W tych silnikach na LPG regulacje zaworów przeprowadza się co 15-20kkm. Wyreguluj (im szybciej tym lepiej), a kontrolka przestanie mrugać.
Zawory źle ustawione i spaliny nie mają takich parametrów jak powinny co wykrywa sonda.
Na świecach to max 45kkm i wymieniaj nawet jak nic się nie dzieje.
kontrolka mrugała do czasu aż wymieniłem cewke i kable...
nie wiem jak uzasadnić prawidłową prace rozgrzanego silnika jeśli to zawory ?
wyczytałem że jeśli sonda nie działa prawidłowo to można to stwierdzić odłączając
ją na zimnym silniku , jeśli silnik dla odmiany nie zgaśnie wtedy jest uszkodzona...
Jaki przebieg i czy jest LPG?
Czy w ogóle była robiona regulacja zaworów jak jest/nie ma LPG?
134 000 km przebiegu , LPG założone jakieś 70 000km temu , nigdy nie były zawory regulowane ... czytałem tez że tak sie robi dlatego zdziwiło mnie kiedy mechanik stwierdził że nie ma sensu . .
Wywal tego nie kumatego mechiora, jedź do innego mechanika i niech WYREGULUJE zawory, bo już pewnie masz poparte i źle chodzi silnik. Jak piszą koledzy, masz LPG to regulacja zaworów jest priorytetem co 15 tys.km i tyle.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Wywal tego nie kumatego mechiora, jedź do innego mechanika i niech WYREGULUJE zawory, bo już pewnie masz poparte i źle chodzi silnik. Jak piszą koledzy, masz LPG to regulacja zaworów jest priorytetem co 15 tys.km i tyle.
masz racje ... dzisiaj jeszcze zadzownie po mechanikach i zapytam , ktory mi to zrobi ...
bede sie musiał chyba nauczyć regulować bo 15 tys. robię w około 5 mieięcy .
Moja regulacja z diagnostyką komputerową silnika (na moją prośbę) kosztowała mi 150 zł w warsztacie zajmującymi się autami francuskimi (nie w ASO, bo tam sama regulacja to 250 zł - wiem, bo tam raz już regulowałem).
Poszukaj mechaników specjalizujących się w autach francuskich, bo Dacia ma silnik francuski z Renaulta.
A regulacja jest tak bardzo prosta jak budowa cepa, bo jest regulowana na śrubki (kto pamięta silnik z PF 126p, gdzie się regulowało zawory na śrubki? Tylko, że w PF 126p zaworów było 4, a w Dacii jest 8)
Masz tutaj szczegółowy opis regulacji ze zdjęciami.
To jest tak samo w silnikach 1,4 i 1,6 8V.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2017-03-21, 08:35, w całości zmieniany 1 raz
Masz tutaj szczegółowy opis regulacji ze zdjęciami.
To jest tak samo w silnikach 1,4 i 1,6 8V.
Na prawdę świetny materiał !
Biorąc pod uwagę fakt że juz sam nie raz demontowałem przepsutnice , wymieniałem cewke
świece itp.. to po przeczytaniu tego materiału stwierdzam że regulacja wydaje się banalnie prosta i czuję się na siłach aby tego zabiegu osobiście dokonać .
Najpierw zaopatrze sie uszczelkę i szczelinomierz , poźniej w czas i dam znać jak poszło :)
Troszkę jestem poirytowany zachowaniem gaziarza że bedąc u niego dwa razy w roku (co 15 kkm) na przeglądzie gwarancyjnym nie wspomniał nigdy i regulacji zaworów.
własnie zrobiłem wstępne oględziny i okazuje sie że jest dość spoko ... filtr powietrza ściągnę
bo już nie raz to robiłem , cewke usunę bez problemu , a do ośmiu torxów z pokrywy klucz
też mam .... tak czy inaczej przyda sie to rozkręcić bo ewidentnie z lewej strony jest dość
mocno spocona obudowa na co wcześniej nie zwróciłem uwagi więc od razu uszczelkę sie
wymieni, którą właśnie zamówiłem :)
No to czekamy na wieści czy już zrobiłeś sam i jak poszło..
Mam nadzieję, że to może być przyczyną gaśnięcia silnika.... Zobaczymy, czas pokaże..
Powodzenia
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
A jak już wyregulujesz zawory, to sprawdź jeszcze jak wyglądają korekty LTFT i zwłaszcza STFT przy przełączaniu z gazu na benzynę i z powrotem. Kolejną przyczyną gaśnięcia zwłaszcza na zimnym silniku mogą być rozjechane korekty benzyna vis gaz i zalewany silnik. Błędy mieszanki mogą jeszcze nie wyskakiwać, bo jak się zagrzeje to wraca w zakres pracy korekt
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
zabrałem sie wczoraj za regulacje , wszystko poszło zgodnie z opisem , niestety przy odkręcaniu pokrywy zaworów urwała sie śruba w prawym rogu od przodu i w tym momencie miałem rezygnować z całego przedsięwzięcia ale jednak postanowiłem zaryzykować . Kolejne wyszły bez problemu ,cały zabieg trwał około 3 godzin .
Regulacja okazała sie dość prostym zajęciem , które stwierdziło u mnie idealne luzy na zaworach wlotowych , natomiast wszystkie 4 zawory wylotowe były podparte, nie dało sie tam wcisnąć nawet listka 0,05 .
wczoraj auta nie sprawdzałem bo piwko piłem przy regulacji , a dzisiaj ....
nie uwierzycie ale Dacia wreszcie NIE GAŚNIE ! odczuwalny jest też minimalny
wzrost mocy , domyślam sie że spalanie też spadnie...
DZIĘKUJE WSZYSTKIM ZA POMOC , a przede wszystkim za konkretny opis wykonania tego zabiegu !
PS. zerwaną śrubkę rozwierce i skręce z nakrętką bo jest taka możliwość .
Ostatnio zmieniony przez Marcin_R 2017-03-26, 17:36, w całości zmieniany 2 razy
zastanawiam sie nad jedną rzeczą ...
jeśli regulacja zaworów jest priorytetem co 15 tys.km , więc przy moim rocznym
przebiegu przebiegu okolo 35 tys bedę musiał robić z dwa razy w roku, to czy
przy następnej regulacji nie wymienić tych delikatnych i kruchych torxów na
nowe 8 szt śrubek również z gwintem M6 ale na zwykłą nasadke 10 ?
na prawde te orginalne są bardzo kruche bo dużo siły nie trzeba było żeby przy wykręcaniu
urwała sie główka i wole tego uniknąć w przyszłości ..
A czy nasadka 10 wejdzie? Jeśli tak to można, albo kupić takie same torx, ale wzmocnione, to na przyszłość nie będą pękać.
Masz już "stare" auto, więc gwarancja już Cię nie obejmuje... Możesz robić ulepszenia i modyfikacje czyli poprawiać co fabryka spartoliła.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
A czy nasadka 10 wejdzie? Jeśli tak to można, albo kupić takie same torx, ale wzmocnione, to na przyszłość nie będą pękać.
dzisiaj specjalnie sprawdzałem i sie okazało że nasadka 10 jest ciut mniejsza
od samej główki obecnego torxa , więc spokojnie sie zmieści , jeśli zaś chodzi
o typ klucza to ja osobiście nie przepadam za żadnymi torxami i imbusami .
Dodam jeszcze że kiedys kupiłem sobie taki klucz 10 (foto) , który teraz okazał sie
rewelacją bo tylko tym kluczem odkręciłem obudowe termostatu , kleme z akumulatora,
nakrętki kontry z regulacji zaworów , ramiona wycieraczek , nakrętke z środkowej częsci
osłony tunelu ,czujnik położenia wału ,można też obudowe filtra powietrza i jeszcze mógłbym wymieniać ,
a doszo by 7 dodatkowych śrubek z pokrywy zaworów bo już jedna wymieniona
Ostatnio zmieniony przez Marcin_R 2017-04-03, 12:52, w całości zmieniany 1 raz
chciałem tu tylko wrócić do skutków regulacji zaworów , otóż spalanie na
poziomie 8,4 l/100km spadło do poprzednich wartości czyli :
między 6,9 l , a 7,3 l na 100km (LPG).
A, no widzisz.... Jak ważne jest regularne sprawdzenie i regulacja zaworów. Robi się co 15 tys.km.
Kolejna kontrola/regulacja zaworów prawdopodobnie we wrześniu ale już jestem
przygotowany ,zakupiłem śruby M6x30, dorobiłem odpowiednie podkładki no i
zaopatrzyłem się już w nową uszczelkę . Oryginalne śruby pokrywy zaworów są
beznadziejne już nawet nie z powodu rodzaju łba czyli torx ale z powodu materiału z
jakiego są wykonane . Proszę mi wierzyć że przy dokręcaniu wystarczy minimalnie większy
moment żeby śrubę urwać ! Jak już śruba urwie się w bloku silnika no to jest problem bo
niedokręcenie pokrywy w miejscu urwania powoduje znaczne jej pocenie . Dlatego żeby nie
dopuścić w przyszłości do takiej sytuacji postanowiłem śruby wymienić na sześciokątne o
zwiększonej twardości . Oryginalne śruby mają stosunkowo szeroki łeb dlatego
postanowiłem wykonać odpowiedniej szerokości podkładki z nierdzewki pod śruby :)
Wbrew pozorom bardzo ciężko było doszukać się w sklepach śrub klasy wyższej niż 5.8 , a
12.9 chyba już nie istnieje , udało mi się zakupić 8.8 , przetestowałem i wiem że nie ma
szans aby się zerwała nawet przy bardzo dużej sile dokręcenia , a przecież taka siła nie
jest przy pokrywie wskazana , odpowiednio z czuciem ... uszczelka ma być dociśnięta, a nie
zmiażdżona !
Śruby oczywiście trzeba było obcinać bo były tylko długości 30mm gdzie oryginalne mają
25mm , nawet i dobrze bo podkładka ma 3mm grubości wiec mogłem sobie długość
dopasować .
Zrobię zdjęcia jak już będę po kolejnej regulacji :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum