Wysłany: 2017-03-30, 23:42 Dacia Sandero Stepway 2016 Ściąganie na boki
Witam
Mam dziwny problem z moją Dacia Sandero Stepway 2016
Podczas wolnej jazdy i na tzw luzie auto mi ściąga lekko na lewo,
ale jak przyśpieszam oraz na autostradzie tako powyzej 130 KM/h lekko na prawo.
Byłem z tą sprawą 3 razy w serwisie Andora w Krakowie i za każdym razem usłyszałem,
że sprawdzili i nie ma luzów i zbieżność jest perfekt....
Dodatkowo usłyszanemu że lekkie ściąganie jest w normie dla tej klasy auta.....
W okolicach sewisu nie jestem w stanie pokazać problemu - okolice 29go w Krakowie są wiecznie zakorkowane, osiągnięcie prędkości powyżej 30km/h naley uznać za sukces
Myślałem że problem może związany z oponami, felgami etc.
ale wymieniłem i felgi na aluminiowe zmieniłem opony zima/lato i problem dalej mnie wkurza..
Jak jest z waszymi Daciami czy też macie takie problemy z lekkim ściganiem na boki....
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1824 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-03-31, 07:17
Witam,
powiem ci że ściąganie jest denerwujące i nie powinno występować ale coś chyba jest nie tak z Tymi Dackami. Moja teściowa ma Sandero II z grudnia 2015r data pierwszej rej. marzec 2016 i ściągało to auto w lewo od razu po odbiorze z salonu. Samochód miał przekładane opony z zimowych na letnie i dalej jest to samo, na dzień dzisiejszy przejechane ma około 5700km. W kwietniu mam zamiar pojechać z nim na sprawdzenie geometrii lub do ASO na sprawdzenie tego ale obawiam się że nic nie wykryją.
Od miesiąca również posiadam Dacie Logan MCV II, autko kupiłem jako 3 letnie ( 2014r) data pierwszej rej luty 2015 roku i przebiegiem 55tyś km. Moje autko też delikatnie ściąga w lewo, po zmanie opon na letnie dalej jest to samo. Któregoś dnia zabiorę swoje mcv na zbieżność ale pewnie też nic nie wykryją. Po prostu trzeba nauczyć się tak jeździć i tyle
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-03-31, 08:14
U mnie też tak "pływa" od nowości - także trzeba cały czas lekko kontrować kierownicą. Nie jest to w jakiś szczególny sposób uciążliwe - ot po prostu niezbyt dokładny układ kierowniczy.
Już gdzieś było na ten temat i ponoć TTTM
witam
co prawda jeżdże dokerem , fakt to auto pływa pod czas wiatru , ale generalnie przy zmianie opon ciut lata po jakimś czasie problem staje sie niezauważalny
Jest to o tyle wkurzające, że jak jade na autostradzie i dodaję gazu ściąga w prawo, ale jak zdejme noge z gazu ściąga w lewo.
Auto mam fabrycznie nowe ale podobny efekt miałem od samego początku.
Mam wrażenie że ostatnio się nasiliło...
Poprzednio jeździłem 10-letnim Oplem Zafirą i mimo wieku auta czegoś takiego nie miałem..
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 912 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-01, 14:25
Po prostu Dacia - francuska technika, rumuńska dokładność.
Myślałem że w moim egzemplarzu delikatne ściąganie było wynikiem powypadkowej historii - mimo że fachowo naprawiony i ustawiona geometria. Ale widocznie TTTM
Nawet w starej jak kapitalizm w Polsce Felicii tak nie miałem. O nowej Fabii nie wspominam bo dieselgate
Ja to wszystko tłumaczyłem sobie dziadowskim układem wspomagania.
Po zakupie w 2016 Sandero 1,2 ,ściągało lekko na lewo,dodatkowo światła źle oświetlały środek drogi.Wkurzyłem się ze takie auto niby przygotowane do sprzedaży dają użytkownikowi.Po wizycie i stracie czasu w serwisie ADF Wrocław,ustawili zbieżność która była zła po pomiarach lewe koło,i ustawili światła.Jest OK ,ale w sumie oddali niebezpieczne auto po zakupie.
Byłem dzisiaj w serwisie Anndora Kraków. Zaproponowano mi płatną usługę ustawienia zbieżności. Zapłaciłem te 247zł wsiadłem do auta dalej okazuje się że ściąga w prawo.
Zabrałem serwisanta ze sobą stwierdził sam że ściąga w prawo ale... to dlatego że jeden przegub jest dłuższy i nie ma podpórki.....
Przyślą mi pismo od Dacii ( Renault) że to jest standard w samochodach Dacia Sandero, bo tak je produkują.
To że PÓŁOŚ jest dłuższa nic nie znaczy. Nie ma ściągać i tyle. Mój Logan jedzie prosto. Przy mocnym przyspieszaniu trzeba w każdej przednionapędówce trochę powalczyć z kierownicą, ale nie może być tak że łagodne przyspieszanie podczas normalnej jazdy lub hamowaniu powodowało że samochód zmieniał kierunek.
Ostatnio zmieniony przez arnold 2017-04-26, 20:13, w całości zmieniany 1 raz
Byłem dzisiaj w serwisie Anndora Kraków. Zaproponowano mi płatną usługę ustawienia zbieżności. Zapłaciłem te 247zł wsiadłem do auta dalej okazuje się że ściąga w prawo.
Witam
Nie odzywałem sie przez dłuższą chwilę, od tamtego czasu miałem 3 wizyty w serwisie.
Podczas ostatniej wizyty została wymieniony prawy przegub na jak mi serwisant powiedział
na taki z podpórką.
Rzeczywiście podczas jazdy 0-90km auto nie ściąga,
ale przy jeździe na autostradzie powiedzmy powyżej 100-130km/h
Na odcinku 2-3 słupków (200-300m), po puszczeniu kierownicy auto potrafi samo zmienić pas
Postanowiłem nagrać film, prezentujący tę przypadłość..
Powiedz w aso że gó**o prawda z krzywą jezdnią i zjeżdżaniem przez to. Mogę puścić kierownicę i autko jedzie prosto nawet przy 160. Jeśli nie ma wiatru bocznego oczywiście. Może masz felgę lekko skrzywioną/niewyważone koła? Albo niedopompowane koło? Jeśli oba nie to jedź do innego aso. Może autko było uszkodzone przy zdejmowaniu z lory?
Wykonaj prostą czynność przednie koła zamień miejscami i wtedy dokonaj próby. Może się zdarzyć tak, że efekt ściągania zostanie odwrócony lub zaniechany.
Usterkę zgłosiłem sprzedawcy przed końcem roku od zakupu na prawach rękojmi.
Zgodnie z nowelizowanym prawem konsumenta jest to wada fabryczna.
Jeżeli mimo wielokrotnych wizyt nie uda im się naprawić problemu powiedzmy w ciągu trzech miesięcy. Na mocy 2 letniej odpowiedzialności sprzedawcy mogę się domagać:
- wymiany na produkt tej same lub lepszej klasy nie posiadający wad.
- zwrotu pieniędzy
- lub obniżenia ceny.
Z uwagi na to, naprawy oraz usługi serwisowe powinny być dokonane w serwisie sprzedawcy, co uwiarygodni moje roszczenia.
Dzisiaj zostawiłem auto w serwisie mają dokonać ponownej Kontroli Geometrii,
oraz moją przełożyć koła przód-tył, prawo-lewo.
Wydaje mi się, że moje pisma do zarządu oraz centali, odniosły skutek wydaje mi się, że serwis zaczął traktować mnie poważnie
U mnie przy jeździe jednostajnej, na luzie lub przy hamowaniu silnikiem i hamulcem roboczym nic nie ściąga. Znaczy geometria jest ok. Jeśli w takiej sytuacji masz tak samo to nic nie zrobisz
Przy konkretnym przyspieszaniu ściąga na prawo, to znaczy przy ruszaniu spod świateł, wyprzedzaniu. Ale każdy mój przednionapędowy ściągał przy przyspieszaniu o czym pisałem.
Moment w tym przypadku przekazywany jest na lewe koło bo mamy w aucie mechanizm różnicowy. Nie wiem czemu z reguły na lewe koło, ale to kwestia mniejszych na nim oporów. Może krótka półoś. Panda, uno też robi podobnie tylko tam musisz mieć 4500 obrotów żeby osiągnąć moment maksymalny który i tak wynosi poniżej 100 Nm.
Problem rozwiązałaby szpera, czyli mechanizm o ograniczonym poślizgu. Takie coś mają auta typu hothatch.
witam
tak a propo jezdni , fakt jest ciut krzywa posiada lekki łuk , ale czy pamiętacie stare pędnie z kołami tzw. beczkowymi? lekka krzywizna powoduje zawsze równanie pasa i to płaskiego do środka on nigdy z koła nie spadnie / stare rolnicze maszyny tak miały/
Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005 Pomógł: 7 razy Dołączył: 26 Sty 2013 Posty: 326 Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-06-02, 20:05
Dlaczego auto ściąga
Tendencje samochodu do zmiany kierunku jazdy w większości przypadków oznaczają awarię. Gdzie szukać przyczyn ściągania podczas jazdy na wprost?
Sprawny samochód powinien utrzymywać prostoliniowy kierunek jazdy bez konieczności korekt kierownicą – na dobrą sprawę nie powinien zmieniać kierunku nawet bez jej dotykania. Tylko w wyjątkowych (i łatwych do zinterpretowania przez kierowcę) sytuacjach jest to zjawisko normalne – np. przy bocznym wietrze lub z uwagi na koleiny czy poprzeczne nachylenie drogi. W niektórych autach, zwłaszcza mocniejszych z przednim napędem, może także towarzyszyć gwałtownemu przyśpieszaniu.
Oznaka awarii
Ściąganie auta w czasie jazdy na wprost o wiele częściej jest jednak efektem usterki, często nawet niezwiązanej bezpośrednio z układem jezdnym. Niezależnie od jej źródła, nie opłaca się zwlekać z rozwiązaniem problemu. W każdym przypadku oznaczać to będzie konieczność poniesienia niepotrzebnych kosztów. Najszybciej na nowy komplet opon, które długo nie zniosą jazdy przy „ciągłym” kontrowaniu kierownicą.
Na szczęście w wielu przypadkach usunięcie przyczyn ściągania nie jest drogie – proste regulacje lub naprawy to wydatek od kilkudziesięciu do 300-400 zł. Sprawy komplikują się, gdy po dokładnych oględzinach ogumienia i luzów zawieszenia oraz kontroli geometrii nie udaje się wykryć przyczyny, dla której auto ma problemy z utrzymaniem prostoliniowego kierunku jazdy. Może to bowiem świadczyć o wypadkowej przeszłości samochodu. Po naruszeniu struktury nadwozia i poważnej naprawie blacharskiej nie zawsze udaje się (lub jest to nieopłacalne) przywrócić pierwotną geometrię auta. Z negatywnym skutkiem dla jego prowadzenia. Dlatego koniecznie trzeba zwrócić na to uwagę przed zakupem auta używanego.
Ważne jak ściąga
Warto zaobserwować, w jaki dokładnie sposób samochód ściąga – czy zawsze w tą samą stronę, czy też „myszkuje” po drodze bez reguły albo czy inaczej zachowuje się przy hamowaniu niż przy przyśpieszaniu lub jak reaguje na wciśnięcie hamulca. To ważne dla zlokalizowania źródła awarii. Inaczej będzie się zachowywało auto, w którym uszkodzona jest jedna z opon, a inaczej, gdy są luzy na maglownicy, a jeszcze inaczej, jeśli zużyły się np. elementy mocujące zespołu napędowego. Przekazanie takich informacji mechanikowi przed naprawą na pewno ułatwi diagnostykę i skróci czas serwisowania.
Przyczyny, z powodu których samochód ma problemy z utrzymaniem prostoliniowego toru jazdy
Niewłaściwe ciśnienie w oponach
To najbardziej banalna przyczyna ściągania auta, warto więc ją wyeliminować na wstępie. W praktyce różnica ciśnień między kołami jednej osi na poziomie 0,5 bara będzie już powodować wyczuwalną utratę stabilności.
Wystarczy wizyta na stacji paliw i przywrócenie ciśnień zalecanych przez producenta.
Uszkodzenie ogumienia
Za ściąganie odpowiedzialne mogą być nierównomiernie zużyte lub uszkodzone opony – po najechaniu na przeszkodę albo z powodu wad fabrycznych.
Weryfikacja polega na przekładaniu kół stronami i osiami oraz sprawdzaniu, czy ma to wpływ na ściąganie auta – można tak znaleźć wadliwą oponę.
Niewłaściwa geometria kół
Nawet w sprawnym aucie (bez luzów) zbieżność kół może się rozregulować np. po gwałtownym wjechaniu w dziurę czy na krawężnik.
Po sprawdzeniu zawieszenia pod kątem uszkodzeń trzeba, na specjalnym urządzeniu, ustawić geometrię kół.
„Trzymające” hamulce
Problem często dotyczy aut użytkowanych sporadycznie. Zapieczony zacisk hamulcowy z jednej strony auta wpływa na samoistną zmianę kierunku jazdy.
Jeżeli zacisk jest zapieczony, koło kręci się ze znacznym oporem. Dodatkowo stojący zacisk mocno się grzeje. Jeżeli nie pomaga czyszczenie, zacisk trzeba wymienić.
Skrzywiony McPherson
Do skrzywienia kolumny McPhersona może dojść np. po uderzeniu w krawężnik na skręconych kołach. Za ściąganie auta może też odpowiadać skrzywiona zwrotnica lub niewłaściwe osadzenie amortyzatora w zwrotnicy (np. po naprawie zawieszenia).
Kąt pochylenia koła najlepiej sprawdzić na urządzeniu do ustawiania geometrii kół (tzw. zbieżności).
Pęknięta sprężyna
Nawet niewielki ubytek zwoju sprężyny zawieszenia wpływa na problemy z zachowaniem prostego kierunku jazdy auta. Co ciekawe, również pęknięcie tylnej sprężyny zaburza prowadzenie. Sprężyny wymienia się parami, co podnosi koszty naprawy.
Diagnostyka polega na dokładnym obejrzeniu sprężyn. Najlepiej robić to przy podniesionym aucie, gdy sprężyny są rozciągnięte.
Luzy w układzie jezdnym
Częstym powodem ściągania podczas jazdy na wprost są luzy na przegubach drążków kierowniczych lub ich końcówkach. Na nienaturalne zachowanie auta mogą też wpływać luzy na przekładni kierowniczej czy tulejach wahaczy.
Stan zawieszenia najlepiej sprawdzić na tzw. szarpakach w stacji kontroli pojazdów.
Naruszona geometria nadwozia
Naruszenie konstrukcji nadwozia to zwykle konsekwencja poważnego wypadku. Często podczas naprawy nie udaje się idealnie odbudować elementów konstrukcyjnych.
Stan tzw. geometrii nadwozia auta sprawdza się za pomocą specjalnej ramy pomiarowej badającej rozmieszczenie punktów bazowych podwozia.
Uszkodzone poduszki mocujące
Problemy z jazdą na wprost mogą powodować ruchy silnika spowodowane zużyciem poduszek mocujących silnika lub skrzyni biegów.
Poduszki ocenia się wizualnie pod kątem ewentualnych luzów.
Niekoniecznie awaria
Warto wiedzieć, że są sytuacje, w których nawet sprawne auto nie utrzymuje prostego toru jazdy. Najczęstszym powodem ściągania jest boczny wiatr. Dodatkowo na zaburzenia toru jazdy wpływa też pochylenie drogi. Zjawisko często obserwowane podczas jazdy po autostradzie, gdzie zwykle jezdnia jest pochylona w bok, by ułatwić odpływ wody.
Jednorazowe zaobserwowanie ściąganie auta podczas jazdy na wprost nie powinno jeszcze budzić podejrzeń. Dopiero gdy problem utrzymuje się w różnych warunkach prawdopodobnie mamy do czynienia z usterką.
Moja Sandero Stepway też pływala po jezdni.
Wymieniłem końcówki drążków i dalej to samo,dzisiaj założyłem
Dwie nowe opony na przód i jest o niebo lepiej,wyważenie plus odpowiednie ciśnienie w oponach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum