W dwóch serwisach ASO w Poznaniu stwierdzono, że nie widzą w swoich systemach nowej kierownicy i że się nie da przełożyć. W ASO pod Gnieznem znaleźli bez problemu i podali cenę. Jutro mają poinformować czy będzie jeszcze w tym tygodniu, muszą zamawiać z głównego magazynu. Koszt ok 800 PLN. Poduszka podobno pasuje więc nie trzeba kupować. Napiszę więcej jak będą kolejne informacje. Dzięki za odpowiedzi.
Może zamówili nową/starą czyli wzór stary, ale w systemie mieli że z produkcji 2017 (a przecież na początku roku robili Dustera ze starym wzorem kierownicy jeszcze).
Pytanie czy doradca potwierdził że jest to 4-ramienna kierownica.
Potwierdzil ze jest to kierownica czteroramienna czyli ta po zmianie. Sprawdzal po nr vin samochodu, który był w salonie juz ze zmienioną kierownica. Sprawiał pozytywne wrażenie, że zna sie na częściach ale okaże się jak już sprowadza kierownice. Wstępnie wymiana umowiona na sobotę.
Możesz się pocieszyć, że uniknąłeś kosztów i problemów ze zbyteczną przekładką.
Ale jest gość, który do 4x2 Ph1 zakłada już trzecie czy czwarte reflektory - on się nie zniechęca tak łatwo...
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-04-09, 22:36
Ja w Lodgy 2016 mam z Clio IV. Koszt kierownicy 100 zł, poduszka 300 zł, przełącznik zespolony 100 zł. Praca 20 minut. Efekt jakich mało, a i kierownica o niebo lepsza niż oryginalna Dacii. No i najważniejsze, to przeniesiony sygnał dźwiękowy na kierownicę a nie jakieś badziewie w kierunkowskazie. A poza tym aktywowane dodatkowe 4 stopniowa prędkość pracy wycieraczek.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2017-04-09, 22:37, w całości zmieniany 1 raz
dacialoganmcv, to może podpowiedz nam, jak zrobiłeś 4 stopniową prędkość wycieraczek?
Wiem, ze poza wymianą przełącznika jeszcze coś zrobiłeś w kompie czy coś tam?
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
dacialoganmcv, to może podpowiedz nam, jak zrobiłeś 4 stopniową prędkość wycieraczek?
Wiem, ze poza wymianą przełącznika jeszcze coś zrobiłeś w kompie czy coś tam?
dacialoganmcv, to może podpowiedz nam, jak zrobiłeś 4 stopniową prędkość wycieraczek?
Wiem, ze poza wymianą przełącznika jeszcze coś zrobiłeś w kompie czy coś tam?
Taki numer to już JackTheNight robił w sandero.
To też podejdzie w Lodgy? Czy jakiś tam link do tego, bo nie wiem gdzie i jak szukać?
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marek1603, dzięki za podpowiedzi.
Tylko teraz musiałbym studiować wszelkie wypowiedzi, jak to jest zrobione.
Szkoda, że nie ma właściwego tutorialu do przeróbki.
Najmniejszym kosztem jest zrobienie interwałowego przerywacza wycieraczek tak jak miała np. Skoda Felicja. Polegała na tym, że zapamiętywała czas przerwy miedzy wahnięciami wycieraczki ustawionego przez kierowcę. Robiło się w ten sposób, że najpierw włączało pierwszy raz wycieraczkę na chwilę, by zrobiła jeden ruch na szybie, potem czekało na odpowiedni moment na drugie włączenie już na stałe w pozycji czasowego i mamy właśnie taki zapamiętany czas (włączyć 1 ruch i czekasz np. 3-4 sek i 2 raz włączasz już na stałe i masz ten czas przerwy).
Spróbuję to rozgryźć tę sprawę, chyba, że ktoś już ma zrobiony w ten sposób, tylko nie chce to pokazać tutaj....
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-04-28, 07:12
masterczerwi napisał/a:
Odświeżę trochę temat.
A czy kierownica z Dustera będzie pasować do Lodgy?
I czy nowa kierownica z Lodgy bedzie pasować do starszej Lodgy?
Będzie. Różnica w przełącznikach zespolonych, a mianowicie w najnowszych przeniesiono sygnał dźwiękowy z kierunkowskazu na poduszkę powietrzną. Może nie aż tak wielka, bo raptem dwa przewody, ale zawsze. W starszych to nie ma żadnej różnicy.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2017-04-28, 07:13, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 231 Skąd: LU
Wysłany: 2017-04-28, 12:18
Uważam że kierownica to jeden z największych minusów auta. Wieniec za cienki, a klakson w manetce to kompletna porażka (kiedyś jeździłem Xsarą przez kilka lat i się nie przyzwyczaiłem). Także opcje mam następujące:
- obszyć;
- kupić używaną ze skórą;
- wymienić na poliftową i ewentualnie obszyć;
Opcja trzecia najbardziej do mnie przemawia ze względu na klakson. A przełożenie kabelka to nie problem. Ale chodzi mi o to czy z innych modeli Daci kierownica będzie pasować do Lodgy. Na oko wszystkie wyglądają tak samo.
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-04-28, 15:03
Bedzie. Ja u siebie mam od Clio IV. Niby tylko kierownica, a czujesz ze jedziesz zupelnie innym autem. Tak wiele pozytywnych odczuc jest tylko dzieki kierownicy.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum