Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-11-02, 10:25
Pojedynczy ruch wycieraczek
Autor Wiadomość
artuditu4 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 MPI
Wersja: Laureate
Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-16, 15:29   Pyknięcie wycieraczkami

Witam!
Mam pytanie do wszystkich właścicieli Dusterów??? W zasadzie nie wiem jak to nazwać... To jest taka funkcja w panewce wycieraczek przednich. Nie chodzi mi o czasówkę tylko tak zwany pyknięcie palcem. Jak deszcz jest za mały żeby używać czasówki, pyka się palcem o panewkę. A pytanie jest takie; czy Duster posiada taką funkcje. Jeśli tak to czy pyknięcie jest w górę czy może w dół. Mam nadzieje że wszyscy załapali o co mi biega :->
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2010-12-16, 16:26   

Nie "pykałem"
_________________
48piotr
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-01-05, 00:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
bartek 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dci 110 km
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-16, 16:40   

Załapałem o co Ci chodzi ;-) ale z moich obserwacji wynika że Duster nie ma czasówki - brakowało mi tego podczas mżawki. Jedynym rozwiązaniem było włączenie pierwszego biegu wycieraczek i od razu wyłączenie, wtedy wycieraczki robiły jedno machnięcie.
_________________
Piszę poprawnie po polsku!

www.priam.com.pl
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-16, 16:42   

Pyknięcia raczej nie ma, wycieraczki trzeba włączyć i wyłączyć. Albo o czymś nie wiem.
 
sleeva 



Marka: Dacia
Model: Duster [4x2]
Silnik: 1.5 dCi [85]
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 69
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-16, 16:50   

Ew. chodzi o wyczucie w obsłudze - na tyle unieść/opuścić wajchę, żeby zaskoczyło, ale nie przeskoczyło do "kolejnego etapu". Tak miałem w nubirze - delikatnie do góry dawało zaskoczenie wycieraczek, ale nie uruchamiało ich na stałe. Kierunkowskazy zresztą też na podobnej zasadzie - szczególnie przy zmianie pasa.
_________________
 
artuditu4 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 MPI
Wersja: Laureate
Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-16, 22:25   

Jak dla mnie to spory minus bo w zasadzie duża ilość samochodów to ma! A jeśli chodzi o wyczucie panewki to raczej trudne na naszych drogach....Ogólnie twierdze że oszczędzanie na takich głupotach nie ma sensu!
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-16, 23:58   

artuditu4 napisał/a:
twierdze że oszczędzanie na takich głupotach nie ma sensu

Kiedy tak to (= niska cena Dacii) właśnie działa - projektanci, księgowi i marketingowcy porezygnowali z wielu różnych rzeczy, które czasem ktoś potem uznaje za jemu potrzebne...


(ATSD to jest raczej "manetka", niż "panewka").
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-12-17, 08:52   

Tej funkcji nie ma nie tylko w Daciach, ale i w Renault - widać uwazaja ja za niepotrzebną - jak miałem R 25 to była to wersja z wszystkimi "wodotryskami" a tego nie było. Tak że tym razem nie jest to oszczedność Dacii.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2010-12-17, 22:20   

W Poldasie Caro i w Felce miałem wycieraczki full bajer programowane dwoma uderzeniami - główny ból jest wtedy taki, że natężenie deszczu nieustannie się zmienia, trzeba co 2 minuty programować, bo albo piszczą, albo zalewa szyby.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-12-20, 21:05   

eplus napisał/a:
główny ból jest wtedy taki, że natężenie deszczu nieustannie się zmienia, trzeba co 2 minuty programować,


:lol: Kolegom automatykom powtarzam, że najlepsze automaty są ręczne ;-)
Eplus, łączę się z tobą w bólu ;-) miałem to w Leopoldzie Caro, z silnikiem od Rołwera ;-)
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-01-05, 00:49, w całości zmieniany 4 razy  
 
MarkD 


Marka: Skoda
Model: Fabia Kombi
Silnik: 1.2 TSI
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 279
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2012-02-24, 17:05   

A tak przy okazji, czy w dźwigni po prawej stronie jest opcja pojedynczego przejechania wycieraczek?
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-24, 17:38   

MarkD napisał/a:
A tak przy okazji, czy w dźwigni po prawej stronie jest opcja pojedynczego przejechania wycieraczek?

Jest - trzeba włączyć wycieraczki na bieg przerywany, a jak ruszą, to od razu wyłączyć. :)
 
MarkD 


Marka: Skoda
Model: Fabia Kombi
Silnik: 1.2 TSI
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 279
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2012-02-24, 20:33   

bebe napisał/a:

Jest - trzeba włączyć wycieraczki na bieg przerywany, a jak ruszą, to od razu wyłączyć. :)

Dwa w jednym. Tym sposobem można zrobić regulowany bieg przerywany :-)
 
jkab 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 114
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-02-24, 20:49   

bebe napisał/a:
MarkD napisał/a:
A tak przy okazji, czy w dźwigni po prawej stronie jest opcja pojedynczego przejechania wycieraczek?

Jest - trzeba włączyć wycieraczki na bieg przerywany, a jak ruszą, to od razu wyłączyć. :)


w mojej wystarczy na króciutko pociągnąć dźwignię do siebie. Prysnąć nie zdąży ale raz wycieraczka przeleci po szybie. Ale to takie nieoficjalne rozwiązanie
 
Domel 


Marka: Dacia
Model: LoganMCV
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 187
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-02-24, 21:59   

ja bym chciał taki "dyngs" jak był chyba w maluchu. Regulowaną częstotliwość wycieraczki potencjometrem. Bo czasem, nawet pierwszy stopien działa ze zbyt dużą częstotliowością.

laisar - to takie gdybanie było, nawet nie byłem świadomy, że jest taki wątek. Dzięki .)
Ostatnio zmieniony przez Domel 2012-02-27, 20:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-24, 22:12   

Domel napisał/a:
Regulowaną częstotliwość wycieraczki potencjometrem

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6363 - i tam proszę ewentualnie kontynuować.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-02-25, 11:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
Visena 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Dołączyła: 25 Cze 2015
Posty: 58
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-07-22, 21:41   

A tak przy okazji "wycieraczkowej" to może mi ktoś podpowiedzieć czy można wycieraczkami PRZEDNIMI "cyknąć" ? Tak lekko puknąć palcem żeby machnęły raz i już, bez przesunięcia dźwigni wycieraczek w pozycję 1 prędkości wycierania.
No jakoś u mnie nie mogę tego wyczuć :-/ a we wszystkich autach jakie znam taka "funkcja" zawsze była.
Udaje mi się machnąć razem z lekkim pryśnięciem płynem ale inaczej nie da rady :-(
Ktoś to wyćwiczył może ?
Nadmienię że w moim "gołym" dusterku np. kierunkowskazy mają funkcję "autostradówka" więc tym bardziej spodziewalabym się, że i wycieraczki takową mają...
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-22, 22:06   

trzeba bardzo leciutko operować dźwignia
na tyle lekko aby mechanizm nie przeskoczył .
Tak samo da się robić z kierunkowskazami .
Na autostradach lekko dotykam dźwigi i od razu wraca do pozycji neutralnej a zdąży się zapalić 2 razy żarówka

Po prostu trzeba to wyczuć . Ja to robie nie odrywając rąk od kierownicy . tylko palec jeden wychylam i przy zakręcie zahaczam o dźwignie od kierunkowskazów
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-07-22, 22:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-07-23, 08:20   

Karenzo napisał/a:
trzeba bardzo leciutko operować dźwignia
na tyle lekko aby mechanizm nie przeskoczył .
Tak samo da się robić z kierunkowskazami .
Na autostradach lekko dotykam dźwigi i od razu wraca do pozycji neutralnej a zdąży się zapalić 2 razy żarówka

Po prostu trzeba to wyczuć . Ja to robie nie odrywając rąk od kierownicy . tylko palec jeden wychylam i przy zakręcie zahaczam o dźwignie od kierunkowskazów

U mnie to tak jest, że wychylę dźwignię w górę lub w dół na chwilę to kierunki zapalają się 3 razy. ;-)
A wycieraczki to tak, że tylko podciągnę jakby za spryskiwanie, ale tak krótko, żeby zębatki silnika wycieraczek już się ruszyły. Potem macha trzy razy i potem chwilka i jeszcze raz machnie i koniec.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2015-07-23, 08:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-23, 09:01   

Mój nie ma takich bajerów . wszystko manualne
raz naciśniesz to raz przeleci
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-07-23, 09:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
Visena 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Dołączyła: 25 Cze 2015
Posty: 58
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-07-23, 09:34   

route2000 napisał/a:
Karenzo napisał/a:
trzeba bardzo leciutko operować dźwignia
na tyle lekko aby mechanizm nie przeskoczył .
Tak samo da się robić z kierunkowskazami .
Na autostradach lekko dotykam dźwigi i od razu wraca do pozycji neutralnej a zdąży się zapalić 2 razy żarówka

Po prostu trzeba to wyczuć . Ja to robie nie odrywając rąk od kierownicy . tylko palec jeden wychylam i przy zakręcie zahaczam o dźwignie od kierunkowskazów

U mnie to tak jest, że wychylę dźwignię w górę lub w dół na chwilę to kierunki zapalają się 3 razy. ;-)
A wycieraczki to tak, że tylko podciągnę jakby za spryskiwanie, ale tak krótko, żeby zębatki silnika wycieraczek już się ruszyły. Potem macha trzy razy i potem chwilka i jeszcze raz machnie i koniec.


Chłopaki, tak - kierunkowskazy w nowszych wersjach mają tryb "autostradówka" - pukniesz lekko i kierunkowskazy błysną trzy razy.
A ja pytam właśnie o to samo - w wycieraczkach.
U mnie - jak na moje wyczucie paluszków :-P i porównanie do "miękkiego/jednorazowego puknięcia" w kierunkowskazy - w wycieraczkach NIE MA TAKIEJ FUNKCJI :cry:
Czyli można tylko tak jak opisuje Route200 - z wyczuciem puknąć tak by pióra ruszyły a płyn nie psiknął :-/
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-07-23, 09:44   

Visena napisał/a:
Chłopaki, tak - kierunkowskazy w nowszych wersjach mają tryb "autostradówka" - pukniesz lekko i kierunkowskazy błysną trzy razy.
A ja pytam właśnie o to samo - w wycieraczkach.
U mnie - jak na moje wyczucie paluszków :-P i porównanie do "miękkiego/jednorazowego puknięcia" w kierunkowskazy - w wycieraczkach NIE MA TAKIEJ FUNKCJI :cry:
Czyli można tylko tak jak opisuje Route200 - z wyczuciem puknąć tak by pióra ruszyły a płyn nie psiknął :-/

Niestety, troszkę psiknie, ale innego wyjścia nie ma. :-(
 
Visena 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Dołączyła: 25 Cze 2015
Posty: 58
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-07-23, 10:32   

route2000 napisał/a:

Niestety, troszkę psiknie, ale innego wyjścia nie ma. :-(

Właśnie mi uświadomiłeś że chyba kończy mi się płyn :mrgreen:
 
gladki83 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 04 Gru 2013
Posty: 150
Skąd: Kielce
Wysłany: 2015-07-23, 12:09   

W mojej Lodgy nie ma takiej funkcji jednego machnięcia wycieraczką. Trzeba nacisnąć dźwignię o jedną pozycję w dół. Ale później trzeba pamiętać i ponownym poruszeniu dźwigni do góry.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-24, 22:16   

W Sandero 1 mogę sobie osikac płynem aż do wyczerpania zapasu w zbiorniczku , dopiero lekkie musniecie dźwigni w górę spowoduje ruch piór wycieczek. Przywykłem już do tego rozwiązania. Polercam nowym osobom na forum z nowymi daciami instalacje zaworka zwrotnego na wężyku do spryskiwaczy. Natychmiast pojawia się płyn w momencie aktywacji silnika pompki.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne