Pytanie do Laisara: czy silnik 0.9 tce z fabrycznym lpg ma wzmocnione zawory, gniazda zaworowe? Czy może różni się jeszcze w stosunku do 0.9 tce bez lpg?
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-11-22, 10:47
Fabryczna instalacja po 5 latach i prawe 100 000 km użytkowania w MCV 1.6 K7M LPG:
1. Instalacja zablokowana - brak możliwości regulacji w ASO i brak możliwości odczytania czegokolwiek poza ASO. Początkowo wkurwienie, szczególnie na brak możliwości regulacji. Przez 5 lat instalacja spisywała na tyle się dobrze, że ingerencja w komputer nie była potrzebna. W pewnym sensie rozumiem zablokowanie instalacji - skoro dają gwarancję na zestaw nie chcą żeby ktoś w nim dłubał. Problem w razie awarii poza ASO nie da się tego naprawiać i serwisować.
2. Debilnie ustawiony przeskok z benzyny na LPG. Samochód szarpie i czasem gaśnie. Nie można tego gówna naprawić z powodu opisanego powyżej. Ja potrafię jeździć tym wozem, żona go nie cierpi i nie jeździ dacią. Poza tym jest to potencjalnie bardzo niebezpieczne.
3. Bardzo wysokie ceny serwisu LPG w ASO. Przegląd z wymianą filtra gaz/gaz to ok. 360 zł w tym prawie 200 zł to cena filtra.
4. Regulacja zaworów wg instrukcji co 120 000 km. Nie wierzę w to i robię co 30 000 km.
5. Przy obecnych cenach LPG instalacja fabryczna nadal się opłaca pomimo zwiększonych kosztów serwisowania w ASO.
6. Naprawy gwarancyjne - dwukrotna wymiana wtrysków LPG. Obecnie auto ma trzeci komplet...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Instalacja sprawuje sie dobrze i masz 3 komplet wtrysków przy 100 tyś km???
Miałem Mazdę 323F przejechałem 90 tyś na LPG auto sprzedałem i dalej jeździło bez żadnych problemów - wtryskiwacze MagicJet za 40 zł sztuka :)
Następna Mazda 6 listwa AC-01 za 150 zł przebieg 60 tyś i rośnie bez problemu z wtryskami.
Własnie ten drobiazg jak zablokowanie - uniemożliwia normalne serwisowanie instalacji i dla świętego spokoju konieczność wymiany kompletu wtrysków - dobrze ze ASO robi ci bez problemów. W Warszawie na Jerozolimskiej wymieniane były pojedyncze wtryskiwacze.
Masz te stare wtryskiwacze?? Chętnie "przyjmę" stare Medy pomarańczowe - mam na nie sposób i jeszcze da sie użytkować przez jakiś czas.
Oddam za przesyłkę i na piwko za fatygę.
Instalacja sprawuje sie dobrze i masz 3 komplet wtrysków przy 100 tyś km???
To nie jest nic zaskakującego. MEDy od kilku lat strasznie się pogorszyły pod względem jakości i przy okazji nie radzą sobie z syfem w LPG oferowanym w Polsce.
witam
po przygodzie mojego kolegi z fabrycznym gazem tyle że w fiacie ruszając z jedynki przełączając na drugi bieg bardzo często jakby przygasał, był wielokrotnie w ASO gdyż jest to bardzo niebezpieczne szczególnie na krzyżówce , żaden prywatny gaziaż nie posiadał wtyczki by podpiąć pod komputer i to jest właśnie fabryczna instalacja nikt nie chce się do niej dotykać nawet ci z ASO ,
przy kupnie dokera proponowano mi za ok 4 tysiące zdecydowałem że jednak podziękuje i dobrze zrobiłem , miałem w UNO jeździłem 10 lat jakieś drobne usterki na samym początku potem bajka nawet filtra nie wymieniałem
dla tego żadnych eksperymentów z ASO
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-11-22, 12:39
Była wadliwa seria wtryskiwaczy LandiRenzo. W skodzie też miałem z tej serii i też była wymiana gwarancyjna. Po wymianie wtrysków na "czerwone" problemów brak. W tych przypadkach ASO wymieniało bez gadania.
Zaletą LPG fabrycznego jest to, że gazownik nie odsyła do ASO, a ASO do gazownika, tylko wszystko robią w jednym miejscu.
Co do Fiata... Fabryczne instalacje Tartarini to wielka cuchnąca kupa, którą odradzali nawet sprzedawcy Fiata i nikt tego nie chciał serwisować.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2016-11-22, 12:40, w całości zmieniany 1 raz
abryczna instalacja po 5 latach i prawe 100 000 km użytkowania w MCV 1.6 K7M LPG:
Dacia Sandero 1,6 MPI + LPG Omegas dołożony w Salonie Dacii. Dopiero po 120kkm (wzszystko na LPG) padł jeden wtryskiwacz.
Także dziwne jest to co piszesz a na pewno nie normalne
czy silnik 0.9 tce z fabrycznym lpg ma wzmocnione zawory, gniazda zaworowe?
Nie wiem - ale dokładnie na to pytanie nikt nie odpowie na podstawie samego katalogu części, bo nie ma w nim opisów. Można jedynie sprawdzić, czy części mają inne numery referencyjne w różnych wersjach.
Może być też tak, że nie muszą być specjalnie wzmacniane, bo w silniku podstawowym są już wystarczająco odporne.
Dzięki Laisar. Bo w przypadku 1.6 sce podawałeś kod silnika różny dla wersji benzynowej (H4M-738) i lpg (H4M-740). Rozumiem, że nie ma takich dwóch kodów silnika w przypadku 0.9 tce? Czy w 0.9 tce regulacja zaworów odbywa się poprzez wymianę szklanek? Ile to może kosztować?
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-11-22, 18:27, w całości zmieniany 1 raz
według mnie zbyt niska temperatura przełączania gazu zabija wtryski
z drugiej strony możesz powiedzieć że nakłady poniesione na serwis się zwróciły bo 2 x 900 lekką ręką 1800 które dostałeś w ramach gwarancji
ASO w Białymstoku znowu się popisało - ewidentne objawy padniętej listwy wtryskowej, a oni każą najpierw zacząć naprawę od odpłatnej regulacji zaworów
Gdy spytałem na jakiej podstawie taka diagnoza usłyszałem o nieprawidłowej emisji spalin (checka brak), a na moja sugestię, że można to łatwo zweryfikować sprawdzając emisję na benzynie (jest prawidłowa) skwitowano, że trzeba zacząć od regulacji zaworów
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Wersja: Logan
Dołączył: 09 Maj 2016 Posty: 18 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-04, 15:38
Pomóżcie proszę.
Nie znam się na kwestiach technicznych samochodów. W czerwcu 2015 roku kupiłem Dacię Logan Van 1.6 benzyna + LPG montowany fabrycznie, rocznik 2012, dwumiejscowa, z paką - ładowność do 750 kg. Miała wtedy przejechane ok. 142 tysięcy, teraz jest 160 tysięcy km.
Chodzi mi o przegląd LPG, ewentualną regulację i wymianę wszystkich filtrów. Byłem w prywatnej firmie, to powiedzieli mi, że nie są w stanie nic zrobić, bo akurat do tego modelu LPG nie posiadają programu komputerowego czy sterownika. W każdym razie odesłali mnie to ASO. Tam dowiedziałem się, że regulacja zaworów i wymiana dwóch filtrów będzie mnie kosztowało coś ok. 600 zł!!!!!! A w tym prywatnym chcieli za to łącznie 150 zł, gdyby mieli ten program.
I co tu zrobić??? Nie ma żadnej możliwości ominięia ASO?
Czy faktycznie muszę robić przegląd instalacji? Może mogę jeszcze jeździć na takiej jaka jest?
Co się może stać jeśli nie zrobię przeglądu i ewentualnych wymian? Czy uszkodzę silnik albo samą instalację?
Od jednych partaczy do drugich :)
Instalacji się nie reguluje , nie da się i już .
Przecież to są uniwersalne filtry
Filtr fazy lotnej
https://lmgtfy.com/?q=14+mm+filtr+gaz
ciekłej
https://lmgtfy.com/?q=LI10+filtr
Wymień sam , oddaj na regulacje zaworów całość wyniesie do 100 zł
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2016-12-04, 16:39, w całości zmieniany 2 razy
Wymień filtry od LPG możesz sam, możesz w każdym warsztacie LPG
Regulacja zaworów zrób kiedy chcesz w każdym warsztacie.
Jak sie nic nie dzieje nic sie nie reguluje w tej instaalacji.
PS
W loganie po mojej naprawie - po 2 tygodniach jazdy check sie nie zapala auto pracuje równo w całym zakresie obrotów.
Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5 Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 386 Skąd: Polska
Wysłany: 2016-12-06, 22:11
To ja wtrącę kilka groszy. Serwis gazowy w Aso to ździerstwo. Ogólnie instalacja nie jest najlepsza ,ale samochód jeździ .Gdyby nie ta pieczątka gwarancyjna to na pewno bym tam nie pojechał bo ,,mój" serwis to banda czarodziei. Póki co mam 60 tys przelatane i jeździ to nie ruszam,ale mam wstępnie ugadane wymianę przodu na coś normalnego. Kwota 1500zł po za aso . Ostatni olałem gwarancję bo nie mam zamiaru kwitnąć cały dzień na fotelu na poczekalni i słuchać jak to oni ciężko pracuję i sprawdzają pod kontem błędów mój samochód i serwis LPG robiłem po za aso w najdroższym serwisie w mieście (sprawdzony oczywiście) i zapłaciłem 100zł :) czas wymiany 15 minut z obgadaniem wszystkiego
Ostatnio zmieniony przez dacia 2016-12-06, 22:12, w całości zmieniany 1 raz
Witam ponownie... jestem po wymianie wtryskow na nowe, nastąpiła poprawa pracy silnika, natomiast podczas przyspieszania do 2500-3000 obrotów nadal silnik szarpie. Mniej, ale nadal szarpie.
Zakończenie szarpania kończy się zazwyczaj słyszalnym strzałem pod maską. Problem nasila się po nagrzaniu.
Macie jakieś pomysły? Na benzynie autko chodzi idealnie, podejrzewam w tej sytuacji albo reduktor albo układ WN.
Ostatnio zmieniony przez Michał93 2016-12-14, 06:26, w całości zmieniany 1 raz
Na benzynie nie szarpie przy takich obrotach jak wcześniej pisałeś?
Może LPG jest niezbyt dobrze wyregulowany, bo strzały mogą być niebezpieczne dla silnika.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Podłącz "coś" (najprościej komórkę przez BT) do złącza diagnostycznego i zobacz jak układają się korekty krótkoterminowe na benzynie i gazie - będziesz wiedział więcej na temat poprawności ustawienia LPG i sprawności wtryskiwaczy. Szarpanie, a później strzały sugrują że jest grubo za bogata mieszanka. Zalewa silnik gazem, a póżniej wypala w kolektorze - ale ostani raz z czymś takim to spotkałem się w instalacji podciśnieniowej.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Na benzynie problem nie występuje.
Elm niewiele mi da bo to fabryczna instalacja i jest zablokowana.
Aso jak mantrę powtarza "zawory do regulacji".
Wtryski wczoraj nowe założyli w aso.
Zachowanie podobne do kończącego się gazu w instalacjach II generacji (mieszalnikowych).
Problem nasila się w miarę wzrostu temperatury silnika i zacząłem podejrzewać cewkę.
Aktualny przebieg to 74kkm
Narazie nie wymieniam, zobaczę jak się te będą zachowywać ;)
Przy 80kkm powinni zmienić świece wiec jeśli nie będzie innych niż Beru to znaczy ze nie wymienili za 6 tysięcy się okaże
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum