Wysłany: 2017-01-11, 13:21 Duster z LPG czyli auto dla weta?
Jako że bardzo lubię markę Renault i miło ją wspominam chce zakupić Renault w innym wydaniu a w szczególności auto które mi się podoba czyli Dustera. Jestem weterynarzem terenowym. Przejeżdżam ogólnie rocznie ok. 60-80 tys km w koło komina. Miał być Van ale rodzina mi się powiększa i muszę mieć też spory bagażnik... Nigdy nie kupowałem nowego auta i nie wiem kompletnie jak się za to zabrać :P Zastanawiam się czy czekać do marca kiedy wprowadzą nową akcyzę czy nic się nie zmieni cena na mniejszą.
Ogólnie tak jestem zainteresowany Dusterem 1.6 z LPG. Jako że 1.6 16V Renault znam bardzo dobrze tak nowego 1.6 nie znam wcale a sprzedawca u dealera raczej też nie był zbytnio doinformowany. Wiem tylko tyle że jest na łańcuchu rozrządu. Ale może ktoś użytkuje Daćkę z takim silnikiem i może coś powiedzieć o sprawowaniu się?
Ogólnie to częściowo chciałbym leasing tylko pytanie za 100 punktów czy leasing fabryczny czy szukać w bankach?
Z zakupem mi się aż tak nie śpieszy bo mam Forda Galaxy 1.9 TDI (na liczniku 400 tys km dobiło... więc jeszcze któryś miesiąc mogę pojeździć...
Ostatnio zmieniony przez Luke16 2017-01-11, 13:23, w całości zmieniany 1 raz
Widziałem w salonie że kolektor był zmieniony z plastikowego na metalowy i sprzedawca też mówił że coś tam było zmieniane że silnik jest przystosowany do LPG.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-11, 14:26
Zapytaj kolegi slonia , on jest zdaje się z branży a jeździ Lodgy i Dokkerem:
http://www.daciaklub.pl/f...88803a8f4bca7be
Co do leasingu to ten od Renault Finance ma tę zaletę że wszystkie papierki sami załatwiają więc szukanie czegoś tańszego o kilkaset PLN może nie być warte biegania po bankach/urzędach.
Metalowy kolektor ssący przy sekwencji ?
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2017-01-11, 14:31, w całości zmieniany 3 razy
Witam Kolegę Doktora Nieludzkiego
Niedawno miałem podobny dylemat, zdecydowalem się na Dustera Sce w wersji 4WD. Silnik bardzo przyjemny, ja osobiście nie gazuję ale przy Twoich przebiegach opcja warta zastanowienia.
Leasing fabryczny jest wygodną opcją, wszystko można załatwić na miejscu. Jest( a może był?)trochę droższy ale o ile się nic nie zmieniło ma stały WIBOR. Ja wybrałem EFL ale nie sądzę, żeby była to wielka różnica.
_________________ Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
Skoro jeździsz tyle po terenie to na Twoim miejscu myślałbym o DD 4x4 jednak w wersji dCi.
Jeśli jednak nie potrzebujesz wersji 4x4 to za ok 53 kPLn masz do wyboru wersje OPEN z LPG lub dCi90 .
Jeśli weźmiesz w jako 50/50 to za mocno Cie to finansowo nie zniszczy teraz zapłacisz jedną ratę a druga za rok , koszt zapewne nie zabije bo będziesz miał niższe ubezpieczanie a jeszcze dostaniesz opony zimowe za 1 zł.
Jak liczyłem to o ile da sie taka sumę odłożyć to jest dużo lepsze niż inne zakupy na raty. Chyba że musisz to robić ze względów podatkowych. Ale wg moich wyliczeń lepiej rozpisywać kilometrówkę ( w przypadku takich przebiegów niż iść w leasing) ale ja jestem ze starej szkoły finansowej - jeśli nie muszę nie biorę takich długich zobowiązań finansowych.
Do 27 lutego działa program Ambasador , to za 1 zł będziesz miał gwarancję przedłużoną do 5 lat. Chyba mi właśnie taki kupon przydzielili :)
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-01-11, 20:09
Przy tych przebiegach też bym raczej myślał o dieslu - LPG do 1,6 jak na razie nie jest zbyt przetestowane w Dacii. Piszesz o powiększeniu rodziny i rozmiarze bagażnika - dla ilu osób byłby ten Duster - bo rzeczywiście bagażnik jest dość mały - ja kupiłem Dustera dla 2-ch osób więc mnie to nie wzrusza - ale często muszę składać tylne siedzenia bo mi się szybko przestają mieścić bagaże - ale oczywiście jest kwestia umiejętności pakowania się - w latach 80-tych ludzie jeździli z dwójką dzieci pod namiot do Bułgarii maluchami i jeszcze jakoś pakowali towar na handel . Ale na moją byłą ( bo obecnie maja tak po 30 lat i z nami nie jeżdżą) trójkę bym Dustera nie polecił. Za to jest super na dojazdy - wysokie zawieszenie powoduje że wjedziesz na każde wiejskie podwórko, nie wymaga ogromnych przestrzeni do manewrów.
Diesel stanowczo odpada tym bardziej 1.5 dci nie będę pisał dlaczego bo to dłuuuga i kręta historia... Dokkerem w wersji osobowej też bym nie pogardził rodzinka 2+1 :P
Ogólnie silnik 1.6 16V bardzo miło wspominam ... jeden przejechał u mnie 380 tys km zaś drugi jest w scenicu rodziców i ma 320 tys km. dlatego jest jeszcze jedna opcja kupić trzy/dwulatka :) omijamy serwisy i drogie ubezpieczenie...
Ty wspominasz K4M skonstruowanego przez renault w latach 90 a H4M oferowany teraz to konstrukcja nissana , całkowicie inny silnik .
rozrząd na łańcuchu , popychacze na szklankach , zmienne fazy rozrządu .
Przy takich wymaganiach szukał bym używki z wypustu do 2015 roku jeszcze z K4M i zakładał do niego LPG .
H4M to silnik oferowany wcześniej w qaszkaju 1.6 problem z nim taki jak z każdym japońcem , delikatna głowica więc trzeba dobrze wystroić (zwykle na bogato ) do tego regulacja zaworów polega na wymianie szklanek więc co 30-50 tyś km może cie czekać "skromny " wydatek .
K4M nie ma z żadnych wyżej wymienionych problemów .
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-01-11, 21:12, w całości zmieniany 3 razy
K4M to jednostka niezniszczalna idealna do gazu. Jedyną wadą to przepustnica elektryczna która od czasu do czasu się brudzi i trzeba ją wyczyścić... Czyli nówkę z silnikiem nissana nie ma co się nawet do LPG dotykać...
Luke16,
Słuchaj stary. Powiem tak. Weż pomyśl nad dwoma autami. Jedno to pomyłka. Musisz mieć jedno w teren a drugie do miasta. Wiem co mówię./piszę. Też wpadłem na pomysła ,że po co dwa wozy przecież wystarczy jeden. Jak mi dzieci co wyjazd rodzinny wejść nie chciały "bo śmierdzi kupą" to szybko wziąłem drugie auto w leasing.
Jak dla mnie to zrobiłbym tak: wziął w leasing VATowóz w stylu Dokker dci (albo Skoda Citygo VAN)-w teren , a dla rodziny zostawił tego Galaxy( o ile się nie sypie), a jak się sypie to nabyć od kogoś z forum jakąś używkę. Tyle w temacie.
Zagazować da się wszystko pytanie tylko o tolerancje właściciela .
W japońcach dbać trzeba o AFR co zwyczajnie kosztuje czas i pieniądze .
Największa zaleta daci to tanie utrzymanie jeżeli ten konkretny silnik tego nie oferuje lepiej rozejrzeć się za czymś innym .
Luke16,
Słuchaj stary. Powiem tak. Weż pomyśl nad dwoma autami. Jedno to pomyłka. Musisz mieć jedno w teren a drugie do miasta. Wiem co mówię./piszę. Też wpadłem na pomysła ,że po co dwa wozy przecież wystarczy jeden. Jak mi dzieci co wyjazd rodzinny wejść nie chciały "bo śmierdzi kupą" to szybko wziąłem drugie auto w leasing.
Jak dla mnie to zrobiłbym tak: wziął w leasing VATowóz w stylu Dokker dci (albo Skoda Citygo VAN)-w teren , a dla rodziny zostawił tego Galaxy( o ile się nie sypie), a jak się sypie to nabyć od kogoś z forum jakąś używkę. Tyle w temacie.
P.S. nie wali Ci w wozie kałem?? nie wierzę.
No właśnie sporo autek miałem i nic nie wali a różni ludzie ze mną też jeździli... Sprzedawałem auta ludziom którzy nie mieli nic wspólnego z oborą i nikt nawet słówka nie wspomniał, ale zawsze buty zmieniam i gumiaki w pokrowcu... Galaxy jest stanowczo za duży i stary bo 2000rok + 400 tys km na liczniku... Idealne było Berlingo ale był to w mojej karierze pierwszy i ostatni Citroen tam psuło się wszystko. Sprzedałem z uśmiechem na twarzy... Drugie auto ma żona mianowicie Pande 1.2 z LPG i ja koniecznie chciałem zmienić na coś ciut większego ale nie ma opcji...
jas_pik w skrócie auto z 2007 polski salon 162 tys km pompa, 2 x wtryski, opiłki, 3 filtry paliwa, nowy bak, a auto jak nie jeździło tak nie jeździło znajomy się wkurzył sprzedał i kupił takie samo tylko w pb...
Fruxo ma być jak najmniej problemowy
Ostatnio zmieniony przez Luke16 2017-01-11, 22:18, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-12, 10:14
Jeśli nie chcesz być królikiem doświadczalnym a 4WD nie jest potrzebne i koniecznie chcesz LPG to może weź Logana MCV z silnikiem 0,9 Tce z fabrycznym LPG. Albo jeśli nie potrzebujesz dużego bagażnika to Sandero Stepway też z tą wersją silnika (dodatkowy plus że masz w nim 21 cm prześwitu więc idealny na dojazdy po wsiach :)
walter_g, kolega Luke16 pisał na początku, że jest weterynarzem terenowym, więc ma częste i krótkie wyjazdy do swoich pacjentów.
W jednym dniu przejedzie dużo, w drugim dniu mało.... po prostu sama loteria życiowa.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
DrOzda, tego 0.9l się boję. K4M wiem że jest niezniszczalny. A bagażnik musi być. Takie Sandero idealne by było dla mojej żony. Ja muszę mieć coś większego.
Piitubski, zgadza się. Dodatkowo dochodzą wyzsze koszty eksploatacji przy dieslu. A przy 1.5 no jakoś do mnie nie przemawia ten silnik
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-01-12, 19:40
Jak Ci się nie spieszy to obserwuj forum - co jakiś czas forumowicze wymieniają samochody , kilkuletniego Dustera z K4M przez kilka miesięcy powinieneś trafić. Z tego co zauważyłem przy lekturze forum to może nawet lepiej by było kupić K4M w wersji spełniającej normę E5 - po wprowadzeniu E6 zaczęły się problemy z obrotami, nie wiem czy rozwiązane do końca - z jakiegoś powodu wycofano K4M z oferty, na pewno nie bez powodu. Gdyby pojawił się Duster z automatem i benzynowym silnikiem sam bym się zastanowił, przy moich przebiegach - 11 - 12 tyś diesel nie ma sensu.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2017-01-12, 19:45, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 402 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-01-13, 00:27
route2000 napisał/a:
walter_g, kolega Luke16 pisał na początku, że jest weterynarzem terenowym, więc ma częste i krótkie wyjazdy do swoich pacjentów.
W jednym dniu przejedzie dużo, w drugim dniu mało.... po prostu sama loteria życiowa.
Chciałem tylko potwierdzić, żeby potem dobrze przeliczyć koszty i oto co pokazał kalkulator:
a) założenia:
- przebieg 60.000/rok = 5.000/m-c
- spalanie (wg cennika, średnie) - 6,4l/100 km PB, 8,1l/100 km LPG
- ceny: 4,85 zł./l PB, 2,15 zł./l LPG
- przeglądy: 600 zł. za przegląd PB, 800 zł. za przegląd LPG (dodatkowo świece i filtr powietrza) co 20.000 km, 200 zł. przegląd LPG co 15.000 km
- cena instalacji: 4000 zł. (dla porównania kwota została rozratowana na 60 miesięcy tak aby pokazać koszt miesięczny w kredycie - 77 zł./m-c)
b) wyniki:
- wydatki miesięczne na paliwo:
PB - ok. 1552 zł. LPG - ok. 871 zł. LPG + 121 zł. PB
oszczędność miesięczna: 560 zł.
- wydatki miesięczne na serwis:
PB - ok. 150 zł. LPG - ok. 267 zł.
dodatkowe koszty: 117 zł.
dodatkowy koszt kredytu: 77 zł./m-c
SUMA:
oszczędność miesięczna ok. 366 zł.
Należy pamiętać, że policzone zostały podstawowe koszty. Gdyby się okazało, że serwisowanie LPG będzie droższe (np. regulacja zaworów), oszczędność miesięczna zacznie drastycznie spadać.
Mam nadzieję, że udało mi się chociaż trochę pomóc w wyborze
Ostatnio zmieniony przez walter_g 2017-01-13, 00:34, w całości zmieniany 1 raz
Robiąc takie porównanie warto również wziąć do porównania ON.
A nawet EE.
W tym ostatnim przypadku jeśli twoje dzienne przejazdy nie przekraczają 100 - 120 km to elektryk będzie najtańszy w eksploatacji. Nawet przyjmując że nie masz taryfy nocnej i ładujesz taryfa standardową.
Moje wydatki na prąd przy samochodzie elektrycznym ( realne - wg faktur za prąd z mojej spółdzielni) to 235 zł / 3000 km) .
W tym pobrałem z gniazdek publicznych - darmowych około 24 kWh ( czyli równowartość 12 zł) w ramach zakupów w Arkadii/ pobytu w kinie czy też krótkich parkowań na Emilii Plater.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum