Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-10, 19:18 Dokker czy inny kombivan ?
po dlugim namysle doszedlem do wniosku, ze typem auta ktore najlepiej mi odpowiada i spelni swoje cele jest kombivan: z tym ze wazna jest dla mnie wygoda i sporo jezdze w trasach, wiec wazne tez spalanie
z tego wzgledu - podejrzewam ze Dokker raczej odpada - ale moze jest ktos kto robi nim sporo kilometrów i sie wypowie ? biore pod uwage jedynie auta z silnikiem diesla, myslalem takze o:
renault kangoo
peugeot partner / citroen berlingo
fiat doblo
mniej:
vw caddy
ford tourneo
kiedys mialem sluzbowe doblo multijet, super oszczedny i dynamiczny
jakies doświadczenia z pozostalymi ? prosze się podzielic
auto bralbym nowe - cena do 70 tys.
Ostatnio zmieniony przez Marckok 2016-12-10, 19:20, w całości zmieniany 1 raz
Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5 Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 386 Skąd: Polska
Wysłany: 2016-12-10, 21:34
no nie wiem jak diesle , mam bp+lpg i powiem,że jakoś się jeździ. Wcześniej miałem fiaty i tam inaczej się jeździło. Kolega ma forda i jakbym szukał coś w tym $ to bym to brał . Póki budowa trwa to będzie daćka, później wracam do fiata. Jeżeli wiesz,że furka ma służyć do jazdy w firmie to bierz bo kasa dobra,ale nie oczekuj cudów.
Dacia głośna zwłaszcza z tyłu. Gołe blachy dają o sobie znać. Pozostałe auta to inna klasa i cena. W kangoo dostaniesz ten sam 1.5dci w PSA dobre i niezawodne 1.6 hdi, a Fiat ma swoje bardzo dobre multijet. W szerokiej gamie pojemności i m. Chociaż w tych pieniądzach to raczej mniejsze jednostki 1.3 czy 1.6.
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-10, 22:46
Do 70 tys masz Partnera 1.6 HDI 120KM 320 Nm na full-wypasie i to jest wg mnie najlepszy wybór wśród takich aut. Dokker bardzo mi się podoba wizualnie ale co z tego jak blisko 60 tys mam dużo słabszy silnik i wykończenie .... jakie każdy widzi.
Za 65 tys w połowie roku proponowano mi Partnera z tym silnikiem w jakieś takie wersji pseudo-terenowej ala Stepway.
Dokker to niestety wóz drabiniasty za 60 tys a VW, Doblo czy nawet Kangoo z mocnym dieslem bedzie droższe od Partnera/Berlingo i to o konkretną kwotę.
Jakbyś chciał używke to koniecznie tak negocjuj:
Ostatnio zmieniony przez mojo 2016-12-10, 23:31, w całości zmieniany 2 razy
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-12-10, 23:35
Hehe, mój ulubiony segment. Wybór masz trudny bo te samochody są bardzo podobne do siebie - i zewnątrz i wymary i silniki.. wszystko prawie to samo. ;)
W takich autach nie licz na niskie spalanie na autostradach, te cegły palą jak smoki przy dużych prędkościach ;)
Ja mogę z czystym sumieniem polecić Connecta. Bije na łeb wszystkich konkurentów jeśli chodzi o bezpieczeństwo, komfort i wyposażenie. Tylko connect ma ***** w NCAP.
Daje duże rabaty. Ja dostałem 19%, parę dni temu kolega z forum pisał że dostał 17,5% + komplet zimowych opon za free.
Fiat z kolei ma słynny silnik JTD, który wszyscy, wszędzie chwalą jako bardzo udaną jednostkę. Auto występuje też w wersji zwanej oplem combo. Wersja long ma nico gołej blachy w bagażniku, poza tym bardzo fajne auto w mniej więcej tych samych pieniądzach co lodgy.
Widływagenowy caddylac nie oferuje nic w zamian za swoją cenę, która jest jakieś 30% wyższa niż konkurencja. Toporny, nieciekawy i drogi.
Peugeot wersja Teepee jest super jako van rodzinny: roletki, stoliczki itp, być może nawet dorównuje connectowi, ale nie ma wersji długiej.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-12-11, 09:45
Marckok napisał/a:
a Lodgy pali mi na autostradzie 7.5 - 8 On/100 i glosno jest potwornie 😔
To jaki sens jest kupować ponownie Dacie - masz już jakieś doświadczenie z tymi autami i jak sam widzisz nie są to samochody stworzone do poruszania się na autostradach.
Tak jak piszą koledzy powyżej - lepiej dołożyć i kupić coś sensowniejszego.
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-11, 10:59
Co do spalania to żaden kombivan nie będzie palił 5.5 przy jeździe po autostradzie z prędkościami rzędu 140 km/h. Im niższe auto tym niższe opory powietrza więc jak ma mało palić to raczej szukałbym w kombi, megane, 308 SW, astra, focus czy podobne.
Ostatnio zmieniony przez mojo 2016-12-11, 11:00, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-11, 13:03
GRL napisał/a:
gregorisan napisał/a:
To jaki sens jest kupować ponownie ...
Spokojnie, jeszcze 5 razy zmieni target i budżet.
ok, to jeszcze raz się wytłumaczę i czekam na zbiorową mądrość forum:
założenia odnośnie nowego auta:
- wygoda podróżowania: w samochodzie spędzam mnóstwo czasu, rocznie robię do 70 000 km (chodzi o poziom hałasu wewnątrz, wygodne fotele)
- spalanie: byłoby miło ograniczyć koszty z tym związane a w każdym razie ich nie podwyższać (Lodgy pali na autostradzie 7,5 - 8 litrów przy prędkości 120 - 130 km/h zależnie od tego z której strony wieje wiatr)
- silnik diesla
- pakowność: nie jest najważniejsza, bo mam też Peugeota Experta, ale że udzielam się na blablacar zakładam że muszę mieć miejsce dla 3 pasażerów i ich bagażu, więc zupełnie małe auto odpada (poza tym po Lodgy czułbym się klaustrofobicznie w małym autku); niekiedy jest też tak że w jedną stronę jadę z towarem a wracam na pusto i lepiej jest pojechać osobówką by mieć miejsce na pasażerów w drodze powrotnej; poza tym niekiedy jest tyle do rozwiezienia że wozimy na dwa auta (Lodgy i Expert)
- prześwit: nie mniejszy niż w Lodgy, bo zdarza się jeździć po nienajlepszych drogach (z tego powodu odpada np Megane bo jak dla mnie jest zbyt ryzykownie nisko zawieszony)
- wolę siedzieć wyżej niż nisko - wygodniej mi się tak prowadzi
wiele z powyższych cech prowadzi do kombivana i coraz mocniej się do tego przychylam, zwłaszcza oglądając fotki jak Lza zrobił kampera z Tourneo (opcja która u mnie też może mieć czasem zastosowanie)
budżet: pierwotnie zakładałem max.55 000 co nie dawało pola manewru poza nową Dacią lub czymś innym używanym; obecnie kasę z rozliczenia Dacii mogę zainwestować w pierwszą wpłatę leasingu co podnosi budżet co najmniej do 70 000
myślałem pierwotnie tylko o czymś z Renault / Dacia bo pewnie łatwiej zostawić u nich Lodgy w rozliczeniu, ale jeśli wiecie że dealerzy innych marek też przyjmują to proszę napisać
jak ktoś się spotkał z wyjątkowo korzystnym leasingiem firmowym (bez limitu przebiegu) poza RCI Leasing to też proszę o info
dziękuję za pomoc i cierpliwość, ale wybieram auto na kolejne 5 lat, więc chcę to zrobić jak najlepiej
Ostatnio zmieniony przez Marckok 2016-12-11, 13:14, w całości zmieniany 1 raz
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-12-11, 13:56
Nie - tylko jako osobówki i minicampera. W praktyce okazało się, że używam zamiennie 2 konwersji: Ta, która jest na zdjęciach służy nam na krótkie wypady weekendowe, gdzie nie trzeba zabierać mnóstwa bagażu. Natomiast na wakacje byliśmy w Alpach (http://forum.karawaning.p...-minikamperowo/ ) z rowerami i zabraliśmy drugą konwersję, która umożliwia wygodne spakowanie mnóstwa gratów które są potrzebne na takim wypadzie. I co najważniejsze jest szybki dostęp do tych rzeczy, a także na czas jazdy można wszystko szybko i bezpiecznie spakować do bagaznika i dysponować normalnym samochodem z 5 miejscami i żadnych gratów w środku. Auto ma też teraz stałe przyłącze elektryczne, które umożliwia na kempingu podpięcie się do prądu i włączenie oświetlenia i ogrzewania.
Do wersji transit connect, które nie mają plastików w bagażniku zmieszczą się nawet 2 europalety.
Za 70000 na pewno też da się kupić connecta. Ja mam max wersję z automatem (sam automat to dopłata 8000zł). Jeśli nie potrzebujesz automatu czy innych bezużytecznych wodotrysków jak alufelgi cz panoramiczne okno dachowe, to myślę że cena w okolicach 70000 jest jak najbardziej realna. Tak jak pisałem - ja miałem rabat 19% od ceny katalogowej, parę dni temu forumowy kolega pisał, ze dostał 17,5% rabatu + opony zimowe na c-maxa. Trzeba się tylko nieco potargować, najtańszą ofertę rozesłać po salonach i zapytać co oni na to - na pewno zaczną się licytować ;)
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-12-11, 14:08, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2016-12-11, 16:45
Marckok napisał/a:
- prześwit: nie mniejszy niż w Lodgy, bo zdarza się jeździć po nienajlepszych drogach (z tego powodu odpada np Megane bo jak dla mnie jest zbyt ryzykownie nisko zawieszony)
Biorąc pod uwagę auta od PSA, Berlingo i Partnera, Berlingo XTR ma nieco zwiększony prześwit.
Ale jedna jest z nimi fundamentalnie sprzeczna - ograniczenie zużycia paliwa przy prędkościach autostradowych. W tym przypadku nie ma pola na kompromis - z powodu fizyki po prostu nie istnieje taka możliwość. Można tylko albo zmniejszyć prędkość, albo front auta, trzeciego rozwiązania nie ma...
Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-11, 23:14
laisar napisał/a:
Ale jedna jest z nimi fundamentalnie sprzeczna - ograniczenie zużycia paliwa przy prędkościach autostradowych. W tym przypadku nie ma pola na kompromis - z powodu fizyki po prostu nie istnieje taka możliwość. Można tylko albo zmniejszyć prędkość, albo front auta, trzeciego rozwiązania nie ma...
to nie podlega dyskusji - choć jest "ale" - mój znajomy ma Kangoo z tym samym silnikiem co u mnie w Lodgy (1.5 dCi 107 KM) i też 6-biegową skrzynię - na autostradzie auto pali 0,5 - 1 litr mniej przy tej samej prędkości
a kombi całkiem nie odpuściłem, ale raczej nie będzie to Logan MCV (ale jak się uda to przejadę się na próbę nowym po lifcie)
Marka: Renault
Model: Megane Grandtour
Silnik: 1.2 Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lip 2014 Posty: 53 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-12-12, 07:44
Przez 4 lata miałem Berlingo XTR Hdi 90 km. Palił umiarkowanie, ale zużycie paliwa przy prędkościach autostradowych wzrasta i to wyraźnie. Wyraźnie wzrasta też hałas i szum. Np w porównaniu do Megane combi to przepaść. Małym minusem może byc tez nieco przestarzały "dizajn" wewnątrz. Auto produkowane jest w tej bryle od 2008 miało dwa liftingi i chyba czas następcy zbliża się nieubłaganie.
Ale z plusów, wygodne i przestronnie, mnóstwo schowków.
No i minus zasadniczy niestety UKRADLI GO
Kolego Marckok, chyba dawno nie korzystałeś z kalkulatora.
Zrobię to za Ciebie.
Założenia: 50.000km rocznie, paliwo po 4,5zł
Przyjmijmy, że kompaktowe kombi będzie paliło o 1 litr mniej niż Lodgy.
50000/100*4,5 = 2250zł brutto
Strzelam, że mnie więcej tyle kosztują Cię ze 2 raty leasingu na Twój samochód.
Fajnie by było mieć je w kieszeni, co?
To teraz inne wyliczenie.
230000/100*4,5 = 10350zł brutto
O tyle droższe auto mogłeś kupić 4 lata temu i na ten moment ogólny koszt posiadania by się zrównał z Twoim vanem.
Ok, zapewne zależało Ci wtedy na przestrzeni bagażowej.
Ale jak sam piszesz, teraz już to nie jest aż tak ważne.
Wciąż chcesz auto o aerodynamice szafy trzydrzwiowej?
Furgonetka za 70k czy kompakt za 80k?
A może jednak kompakt za 70k i 2 tygodnie w Bułgarii gratis?
PS.
Wiem, że powyższe wyliczenia to duże uproszczenie.
Ale jak napisał wyżej Laisar - praw fizyki nie oszukasz...
On pisał o 70000 km rocznie, paliwo będzie raczej drożeć niestety. Ale ogólna uwaga jest taka, że jak najbardziej trzeba ten parametr uwzględnić, bo jeśli można kupić samochód o 15 tysięcy tańszy, to po prostu będzie się bardziej opłacał, nawet jak spali litr więcej.
Kolega sam się musi zastanowić co ma dla niego większy priorytet i w ten sposób zawęzić obszar poszukiwań. Osobiście gdybym potrzebował auta głównie w trasy i bez dużego bagażnika to skreslilbym kombivany nawet kosztem wyższej pozycji za kierownicą.
Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-12, 16:46
GRL napisał/a:
Kolego Marckok, chyba dawno nie korzystałeś z kalkulatora.
Zrobię to za Ciebie.
Twoje wyliczenia miałyby sens, ale zapominasz że auto jest przypisane do działalności gospodarczej, koszty paliwa też wyglądają inaczej i ta "oszczędność" na spalaniu nie jest tak wielka, co nie oznacza że to parametr bez znaczenia: wielokrotnie na tym forum podkreślałem że średnie spalanie Lodgy na poziomie 7,5 litra jest dla mnie rozczarowująco wysokie wobec katalogowych 4,4; poprzednik - Logan MCV którego miałem palił średnio 5,5 i też po autostradach nim jeździłem, wtedy spalanie wzrastało do 6,5: ok, to był słabszy diesel 68KM a nie 107, ale zakładałem że większa moc i szósty bieg będą służyły temu auto na trasie; dla porównania: Lodgy przy prędkości 140 pali tyle samo co Peugeot Expert którego też mam: porównać gabaryty
GRL napisał/a:
Ok, zapewne zależało Ci wtedy na przestrzeni bagażowej.
wtedy motywacją było 7 miejsc, zakup i eksploatacja Lodgy była prostą kontynuacją posiadania Logana MCV, który zresztą pod kilkoma względami oceniam lepiej: chociażby siedzenia, które miało regulację podparcia lędźwiowego
GRL napisał/a:
Furgonetka za 70k czy kompakt za 80k?
nie oczekuję że ktokolwiek zdecyduje za mnie; jest takie forum to pytam, bo może ktoś ma uwagi i doświadczenia które pomogą mi podjąć decyzję lub nakierują na inny tok myślenia...na razie prawie na pewno doszedłem do tego, że kupno auta używanego przy tak intensywnej eksploatacji jest zbyt dużym ryzykiem; przynajmniej na naszym oszukańczym i złodziejskim rynku wtórnym (może to zbyt mocne słowa)
no i raczej kontynuować przygody z Dacią nie będę (ale to jednak kawał doświadczenia: dwa auta, prawie 500 000 km przejechane)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum