Wysłany: 2017-01-28, 02:55 Problem z odpaleniem Lodgy 1.6 Pb/Lpg
Cześć,
Tematów o tym było kilka i czytałem wasze rady, ale mój przypadek trochę się różni ponieważ teraz w zimę jak pierwszy raz odpalam auto po postoju kilku godzinnym auto pracuje jakby na mniejszej ilości cylindrów a co najważniejsze nie reaguje na padał gazu.
Mogę go wciskać do oporu jednakże obroty są w przedziale ok 500-800 i ani drgną. Po kilku sekundach auto gaśnie. Drugie podejście i auto zachowuje się i reaguje na padał gazu normalnie. Obroty falują i auto drga jak to modne w tym silniku ale reakcja i przyspieszanie auta w normie.
Przewody, świece i cewke mam nowe wszystko NGK. Czujnik położenia wału jutro przeczyszcze jak znajdę.
Regulację zaworów zrobię w znajomego. Czy coś pominęłem?
Jeszcze jedno auto było serwisowane cały czas poza aso więc nie załapało się na żadny update sterowników / komputera / lpg. Ile Aso może wziąć za to? Instalacja lpg landi omegas założona w aso
O ile wiem, to ASO chciało wziąć za sprawdzenie czy nie mam błędów w ECU jakieś 130 zł. Więc myślę, że za aktualizację może skasować 300 zł, ale nie dam ręki uciąć....
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Czy na zdjęciu może ktoś podpowiedzieć gdzie znajduje się czujnik położenia wału dla silnika 1.6 8v? Obejrzałem część W necie ale nie mogę jej namierzyć na silniku od strony skrzyni biegów.
Muszę ten czujnik sprawdzić bo auto przestało odpalać.
Hmmm, a ile już przejechałeś tys.km?
Jak dużo na instalce LPG to trzeba zawory wyregulować (powinno się regulować co 20-30 tys. km).
Mam już przekroczone 70 tys.km i nadal odpala.
EDIT: Sprawdziłem w swoim samochodzie. Położony jest dość upierdliwie.
Po prawej stronie silnika zobaczysz czujnik temperatury silnika wkręcony w blok to zaraz pod czujnikiem jest właśnie czujnik położenia wału, tam będzie widać drugi kabelek dochodzący do czujnika.
Czujnik wału.jpg Czerwony to czujnik wału, a zielony to czujnik temperatury.
Plik ściągnięto 169 raz(y) 50,51 KB
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2017-02-28, 11:45, w całości zmieniany 2 razy
Jak kupiłem go jak miał 98 tyś ok. przy 75 tyś miał regulowane zawory i wymianę paska.
Czasami odpalał za drugim razem ale to podobno wina puszczających wtryskiwaczy gazu.
Ale dzisiaj kręcił i kręcił ale nie odpalił. Dodam, że cewkę, świece i przewody wymieniłem zaraz po kupnie ponieważ obroty falowały i nadal falują :)
Zrobiłem tak. Wymontowałem czujnik, ubyłem benzyna ale nic to nie dało. Dopiero odpaliła po kilka krotnym długim kręceniem rozrusznika po 3 -4 sekundy i zdjęciu klem z aku (pomyślałem że zresetują się mapy na standardowe) Nie wiem co pomogło ale odpaliła.
Muszę umówić się do aso niestety :(
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum