Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-23, 15:44
To podwyższenie to raczej bajer bo nie słyszałem aby ktoś w "normalnej" Sandero pourywał coś w podwoziu a w prawdziwym terenie to i tak ten napęd na przód bez blokad sobie nie poradzi. Plastikowe aluminium to jeszcze większy śmiech bo to w terenie raz dwa się połamie (wiem bo mam ten bajer w Combo). NATOMIAST jeżeli dobrze widać to wreszcie tył i przód będą na tej samej wysokości.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 196 Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2017-02-23, 16:53
mojo napisał/a:
To podwyższenie to raczej bajer bo nie słyszałem aby ktoś w "normalnej" Sandero pourywał coś w podwoziu...
Wiesz mojo, a mnie w MCV II najbardziej będzie brakowało większego prześwitu, nie ze względu na jazdę w terenie (masz rację, że ten samochód do tego się nie nadaje), ale z powodu wysokich krawężników w niektórych miejscach do parkowania.
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-23, 16:56
zielony napisał/a:
z powodu wysokich krawężników w niektórych miejscach do parkowania.
I urwałeś coś?
Bo ja się parę w życiu w coś wpieprzyłem i akurat nieważna tu była wysokość (nie piszę o tuningowanej glebie) i nie dało się wyjechać z uwagi na kiepski, nieterenowy napęd. Wysokość ok ale do auta z blokadą min mechanizmu różnicowego a najlepiej spięciem na sztywno wszystkich 4 kół. Inaczej to tylko bajer ale dla oka sympatyczny
Ostatnio zmieniony przez mojo 2017-02-23, 17:00, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 196 Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2017-02-23, 17:09
Ja nie urwałem bo mam MCV I, ale widziałem wielu, po których zostały kawałki plastiku lub nawet metalu . W Kórniku jest nawet taki garb spowalniający, na którym wszystkie samochody z małym prześwitem trą brzuchem o kostkę, nawet przy małej prędkości.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-02-23, 18:12
U mnie też jest zwiększony prześwit i czuję się z tym pewniej. Ani razu jeszcze nigdzie nie przyhaczyłem. Do tego 16 calowe kółeczka i ten MCV od razu wygląda na poważniejsze auto
Szkoda tylko, że rzeczywiscie nie dadzą mocniejszego benzynowego silnika
Cytat:
Benzynowy, trzycylindrowy silnik o pojemności 0,9 l (z pośrednim wtryskiem paliwa) generuje moc 90 KM i maksymalny moment obrotowy 140 Nm (150 z funkcją chwilowego "przeładowania").
Co to jest chwilowe "przeładowanie"?
_________________ enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2017-02-23, 18:15, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-02-23, 20:03
mojo napisał/a:
zielony napisał/a:
z powodu wysokich krawężników w niektórych miejscach do parkowania.
I urwałeś coś?
Bo ja się parę w życiu w coś wpieprzyłem i akurat nieważna tu była wysokość (nie piszę o tuningowanej glebie) i nie dało się wyjechać z uwagi na kiepski, nieterenowy napęd. Wysokość ok ale do auta z blokadą min mechanizmu różnicowego a najlepiej spięciem na sztywno wszystkich 4 kół. Inaczej to tylko bajer ale dla oka sympatyczny
Zależy co kto potrzebuje - ja jeżdżę dużo po drogach polnych i czasami leśnych, poprzednimi samochodami kilkakrotnie się po prostu powiesiłem, od czasu jak jeżdżę Dusterem w wersji 4x2 przejeżdżam wszędzie gdzie potrzebuję, jeśli jest jakakolwiek droga to prześwit jest ważniejszy od 4x4 ( jak sie powiesisz to Ci nie pomoże), oczywiście są sytuacje w których jest niezbędne, ale zawsze można znaleźć sytuacje gdy tylko Humwee, a nawet tylko czołg.
Większość moich aut, znaczy 2 z 3 mają lekko wyższe zawieszenie niż Gulf IV teDeI i wiedziałem że koleina, wyżej wspomniana szykana z kostki czy coś w tym stylu nie spowoduje przetarcia podwoziem. Tylko nic nie kazało mi wjechać w piaski lub błota. Ale na ruskie drogi to jest rozwiązanie optymalne.
Uwielbiam te marudzenia "szkoda, że nie 1.2tce" czy też "szkoda, że nie 4x4"...
A gdyby takowy wprowadzi to i tak byście nie kupili.
Bo jednak nie Wasz styl, bo jednak wolicie Dustera, bo macie jedną nóżkę bardziej... ech...
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-24, 19:44
Ciekawe jak to będzie się prowadzić. W testach wychodziło że zwykłe mcv 2 jest dość chybotliwe i jeżeli tu nie utwardzili zawieszenia a podnieśli środek ciężkości o 5 cm to może być .. hmmmmmm.........
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-02-25, 16:06
Ja miałem okazję jeżdzić MCVką pierwszej generacji i jak dla mnie faktycznie, trochę "pływa", ale biorąc pod uwagę przeznaczenie auta i mój dość łagodny styl jazdy w trasie (w mieście więcej się stoi niż jedzie ) nie stanowiłoby to dla mnie żadnego problemu w codziennej eksploatacji.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-02-25, 17:35
Pewnie masz rację, skoro dłuższy czas jeździłeś/jeździsz jednym i drugim modelem. Tak jak wspomniałem - ja cechy danego auta odnoszę do jego przeznaczenia/zastosowania, dlatego nie jest to dla mnie jakiś istotny problem. Przy obecnych, mocnych wichurach moim aveo ważącym 920 kg na trasie śmigam sobie 90ką spalając przy tym jakieś 7-7.2 litra gazu i nie narzekam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum