Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-12-27, 18:07
franius napisał/a:
Cav napisał/a:
pixa napisał/a:
Cav napisał/a:
teraz muszę jeszcze zbić koszt robocizny, z 350 na conajmniej 300 zł.
Stawka godzinowa 180 zł netto, to jednak mocne przegięcie.
Jak masz zamiar tego dokonac? Powiedza robisz u nas, albo tracisz gwarancje i mozesz ich pocalowac.
Przecież nie ma obowiązku robienia w tym konkretnym ASO.
Daj znać na forum jak znajdziesz tańszy serwis gdzieś w okolicach Poznania. Faktycznie 900 PLN za przegląd Dacii to trochę dużo. To są tanie auta, to i serwis powinien być tani, przynajmniej do niedawna był.
No to uzgodniłem tak jak chciałem.
Ok. 300 zł za przegląd + 250 za filtry i olej które sam kupiłem w Beraf (Luboń).
Suma sumarum 550.
Trochę mniej niż 900 z hakiem, prawda?
Serwis to Auto-Compol, chociaż klient z ulicy raczej nie dostanie takiej samej ceny za robotę, pewnie musiałbyś dorzucić kilkadziesiąt zł.
Ale namiar na dostawcę części jest pewny - kupuję u nich praktycznie wszystko do przeglądów od 10 lat i zazwyczaj są najtańsi (tyle że biorę zamienniki, a nie oryginały).
Jutro odbieram z salonu moją Sandy. Jako, ze to mój pierwszy kupowany w salonie samochód, słabo jestem zorientowana jak to jest z przeglądami i ich cenami. W salonie dowiedziałam się, że przy moich przebiegach rocznych rzędu 10-12 tys. km przeglądy będę miała 1x w roku, a koszt jednego to około 700 zł. Zaproponowano mi wykupienie dodatkowej gwarancji i pakietu serwisowego za 1099 zł na 4 lata/60 tys.
Jak to jest z tymi przeglądami i cenami? Opłaca się wykupić tę gwarancje i pakiet, czy nie?
Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 248 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-12-29, 11:19
maglisa napisał/a:
Jak to jest z tymi przeglądami i cenami? Opłaca się wykupić tę gwarancje i pakiet, czy nie?
Pewnie że tak.
1 przegląd to 700-900 PLN a ty za 1099 będziesz mieć 4 przeglądy ( w tym gwarancja i assistance)
Ja np. kupiłem tylko gwarancje 5 lat / 60 0000 za 500 więc ten interes z dokupieniem pakietu serwisowego jest dla mnie mniej opłacalny, ale nadal warto :)
1099 + 500 = 1599 / 4 = 400 PLN na każdy przegląd. Dodtkowo w piątym roku nadal mam gwarancję, ale bez przeglądu po 5 roku. Czyli tak jakby pakiet gwarancyjny jest wtedy dla mnie na 5 lat bez 1 dnia lub 60 000 po któym trzeba by zrobić przegląd. Nie ma znaczenia wtedy czy ten ostatni przegląd będzie w ASO czy nie bo gwarancja i tak będzie już tylko wspomnieniem.
Jeszcze mam pół roku aby wykupić ten pakiet i zapewne to zrobię.
Ostatnio zmieniony przez franius 2016-12-29, 11:24, w całości zmieniany 1 raz
Dzięki. To biorę ten pakiet.
Przyznam, że sądziłam, iż 700 zł za przegląd to cena przesadzona. Ale miałam porównanie tylko z kianką koleżanki. Ona zapłaciła około 350 zł. Widać co marka to inny zwyczaj. I cena.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-12-29, 16:57
maglisa napisał/a:
Dzięki. To biorę ten pakiet.
Przyznam, że sądziłam, iż 700 zł za przegląd to cena przesadzona. Ale miałam porównanie tylko z kianką koleżanki. Ona zapłaciła około 350 zł. Widać co marka to inny zwyczaj. I cena.
Zapłaciła, ale za samą robociznę.
Sprawdzone empirycznie przez poprzednie (przed Dusterem) 6 lat.
Podsumowując przeboje z pierwszym przeglądem.
Zrobiłem w końcu w ADD Motors we Wrocławiu - polecam.
Robocizna - 236zł, i jeszcze upaskudzone auto umyli, plus wliczyli jakieś podkładki za parę złotych.
Części kosztowały mnie dokładnie 142zł:
- olej 84zł, bez problemu wlali Elf NF 900
- oryginalny filtr oleju 29zł(u Nawrota upierali się na montaż swojego kosztującego 80zł!)
- węglowy filtr kabinowy(zamiennik) 29zł.
Łącznie 378zł, zamiast początkowych 600zł na częściach ASO.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-01-05, 11:11
Mam przy okazji pytanie. Zostało mi około litra oleju z poprzedniego przeglądu z bańki 5 litrowej.
Do mojego auta wchodzi 4.1 litra.
Czy można taki "otwarty" olej wykorzystać przy następnym przeglądzie - bo w sumie kupiłbym tylko 4 litry plus ten z poprzedniego razu?
Bałem się, że między świętami a Nowym Rokiem kurier może późno dojechać, a oni mają we Wrocławiu sklep stacjonarny. Z tego co widziałem, to ten olej można kupić w okolicach 70zł(np. Emag, selgros), z filtrów też można jeszcze trochę zejść, choćby w tym sklepie co podaje route2000
route2000 Tak, to jest autoryzowany serwis oraz dealer. Na Karkonoskiej mają salon(Dacia + Renault) oraz swój serwis. Pani przez telefon na początku trochę zawyżyła robociznę - użyła stwierdzenia "ok 300zł", a w końcu okazało się dużo mniej, na co oczywiście nie narzekam.:)
Mam przy okazji pytanie. Zostało mi około litra oleju z poprzedniego przeglądu z bańki 5 litrowej.
Do mojego auta wchodzi 4.1 litra.
Czy można taki "otwarty" olej wykorzystać przy następnym przeglądzie - bo w sumie kupiłbym tylko 4 litry plus ten z poprzedniego razu?
Czy można taki "otwarty" olej wykorzystać przy następnym przeglądzie
Jakby doszło do jakiejś poważnej awarii w silniku (czego nie życzę), to będą usilnie szukać nie swojej winy.
Chcesz się im dodatkowo podkładać za marne 15zł oszczędności?
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-01-05, 20:33
To kupię bańkę 4 litrową a setę dokupię w ASO
Ewentualnie zrobię w tym roku przegląd na ryczałcie na oleju Motrio.
Na szczęście Tce 90 nie bierze oleju, więc pozostaje tylko usmażyć frytki
Dzięki za poradę
_________________ enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2017-01-05, 20:34, w całości zmieniany 1 raz
No tak, przecież na tych dolanych 100ml oleju Gregorisan mógł przez rok smażyć frytki hahahahaha
Ja wiem, że to paranoja.
Ale gdybym był pracownikiem ASO i kazano by mi szukać dziury w całym, zacząłbym od przyczepienia się do oleju, który nie był fabrycznie zamknięty w momencie dostarczenia.
Że klient mógł tam nasmarkać, albo frytki teściowej smażyć.
U nas jak da się im książkę serwisową to dokonają wpisu. Każdą wizytę odnotowują u siebie w systemie. Raczej się o nią nie upominają. Jakiegoś osobnego potwierdzenia nie wydają.
Ostatnio zmieniony przez grzech 2017-01-11, 16:52, w całości zmieniany 1 raz
Wszedłem sobie na swoje konto w moja dacia i w "moją książkę przeglądów" i znalazłem zakres czynności wykonywanych, jak to rozumiem, przy każdym przeglądzie serwisowym. Wklejam je poniżej. Czy faktycznie te czynności są wykonywane przy każdym przeglądzie, bo w moim (pierwszym) przeglądzie w tabeli są podane tylko wymiany: oleju, filtra oleju i filtra kabinowego?
PODCZAS OBSŁUGI SERWISOWEJ NALEŻY WYKONAĆ PONIŻSZE CZYNNOŚCI:
Dokumentacja i rozmieszczenie etykiety serwisowej
Sprawdzić zabezpieczenie antykorozyjne
Sprawdzić poziomy, stan i szczelność obwodu hydraulicznego układu wspomagania kierownicy (zależnie od wyposażenia)
Sprawdzić poziomy, stan i szczelność obwodu płynu hamulcowego/sprzęgłowego
sprawdzenie sygnalizacji i oświetlenia zewnętrznego / oświetlenia wewnętrznego
Sprawdzić zużycie tarcz i klocków hamulcowych
Sprawdzić stan i ciśnienie opon oraz bezpieczne mocowanie kół
Sprawdzić pióra wycieraczek i poziom płynu do spryskiwaczy
Sprawdzić stan i szczelność osłon/silentbloków/przegubów kulowych/amortyzatorów
Sprawdzić stan przedniej szyby i zewnętrznych lusterek wstecznych
Sprawdzić obecność kapturków na zaworach kół
Sprawdzić poziomy, stan i szczelność obwodów zautomatyzowanej skrzyni biegów (zależnie od wyposażenia)
Sprawdzić obecność etykiet dotyczących poduszek powietrznych i w komorze silnikowej
Sprawdzić układ wydechowy
Sprawdzić poziomy, stan i szczelność obwodu płynu chłodzącego
Sprawdzić działanie lampek ostrzegawczych tablicy wskaźników
Minęło pół roku od ostatniego przeglądu z lipca (po 80 tys. km), a tu już kolejny przegląd (po 95 tys. km) - zrobiony wczoraj w Nazaruk Serwis w Lublinie.
Koszty z faktury: serwis 224 zł, wymiana filtra kabiny - 34,44 (dwa razy drożej niż ostatnio - na przyszłość trzeba brać stare faktury i walczyć o czas wykonania, żeby było taniej, bo widać, że serwis traktuje to dość dowolnie: w lipcu policzono 0,1 godz., a teraz 0,2 godz.); wym. filtra powietrza - 34,44 (też dwa razy drożej niż ostatnio - podobna sytuacja); wymiana płynu hamulcowego - 103,32; płyn hamulcowy - 21,98 oraz filtr powietrza - 49,63. Do tego doszły części serwisowe z Moto-Dynamic: olej, filtr oleju, podkładka, filtr powietrza i kabinowy za łącznie 221 zł (w przesyłce był też filtr paliwa za 110 zł, ale został wymieniony w listopadzie, więc teraz odliczyłem).
Zatem zapłaciłem: 467,67 (Nazaruk Serwis) + 221 zł (Moto-Dynamic) = 689 zł.
Filtr powietrza przysłano mi z Moto-Dynamic niewłaściwy - to się zdarzyło po raz pierwszy, bo przecież kupowałem u nich wielokrotnie (na 4 poprzednie przeglądy; to był piąty zestaw serwisowy, a w międzyczasie także inne zakupy: felgi, filtr paliwa dwukrotnie, bo wymieniam częściej niż każe książka). Wystosowałem do sklepu list z pytaniem o możliwość odesłania filtra i zwrot należności (26 zł). Nawet gdy pokryję koszty wysyłki, coś tam się zwróci, zatem ogólny koszt serwisu będzie niższy o ok. 20 zł (filtr w MD - ten niewłaściwy - kosztował 26 zł). Chcę też skomentować wymianę płynu hamulcowego - książka każe to zrobić po 4 latach lub 120 tys. km. 4 lata miną w końcu lutego, zatem przy okazji serwisu - poprosiłem o wymianę, żebym już nie musiał o tym pamiętać.
W tzw. międzyczasie coś tam postukiwało w zawieszeniu - na gwarancji wymieniono obejmy drążków stabilizatorów z prawej strony przód i tył. Do wymiany jest też klawisz otwierania szyby lewy przód - okazało się, że wymienia się cały klawisz z podświetlenie diodowym, a nie sama żaróweczkę - obejmuje to przedłużona gwarancja. Czekam na dostawę części.
Choć do końca gwarancji jeszcze ok. 4 tys. km (5 lat lub 100 tys. km), można pokusić się na podsumowanie, co się zepsuło w tym czasie: końcówka drążka kierownicy, łącznik stabilizatora, obejmy drążka stabilizatorów przód o tył z prawej strony (pewnie to to samo, co stabilizator) oraz akumulator. Poza tym oczywiście słynna fabryczna wada klimy i wymiana jakiegoś tam czujnika, co chyba pomogło. Wydaje się, że nic poza tym się nie wydarzyło. Musiałem kilkakroć smarować zawiasy, zwł. pokrywy bagażnika, oraz tłumik/amortyzatorek przy tej pokrywie. Poluzował się też zamek drzwi kierowcy i opadły drzwi - zostały poprawione; poluzował się zamek pokrywy silnika (postukiwała na wybojach, ale serwis nie mógł tego znaleźć, więc łączył różne kabelki pod maską, owijał je taśmami, żeby nie stukały; w końcu źródło dźwięków znalazł przypadkiem kuzyn; nie było problemu z naprawą/regulacją zamka w serwisie).
Dodam tylko, że pierwszy przegląd zrobiłem po 20 tys. km na częściach Motrio. Potem robiłem je co 15 tys. na częściach oryginalnych Renault kupowanych w Moto Dynamic.
Ostatnio zmieniony przez piku 2017-01-13, 08:17, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-01-13, 18:33
piku napisał/a:
Do tego doszły części serwisowe z Moto-Dynamic: olej, filtr oleju, podkładka, filtr powietrza i kabinowy za łącznie 221 zł (w przesyłce był też filtr paliwa za 110 zł, ale został wymieniony w listopadzie, więc teraz odliczyłem).
Czyli w sumie miałeś 330 zł?
Drogo.
Ja w Berafie (Luboń) zapłaciłem 250 zł.
Warto się zastanowić nad zmianą dostawcy części.
Ja zawsze tam kupuję od 9 lat i cenowo nie mają konkurencji.
Jadę na swój pierwszy przegląd i mam w związku z tym pytanie: czy po takim przeglądzie dostaje się do ręki jakiś raport z wykonanych czynności, oprócz oczywistej rzeczy jaką jest faktura za części i usługę?
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-01-14, 12:47
Ircys napisał/a:
Jadę na swój pierwszy przegląd i mam w związku z tym pytanie: czy po takim przeglądzie dostaje się do ręki jakiś raport z wykonanych czynności, oprócz oczywistej rzeczy jaką jest faktura za części i usługę?
Pozdrawiam
Nie.
I pewnie nie wykonają wszystkiego co powinni.
U mnie nawet nie zamienili kół przód-tył i nie skasowali inspekcji, musiałem jechać z reklamacją.
Czego jeszcze nie zrobili, czego nie dało się zauważyć - bogowie jedynie wiedzą.
Ale na pewno nie zapomną skasować za wszystkie przewidziane przez producenta operacje.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2017-01-14, 12:47, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum