Witam.
Mam jeszcze jeden problem z moją Dacia Sandero Stepway, który chciałbym skonsultować z innymi użytkownikami Dacii.
Na wolnych obrotach migotają, falują mi światła. Dotyczy to niemal wszystkich świateł w samochodzie. Nie ważne czy zapale światła mijania, drogowe czy lampkę w szoferce,
wszystkie lampy mi lekko mrugają.
Problem oczywiście ustępuje po dodaniu gazu ale jest to niezbyt przyjemnie podczas jazdy wieczorem po mieście.
Podejrzewam uszkodzony alternator, czyli może to też nie wpływać zbyt dobrze na akumulator.
Zanim się przejdę do Serwisu z tą i innymi drobnymi usterkami, chciałbym się znowu dowiedzieć czy ten typ tak ma.... i nie ma się co przejmować.....
Moją Dacia Sandero Stepway kupiłem w Maju 2016 zrobiłem nią juz 33tyś KM
Codziennie jeżdżę do pracy Chrzanów-Kraków jakieś 35-45KM ( w zależności od obranej trasy)
Co daje jakieś 90 KM dziennie jeżeli alternator jest sprawny to akumulator musi być naładowany.
Włąśnie wysiadłęm z auta dziś zrobiłem 350KM i dalej mrugają....
Ale nie zmierzyłeś napięć na biegu jałowym i na większych obrotach.
Zmierz napięcia na akumulatorze, pomiędzy plusem a karoserią.
Może tylko jest zły styk na kablu masowym.
Ze względu na to że 90 tce ma odzysk energii przy hamowaniu to na wolnych obrotach akumulator może nie być ładowany w określonych warunkach- napięcie np. około 12,8 V. I po dodaniu gazu światła świecą jaśniej. W Plug&Radio można uruchomić konsolę diagnostyczną i widać napięcie ładowania na żywo i są na prawdę duże zmiany zależne od stanu akumulatora lub tego czy hamujesz silnikiem czy przyspieszasz.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1963 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-04-02, 20:05
Przerabiałem identyczny problem w renault Thalii 1.4 8v z 2005r. Autko od nowości było w rodzinie i problem z pulsowaniem wszystkich świateł zewnętrznych oraz podświetlania w kabinie zaczął się jak na liczniku było z 80tyś km. Winnym był alternator który zamiast 14,4v dawał 12,8v. Ładowanie akumulatora powinno wynosić 14,4v a po włączeniu świateł mijania spaść do 14,2v - jeżeli takie mamy u nas w aucie to znaczy ze wszystko jest ok. Oczywiście jeżeli mamy delikatnie niższe nie oznacza ze musimy od razu wykręcać alternator i oddawać go do regeneracji, minimalny tolerowany prąd ładowania to 13,8v
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum