Przymierzam się do zakup Stepway II, który oferuje dwie opcje:
1. 0,9 TCe 90 KM
2. 1.5dCi 90 KM
Przejrzałem temat dotyczące jednego jak i drugiego silnika ale są tam poruszane raczej inne kwestie, niż mnie głównie zastanawiające.
Planuję zakupić samochód na mniej więcej 10 lat więc chciałbym podpytać o trwałość tych dwóch silników. Spalanie i osiągi schodzą na dalszy plany. Jak oceniacie, który z tych dwóch silników powinien więcej pociągnąć bez kosztownych napraw? I jakie drogie mogę być ewentualne naprawy w tych dwóch silnikach?
Planuję zakup rocznika 2013-2014. Przewidywany roczny przebieg około 10 tyś km.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-12-28, 07:02
Ja na twoim miejscu bralbym benzyne. Silnik ciszej pracuje, tanszy w obsludze(olej, filtr paliwa). Masz w planie zrobic 100 tys, wiec nie ma sie co przejmowac czy te auta wytrzymia do tego przebiegu, bo wytrzymia. Jezeli robisz 10 tys rocznie i to na krodkich odcinkach to szkoda bylo by tego dizla. DCi posiada Fap-a a to wlasnie on nie lubi krodkich odcinkow, czestego odpalania, zimnego silnika. Benzynka szybciej sie grzeje to i w kabinie bedzie szybciej sie nagrzewa.
Co do awaryjnosci pojazdow, to chyba nikt nie wie, ktory sie predzej popsuje Tce czy Dci, a tym bardziej co sie popsuje i za jaka kwote, chyba, ze wrozki, i ktos kto ma szklana kule( ja nie mam) .Twierdze, ze obydwa te modele pociagna do 100 tys bez wiekszych, drogich awawarii.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2016-12-28, 07:05, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-12-28, 07:54
Samemu robię podobne dystanse i nie widziałem jak i nie widzę obecnie najmniejszego sensu posiadania diesla przy takich rocznych przebiegach.
Jedynie czego bym sobie życzył to "większego momentu obrotowego" bo Tce 90 przy większym załadunku jest po prostu słaby.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-12-28, 07:58
mbar napisał/a:
shrek napisał/a:
Twierdze, ze obydwa te modele pociagna do 100 tys bez wiekszych, drogich awawarii.
Dokładnie, z tym, że jednak przy dCi mamy jeszcze ryzyko zatankowania gdzieś trefnego ON.
Jeszcze mi sie to nie przytrafilo, a nie zwracam uwagi gdzie tankuje. Poprostu rezerwa to leje. Jedna jedyna rzecz jaka rzucila sie w oko to to, ze Fap wypala sie czesciej jak tankuje u mnie na carrefour poza tym nic wiecej.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2016-12-28, 08:05, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 639 Skąd: Wro
Wysłany: 2016-12-28, 09:01
Z turbiną jest, ale wyciągnąć 90 koni z takiego silnika, to raczej nie jest żyłowanie Utrata wartości jest ogromna, ale przy planach użytkowania przez 10 lat raczej nie istotna (diesel zresztą też jakoś bardziej nie trzyma ceny - raczej na spadek rzutuje niski prestiż marki).
Planuję zakup rocznika 2013-2014. Przewidywany roczny przebieg około 10 tyś km.
Koledzy, ale Wartyl chce kupić używkę więc nie wiadomo z jakim przebiegiem i w jakim stanie będzie silnik. Bez względy czy PB, czy ON.
Kupi z 80kkm i po 10 latach będzie miał 180kkm. Raczej żaden problem zakładając realny stan i normalne użytkowanie i serwisowanie.
Problemy mogą się zacząć około 200kkm ale to związane z naturalnym zużyciem, a nie tym, że padnie samo od siebie.
Generalnie jeszcze nie słychać o masowych awariach 0,9Tce, a montowane są też w renault. Podejrzewam, że raczej sprawy amortyzacyjne. Musisz się tylko przyzwyczaić do "dziwnej" pracy silnika, bo to trzycylindrówka.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2016-12-28, 10:26, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-12-28, 12:24
przy założeniu 10 lat i 100 tys przebiegu zdecydowanie tCe. Moim zdaniem w ogóle nie opłaca się kupować diesla jeśli nie zamierzamy przejechać co najmniej dwukrotności tego dystansu.Różnica w spalaniu i kosztach z nim związanych jest na tyle mała, że nadwyżka kosztu diesla w stosunku do benzyny zwróci się pewnie gdzieś grubo po połowie zakładanego dystansu. Obsługa benzyniaka jest tańsza a potencjalne awarie o wiele mniej kosztowne. Do tego dochodzi choćby komfort samego użytkowania w warunkach zimowowych na mrozie czy parkowania pod chmurą (łatwiejszy rozruch,szybsze nagrzewanie wnętrza, brak kłopotów z zamarzającym paliwem, zatykającym się filtrem itp). Przy zakupie auta używanego zawsze istnieje ryzyko,że sprzedawca ma coś do ukrycia. W takiej sytuacji inwestycja w auto z silnikiem benzynowym jest bezpieczniejsza i usunięcie usterek silnika tańsze. No i ostatecznie można zredukować koszty paliwa zakładając lpg
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-12-28, 12:31, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2016-12-28, 13:58
ja robię rocznie poniżej 15kkm ale jestem bardzo zadowolony z pierwszego diselka 85km czuć że się jedzie bez kręcenia wysoko, auto co prawda mam bez fapa i dwumasy co dla mnie są same plusy a największym plusem to że na baku robię powyżej 1000km, ciągle dolewam mixolu co tankowanie
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2015 Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sie 2016 Posty: 507 Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-12-28, 14:56
Lukas87 napisał/a:
dolewam mixolu co tankowanie
Jak chcesz koniecznie lać olej to wybierz olej Stihl do pilarek, który ma bardzo dobre właściwości lepsze, niż zwykłe oleje do pilarek, na których zacierają się.
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-12-28, 16:46
Ile lat mają te auta, jaki przebieg?
Jako właściciel nie chciałbym się bawić w ruletkę.
I fakt instalowania lpg przez dealera/producenta w tym silniku to żaden argument dla mnie - ewentualna regulacja luzów nastąpi zazwyczaj po gwarancji a i tak zawsze na koszt właściciela...
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-28, 16:52
Kolejna gównoburza
Zacząć trzeba od tego że nie kupisz dci bo fani Dacii wybierają tylko benzynkę chyba że się zdecydujesz na nówkę więc nie ma o czym dyskutować.
Silnik wybiera się na podstawie sposobu przyszłej eksploatacji a nie porad z forum ...
1.5 dci to na pewno bezpieczna konstrukcja od lat na rynku , montowana również przez nissana oraz mercedesa . Części są tanie i łatwo dostępne 0,9 tce to egzota .
Jeżeli przebieg typowy dla mieszkańca izabelina czyli 10 km drogami lokalnymi 50 km/h a potem korek to tylko benzyna
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2016-12-29, 16:08, w całości zmieniany 2 razy
Przy takich założeniach tylko silnik benzynowy. Fabia 1.2 tsi teściów ma nalatane 270 tys. od 2011 i jakoś jeździ bez awarii, a to przecież VAGina.
Niestety, ale w przypadku diesla nie wróżę zbytnio długiego życia FAP przy takich przebiegach. Mixol możesz włożyć miedzy bajki, zasra filtr sadzy.
W przypadku używek trzeba dobrze patrzeć na oferty sprowadzane, bo zdarzają się rozbitki. Handlarz dla 5 tys zysku może mu się opłacać naprawiać nawet Dacię.
Silnik wybiera się na podstawie sposobu przyszłej eksploatacji a nie porad z forum ...
Podaję charakter przyszłej eksploatacji i na podstawie tego szukam porad na forum u bardziej doświadczonych kierowców. Co w tym dziwnego?
Cytat:
1.5 dci to na pewno bezpieczna konstrukcja od lat na rynku , montowana również przez nissana oraz mercedesa . Części są tanie i łatwo dostępne 0,9 tce to egzota .
Części są tanie i łatwo dostępne do 1.5dci czy do 0,9 tce? Trudno się połapać przy tego rodzaju konstrukcjach zdań.
0,9 tce to egzota? A co tutaj autor miał na myśli?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum