Za podobny przegląd z wymianą świec i 2x filtr gazowy zapłaciłem około 550zł robocizny i 340zł części. To cena po rabatach ... W carrarze było to ponad 600zł ...
ps. i nie było żadnej opcji tańszej motrio czy jakiegoś pakietu. Mogło być ewentualnie drożej z wyceną na ich częściach było to prawie 2 tyś zł dobry dowcip.
_________________ Duster 1.6
Sandero 1.2
Ostatnio zmieniony przez SilverTM 2016-09-24, 21:02, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Wersja: Logan
Dołączył: 09 Maj 2016 Posty: 18 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-04, 15:24
Jestem zielony jeśli chodzi o mechanikę samochodową.
Mam Dacię Logan Van 1.6 benzyna + LPG montowany fabrycznie, rocznik 2012, dwumiejscowa, z paką - ładowność do 750 kg. Przejechane już 160 tysięcy kilometrów i niedługo będę musiał zrobić rozrząd i pompę wody. Chciałbym kupić części w necie i zlecić tylko wymianę. Jednak nie mam pojęcia które części kupić? :(
Czy ktoś mógłby wypowiedzieć się na ten temat? Jakiej firmy kupić albo do tego modelu jakie byłyby najlepsze?
Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5 Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 386 Skąd: Polska
Wysłany: 2016-12-04, 22:04
ja za rozrząd kpl z wymianą płynu zapłaciłem 600pln, w drugiej za serwis oleje, filtry,świece, serwis gas wyszło 500zł...serwis made in garaż ale sprawdzony. Części zamienniki np świece ngk, filtry filtron itp.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-04, 22:30
Przegląd po czterech latach ASO Warszawa Al. Jerozolimskie - 550 PLN w tym :
- wymiana oleju i filtra
- wymiana filtra powietrza i kabinowego
- wymiana płynu hamulcowego
Oprócz płynu hamulcowego materiały własne - kupione za ~ 200 PLN (olej będę miał za free na następną wymianę bo mi zostały resztki z dwóch przeglądów).
Mam pytanie odnośnie bonu serwisowego. Dalej wydawane są przy zakupie auta? Pytam, bo właśnie zbliża mi się pierwszy przegląd, a nie przypominam sobie abym dostał bon u sprzedawcy, natomiast cena którą usłyszałem (600zł, Dacia Sandero, chyba na zamiennikach) jest dość wysoka.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-12-22, 19:14
route2000 napisał/a:
Jesteś zarejestrowany na mojadacia.pl? Jak już jesteś to może być tam jakiś bon do zakupu czy serwisu. A co do u sprzedawcy to nie słyszałem
Niestety, nie ma już pakietów serwisowych.
A właśnie wypadł mi termin na przegląd, ASO zażyczyło sobie ponad 900 zł z ich materiałami (Motrio).
Części i olej właśnie kupiłem sam (250 zł), teraz muszę jeszcze zbić koszt robocizny, z 350 na conajmniej 300 zł.
Stawka godzinowa 180 zł netto, to jednak mocne przegięcie.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-12-22, 20:26
pixa napisał/a:
Cav napisał/a:
teraz muszę jeszcze zbić koszt robocizny, z 350 na conajmniej 300 zł.
Stawka godzinowa 180 zł netto, to jednak mocne przegięcie.
Jak masz zamiar tego dokonac? Powiedza robisz u nas, albo tracisz gwarancje i mozesz ich pocalowac.
Przecież nie ma obowiązku robienia w tym konkretnym ASO.
Już nie wspominając o tym, że lepiej żeby za dużo nie gadali, bo od 4 miesięcy nie potrafią naprawić stuków w zawieszeniu, już chyba trzecie auto zastępcze testuję.
Tym razem padło na Captura, nówka sztuka przebieg 50 km - bujam się nim od 1,5 tygodnia, a oni się głowią co jeszcze wymienić w Dusterze.....
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-12-22, 20:27, w całości zmieniany 1 raz
Jesteś zarejestrowany na mojadacia.pl? Jak już jesteś to może być tam jakiś bon do zakupu czy serwisu. A co do u sprzedawcy to nie słyszałem
Niestety, nie ma już pakietów serwisowych.
A właśnie wypadł mi termin na przegląd, ASO zażyczyło sobie ponad 900 zł z ich materiałami (Motrio).
Części i olej właśnie kupiłem sam (250 zł), teraz muszę jeszcze zbić koszt robocizny, z 350 na conajmniej 300 zł.
Stawka godzinowa 180 zł netto, to jednak mocne przegięcie.
To by tłumaczyło dlaczego nie dostałem bonu w salonie ani na mojadacia.pl.:) No nic, wychodzi na to, że trzeba targać swoje części. I tutaj mam pytanie o olej. Syntetyczny powinienem wziąć, co nie? Nigdzie nie mogę znaleźć informacji jaki mam teraz wlany, a strona elf zaleca takie 2:
EVOLUTION 900 SXR 5W40
lub
EVOLUTION 700 STI 10W40
Coś mi się kojarzy, że ASO przez telefon użyło sformułowania: "RN710 10W40", czyli wychodzi że powinienem sobie kupić ten półsyntetyczny: EVOLUTION 700 STI 10W40. Dobrze kombinuję?
laisar nie oszukuj ludzi żyjemy w PL.
Historia sprzed miesiąca , auto przyjechało do nas na zatarty silnik . E63 AMG ,2 właściciel gość kupił pojeździł 20 tyś km i miał po samochodzie . Auto miało jeszcze pół roku gwarancji .
1 właściciel miał wszystkie przeglądy ale nowy nie zrobił wymiany olejowej w ASO . Do tego nie skasował przeglądu w komputerze (wyświetlało się informacja o przeglądzie 20 tyś temu ) . Gość twierdził że olej wymienił sam . Z wywiadu wiadomo że silnik zatarł się przy ok 260 km/h . Powód : ściął sie wałek od koła napędzanego z łańcucha rozrządu w pompie oleju . W tym silniku są 2 pompy więc silnik miał zbyt słabe smarowanie
efekt na zdjęciach
Konkluzja : od razu mu powiedzieli że z gwarancji tego nie zrobią , straszył prawnikami to jeszcze musiał zapłacić za postój w ASO (niczego nie wygrał )
Naprawa ~80 tyś , gdzie używany silnik kupisz za 50 .
Gdyby gość nie zaoszczędził tych kilku stówek dziś dostał by nowy silnik bo cała usterka to według mnie winna pompy bo olej nawet przy takim obciążeniu dawał rade
13639508_262526114112411_572897292_o.jpg
Plik ściągnięto 44 raz(y) 158,28 KB
13633274_262525964112426_943259929_o.jpg
Plik ściągnięto 25 raz(y) 131,64 KB
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2016-12-23, 20:25, w całości zmieniany 4 razy
Miał kiepskiego prawnika. Albo by było taniej wzioł radcę prawnego .
Sprawa ciężka do wygrania. Bo nowy właściciel nie zgłosił przeglądu do ASO a tego wymaga Mercedes. Powtarzam przeglądu a nie wymiany oleju w silniku. Dodatkowo ASO może sobie zażyczyć wizyty u siebie by potwierdzić prawidłowość wykonania usługi. I to jest nieodpłatne.
"a tego wymaga Mercedes.[...] Dodatkowo ASO może sobie zażyczyć wizyty u siebie by potwierdzić prawidłowość wykonania usługi."
To jest prawo powielaczowe, nie sądzę, żeby komukolwiek kiedykolwiek odmówili napraw gwarancyjnych z takiej przyczyny. Przegraliby. Tu mieli silniejszą podstawę, bo pewnie olej w rzeczywistości niekoniecznie był wymieniony (albo na niezgody ze specyfikacją).
Ehh, powinien mieć prawnika i rzeczoznawcę. Normalnie to olej w takim przypadku idzie do ekspertyzy i można określić jaki to był olej, czy był wymieniany, czy zatarcie nastąpiło w wyniku złego smarowania czy też w wyniku nagłej utraty smarowania. Tylko to kosztuje. Tak jak nawewt samodzielna wymiana oleju.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-12-23, 16:40
Fruxo napisał/a:
laisar nie oszukuj ludzi żyjemy w PL.
Historia sprzed miesiąca , auto przyjechało do nas na zatarty silnik . E63 AMG ,2 właściciel gość kupił pojeździł 20 tyś km i miał po samochodzie . Auto miało jeszcze pół roku gwarancji .
1 właściciel miał wszystkie przeglądy ale nowy nie zrobił wymiany olejowej w ASO . Do tego nie skasował przeglądu w komputerze (wyświetlało się informacja o przeglądzie 20 tyś temu ) . Gość twierdził że olej wymienił sam . Z wywiadu wiadomo że silnik zatarł się przy ok 260 km/h . Powód : ściął sie wałek od koła napędzanego z łańcucha rozrządu w pompie oleju . W tym silniku są 2 pompy więc silnik miał tylko połowę smarowania
Jeśli dobrze rozumiem - pierwotną przyczyną była więc usterka wałka i co za tym idzie popsuta pompa oleju.
Czyli niezależnie od wymiany lub jej braku, i tak nie miałby smarowania, i tak silnik by się zatarł.
witam
zbliża się mój pierwszy przegląd i chciałbym sobie sam kupić części. czy z takim zestawem ASO nie będzie miało problemu?:
-olej ELF EVOLUTION 900 SXR 5w30
-filtr oleju RENAULT 152009645R
-filtr kabinowy RENAULT 27 27 753 74R?
a może olej 0w40 albo 5w40?
Ostatnio zmieniony przez keisyzrk 2016-12-23, 17:03, w całości zmieniany 1 raz
Co było powodem nie wiem , nie mi to oceniać . Mądre głowy po samych zdjęciach oceniły że to jego wina
Hobbistycznie rozebrałem pompę i okazało się że zębatki (słoneczka ) totalnie się rozsypały . Wyższe kawałki spadły niżej i zablokowały cała pompę . Co logiczne po blokadzie ścięło pręt prowadzący do koła zębatego bo inaczej pękł by cały łańcuch rozrządu .
Zostaje pytanie czy słoneczka pękły same czy coś je zablokowało ? smok poboru oleju był cały więc raczej nic nie dostało się z zewnątrz .
Może gość przepałował go na zimnym silniku i olej był zbyt lepki , może jechał 300 km na odcince ? albo pompa była zwyczajnie trafiona tylko dlaczego przez 4 lata się nie rozwaliła .
Pompa wygląd tak (tyle ma 4 zębatki )
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2016-12-23, 20:18, w całości zmieniany 6 razy
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-12-23, 22:30
Fruxo napisał/a:
Co było powodem nie wiem , nie mi to oceniać . Mądre głowy po samych zdjęciach oceniły że to jego wina
Względnie, że gwarancja przepadła bo nie było przeglądu, więc dlatego nie naprawią z tego tytułu.
Ale to nie znaczy, że winny był niezmieniony olej - tak szybko to nie działa.
Dziś tak się konstruuje wszystko. W smelcwagenach zębatki koła pompy do wymiany z łańcuchem. Po 200kkm. W Dreswagenach to samo tylko że 300kkm i razem wałem bo zębatka na stałe i niewymienione.
Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 248 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-12-27, 10:18
Cav napisał/a:
pixa napisał/a:
Cav napisał/a:
teraz muszę jeszcze zbić koszt robocizny, z 350 na conajmniej 300 zł.
Stawka godzinowa 180 zł netto, to jednak mocne przegięcie.
Jak masz zamiar tego dokonac? Powiedza robisz u nas, albo tracisz gwarancje i mozesz ich pocalowac.
Przecież nie ma obowiązku robienia w tym konkretnym ASO.
Daj znać na forum jak znajdziesz tańszy serwis gdzieś w okolicach Poznania. Faktycznie 900 PLN za przegląd Dacii to trochę dużo. To są tanie auta, to i serwis powinien być tani, przynajmniej do niedawna był.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum