jestem więc sprawdź to u ludzi co uwielbiają wytykać błędy ;)
_________________ Duster 1.6
Sandero 1.2
Ostatnio zmieniony przez SilverTM 2016-11-08, 10:00, w całości zmieniany 1 raz
Fakt, mała partanina.
Reduktor umieszczony prostopadle do kierunku jazdy (teraz to nie wiem czy już można montować w dowolnej pozycji?), długość wężyków to nie wiem, ale tez widać niewielką różnicę, wtryski leżą zamiast powinni stać pionowo, ale chyba obecnie jest dopuszczalne.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-11-08, 17:45
Na LPG Forum na samo słowo BRC dostają czerwonej gorączki, więc tam nie wchodzę. Co do wtryskiwaczy, to w Loganie MCV fabryczne były do góry nogami, gdzie według wielu było to niedopuszczalne. Skoro ktoś ma autoryzację danej firmy na montaż, jeździ po szkoleniach, to ja mu nie wchodzę w paradę. Dla mnie od strony ułożenia przewodów elektrycznych i wiązek jest estetycznie, schludnie, tak jak sam robię i staram się robić w każdym aucie, gdy dłubię coś z elektryką. Wykorzystane są wolne miejsca, gdzie się dało i tak, aby robić jak najmniej zakrętów. O przewody i reduktor zapytam jak będę.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-11-08, 17:52, w całości zmieniany 4 razy
E tam wielu tam montuje BRC i "popisuje się" swoimi montażami. Tam nie negują wyboru podzespołów tylko szukają jakiś bubli montażowych. Chodzi tu o Twoje auto i chyba najważniejsze to aby instalacja nie popsuła auta ( a w tym silniku montaż + idealne wystrojenie to konieczność ze względu na te szklanki ). Co chcesz usłyszeć od człowieka który to zainstalował? Przecież wiadomo że on tak zamontował to tak ma być ;)
Co do położenia wtryskiwaczy to ma wpływ na ich żywotność. Niektóre są szczególnie na to czułe. Sam miałem wtryski które przelatały prawie 100 tyś km a u znajomego padły po 20 tyś opinia po rozebraniu? Korozja na bocznej wewnętrznej ściance wtryskiwacza ( na tym boku co leżał ).
A co do wężyków jak mi padły wtryskiwacze podczas montażu nowych jeden z lepszych gazowników poprawił "górę" instalacji. Czyli na nowo poprowadził instalację od reduktora po nawierty w kolektorze. Skrócił przewody z wtryskiwaczy do kolektora, zrobił zasilenie listwy z obu stron na koniec wszystko wystroił. I auto nagle żwawiej reaguje z niskich obrotów jest bardziej czułe na pedał gazu ogólnie czuć że złapało drugi oddech.
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-11-08, 19:23
SilverTM napisał/a:
E tam wielu tam montuje BRC i "popisuje się" swoimi montażami. Tam nie negują wyboru podzespołów tylko szukają jakiś bubli montażowych. Chodzi tu o Twoje auto i chyba najważniejsze to aby instalacja nie popsuła auta ( a w tym silniku montaż + idealne wystrojenie to konieczność ze względu na te szklanki ). Co chcesz usłyszeć od człowieka który to zainstalował? Przecież wiadomo że on tak zamontował to tak ma być ;)
Co do położenia wtryskiwaczy to ma wpływ na ich żywotność. Niektóre są szczególnie na to czułe. Sam miałem wtryski które przelatały prawie 100 tyś km a u znajomego padły po 20 tyś opinia po rozebraniu? Korozja na bocznej wewnętrznej ściance wtryskiwacza ( na tym boku co leżał ).
A co do wężyków jak mi padły wtryskiwacze podczas montażu nowych jeden z lepszych gazowników poprawił "górę" instalacji. Czyli na nowo poprowadził instalację od reduktora po nawierty w kolektorze. Skrócił przewody z wtryskiwaczy do kolektora, zrobił zasilenie listwy z obu stron na koniec wszystko wystroił. I auto nagle żwawiej reaguje z niskich obrotów jest bardziej czułe na pedał gazu ogólnie czuć że złapało drugi oddech.
Wtryskiwacze poprawiłem, podniosłem je do ok. 45 stopni. Docelowo po przeglądzie po 1000 km, jeśli nie zastosują się w/w sugestii, tj. długość i wtryskiwacze, to zrobię uchwyt i sam przeniosę wtryskiwacze oraz skrócę przewody pod nadzorem znajomego, który działał kiedyś w instalacjach gazowych. Rzeczywiście można było to zrobić od razu jak piszecie. Ale po widoku działających po 100.000 km instalacjach, w których wszystko trzyma się na tyrtyrkę, i dalej jeżdżą, to możliwe że u instalatora doszło do jakiś skrótów myślowych skutkujących takim, a nie innym montażem. Jak nie poprawią, to zrobię to sam. Tu nie trzeba za dużo kombinować, więc nie da się za dużo popsuć.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-11-09, 15:57
Dzisiaj zweryfikowałem pytania o reduktor, przewody i wtryskiwacze w 3 miejscach: mój instalator, BRC oraz inny warsztat.
W każdym odpowiedź taka sama:
- reduktor może pracować w takiej pozycji jak u mnie; czas równoległych mocowań skończył się wraz z erą Poloneza, czyli instalacji podciśnieniowych, gdzie jazda "w poprzek" mogła przeszkadzać w pracy membrany;
- długość przewodów; każdy może być inny w instalacjach BRC i mieć do 30 - 35 cm. Wynika to z tego, że każdy wtryskiwacz jest przyuczany oddzielnie; na przykładzie Kii Rio sprzed 2 lat, kiedy byłem obecny przy końcowej fazie, to pamiętam że instalator odłączał każdy wtryskiwacz i chwilę silnik pracował na "3 garach". I kojarzę, że coś właśnie mówił, że każdy z nich dobiera sobie parametry. Teraz wiem, że zapewne do warunków, w tym długość, w których pracuje.
- położenie wtryskiwaczy; z reguły pionowo, jednak w tych BRC jest dopuszczalne ułożenie leżące ze względu iż są to wtryskiwacze igiełkowe. Teoretycznie mogą pracować do góry nogami, ale tego się nie praktykuje.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-11-10, 09:45
Nie ma sensu dokładać do dCi ok. 10.000 zł. Ogólnie nie ufam dieslom Renault. Poza tym zimno zimą, zanim się rozgrzeje, to mija chwila. Mam diesla w domu i powiedziałem nigdy więcej. Jedyny plus diesla, to lepsze przyspieszenie ze względu na moment obrotowy. Do tego wszelakie turbiny, dwumasy, itd. Nie wiem czy akurat ten 1.5 dCi to ma, ale nie interesowałem się tym tematem.
Jeśli cena oleju napędowego byłaby ok. 3 zł i Pb ok. 4,5 zł jak to było w 2007 roku, kiedy kupowałem Bravo, to miałoby to sens. Teraz przy różnicy 10, 20 groszy, sensu to nie ma. Nawet na trasie wychodzi podobne spalanie w dieslu jak w przypadku silnika benzynowego.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Nie mam w głowie cenników ale 2 lata temu róznica cen była niższa niż teraz ( w odniesieniu do Dustera teraz to chyba 12 kPLN)
dacialoganmcv napisał/a:
Ogólnie nie ufam dieslom Renault.Poza tym zimno zimą, zanim się rozgrzeje, to mija chwila. Mam diesla w domu i powiedziałem nigdy więcej. Jedyny plus diesla, to lepsze przyspieszenie ze względu na moment obrotowy. Do tego wszelakie turbiny, dwumasy, itd. Nie wiem czy akurat ten 1.5 dCi to ma, ale nie interesowałem się tym tematem.
Dla mnie moment obrotowy oraz koszty jazdy były przyczyną wyboru , ale nie było możliwości wyboru słabszej wersji bez dwumasy i zmiennych łopatek.
A ponieważ przez ostatnich 10 lat zajeździłem 1 lagunę i 3 meganki ( przejechałem każdym z nich oko 190 kkm bez poważnych awarii ) w wersjach z wolnossącym i turbinami to jednak gdybym musiał wymieniać pomiędzy benzynowcami (gdyby ON nie był dla mnie tak tani) to zdecydowanie wybrałbym turbinę.
dacialoganmcv napisał/a:
Jeśli cena oleju napędowego byłaby ok. 3 zł i Pb ok. 4,5 zł jak to było w 2007 roku, kiedy kupowałem Bravo, to miałoby to sens. Teraz przy różnicy 10, 20 groszy, sensu to nie ma. Nawet na trasie wychodzi podobne spalanie w dieslu jak w przypadku silnika benzynowego.
przez ostatnie 20 lat żaden silnik benzynowy nie palił tak mało jak disel o podobnych parametrach momentu i mocy ( nie jestem rajdowcem)
A ja za ON płacę zazwyczaj o 1,40 zł mniej niż kosztuje litr benzyny na stacjach ( a nie jest to opał ) to po co przepłacać ?
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-11-10, 21:20
Silnik benzynowy nigdy nie będzie tak sprawny jak na olej napędowy. Stąd m.in. szybkie nagrzewanie się, bo ciepło to straty. Ale u Ciebie jest 1,4 taniej, czyli ok. 3 zł. Więc przy takiej różnicy 3 zł a 4,50 zł, ON vs Pb jest to jak najbardziej sytuacja, kiedy nie ma sensu jeździć czym innym niż dieslem. I o takiej sytuacji pisałem, kiedy to 7 czy 8 lat temu tak właśnie było. Wtedy też był duży boom na diesle. Teraz jest odwrotnie, bo zwykły szarak stojąc pod dystrybutorem płaci prawie tyle samo, a przejeżdża na dieslu może 60, 80 km więcej.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-11-28, 15:37
Dzisiaj, przy przebiegu 3100 km, byłem u innego instalatora celem weryfikacji konfiguracji sterownika odnośnie dotrysku benzyny podczas jazdy autem. Miało być ustawione 20%. Okazało się, że było powyżej 2700 obrotów. Ale nie działało i nie słyszałem wtryskiwaczy benzynowych, choć miało być ustawione w całym zakresie pracy silnika. Ten instalator partacz, który wziął pieniądze, sygnał obrotów wziął z cewki zapłonowej a to nie miało prawa działać przy takim ustawieniu. Przy okazji "dla estetyki i możliwości, bo jest miejsce" zostało zmienione ułożenie wtryskiwaczy gazowych oraz przeniesione dysze wtryskiwaczy jak najbliżej cylindrów. Auto ponownie zmapowane, pozmieniane mniejsze ustawienia i dostosowane do moich wymagań oraz przemyśleń. Teraz dotrysk Pb jest w całym zakresie obrotów w ilości 5%, przełączanie na LPG przy 35 stopniach C (na silniku 42 stopnie C, różnica wynika z dłuższych przewodów do cieczy chłodzącej prowadzących do reduktora; wcześniej było 40 stopni na reduktorze, a na silniku 47 stopni C). Docelowo dorobię wspornik, który będzie trzymał wtryskiwacz z góry w fabrycznych uchwytach na kolektorze zamiast od spodu do śruby trzymającej kolektor.
Poniżej zdjęcia aktualnego wyglądu w komorze silnika.
Teraz auto nie ma już delikatnego szarpnięcia w okolicach 1800 obrotów przy zmianie biegów z 1 na 2. Nie wiadomo na ile przyczyniło się do tego prawidłowe podpięcie odczytu obrotów silnika, a na ile skrócenie przewodów od wtryskiwaczy do dysz.
Szukałem daleko, znalazłem niezbyt ogarniętych fachowców w detalach, a pod nosem miałem speca, którego wszystkim polecam. Sam powiedział mi parę rzeczy odnośnie prawidłowych nastawów instalacji, wytłumaczył, wyjaśnił.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-11-28, 15:47, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-11-28, 20:19
Piitubski napisał/a:
Dacialogamcv, czy to prawda, że sterownik BRC jest zablokowany i tylko warsztat BRC ma do niego dostęp? Napisz , jakie spalanie masz na lpg?
Sterownik nie jest zablokowany. Od wersji Sequent 32 zmienione jest oprogramowanie do zarządzania na PC, które teraz jest licencjonowane dla autoryzowanych warsztatów. Ma to przeciwdziałać wszelakim "Heniom gazownikom". Ale jak widać, to Henie zdarzają się nawet w autoryzowanych zakładach. Ale to nie problem, bo podjedziesz do warsztatu to pewnie za 20 zł zajrzą i zrobią co tam chcesz. Ja po 3 latach zajrzałem do Sequenta 24.11 u taty w Kii. I jedynie przestawiłem temperatury oraz czasy przełączania na LPG.
Spalanie w moim aucie bez dotrysku, czyli sam LPG, wyszło na przestrzeni 2500 km w okolicach 8 - 8,5 l/100 km. Głównie trasa między miastami, ale jazda w mieście też w tym była. Średnio zbiornik 37 litrów LPG wystarczał na 420 - 460 km licząc rozruchy na Pb. W tym dwa odcinki autostradą 300 km non stop na tempomacie 110 km/h i zatrzymanie na bramce koło Torunia i zwolnienie na węźle w Strykowie z A2 na A1. Należy dodać, że instalacja została zamontowana przy przebiegu 500 km, więc wahania jeszcze mogą być. Po ok. 2500 km na zmienionej instalacji będę mógł coś więcej powiedzieć odnośnie jazdy z dotryskiem Pb i ogólnie ze spalaniem.
Właśnie wróciłem z trasy po odbiorze auta o 14. Trasa 2x65 km. Nie to auto... Praca jak na Pb, żadnych szarpnięć czy innych takich rzeczy. Jak ktoś chce montować instalację to zapraszam do Skierniewic, do p. Tadeusza Krupińskiego, ul. Nowobielańska 26A, w LOKu, tel. 504 164 688.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-11-28, 20:25, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-12-02, 15:35
Dzisiejsza zmiana w Dacii.
Może kiedyś uda się uruchomić drugi przycisk od menu na manetce od wycieraczek oraz regulację szybkości pracy przerywanej wycieraczek. Zapewne brakuje jakiegoś przewodu. Ale to kwestia przyszłości.
Najważniejsze, że sygnał dźwiękowy jest po ludzku, czyli na poduszce powietrznej na kierownicy.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-12-02, 15:36, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-12-02, 15:48
Nie ma problemu.
Potrzebne:
- przełącznik zespolony Clio 4/Captur - czarny z tyłu (biały to wersja z napisami Auto)
- kierownica Clio IV/Captur
- poduszka powietrzna Clio IV/Captur
Najprościej na świecie, zdejmujemy poduszkę, odkręcamy kierownicę, zdejmujemy przełączniki zespolone. Przekręcamy czujnik skrętu. Patrzymy czy taśma ustawiona jest "na wprost". Biały znacznik po prawej dolnej stronie przełącznika musi pokrywać się ze strzałką "0". Wkręcamy przełącznik zespolony od Renault, kierownica, podłączamy tempomat, poduszkę, sygnał dźwiękowy.
Przełącznik od Renault zawiera podwójną wiązkę do tempomatu. W lepszych wersjach, tzn. z innymi multimediami, posiada dodatkowy przycisk na kierownicy po prawej stronie, który służy do obsługi komend głosowych. Wszystkie przewody w Renault i Dacii poprowadzone są w ten sam sposób. Ja prześwietliłem wszystko miernikiem, aby nie okazało się, że włączę wycieraczki i wystrzeli poduszka.
Tempomat działa, bo przyciski mają te same oporności co w Dacii, przemierzyłem.
No i najważniejsze, odłączamy akumulator do tej zabawy. Czas ok. 20 minut dla wprawnej ręki. Dla pierwszoklasisty ok. 1 godzina. Koszty:
- kierownica - 100 zł
- przełącznik - 140 zł
- poduszka - 300 zł
Najgorzej będzie z poduszką. Bo najtańsze zaczynają się ok. 400 zł, regenerowane po odesłaniu wystrzelonej. Widziałem najtańszą za 500 zł. Moja kosztował 300 zł, bo ma delikatną rysę, której w sumie nie widać.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-12-02, 15:48, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum