No to jeszcze mala uwaga dot. spalania... Przy stalej predkosci i spokojnej jezdzi zapewne 1.2 pali mniej, ale zwazwszy, ze 1.4 umozliwia ostrzejsza jazde przy nizszych obrotach to mozna podejzewac, ze przy takiej jezdzie moze mniej spalic niz 1.2.
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-07-22, 19:50
gdy ktoś planuje ostrzejszą jazdę to nie kupuje ani 1.2 ani 1.4 tylko 1.6 lub dci które teraz mają nawet lepsze osiągi niż PB
ale wiem wiem rozpatrujemy tylko te dwa silniki więc zapewne możesz mieć rację jeśli mówimy o
ostrej jeździe w trasie
, bo w mieście może nie być już tak dobrze ale to tak samo jak masz załadowany samochód bagażem po dach (mam na myśli bardzo obciążony) , ten z mniejszym silnikiem będzie się bardziej męczył czyli powinien teoretycznie więcej też spalić (tutaj już bez różnicy czy miasto czy trasa)
z drugiej strony patrząc, po chwili zastanowienia, to oba te silniki trzeba wysoko kręcić aby coś z nich wydusić więc na jedno wychodzi, oba są "małolitrażowe" i oba na trase zbytnio się nie nadają jeśli myślimy o agresywnej jeeździe
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-07-23, 07:21, w całości zmieniany 1 raz
lubię niskie obroty, dlatego swojego Sandero nie wymieniłbym na Sandero 1.2 16v.
z drugiej strony nie wiem jak w loganach i mcv ale Sandero przy tym 1.4MPI nie jest takie mułowate i daje się wkręcić na obroty.
All in all - podkreślałem to wielokrotnie że nawet te 75KM pozwala nieźle naginać prawo - to trochę mało jeśli chodzi o elastyczność, ale na odpowiednich przełożeniach daje naprawdę przyzwoite osiągi - nawet minimalnie przeciągając przełożenia.
PS I tak do Krakowa nie dojadę w mniej niż 50min bo za dużo fotoradarów ;p
DCI z powodów finansowych - cieszę się że moja nie dławi się przy 2000rpm utrzymując prędkość, a od 2500rpm pozwala przyspieszać.
Skłamałbym gdybym powiedział, że jeżdżę tylko na niskich obrotach, bo czasami (szczególnie na światłach na dwupasmowej drodze) znacząco opóźniam przełożenia, tak aby wrócić do prędkości przed światłami jak najszybciej.
Poza miastem też się cieszę że nie muszę kręcić silnika cały czas na poziomie dajmy na to 5k rpm żeby jechać z maksymalną dozwoloną prędkością (tak +10-15)...
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-07-23, 17:53
nie sądzę aby 1.2 tez trzeba było tak bardzo dusić aby osiągnąć ten sam rezultat co 1.4 , tak naprawdę osiągi tych silników są praktycznie identyczne, pmijając spalanie i to co pisał ducativ(bo trochę racji tam miał)
Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6 Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 251 Skąd: ETM
Wysłany: 2009-07-23, 18:32
gigi303 napisał/a:
PB nie lubi niskich obrotów czy to 1.4 czy 1.6 i 1.2
ALe ale... felicja i stary skodowski 1300 mpi miał max moment przy bodajże 2700.I ładnie się zbierał już od takich obrotów. Ja zresztą tym często jeździłem jak automatem - jak miał te 2500 obrotów to pedał wędrował na ogranicznik( bez redukcji) i autko wyrywało do przodu.Niejedno 1,6 dostawało baty na przyspieszenie ( szczególnie z 2-ki).
Dacia ma max przy 3000 i pewnie wiekszy niz w felicji :P
Cytat:
tak naprawdę osiągi tych silników są praktycznie identyczne, pmijając spalanie i to co pisał ducativ(bo trochę racji tam miał)
Nie identyczne i nie troche tylko calkowita... :P
1.4 ma wyraznie wiekszy moment wiec przyspieszenie tez powinno byc... Tak sobie patrze na wykresiki i sie zastanawiam jakim cudem one moga miec identyczna moc, skoro przy 5500 obr. 1.2 ma 95 Nm a 1.4 100 Nm...
Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6 Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 251 Skąd: ETM
Wysłany: 2009-07-26, 10:18
bo są inne potrzeby, inne również wyposażenia czyli większa masa auta. A silnik trzeba dobrze dobrać do masy i osiągów auta a potem dobrze to zgrać ze skrzynią biegów i przełożeniami. Mieliśmy przez ostatnie kilkanaście lat pogoń za osiągami auta obecnie jednak okazuje się że nadwyżka mocy jest zwyczajnie niepotrzebna do normalnego poruszania się co spowoduje wymieranie większych aut i suvoterenówek.
rysiek223 [Usunięty]
Wysłany: 2017-02-26, 17:18
Silnik 1.2 w moim Sandero za styczeń i luty pochłonął 30l paliwa na 250km przy krótkich codziennych zimowych warunkach, odcinki przejechane nie dłuższe niż 5km dziennie ( do pracy mam ok.2km) i co Wy na to?
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-02-26, 19:04
rysiek223 napisał/a:
Silnik 1.2 w moim Sandero za styczeń i luty pochłonął 30l paliwa na 250km przy krótkich codziennych zimowych warunkach, odcinki przejechane nie dłuższe niż 5km dziennie ( do pracy mam ok.2km) i co Wy na to?
Musisz wiedzieć, że w zimie na takim odcinku to PB ledwo zdąży łapnąć temperaturę więc nie licz na ekonomiczną jazdę.
Mój duster na takich odcinkach w zimie łyka 10 - 11L (średnia z całego baku).
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-02-26, 20:27
Do września 2016 roku miałem do pracy 2,5 km i samochód brałem tylko wtedy, gdy miałem jakiś wyjazd zaraz po pracy. Inaczej totalnie bez sensu, zwłaszcza w zimie - zanim oskrobiesz szyby, odgarniesz ewentualny śnieg, do tego 2x postoje na światłach - przez ten czas jestem już dalej niż w połowie drogi, ogólnie max 22-23 minuty i jestem na miejscu. Nawet roweru nie brałem nigdy choć warunki do przechowywania były, za blisko
Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2015 Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sie 2016 Posty: 507 Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-02-27, 21:09
rysiek223 napisał/a:
Silnik 1.2 w moim Sandero za styczeń i luty pochłonął 30l paliwa na 250km przy krótkich codziennych zimowych warunkach, odcinki przejechane nie dłuższe niż 5km dziennie ( do pracy mam ok.2km) i co Wy na to?
12l/100km przy takiej jeździe to bardzo dobry wynik. W moim Golfie w tym okresie po przejechaniu 2km miałem średnie spalanie 16-18l/100km, średnie ze stycznia z samego miasta 9l/100km. Pomijając już spalanie to nie szkoda Tobie męczyć samochód tymi krótkimi jazdami??
Marka: ..
Model: ....
Silnik: ...... Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2016 Posty: 197 Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2017-02-27, 22:25
średni dzienny dystans po mieście w moim przypadku, to 30 km.
głównie jazda po zatłoczonych śródmiejskich ulicach, częste korki.
średnie spalanie w/g komputera, to 7,9 - 8,1 litra / 100 km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum