Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-25, 11:03
Chłopie sprzedaj to Lodgy bo już po nocach nie sypiasz przez to
Teoretycznie to Lodgy 1.5 dci powinno palić podobnie jak inne minivany z podobnymi silnikami tylko pytanie z jakimi prędkościami tak na prawdę jeździsz. Jeżeli to jest bardziej koło 150 niż 120 to i spalanie będzie większe. Mnie Combo 1.7 cdti przy 120-130 bierze ok 6,5 ale to na autostradzie nie jest dużą prędkością za to przy 140-150 to wychodzi jakieś 7,5. 1.5 dci jest uważany za jeden z najoszczędniejszych silników.
Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-25, 15:29
sypiam bardzo dobrze; w pracy po prostu często mam zarwane nocki (taka branża) i organizm tak mi się przestawił, że świetnie wieczorem funkcjonuję - na szczęście rzadko muszę wstawać przed 7 :)
co do spalania Lodgy: wczoraj trasa Wrocław - Kraków średnie gdzieś na poziomie 7.5; ale na odcinku Katowice - Kraków śnieżyca i musiałem mocno zwolnić, w konsekwencji dziś komputer pokazuje 7.1
ale jadąc 120 - 140 ma godzinę jest to powyżej 7.5; 140 w Lodgy chyba nigdy nie przekraczam, uważam to za zbyt niebezpieczne (to najbardziej narażony na boczne podmuchy samochód jaki znam)
ciekawe, że w dostawczym Peugeot Expert mam takie samo spalanie: średnio 7.5; ale tam jest 2-litrowy diesel; myślę że relatywnie duże spalanie Lodgy bierze się z wysokiej budy i dość wysilonego silnika 1.5 dCi 110 KM (ten sam silnik w wersji 90-konnej pali zdecydowanie mniej) - nawet 6-biegowa skrzynia nie pomaga tu za wiele
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-12-25, 17:23
Trzeba by zacząć od tego, że spalanie przy 120 km/h będzie się bardzo dużo różnić od spalania przy 130 km/h, i bardzo dużo różnić od spalania 140 km/h itd. Całkiem realan jest różnica około 1, a nawet 2 litrów dla 10km/h różnicy prędkości.
Druga sprawa, że prędkościomierze kłamią jak telewiza. Dla jednego samochodu 130 na liczniku oznacza że auto tak naprawdę porusza się 125, a dla innego 115, dla jeszcze innego 120 itd.
Trzecia sprawa każdy kierowca jeździ inaczej ;)
Reasumując odpowiedzi na Twoje pytanie rzetelnej nie otrzymasz ;) Chyba że znajdziesz kogoś, kto ma dany model samochodu i prowadził jakieś bardziej staranne pomiary.
Myślę natomiast, że różnice w spalaniu pomiędzy tymi modelami aut nie są znaczące i nie liczył bym na jakieś cuda. Może jeden będzie palił 0,3 litra więcej/mniej.. niskie spalanie przy takich prędkościach tylko w niskich samochodach, więc nie ten segment.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-12-25, 22:43
Ile tego Adblue trzeba lać? Kosztuje to dużo taniej niż LPG, u mnie 1,37 zł za litr więc jeśli chodzi o finanse to koszt chyba mało znaczący wobec kosztów ON.
Ad Blue to nie zamiast On ale jako jako śreodek zmniejszający stężenie NOx w spalinach jest wtryskiwany . Nie zmniejsza zużycia ON . Wg znajomego z firmy transportowej ( ma kilka takich samochodów ) jedno napełnienie - około 17 l wystarcza na około 15 - 19 kkm .
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-12-26, 11:11
AdBlue jest na pewno bardziej kłopotliwe niż pułapka NOX. Trzeba tankować, co prawda koszt nieznaczny i na stacjach zazwyczaj już jest standardowo dostępny, jak nie w dystrybutorze to w baniakach. Największą wadą jest jednak zamarzanie tego płynu zimą. To jest kwestia nie rozwiązana do tej pory. Jedyne co zrobiono to grzałkę w zbiorniku, która podgrzewa płyn żeby nie zamarzał, ale grzałka działa tylko gdy silnik pracuje.
To prawda - nie został rozwiązany , do tego w wielu pojazdach jeśli uruchomisz pojazd a AdBlue zamarzł w systemie to z zasady cały układ dozowania w tym momencie pada - a to sa spore koszta.
Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5 Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 386 Skąd: Polska
Wysłany: 2016-12-27, 20:52
Marckok napisał/a:
zrobiłem jazdę próbną Partnerem, jakieś 100 km w tym po autostradzie
poziom hałasu niższy niż w Lodgy, siedzenie o niebo wygodniejsze; jedzie się tym jak przeszklonym czołgiem, super widoczność, mnóstwo miejsca: to chyba najbardziej lubię w tej klasie- przestronność jakiej nie daje żaden kompakt czy kombi; wysokie siedzenie też mi bardzo odpowiada (to już wiedziałem, bo jeżdżę też czasami busem)
jechałem wersją 100 KM 5-biegową: i teraz gdybym się zdecydował na Partnera to mocno będę się zastanawiał czy wydawać te 10000 więcej na mocniejszy silnik i 6 biegów, bo przy 130 na ekspresówce tutaj było OK na 5 biegu, hałas i spalanie w normie (cykl mieszany komputer pokazał średnie 5,8 - co przy 7 w Lodgy daje spore oszczędności na paliwie przy moich przebiegach)
inna sprawa to automatyczna klima (tu był manual): przy leasingu 5-letnim ta droższa wersja to około 150 zł miesięcznie więcej (ale może to komfort wart tych pieniędzy ?)
no i wiem na 99% że na auto używane się nie zdecyduję - raczej wolałbym dalej Lodzią latać, bo mimo jej 235000 km to pewniejsze auto niż młodsze 80 czy 100 tyś niewiadomego pochodzenia
przy okazji zostawiłem Lodgy do wyceny serwisowej ewentualnego odkupu; słowa mechanika gdy oddawał kluczyki "auto igła" :)
Ty patrz na dobre ogrzewanie , bo lato mamy chłodne:) klima automat hmmm jakby to kosztowało z 3 koła to ja bym osobiście się nie zastanawiał ale 10 koła drogą nie chodzi . Co do używki to w.g mnie lepiej najgorszej klasy ale nowe
Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-27, 21:34
dacia napisał/a:
Ty patrz na dobre ogrzewanie , bo lato mamy chłodne:) klima automat hmmm jakby to kosztowało z 3 koła to ja bym osobiście się nie zastanawiał ale 10 koła drogą nie chodzi . Co do używki to w.g mnie lepiej najgorszej klasy ale nowe
też do tego doszedłem, i chociaż byłem pewien że Dacii więcej nie kupię, to jednak zaczynam powoli zmieniać zdanie...z tym że nie w kierunku Dokkera, a Logana MCV: bo jednak mam też busa do wożenia większych rzeczy, co tydzień jeżdżę na weekendy autostradą z Wrocławia do Gdańska - z pewnością jak słusznie zauważył laisar praw fizyki nie oszukam i Logan MCV spali mniej niż Dokker czy inny kombivan (w tym Partner o którym myślałem)
najnowsza oferta na Dacię "od ręki" to Logan MCV 1.5 dci 90 KM w wersji Laureate doposażony w lakier metalik, koło zapasowe, komplet zimówek "gratis", podłokietnik i skórzaną kierownicę (obszywana już przez dealera) za 53500 brutto
czyli: nie ma nawigacji, ale autko tańsze o 11500 zł od Partnera który wydawał się do tej pory najlepszą ofertą; oczywiście ja wiem że to inny segment, ale: duże auto za nieduże stosunkowo pieniądze; dyskusyjna jest oczywiście kwestia komfortu (pewnie będzie ciszej niż w Lodgy przy prędkościach autostradowych)
Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5 Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 386 Skąd: Polska
Wysłany: 2016-12-27, 22:05
Marckok napisał/a:
dacia napisał/a:
Ty patrz na dobre ogrzewanie , bo lato mamy chłodne:) klima automat hmmm jakby to kosztowało z 3 koła to ja bym osobiście się nie zastanawiał ale 10 koła drogą nie chodzi . Co do używki to w.g mnie lepiej najgorszej klasy ale nowe
też do tego doszedłem, i chociaż byłem pewien że Dacii więcej nie kupię, to jednak zaczynam powoli zmieniać zdanie...z tym że nie w kierunku Dokkera, a Logana MCV: bo jednak mam też busa do wożenia większych rzeczy, co tydzień jeżdżę na weekendy autostradą z Wrocławia do Gdańska - z pewnością jak słusznie zauważył laisar praw fizyki nie oszukam i Logan MCV spali mniej niż Dokker czy inny kombivan (w tym Partner o którym myślałem)
najnowsza oferta na Dacię "od ręki" to Logan MCV 1.5 dci 90 KM w wersji Laureate doposażony w lakier metalik, koło zapasowe, komplet zimówek "gratis", podłokietnik i skórzaną kierownicę (obszywana już przez dealera) za 53500 brutto
czyli: nie ma nawigacji, ale autko tańsze o 11500 zł od Partnera który wydawał się do tej pory najlepszą ofertą; oczywiście ja wiem że to inny segment, ale: duże auto za nieduże stosunkowo pieniądze; dyskusyjna jest oczywiście kwestia komfortu (pewnie będzie ciszej niż w Lodgy przy prędkościach autostradowych)
schodzisz na ziemię ;) w/g mnie jak do roboty to tani i jeszcze raz tani i sprawny . Ja dziś swoje cacko rozwaliłem na bardzo wysokim krawężniku , gdybym to zrobił w swoim aucie cywilnym to bym się wkurzył bo za tamto dałem 2 razy tyle co za dokkera,i pewnie za znaczek u mechanika bym zabulił podczas naprawy
Ostatnio zmieniony przez dacia 2016-12-27, 22:13, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-28, 18:03
Lza napisał/a:
AdBlue jest na pewno bardziej kłopotliwe niż pułapka NOX. Trzeba tankować, co prawda koszt nieznaczny i na stacjach zazwyczaj już jest standardowo dostępny, jak nie w dystrybutorze to w baniakach. Największą wadą jest jednak zamarzanie tego płynu zimą. To jest kwestia nie rozwiązana do tej pory. Jedyne co zrobiono to grzałkę w zbiorniku, która podgrzewa płyn żeby nie zamarzał, ale grzałka działa tylko gdy silnik pracuje.
poczytałem w necie o tym, i to trochę przerażające: straszą usterkowością układu i kosztownymi naprawami
czyli Kangoo ma przewagę w tym aspekcie ? cena za Kangoo wydaje mi się kosmiczna: 75 tysięcy brutto
Dokkera w ogóle nie biorę pod uwagę, przaśność tego auta już za bardzo odstrasza
Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5 Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 386 Skąd: Polska
Wysłany: 2016-12-28, 21:38
dokker nie jest wygodny na długie trasy tak więc ja sam bym jego nie polecał. Podjedź do fiata, doblo jest naprawdę pakowny i wygodny i cena https://www.otomoto.pl/of...html#xtor=SEC-8
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum