Nie wiem, czy dobrze zrozumieliśmy się: zbiornik 42 litry, wchodzi 38-40
Czyli jest coś nie halo z ustawieniem w wielozaworze, że nie odbija przy max. 33,6 (80% z 42l). W Twoim wypadku zbiornik jest wypełniony w 95% pojemności co jest niezgodne z założeniami projektantów (a po coś one są, nieprawdaż?). Ja wiem, że kuszące jest napakowanie do zbiornika na maxa ale nie jest to bezpieczne (można wymieniać te sytuacje ale myślę, że wyobraźnia zadziała ) ale osobiście pojechałbym do regulacji do prawidłowej wartości. Znam ból małego zbiornika dlatego wywaliłem zbiornik fabryczny i założyłem 78 litrowy już w drugim roku użytkowania samochodu. Kosztowało około 900PLNów ale nie ma stresu za granicą, że szuka się stacji z LPG po 250km przelotu. Teraz przy spokojnej jeździe potrafię przejechać ponad 600km (w butlę wchodzi 63 l).
Na Twoje ryzyko?
Teoretycznie powinno być ok. 37 litrów, bo norma mówi, że ilość gazu LPG w zbiorniku nie powinna przekroczyć 80% pojemności wodnej zbiornika.
Takie praktyki są niedopuszczalne jak podniesienie pływaka by weszło więcej gazu czy opóźnienie odbijania zaworu tankowania. Twoje auto twoja sprawa.
Według naszych przepisów ma być 80-90℅ więc się mieszczę. W zbiorniku masz równowagę ciecz i gaz. I ta równowagę łatwiej utrzymać przy napełnione butli niż opróżnionej. A sam wielozawór ma zawór bezpieczeństwa.
Piitubski napisał/a:
Nie tylko jego, bo powoduje zagrożenie dla innych. Jest to karygodne.
Przeczytaj co napisałem wyżej.
A tak tylko dodam że w Niemczech dopuszczają do 100%.
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 369 Skąd: KR
Wysłany: 2017-01-05, 23:17
piotr. z napisał/a:
wojtek013 napisał/a:
Nie wiem, czy dobrze zrozumieliśmy się: zbiornik 42 litry, wchodzi 38-40
Czyli jest coś nie halo z ustawieniem w wielozaworze, że nie odbija przy max. 33,6 (80% z 42l). W Twoim wypadku zbiornik jest wypełniony w 95% pojemności co jest niezgodne z założeniami projektantów (a po coś one są, nieprawdaż?). Ja wiem, że kuszące jest napakowanie do zbiornika na maxa ale nie jest to bezpieczne (można wymieniać te sytuacje ale myślę, że wyobraźnia zadziała ) ale osobiście pojechałbym do regulacji do prawidłowej wartości. Znam ból małego zbiornika dlatego wywaliłem zbiornik fabryczny i założyłem 78 litrowy już w drugim roku użytkowania samochodu. Kosztowało około 900PLNów ale nie ma stresu za granicą, że szuka się stacji z LPG po 250km przelotu. Teraz przy spokojnej jeździe potrafię przejechać ponad 600km (w butlę wchodzi 63 l).
No widzisz, zmierzamy do sedna.
Latem wchodzi niecałe 38 (90%), przy dużych mrozach prawie 40 - oczywiście jedna pompa bije więcej, inna mniej - podaję max napełnienie. Zasięg na trasie 500+.
Dlatego pisałem o świadomym użytkowaniu. Są to żelazne zasady, których nie odpuszczam.
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Instalacja musi być szczelna i konserwowania. Gaziarze sprawdzają szczelność przy montażu. A potem tylko kasiorka za wymianę filtrów i ustawienia. Nie twierdzę że wszyscy, ale znaczna większość. Do tego na SKP też powinni to badać. Płacisz nawet więcej za przegląd przy instalacji gazowej.
W linku było podana przyczyna, niesczelność.
W Niemczech badają szczelność instalacji na przeglądzie. Zawsze no prawie ;). W nowym sobie odpuścili.
Ostatnio zmieniony przez kali 2017-01-06, 00:22, w całości zmieniany 1 raz
Mam pytanie czy ktoś z was już samodzielnie wymieniał oringi kolanek wodnych w reduktorze LI02 ??
Widzę, że mi ubywa płynu chłodzącego i zauważyłem, że cieknie przy kolanku, ale dokręcenie obejmy nie pomogło.
Jeśli masz fabryczna instalację to po co się bawić? Jeśli nie to też nie powinno być bólu bo zwykle po rozkręceniu parownika od środka jest na kolanku pierścień osadczy, który trzeba ściągnąć i można wyjąć kolanko (trochę się trzeba namęczyć ciągnąc je w górę i jednocześnie obracając w obie strony). Tylko wcześniej trzeba się zaopatrzyć w komplet uszczelek.
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2017-01-24, 07:09
Czesc.
Mam szybkie pytanie. Czy sterownik "fabycznie" zakladanej instalacji BRC Sequent 24 jest zablokowany, podobnie jak Landi Renzo? Pytam, bo nie wiem, czy jest sens w ogole jechac na kontole i regulacje do gazownikow spod szyldu BRC.
Instalacja zakladana u delera, gdy mial tylko 5 km. Samochod to Logan II 1.2
Jeśli masz zakładany u dealera instalację BRC to na bank NIE JEST ZABLOKOWANY. (ja tak mam u siebie).
Śmiało możesz jechać na przegląd do gazowników spod szyldu BRC.
Tylko zobacz w książeczce gwarancyjnej BRC na ostatniej stronie wykaz warsztatów, którzy mają ogólnopolski system gwarancyjny i tam jedź. Inne warsztaty mają tylko swoje gwarancje.
W przypadku jak zrobisz przegląd u innych gazowników to potem mogą się czepiać w przypadku jakieś awarii silnika.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Witam mój Duster z instalacją Landi ostatnio nie bardzo chciał się przełączyć na gaz nawet po rozgrzaniu. Sygnalizował piszczeniem brak gazu . Po przejechaniu kilkunastu km , zgaszeniu i ponownym odpaleniu przełączał się . Zdarzyło się tak kilkukrotnie . Dzisiaj znowu z tym , że po przełączeniu pracuje nierówno i mruga kontrolka silnika . Miał ktoś z Was taki problem ?
Ostatnio zmieniony przez nita 2017-01-25, 11:25, w całości zmieniany 1 raz
To jest sposób na sygnalizacje błędu , po czymś takim instalacje nie przerzuci na lpg przez jakiś czas. Jeżeli zdarzy się to poprzez zduszenie auta można wyciągnąć bezpiecznik od gazu na chwile .
Co do twoich symptomów to wtryski albo reduktor
Witam mój Duster z instalacją Landi ostatnio nie bardzo chciał się przełączyć na gaz nawet po rozgrzaniu. Sygnalizował piszczeniem brak gazu . Po przejechaniu kilkunastu km , zgaszeniu i ponownym odpaleniu przełączał się . Zdarzyło się tak kilkukrotnie . Dzisiaj znowu z tym , że po przełączeniu pracuje nierówno i mruga kontrolka silnika . Miał ktoś z Was taki problem ?
Instalację Masz fabryczną? Jeśli tak, to bardzo prawdopodobne jest zabrudzenie elektrozaworu gazu na reduktorze. Jakoś LI10 jest czuły pod tym względem.
Sposób czyszczenia był opisany tutaj na forum. Klucz 8 i 21 (ten to najlepiej rurkowy, jak do świec). Potem ok 15 minut i temat zamknięty. :)
wtryskiwacze czego
jak lpg to od razu do gaziaża założyć inne od tego syfu medów , wtryski za 200 zł potrafią zrobić 100 tyś km bez problemów a ten włoskie gówna po 20 tyś lecą kosztując 4 razy więcej .
Zwykłe wtryski możesz regenerować i czyścić a tego dziadostwa nie rozbierzesz .
Oni ci w ASo tylko nowe medy wsadzą pewnie za 1-2 tyś zł .
Masz 3 opcje .
1. Kupić same wtryskiwacze i przełożyć w garażu (15 min roboty )
http://allegro.pl/wtryski...6538823320.html
2. Założyć sterownik LC02 i próbować stroić na inne wtryski
3. Założyć inna centralkę z innym okablowaniem zapomnieć o problemie
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-01-31, 16:33, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum