Pokonuję rocznie około 80 kkm, głównie to trasy , jezdziłem już dieslem , benzyną i ben+lpg
Koszty paliwa były następujące:
ON-1,9 TDI-25,55PLN/100km- ze 185 kkm
obniżenia ceny zakupu ON o wysokość akcyzy w ilości chyba 79 l/ha/rok.
.
Faktury muszą być na zarejestrowanego rolnika ? Ale to chyba jakiś numer nip trzeba mieć czy coś
Mam w rodzinie takiego rolnika co trzyma ziemie tylko dla innego podatku gruntowego i taryfy prądu z 7 he to będzie
Tylko żeby skarbówka nie siadła bo żądnego traktora nie mamy
Od lutego rozpoczyna się nowy okres rozliczeniowy to bym pozbierał trochę fakturek na ON tylko kłopoty mogły by być z fakturami z warszawy dla rolnika 50 km dalej .
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-01-15, 02:06, w całości zmieniany 1 raz
Pokonuję rocznie około 80 kkm, głównie to trasy , jezdziłem już dieslem , benzyną i ben+lpg
Koszty paliwa były następujące:
ON-1,9 TDI-25,55PLN/100km- ze 185 kkm
Ale nie napisał jakie to pojazdy i jakie trasy będzie robił. A porównywał 1,9 z 1.6, 1,4 i 1,2 ten z 1,9 zapewne jest większy niż pozostałe. Też dałem takie porównanie tyle że dla takiej samej wagi, zbliżonej wielkości i identycznej eksploatacji i wyszło prawie to samo (w zależności od aktualnej relacji LPG/ON). Po za tym też jeżdzę 1,6 Dusterem (a mniejszego auta nie chcesz kupować) i w te 16,81 zł/100km podchodzę krytycznie. To 7,3l LPG bez uwzględnienia benzyny. Z benzyną jeszcze mniej wyjdzie, nawet jak by jej spalał 0.1/100km.(Co przy dużych przebiegach rocznych jest realne)
Napisałeś że będzie robił ~70kkm rocznie. Przy tej ilości kilometrów niezależnie od długości pojedynczych odcinków i tak większość będzie na ciepłym silniku. Policz też sobie czas który spędzisz tankując LPG i ON . Mnie zanim się przyzwyczaiłem w Dusterze to "piiii" trafiało jak miałem w mieście co kilka dni tankować żadnej porządnej trasy na raz nie dało się zrobić. A przy ~70kkm to LPG średnio pewnie raz albo 2x dziennie tankowanie - czas też kosztuje.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2017-01-15, 09:05, w całości zmieniany 1 raz
damiaszek, auto z lpg ma mi się zamykać w 20zł. Berlingo które między innymi się nie zamykalo sprzedałem. A co do codziennego tankowania, jadąc do domu mam stację po drodze, z resztą jeżdżąc obecnie dieslem to ile razy zjezdzam na orlen, po fajki, hot doga czy kawę. Więc jest mi to kompletnie bez różnicy.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3750 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-15, 10:03
damiaszek napisał/a:
Ale nie napisał jakie to pojazdy i jakie trasy będzie robił. .
ZTCP to kolega słon pierwsze 1.9TDI i 1.4 TSI miał w Octaviach a kolejne to są Lodgy 1.2 Tce i Dokker 1.6 MPI.Trasy robi takie same.
Jeśli ktoś chce mieć minimalne zużycie benzyny na LPG to niech założy intalację wtrysku ciekłej fazy gazu. Tam rozruch na benzynie trwa kilkanaście sekund niezależnie od temperatury otoczenia (brak parownika). Zawory dodatkowo są chłodzone rozpreżajacym się gazem - mowa o wtrysku pośrednim.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2017-01-15, 10:10, w całości zmieniany 4 razy
Wysłany: Dzisiaj 9:27
damiaszek, auto z lpg ma mi się zamykać w 20zł. Berlingo które między innymi się nie zamykalo sprzedałem.
W wakacje jak LPG było po 1.50 zł to się dało, teraz za 2.20 zł to chyba tylko w trasie przy 70-80 km/h.
Cytat:
ZTCP to kolega słon pierwsze 1.9TDI i 1.4 TSI miał w Octaviach a kolejne to są Lodgy 1.2 Tce i Dokker 1.6 MPI.Trasy robi takie same.
Sorry, nie przeglądnołem historii i stopki. Teraz się lepiej przygotowałem. Kolega Słoń ma chyba profil na motostat i wg. nieg nieznacznie ale jednak przekracza 20 zł/100km . Przy obecnych cenach oczywiście.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2017-01-15, 10:40, w całości zmieniany 2 razy
Akurat 1.4 8v w Berlingo było nie porozumieniem w tym aucie. Żona mnie namówiła i to był błąd. Tam spalanie siegalo od 10 wzwyż. Później zalowalem że Megane sprzedałem.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-01-15, 14:05
Luke16 napisał/a:
Lza, weź mi wytłumacz że jeżdżąc na LPG odkładając skrupulatnie za każde moje zgłoszenie za paliwo zostawało mi kasy a przy ON mi nie zostaje??
No przecież cały czas tłukę, że porównujesz mały i lekki samochód z dużymi i cięzkimi dostawczakami / vanem rodzinnym. Nie można tak robić, jeśli chcesz uzyskać poprawne wyniki. Rownie dobrze możemy sobie tu rzucać argumentami, że ciągnik siodłowy z naczepą pali 35 litrów i to jest strasznie dużo i nie opłaca się takich kupować w ogóle. A jednak na drogach królują takie zestawy..
Musisz porównać zużycie w takim samym modelu samochodu, tylko w innych wariantach silnikowych.
Jak chcesz mieć niskie zużycie paliwa kup jakieś leciutkie maleństwo typu panda, ka, 108, C1 citygo, up (...) w dieslu, będziesz miał zużycie w okolicach 3,5 litra ON, czy też z 7 liitrów LPG (+ benzyna).
Jak chcesz mieć duże auto, będzie ono zużywać tym więcej paliwa im większe i cięższe będzie. Cokolwiek wybierzesz, koszty paliwa, w przypadku ON zawsze będą niższe niż LPG, zawsze najdrożej wyjdzie benzyna.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2017-01-15, 14:05, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-01-15, 14:12
damiaszek napisał/a:
Luke16 napisał/a:
Wysłany: Dzisiaj 9:27
damiaszek, auto z lpg ma mi się zamykać w 20zł. Berlingo które między innymi się nie zamykalo sprzedałem.
W wakacje jak LPG było po 1.50 zł to się dało, teraz za 2.20 zł to chyba tylko w trasie przy 70-80 km/h
Aveo jak z profilu, 4x w tygodniu po 70 km do/z pracy, prędkości od 90 do 110 (20 powyżej dopuszczalnych, więc nie zamulam) i spala 7,5 - 7,8 litra. Nie jest to żaden wyczyn, przyjmując że gazu bierze 20% więcej to odpowiada to spalaniu na PB 95 jakieś 6,2 litra jeśli dobrze liczę.
Nie mniej i tak chcę kupić drugie, większe auto - niech spali sobie tą dyszkę gazu czy tam ile w tych samych warunkach, nie jestem dusigroszem i za komfort/przestronność chętnie dopłacę.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-01-15, 14:17
No właśnie, tylko za autami tej wielkości i wagi powinien się luke16 rozglądać. Nie ma opcji, żeby auto wielkości lodgy czy dokkera spalało 7 litrów gazu. Tak jak pisałem, slużbowy peugeot mojej kobiety zużywa 4,2 ON, czyli też poniżej 20zł/100km. Wielkość i waga zbliżona do aveo. (aveo też ma prywatne, hatchback)
Lza, ale 1.9 TDI nawet w mniejszym aucie 6 litrów musi wziąć (miałem golfa III Varianta i też palił ok. 6 litrów)... 1.6 HDI w Berlingo też paliło ponad 6 literków, tym bardziej ciągłe odpalanie i gaszenie na spalanie wpływa ujemnie, dodatkowo diesla nie zgaszę bez studzenia 15 sekundowego turbiny...
Cytat:
Nie ma opcji, żeby auto wielkości lodgy czy dokkera spalało 7 litrów gazu.
Ale będzie paliło do 10litrów ... Dla mnie Galaxy jest stanowczo za duży między innymi że jest to auto 7mio osobowe - mam go bo mam ale chce mniejsze. Z resztą najlepsze zestawienie przedstawił kolega słoń
Cytat:
Pokonuję rocznie około 80 kkm, głównie to trasy , jezdziłem już dieslem , benzyną i ben+lpg
Koszty paliwa były następujące:
ON-1,9 TDI-25,55PLN/100km- ze 185 kkm
a masy aut którymi jeździłem/jeżdżę:
Renault Megane I ph2 Combi 1.4 16V - 1260kg spalanie LPG średnie 9l
Renault Megane I ph2 Combi 1.6 16V - 1260kg spalanie LPG średnie 8,5l
Fiat Panda 1.2 8V - 920kg LPG II gen 9l ale ten za dużo coś pali i benzyny też pije spore ilości...
Laguna II 1.6 16V - 1320kg spalanie 12l gazu 90% jazdy to miasto Łódź i szwagier nie ma lekkiej nogi
Galaxy MK2 1.9 TDI 1666kg spalanie ON 6-6.7l
Citroen Berlingo 1.4 8V 1350kg - LPG 10/12l
Seicento Van 1.1 MPI - 730kg LPG II gen spalanie 6,5/7l
Vectra B 1.6 8V - 1340kg - LPG II gen spalanie 9-11l
Vectra A 2.0 8V - 1200kg - LPG II gen spalanie 10-13l
Fiat Brava 1.6 16V - 1150kg - spalanie 10-12l - ale fiaty chyba słyną z dużego spalania no oprócz SC :P
Pewnie czymś jeszcze zapomniałem :P
Duster waga: ok. 1250kg czyli z k4m powinno też do dychy lpg spalić
Dokker: ok. 1200kg mimo że pewnie 1.6 MPI nie jest zbyt dynamiczny wg. rozpiski kolegi słonia spokojnie do 10l idzie się zamknąć z tzw. palcem w nosie...
MCV (Dacia Logan II MCV TCe LPG 90 KM)
Przebieg: 12 597 km, przejechany dystans: 12 590 km, średni koszt: 0,47 PLN /km
PB Średnie spalanie: 0,29 l/100 km LPG Średnie spalanie: 7,44 l/100 km
Ale sam koszt paliwa na 100 km to 16,70 PLN.
_________________
Ostatnio zmieniony przez mbar 2017-01-15, 17:28, w całości zmieniany 1 raz
Faktury muszą być na zarejestrowanego rolnika ? Ale to chyba jakiś numer nip trzeba mieć czy coś
Tak muszą być na rolnika, może być NIP lub PESEL, Rozlicza se w swojej gminie, składa wniosek na specjalnym formularzu załączając oryginały faktur które zazwyczaj będą pieczętowane że zwrócono z nich akcyzę i zwrócone rolnikowi by nie występował z tymi samymi do innej gminy jeśli ma ziemię w dwóch gminach przykładowo.
Fruxo napisał/a:
Mam w rodzinie takiego rolnika co trzyma ziemie tylko dla innego podatku gruntowego i taryfy prądu z 7 he to będzie
Limit to chyba 79 zł/ha na rok, są dwa terminy składania luty i wrzesień
Fruxo napisał/a:
Tylko żeby skarbówka nie siadła bo żądnego traktora nie mamy
Nikogo nie obchodzi traktor, tylko paliwo ( bo czy rolnik kupi gdzieś to paliwo i rozliczy się z kimś kto swoim ciągnikiem to obrobi czy gotówką - nikogo to nie ma prawa interesować.
A skarbówka nie może bo im to nie podlega.
Fruxo napisał/a:
Od lutego rozpoczyna się nowy okres rozliczeniowy to bym pozbierał trochę fakturek na ON tylko kłopoty mogły by być z fakturami z warszawy dla rolnika 50 km dalej .
To może ja napiszę.
Prowadzimy praktykę weterynaryjną z terenie wiejsko-podmiejskim- stąd obok leczenia stacjonarnego dużo wyjazdów w teren, ponadto mamy psy, sporo z nimi pracujemy, w zasadzie jazda po gruntówkach i lesie to jakoś norma, do tego co weekend w sezonie wyjazd na wystawy PL i zagranica.
Jesteśmy na tzw. dorobku, nie chcieliśmy obciażać się kosztami, dlatego pod rozwagę mieliśmy raczej tanie auta (mamy drugi samochód jeszcze, ale umierający c1- fajny ale już niestety trypel)- i akurat Duster nie przekonał mnie kilkoma rzeczami- po pierwsze nie jest tani. To znaczy jest, ale jak jest sama blacha. Po drugie- nie ma fabrycznego LPG, to znaczy jest ale go nie ma w PL i w sumie nie wiadomo o co chodzi. Po trzecie NA 1.6 mimo wielu opini użytkowników, pozytywnych nie leży mi- ani nie keci fajnie jak VVti ani nie nie "ciągnie z dołu".
Natomiast ON wychodzi drogo i nie mam pewności czy niewolałabym już kupić ceeda 1.4 lpg (mimo, że jest kompletnym mułem, ale za to środek wygląda kosmicznie lepiej).
Myślałam jeszcze o dokkerze step way, ale tutaj podobnie- cena plus ON nie robiły szaleństwa cenowego, wręcz były zbliżone do tego co dostałam w zaprzyjaźnionym salonie na doublo 1.4t plus lpg dealerskie.
Reasumując... kupiłam logana MCV z fabrycznym lpg i silnikiem 0.9. Jakie zalety- auto znacznie tańsze, po drugie bagażnik nieporównywalnie większy, po trzecie na tylnich siedzeniach też więcej miejsca, po czwarte tańszy w kosztach ogolnych- nie tylko w kwestii kwot za paliwo, ale i całej reszty. Po piąte- dzięki wadze- dynamiczniejszy w normalnej jeździe.
Ponadto nie ma 4x4 ale szczerze przez rok czasu, w tym obecnie w śniegu (a u nas wyżyna, pagórki, skały, podjazdy) jakoś daje rade, prześwit jest spory, trochę uprageowałam przedni zderzak na korzeniu (XD) i auto daje radę.
Ogólnie to coś mi sie przypomniało... Tesciowa miała od nowości toyotę carine e z 1.6 16v pod maską z LPG od 30 tyś km. Auto sprzedawała 2 lata temu. Auto mialo 330 tyś km i to 300 tyś km przejechalo na zwyklej instalacji II gen... bezawaryjnie... każdy mówi żeby japoncow nie gazowac tutaj przykład że auto przejechalo. Masę km...
Dzisiaj jeździłem Dusterem przed liftem z k4m i jest to idealne auto dla mnie. Potem pojezdzilem dusterem po flu. We wnętrzu jest przepaść i dlatego tylko i wyłącznie wchodzi w rachubę po flu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum