Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-05, 23:16 Przebieg Lodgy 1.5 dCi ponad 200 000 - co może się zdarzyć
Zastanawiam się jak w tytule; auto ma ponad 230 000 km przebiegu - zrobione głównie na autostradach przez 4 lata; silnik 1.5 dCi 110 KM
Mam już za sobą wymianę turbiny, i zacząłem się zastanawiać nad wymianą auta, ale jako że jest rozdźwięk między wartością kredytu a wartością auta - zastanawiam się; amortyzacji mam jeszcze na 7 miesięcy, więc na pewno co najmniej tyle opłaca się trzymać auto w firmie; pytanie: co może jeszcze "paść" z tych bardziej kosztownych rzeczy i ile by to mogło kosztować ? Auto użytkuję od chwili zakupu w salonie, raczej dbam, regularne wymiany tego co trzeba, jazda w trasach...ma ktoś doświadczenia z tym silnikiem może w innych modelach Renault ?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-12-05, 23:35
Przy jak8m przebiegu wymieniales turbine?
Pytanie troche z typu" kiedy sie przewroce, bo moze lepiej wtedy usiasc." Tego nikt nie wie co jeszcze sie zepsuje a co nie. Moze Fap- naprawa droga, moze lozysko kola- cena wzdledna, moze jakias pierdola za 5 zl . Niewiadomo. Sam wiesz najlepiej, jezeli sie splacilo to zyda, jezeli duzo jezdzisz to kup nowe lub dokladaj do tego.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2016-12-05, 23:41, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-06, 00:17
turbina dopiero co (230 000)
wiem że to trochę wróżenie, próbuję po prostu choć trochę oszacować ile tego dokładania może być - bo żeby zamknąć kredyt też muszę dołożyć do tego co wezmę ze sprzedaży; więc jeśli to podobne kwoty to wolę zmienić auto na nowsze, oszczędzając sobie niepotrzebnych nerwów; ale jeśli raczej nie wydam na serwis więcej niż np. 50% tej sumy (i pewnie przecież nie wszystko naraz) to wolę trochę jeszcze pojeździć
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-06, 00:37
Marckok napisał/a:
wiem że to trochę wróżenie
To nie "trochę wróżenie" to wróżenie w 100%.
Ja bym sprzedał tym bardziej że jak przekroczysz 300 tys to już będą kłopoty ze sprzedażą bo w Polsce na przebieg się patrzy i dlatego handlarze tak nagminnie liczniki cofają.
pompa ,wtryski i dwumasa .
Do 300 niestety ale jest duża prawdopodobny że poleci pompa i załatwia wtryski . Na sztukę możesz wymienić 1 wtrysk ~1500 zł ale powinno się wszystkie plus sama pompa .
Nie ma co filozofować z ceną zadzwoń do aso ile krzyczą za pompe + wtrysk i czy trzeba robić wszystkie .
Co do sprzęgła to już tylko zależy od stylu jazdy i obciążenia pojazdu .
Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-06, 07:09
mechanik u którego serwisuję (nie ASO, ale mam zaufanie do nich spore) powiedział 4000 wtryski
dzięki za pomysł, dopytam ile może kosztować dwumasa i pompa
bo kwota którą musiałbym teraz dopłacić żeby zamknąć kredyt to kilkanaście tysięcy zł - więc pytanie czy możliwe że aż tyle wydam na serwis (inna sprawa, że takie wydatki nie wpłyną chyba w żaden sposób na cenę auta przy ewentualnej późniejszej sprzedaży)
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-12-06, 08:15
Marckok, Nie wydasz tyle na serwis. To czysta teoria co pisze Fruxo .Ja jezdzilem carisma (silnik reno 1.9dci)od prawie nowosci, jak sprzedawalem miala 360kkm wymienilem tylko turbine. Kolega, ktory ze mna pracuje scenic okolo 500kkm wymieniona turbina i jakies pierdoly, espace 450 kkm bez powazniejszych usterek. Nie popadajcie w panike, ze auto ma 3-4 lata 200 kola i juz jest na zlom. Nie sluchajcie sasiadow, ktorzy kupili auto z przebiegiem licznikowym 150-170 kkm, w pamieci 500+ i pierd.... , ze auto sie psuje dojade do 200kkm i do zyda.
Masz auto od nowosci jak dbales o filtry i oleje, to nie ma sie co martwic tylko jezdzic.Co do pompy i wtryskow to radze wymieniac filtr paliwa co 20 tys a nie jak w ksiazce co 60tys.
W moim przypadku rozklejony intercooler na 85tys.,poza tym tylko obsluga co 20 tys.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2016-12-06, 08:20, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2015 Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sie 2016 Posty: 508 Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-12-06, 09:45
Nie ma reguły, awaria jest nie do przewidzenia - może wyjść nawet korba bokiem. Możesz jedynie jechać na diagnostykę układu wtryskowego i dowiesz się w jakim stanie są wtryski (korekty).
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-12-06, 20:54
Według mnie szansa że przez 7 miesięcy wydasz na serwis kilkanaście tyś jest znikoma - oczywiście jakaś jest wg mnie lepiej te kilkanaście tyś przeznaczyć na nowy samochód.
Szczególnie że z tego co piszesz używasz samochodu do pracy i potrzebujesz go stale - przemyśl jaki chcesz kolejny samochód i zamów go już niedługo - na egzemplarz "pod klienta" czekamy w każdej marce te 3 - 4 miesiące.
Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-06, 22:40
PiotrWie napisał/a:
Według mnie szansa że przez 7 miesięcy wydasz na serwis kilkanaście tyś jest znikoma - oczywiście jakaś jest wg mnie lepiej te kilkanaście tyś przeznaczyć na nowy samochód.
Szczególnie że z tego co piszesz używasz samochodu do pracy i potrzebujesz go stale - przemyśl jaki chcesz kolejny samochód i zamów go już niedługo - na egzemplarz "pod klienta" czekamy w każdej marce te 3 - 4 miesiące.
tyle że chcąc zmienić auto już teraz nie wydam tej kasy na nowe, a jedynie na pokrycie różnicy miedzy wartością rynkową auta w PL a kredytem pozostałym do spłacenia
Wysłany: 2016-12-11, 11:22 Re: Przebieg Lodgy 1.5 dCi ponad 200 000 - co może się zdarz
Marckok napisał/a:
Zastanawiam się jak w tytule; auto ma ponad 230 000 km przebiegu - zrobione głównie na autostradach przez 4 lata; silnik 1.5 dCi 110 KM
Mam już za sobą wymianę turbiny, i zacząłem się zastanawiać nad wymianą auta, ale jako że jest rozdźwięk między wartością kredytu a wartością auta - zastanawiam się; amortyzacji mam jeszcze na 7 miesięcy, więc na pewno co najmniej tyle opłaca się trzymać auto w firmie; pytanie: co może jeszcze "paść" z tych bardziej kosztownych rzeczy i ile by to mogło kosztować ? Auto użytkuję od chwili zakupu w salonie, raczej dbam, regularne wymiany tego co trzeba, jazda w trasach...ma ktoś doświadczenia z tym silnikiem może w innych modelach Renault ?
tó ładnie latasz ponad 50 tys rocznie... a jak wychodzi spalanie ...
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-11, 17:14 Re: Przebieg Lodgy 1.5 dCi ponad 200 000 - co może się zdarz
wieza napisał/a:
tó ładnie latasz ponad 50 tys rocznie... a jak wychodzi spalanie ...
spalanie to dla mnie jedna z wad tego auta...średnio na poziomie 6,5 - 7 litra ON/100
natomiast na autostradzie przy prędkościach 120-135 km/h jest to 7,2 - 8 litrów ON/100 zależnie od tego jak wieje wiatr...mówię serio, auto jest wysokie i kierunek wiatru ma spore znaczenie
Wysłany: 2016-12-11, 17:45 Re: Przebieg Lodgy 1.5 dCi ponad 200 000 - co może się zdarz
Marckok napisał/a:
auto jest wysokie i kierunek wiatru ma spore znaczenie
To jest akurat prawda. Do tego jeszcze doliczyć "krótką" skrzynie i mamy komplet. Jedyne wyjście przeszczepić jakąś skrzynie 6-tkę. Nawet jeżeli miałby to być tzw. nabieg do jazdy autostradowej. Słabe przyspieszenie na nim ale spadek spalania, ciszej (niższe obroty silnika) itd.
Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-11, 18:26 Re: Przebieg Lodgy 1.5 dCi ponad 200 000 - co może się zdarz
Marek1603 napisał/a:
Marckok napisał/a:
auto jest wysokie i kierunek wiatru ma spore znaczenie
To jest akurat prawda. Do tego jeszcze doliczyć "krótką" skrzynie i mamy komplet. Jedyne wyjście przeszczepić jakąś skrzynie 6-tkę. Nawet jeżeli miałby to być tzw. nabieg do jazdy autostradowej. Słabe przyspieszenie na nim ale spadek spalania, ciszej (niższe obroty silnika) itd.
ale ja mam skrzynie 6-biegowa i komputer pokazuje takie spalanie na 6 biegu na autostradzie (silnik 1.5 dCi 107 KM)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum