Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 639 Skąd: Wro
Wysłany: 2016-12-29, 10:51 Miękka blacha?
Witam
Nie macie wrażenia, że blacha w Daciach (a przynajmniej w Sandero) jest miękka? Wczoraj lekko stuknąłem pokrowcem od gitary w nadkole i mam wgniotkę wielkości 2 groszy. Wprawdzie wyczuwalna tylko pod palcami, a widoczna po bardzo dokładnym przyglądaniu się pod odpowiednim kątem, ale zawsze.
Mam wrażenie, ze poprzedniego auta takie stukniecie by nawet nie ruszyło.
Myślę, że blacha w Drakulach nie jest szczególnie cieńsza. Lakier też nie jest wyjątkowo cienki. Po prostu teraz taka jest tendencja w wielu markach - oszczędności, zmniejszenie wagi, jakkolwiek by to nie tłumaczyć.
Ale i tak już kilka razy miałem dowód na to, ze Duster jest twardszy od wielu innych aut. Zdarzyło mi się urwać kobiecie zderzak bez śladu na DD, gość pogruchotał sobie atrapę na moim tylnym zderzaku, a DD miał niewielkie zagięcie brzegu klapy bagażnika.
Ale mam też masę śladów parkingowych przygód - no ale jak się obrywa brzegiem drzwi po płaskich powierzchniach blach, to musi zostać ślad. Przypomnę, że mój DD ma już 6 lat. Jak Twoja DS dojeździ u Ciebie do takiego wieku, to też przestaniesz liczyć drobne rysy i wgniecenia.
Aby uzyskać odpowiednią sztywność konstrukcji oraz efekt kontrolowanej strefy zgniotu potrzebne są bardziej odpowiednie kształty (profile). Grubość blachy nie wystarczy, choć na pewno też ma znaczenie. Można zapewnić bezpieczeństwo obniżając grubość blach, pod warunkiem wykorzystania odpowiednio mocnych profili. Choć Daćki nie są tego najlepszym przykładem W testach wypadają co najwyżej przeciętnie.
Przyjrzyj się tym testą. Wyniki słabe bo nie ma kurtyn, poduszek kolanowych i innych systemów aktywnych. Najważniejsze to to by blach się giełdy i pochłaniały energię. A przestrzeń pasażerska ma zostać nie ruszona. I tam masz zawsze najwięcej wzmocnień i przetłoczeń.
Zobacz że nie pisze się oglądnij...
Teraz każda marka stosuje tak cienkie blachy jak dacia, praktycznie bez wyjątku. I lakiery o grubościach 80 mikronów to normalka.
A co w tych testów to brak pipczyków na tylnym siedzeniach to podstawowy powód obniżenia not.
No dla mirka handlarzyka to problem, żeby później to wróciło na rynek jako bezwypadkowy. Może fotel przy uderzeniu z tyłu jest trochę kiepski i nie ma co się z tym kłócić, ale reszta ocen jak cię mogę. Przede wszystkim dlatego że samochód sam nie zacznie hamować przed przeszkodą.
Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2015 Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sie 2016 Posty: 507 Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-12-29, 19:08
arnold napisał/a:
Zobacz że nie pisze się oglądnij...
Teraz każda marka stosuje tak cienkie blachy jak dacia, praktycznie bez wyjątku. I lakiery o grubościach 80 mikronów to normalka.
A co w tych testów to brak pipczyków na tylnym siedzeniach to podstawowy powód obniżenia not.
Stabilność kabiny pasażerskiej jest słaba, więc nie mydl oczu systemami ostrzegania.
podstawowa wersja Logan czy Sandero zaczyna się od 30 tysięcy ,nie ma innego samochodu segmentu B
w tak niskiej cenie przeważnie start to 39 tysięcy czy będzie to punto ,clio czy fabia.
sandero w wersji za 30 tysięcy ma taką samą blachę i lakier je sandero ta za 40 tysięcy dochodzą tylko bajery w postaci klimy ,komputera itp.
ja po roku jazdy loganem miałem po 20 odbitek od kamieni do białego podkładu z jednej i z drugiej strony , miałem lakier podstawowy ten granatowy i był on tragiczny ,jeździłem wieloma samochodami ale takich jaj nie widziałem , rysował się od wszystkiego , najlepsze że serwis twierdził że tak ma być i że świadomie kupowałem że mogłem brać metalika.
mam też rocznego renaulta clio i nie ma żadnych odbitek od kamieni , nie ma zarysowań od byle dotknięcia, więc nie uwierzę w to że wszystkie samochody mają taką blachę i gówniany lakier
myślę że cena czyni cuda i tyle
Zobacz że nie pisze się oglądnij...
Teraz każda marka stosuje tak cienkie blachy jak dacia, praktycznie bez wyjątku. I lakiery o grubościach 80 mikronów to normalka.
A co w tych testów to brak pipczyków na tylnym siedzeniach to podstawowy powód obniżenia not.
Stabilność kabiny pasażerskiej jest słaba, więc nie mydl oczu systemami ostrzegania.
luckyboy napisał/a:
arnold napisał/a:
No dla mirka handlarzyka to problem
Raczej dla Ciebie i Twojego ortopedy.
Mój ortopeda i psychiatra nie mają na razie roboty.
Gwiazdki przy prędkościach powyżej testowych są zupełnie bezużyteczne. I gwiazdki z auta segmentu A nie da się porównać do gwiazdki w cieżkim SUVie.
To jakie są blaszki na poszyciach niewiele ma do rzeczy i na prawdę wszystkie marki dają tak cienkie. Nikt nie karze kupować Ci Dacii tańszej ok kilka tys. od konkurencji.
Niestety, ale współcześnie pipczyki poważnie zmieniają ocenę końcową NCAP, stąd nowe kryteria i ocena samochód z safetypack, gdy ktoś nie jest zadowolony.
Jak chcesz oglądać testy to najlepiej patrzeć na amerykańskie, tam i tak radzi sobie tylko Volvo.
Blacha jest cienka to fakt, eksploatowałem przez dwadzieścia lat forda eskorta i nie miałem tylu wgniotek jak teraz już w daci. Ale to auta z różnych epok. Trzeba już widocznie przywyknąć do takich konstrukcji. Nie wiem czy współczesne samochody wytrzymają tyle.
Oczywiście, ale minimalna kwota szkody to chyba 500 zł. Jak zaczniesz to naprawiać z AC. to pewnie za rok będziesz musiał zrezygnować z tego ubezpieczenia.
Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2015 Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sie 2016 Posty: 507 Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-12-29, 21:54
arnold napisał/a:
Mój ortopeda i psychiatra nie mają na razie roboty.
Gwiazdki przy prędkościach powyżej testowych są zupełnie bezużyteczne. I gwiazdki z auta segmentu A nie da się porównać do gwiazdki w cieżkim SUVie.
To jakie są blaszki na poszyciach niewiele ma do rzeczy i na prawdę wszystkie marki dają tak cienkie. Nikt nie karze kupować Ci Dacii tańszej ok kilka tys. od konkurencji.
Niestety, ale współcześnie pipczyki poważnie zmieniają ocenę końcową NCAP, stąd nowe kryteria i ocena samochód z safetypack, gdy ktoś nie jest zadowolony.
Jak chcesz oglądać testy to najlepiej patrzeć na amerykańskie, tam i tak radzi sobie tylko Volvo.
Laguna osiąga przy 80km/h swoje granice wytrzymałości, mimo to wygląda po zderzeniu lepiej niż starsze konstrukcje przy niższej prędkości, więc te gwiazdki dają lepsze bezpieczeństwo
Wideo
Cienkie poszycie nadwozia to teraz faktycznie norma, walka o każdy kilogram masy.
Ostatnio zmieniony przez luckyboy 2016-12-29, 21:55, w całości zmieniany 1 raz
Fakt jest dość miękka/cienka ale Astra czy Auris ma równie cienką - taki urok współczesnych aut, przed daćką mieliśmy prywatnie toyotę e11 i to był czołg
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum