Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-03-23, 20:48
Wygląda na wersję open + lewe drzwi pasażera.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
open? nie widze takiej w konfiguratorze dokkerów.
ale w zasadzie nie chodzi mi o nazwy, tylko pomoc w ocenie, ile jest tansza z racji poprzedniego rocznika :)
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-03-23, 21:14
Mnie to wygląda na Laureate, według konfiguratora Dokker 2017 z tym silnikiem i fabryczną instalacją elpedżi to wydatek 53600 pln, niech będzie 54610, bo na aluminiowych felgach.
dzieki :)
a teraz pytanie zoltodzioba, zanim zglebie watek o fabrycznym lpg - gdzie jest w takim dokkerze zbiornik na gaz? /czytaj - czy bede miec mniej miejsca w bagazniku przez to lub czy nie bede miec miejsca na kolo zapasowe?/
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-03-23, 21:28
Zbiornik jest pod podłogą bagażnika - w miejscu gdzie powinien być zapas. Ja wożę koło w bagażniku (nie mam lpg) i uwierz mi, pojemność nie cierpi na tym znacząco.
_________________
Ostatnio zmieniony przez arczi_88 2017-03-23, 21:30, w całości zmieniany 1 raz
dzieki. u mnie ucierpi, bo mam w bagazniku zawsze umieszczone kennele to przewozu psow, wiec miejsce na opone co najwyzej na nich ;)) musze to przemyslec.
Koło zapasowe możesz postawić pionowo z boku albo z tyłu oparcia tylnego siedzenia. To jeszcze zwiększy pojemność bagażnika. Mam to zrobione w swoim aucie.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
U mnie cała podłoga bagażnika będzie zajęta przez kennele dla psów, psy mam większe niż.yorki,więc pewnie i siedzenia będą złożone ;) dzięki za info, chyba pójdę obejrzeć dokkera na żywo
To jest na bank wersja Open.
Koło kierunkowskazu bocznego ma wklejony znaczek, którym Dacia się chwali nawet w cennikach ("badge" jako element seryjnego wyposażenia ).
Na lekkie potwierdzenie tego jest kolor "turmalin" i alufelgi - wyposażenie, które w Open'ie można mieć za pół ceny (lakier 950, felgi 500).
EDIT:
W konfiguratorze brak, w cenniku jest => http://www.dacia.pl/media...-2017-price.pdf
Ale oni od zawsze mają burd*l na stronie.
W każdym razie cennikowo:
- 46000 za auto
- 950 za kolor
- 2000 za klimatyzację
W ogłoszeniu brak info o dodatkowych drzwiach i alufelgach, za to piszą, że zdjęcia są przykładowe.
Więc "promocja" 1000zł od wartości katalogowej.
Ostatnio zmieniony przez GRL 2017-03-24, 01:40, w całości zmieniany 1 raz
Dzięki, teraz dobrze widać,jaka to okazja ;)) a biorąc.pod uwagę Wasze doświadczenie - o jaki procent obniżki ze względu na poprzedni rocznik można liczyć? 1000zł to śmiech ;)
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-24, 09:14
Poczytałbym na Twoim miejscu jeszcze o lpg w tych silnikach 1.6 sce. To nie jest w pełni instalacja fabryczna bo silnik nie jest specjalnie do lpg przystosowany (a powinien). Instalacja jest dokładana bo się ta opcja sprzedaje ale koszty serwisu (zawory) mogą być później znaczne.
Poczytam. Wiesz, najgorsze jest to, że zawsze jest jakieś ale, dokkerowy diesel ma wiele złych opinii, gaz ma wiele złych opinii, a.znowu nie chce samochodu,który będzie palić 10 l albo więcej w.miescie,miałam taki i podziękuję ;)) bardzo sobie cenię silnik mojego Berlingo,ale trochę mnie męczą inne usterki. Ciężko podjąć decyzję.
Co np? :) moje kryteria to auto dosc nowe, nie okropnie drogie, takie na min 5 lat w miare spokojnej jazdy, w stylu dokkera , ew . cos jak zafira - i nie palace jak smok. Im dluzej mysle, tym bardziej wracam do berlingo/partnera, tylko nowszego - ale nie lubie ich zawieszenia, ktore bardzo sie buja i zle sie jezdzi po nierownosciach.
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-24, 17:57
rozalia napisał/a:
Co np? :) moje kryteria to auto dosc nowe, nie okropnie drogie, takie na min 5 lat w miare spokojnej jazdy, w stylu dokkera , ew . cos jak zafira - i nie palace jak smok. Im dluzej mysle, tym bardziej wracam do berlingo/partnera, tylko nowszego - ale nie lubie ich zawieszenia, ktore bardzo sie buja i zle sie jezdzi po nierownosciach.
Miałem Partnera 1-szej generacji 1.8 benzynę w wersji Break, wspominam przyjemnie jeżeli chodzi o wnętrze ale faktycznie zawieszenie dość miękkie. Później była Zafira A 1.8 i tu np zakręty można było pokonywać o 20 km/h szybciej bo zawieszenie twardsze.
Dci nie jest w cale awaryjne a pali mało, 75KM będzie dość mocno mułowate w Dokkerze, jechałem Dokiem 90KM i też do demonów szybkości nie należy. Zawieszenie Dokkera uważam za porównywalne do Partnera.
Silniki pod lpg robi Opel (dla lpg jest m.in. inna głowica i oznaczenie silnika pod lpg jest inne niż takiej samej benzyny) i np Meriva z lpg nowa jest dostępna poniżej 60 tys ale nie ma tych wymiarów wnętrze co Dokker.
Cenowo najlepiej wyjdzie Dokker tylko to lpg w 1.6 sce a tylko to jest z gazem dostępne to jedna wielka niewiadoma.
Może Dokker 1.5dci 75KM?
W Wawie 1.6 sce nie zmieści się w 7.5 wg mnie.
Ostatnio zmieniony przez mojo 2017-03-24, 17:59, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-03-24, 18:37
rozalia napisał/a:
Co np? :)
Jest Fiat Doblo i Qubo. Z silnikami benzynowymi, które bez problemu dają się zagazować - a nie jak w przypadku Dacii " never ending story" czy w Sce przewidziana jest regulacja zaworów
Choćby nowy wątek:
http://www.daciaklub.pl/f...cb4b910#1722994
Fiat może cennikowo wychodzi drożej, ale dają spore rabaty za samą wizytę w salonie
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-03-24, 19:37
gregorisan napisał/a:
rozalia napisał/a:
Co np? :)
Jest Fiat Doblo i Qubo. Z silnikami benzynowymi, które bez problemu dają się zagazować - a nie jak w przypadku Dacii " never ending story" czy w Sce przewidziana jest regulacja zaworów
Choćby nowy wątek:
http://www.daciaklub.pl/f...cb4b910#1722994
Fiat może cennikowo wychodzi drożej, ale dają spore rabaty za samą wizytę w salonie
Nowy wątek nie jest o LPG do sce, ale jest gorzko/słodkim pożegnaniem z 1.6 mpi...
Co do rabatów w fiacie, to potwierdzam. Od ręki dają 12-13 tys. upustu od ceny katalogowej i można jeszcze wyrwać jakieś dodatki.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2017-03-24, 19:39, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-03-24, 20:38
Myślę że gdyby Ci się udało trafić Zafirę w dobrym stanie byłbyś zadowolony - można wymontować w całości tylną kanapę i uzyskać bardzo długą równą przestrzeń - myślę że zmieściłbyś tam krowę a nie tylko psy. Jak Ci sie nie spieszy to rozglądaj się za krajową Zafirą B family 2013 - 2014, w listopadzie kolega z Zafiraklub kupił za 45 tyś dwulatka. Tylko nie bardzo radziłbym sprowadzone - ceny na otomoto są niższe o 2 - 3 tyś euro niż na mobile.de więc gdyby to rzeczywiście były jak w ogłoszeniach nówki niebite to by się opłacało je wywieźć do Niemiec
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2017-03-24, 20:39, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2017-03-24, 20:52
gregorisan napisał/a:
rozalia napisał/a:
Co np? :)
Jest Fiat Doblo i Qubo. Z silnikami benzynowymi, które bez problemu dają się zagazować - a nie jak w przypadku Dacii " never ending story" czy w Sce przewidziana jest regulacja zaworów
1.4 benzynowy w Qubo NIE jest silnikiem FIAT-a. Jest francuski.
Ostatnio zmieniony przez rafal_rx 2017-03-24, 20:53, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-25, 05:25
Zakup Dokker'a nie jest złym pomysłem szczególnie nowego zamiast używki często z 2 aut składanej. Jedyne to bym się mocno zastanawiał nad tym lpg.
Cytat z jednego z forów odnośnie gazowania 1.6 sce:
"W nowych modelach Dacii Duster są montowane doskonałe silniki Nissana 1,6 16v 115. Konstrukcyjnie ten silnik jest przeznaczony do zasilania Pb 95. Problem zaczyna się z chwilą zainstalowania w aucie instalacji gazowej IV lub nawet V generacji. Ten problem objawia się szybszym, aby nie rzec szybkim, zużyciem węzłów zaworowych. Już przebieg ok. 15.000 - 18.000 km powoduje zdecydowane zmniejszenie luzów zaworowych prawie do zera. Sytuację poprawia zastosowanie instalacji z systemem smarowania olejami lubryfikacyjnymi. Wzrost kosztów zamontowania instalacji nie jest duży, a korzyści znaczne. Poprawia, ale nie likwiduje zagrożenia. I tu jest szkopuł - montować czy nie. Moje zdanie, jako konstruktora silników jest takie - dokładnie oszacować koszty naprawy silnika po przebiegu np. 50.000 km na lpg i korzyści ze stosowania tańszego paliwa jakim jest lpg pomniejszone o koszt instalacji oraz koszty przeglądów i regulacji tej instalacji. Nadmieniam, że należy doliczyć koszty uzupełniania zużywane oleju lubryfikacyjnego. Nie będę tu uprawiał reklamy i nie opowiem się za żadnym wariantem - wyliczenia są proste, a koszty naprawy różne, zależnie od miejsca i warsztatu, gdzie taką naprawę zlecimy. "
Dlatego rozważyłbym albo
- 1.6 bez gazu ze spalaniem w zakorkowanym mieście ... no niestety ale wg mnie ok 9-9.5 spokojnie
albo
- dci75KM (ok 48000,00) ewentualnie 90KM (ok 55000,00), które w mieście powinny się zmieścić poniżej 7 a w trasie poniżej 6
Opel wstawia rzeczywiście silniki przekonstruowane pod lpg ale jest niestety droższy - Meriva lpg ok 60 tys (można trafić ofertę za 58) Zafira ok 84 tys.
Ostatnio zmieniony przez mojo 2017-03-25, 05:30, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum