Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-31, 20:29
Marek1603 napisał/a:
A po co mu pismo jak dostał fakturę za montaż to i przejęli gwarancję.
Było to wałkowane przy jakiś czas temu w dusterach i K4M.
Nie wiem co było wałkowane ale gwarancja jest umową. Jeżeli Renault ma zapisane że modyfikacje powodują odstąpienie od tej umowy to gwarancja przepadła. Ten kto montuje instalacje musi dać na nią gwarancje ale na resztę nie. Rozumiem że teraz gwarancja i to na dłuższy okres jest "na gębę". Owszem na "gębę" teoretycznie też obowiązuje ale w razie jakieś draki opartej o sąd to już tak oczywiste być nie musi. Gwarancja jak każda umowa powinna być pisemna aby nie było w przyszłości wątpliwości. Tyle.
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-01, 07:00
Gwarancja to jedno ale "eksploatacja" nie wchodzi w skład gwarancji. A regulacja zaworów to kwestia eksploatacyjna nie awaria. Innych rzeczy bym się nie obawiał w tym silniku.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 115 sce
Rocznik: 2016
Dołączył: 12 Mar 2016 Posty: 7 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-04-06, 12:33
Pierwszy zbiornik gazu wyjechany, 397km i weszło 44,5l gazu (2,07zł ).
Spalanie średnie 11,25l gazu na 100km do tego doszlo 1,6l benzyny (4,36zł) na 100km.
Auto testowane na trasach do pracy ok 17km z dolinek podkrakowskich do centrum Krakowa (sporo w korkach) oraz trochę przebiegów ok 3km. Teraz będę testował z wyłączonym start - stop. Powinno spaść na benzynie.
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-04-10, 22:01
mojo napisał/a:
Nie wiem co było wałkowane ale gwarancja jest umową. Jeżeli Renault ma zapisane że modyfikacje powodują odstąpienie od tej umowy to gwarancja przepadła. Ten kto montuje instalacje musi dać na nią gwarancje ale na resztę nie. Rozumiem że teraz gwarancja i to na dłuższy okres jest "na gębę". Owszem na "gębę" teoretycznie też obowiązuje ale w razie jakieś draki opartej o sąd to już tak oczywiste być nie musi. Gwarancja jak każda umowa powinna być pisemna aby nie było w przyszłości wątpliwości. Tyle.
Co byś nie zrobił, to zawsze przyczepią się i znajdą coś, aby gwarancji nie uznać. Miałem to samo we Fiatach, Kii, Dacii Logan MCV. Drobnicę wolę zrobić sam i mieć w nosie ich gwarancje, gdzie jeżdżę do Łodzi albo Warszawy, marnuję cały dzień na siedzenie w salonie, paliwo na dojazd i powrót. W Loganie miałem wymienianą nawigację na gwarancji. Wymienili. Ale musiałem jechać do serwisu trzy razy po 60 km w jedną stronę. Pierwszy raz zobaczyli co się stało i musieli skonsultować, bo kogoś tam nie było. Drugi raz pojechałem, bo ten ktoś już był i wyjął nawigację. Za 3 tygodnie znowu jechałem i i włożyli mi nową. Oczywiście kodu już nie dali, bo i po co. Potem na telefon nie wiedzieli o czym mówię, kodu nie mają, bo upierali się, że dostałem. W końcu ściągnąłem aplikację do telefonu i kod sobie sam ustaliłem. Na Allegro nawigacja 400 zł, a ja na paliwo, dojazdy, stracony czas bo 3 dni byłem wyłączony z pracy, kiedy mogłem zarabiać, wydałem ok. 600 zł.
W MCV miałem od początku wypadanie zapłonów na drugim cylindrze. Pojechałem zgłosić, bo pojawiło się przy 2000 km. Zbadali, zwołali sympozjum. Werdykt, no panie instalacja LPG fabryczna, to tak się będzie działo. Przy 10.000 km wymieniłem świece zapłonowe sam z siebie, problem zniknął... Jak to powiada mój kolega, w jego sklepie gwarancja obowiązuje do drzwi i 20 minut jak wniesie towar do domu. Tu z autami jest podobnie. Na MCV miałem wykupioną na 5 lat. Szkoda kasy, bo więcej traciłem na dojazdy niż to wszystko warte.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Witam. Czytam katalog techniczny dokera ze strony dacia.pl i mam do was pytanie - czy silniki 1,6 sce w dokerze z lpg i bez to te same silniki? bo mają różne wymiary cylindrów wg katalogu. Ten z lpg ma takie jak stary 1,6 84km. Może to tylko jakiś błąd? Czy ktoś się z was orientuje?
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-04-12, 14:53
Szczerze, to porównywałem po VIN swoją Logan MCV 1.2 (D4F 732 i 734 jak dobrze pamiętam) z LPG i bez. To zawory i głowica miały te same numery albo się pokrywały na krosie u zewnętrznych dostawców. W katalogu jest dział do innego zasilania, to tam były wszystkie zaworki, rurki, itd. Jedynie kolektor miał inny numer, bo miał zrobione otwory do dysz wtryskiwaczy. Trzeba zobaczyć w karcie przeglądów co ile wtedy zalecają regulację zaworów. W Loganie MCV 1.2 z LPG było to 120.000 km.
Ja gdybym nawet miał zrobić to w Lodgy po 50 czy 60.000 km, to myślę że nie będę jakoś nieszczęśliwy z tego powodu.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2017-04-12, 14:55, w całości zmieniany 1 raz
Sprawdzałem w K4M po wprowadzaniu wersji z LPG zmieniono numery zaworów we wszystkich K4M (benz i gaz)
Więc możlie że wszystkie mają wzmocnione zawory lub żadne :)
Wersji przed 2012 miały inne numery , może to też mieć związek z wejściem euro 5
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-04-15, 13:15
Właśnie patrzę na Dobór oleju na stronie Castrola. Jest Lodgy z 1.6 SCe w doborze oleju. I wersja z LPG jest opisana jako H4M 740B, natomiast "zwykła" H4M. Trzeba sprawdzić w katalogach konkretne numery, bo tu może być tak samo jak w 1.2 D4F. Oznaczenia 732, 740, itd. to był osprzęt na silniku typu LPG.
Fruxo napisał/a:
Sprawdzałem w K4M po wprowadzaniu wersji z LPG zmieniono numery zaworów we wszystkich K4M (benz i gaz)
Więc możlie że wszystkie mają wzmocnione zawory lub żadne :)
Wersji przed 2012 miały inne numery , może to też mieć związek z wejściem euro 5
Jak to powiedział mi znajomy mechanik, zawory i gniazda musieli wzmacniać w latach 90tych, bo jak wycofali z benzyny ołów, to wszystko zaczęło się sypać. Ołów bowiem pełnił funkcję smarną dla zaworów i gniazd zaworowych. Dziś już wszystko musi być więc wzmocnione ze względu na brak ołowiu, zupełnie inne warunki pracy (większe i szybsze silniki) oraz większe wymagania (emisja spalin, mniejsze spalanie, itd.).
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2017-04-15, 13:18, w całości zmieniany 2 razy
Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5 Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 386 Skąd: Polska
Wysłany: 2017-04-15, 19:12
Widziałem na własne oczy rocznik 2016 z 1,6sce z przebiegiem 100 tys i silnik padł tzn głowica. Zawory tak wyglądały jakby ktoś młotkiem próbował zrobić ,,kółko".
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-04-15, 20:36
2016 powiadasz?. Obstawiam, że kupiony w lutym, marcu 2016. Rok w trasie. 100.000 km : 12 miesięcy = 8400 km miesięcznie. 8400 : 30 dni = 300 km dziennie. Do tego zapewne dochodzi sprawa związana z nogą kierowcy, która zapewne cały czas była w podłodze. Podejrzewam, że auto miało brak serwisu olejowego po 15.000 km ze względu na brak czasu i postawienie na auto typowo zarobkowe, poza tym auto co miesiąc, półtora musiałoby stać 1 dzień w serwisie, co zapewne przy takim obciążeniu było niemożliwie. W ciągu tego roku jak auto miało wymieniony olej i porządny serwis chociaż 3x to będzie dobrze. Przebieg jak najbardziej możliwy, bo sam w okresie od 6 marca do 10 kwietnia zrobiłem 3.600 km swoim autem i wtedy u mnie też się zaczęło przy przebiegu 12.600 km, a problemy zaczęły się na przestrzeni 1000 km.
Na razie nie będę nic na temat oleju pisał, bo ostatnio sam miałem z tym problem. Jeśli przez 1000 km problem u mnie nie wystąpi, to go opiszę, aby wszyscy wiedzieli i wystrzegali się tego, co zalecają serwisy i książki serwisowe z internetu. A wszystko, łącznie z informacjami z forum Nissana, składa się w piękną całość. I jeśli to będzie prawda, to sam producent swoimi zaleceniami niszczy silnik. A uwierzcie mi, że przekopałem cały internet i jeden post jakiegoś dobrego człowieka w Związku Radzieckim naprowadził mnie na "mój" błąd, spośród setek przeczytanych przez jedną noc.
Na razie nie wypowiadam się, muszę obserwować u siebie.
Poza tym więcej szczegółów warto byłoby wiedzieć, bo silnik nie jest nowy, bo ma ok. 12 lat, setki tysięcy Nissanów mają go zamontowanego, a że jeden padł to wynika z zaniedbań eksploatacyjnych. Może wtryskiwacz benzynowy zaczął podlewać za dużo i dokonało spustoszeń w górze silnika. Kolega z forum Fiata doświadczył tego na hamowni, gdy "fachowcy" zwiększali mu moc w benzyniaku. Za dużo podlali i stopili górę silnika w 3 minuty...
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2017-04-15, 20:45, w całości zmieniany 6 razy
Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5 Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 386 Skąd: Polska
Wysłany: 2017-04-15, 20:47
Nie wiem, czy samochód był z początku roku 2016 czy z końca. Widziałem efekt gazu w tym silniku. To,że fura latała od lotniska do lotniska to inna kwestia. Ale lpg zniszczyło silnik
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-04-15, 20:51
To jeśli z końca 2016 roku, to w 3 miesiące zrobić 100.000 km jest możliwe jak najbardziej. Ale tu już w ogóle nie ma czasu na jakikolwiek serwis... Nissany z tym silnikiem mają po 200.000 km w gazie i żadnego problemu nie ma z tego co rozmawiałem z ludźmi. Ale dbają o instalację w autach. Poza tym warunki w jakiś pracowało to auto świadczą o tym, że noga kierowcy była ciągle w podłodze, więc tu bym szukał problemów, a do tego brak opieki nad podstawową eksploatacją i wymianą płynów, olejów na czas. Tu myślę, że właściciel doczytał "raz w roku", a już że "lub 20.000 km - zależy co wcześniej", już nie.
Jeśli dodamy do tego to czego ja doświadczyłem, to ten silnik można zajechać po 5.000 km.
Poza tym rozwalone zawory świadczą o złej jakości mieszanki dostarczanej do komory spalania. Wszak przy LPG panuje wyższa temperatura i są trudniejsze warunki spalania mieszanki. Aby temu przeciwdziałać jedni zalecają smarowidło, inni znowu dotrysk paliwa. Ja u siebie postawiłem na dotrysk w ilości 20%. Jest to ok. 1 litra na 100 km. Nie zbiednieję od tego, a zawory ssące są smarowane i czyszczone paliwem, do tego mieszanka jest bardziej "mokra" i "chłodniejsza" niż na samym LPG i ze smarowidłem.
O lubryfikacji usłyszałem też opinię od jednego instalatora, że ostatnio jakiś problem był rozwiązywany w kilku instalacjach z taką opcją i okazało się, że to ona uszkodziła górę silnika. Robiła się skamielina na głowicy, która miała chronić. Okazało się, że tam właśnie zaczęły się problemy, bo zaczęła się wykruszać i troszkę nabroiła w komorze, a dalej w katalizatorze. Jednak każdy z instalatorów, z którymi rozmawiałem, mówił: silnik nie akceptuje zaniedbań ze strony użytkownika i instalatora, stąd jest w grupie zwiększonego ryzyka, ale nie ma tragedii. Jak to porównali, to szybciej rozleci się pozmianowy łańcuch rozrządu w niemieckich TSI niż dobre LPG zrobi spustoszenie w tym silniku.
Po ok. 80.000, 90.000 km wtryski LPG też mogą zacząć przepuszczać za dużą dawkę gazu, mieszanka za bogata, zwiększona temperatura, itd. Stąd tak ważny jest serwis instalacji i kontrola tego co jest w sterowniku LPG.
Ale nie przechwalam, bo okaże się, że u mnie po 20.000 km silnik się skończy :).
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2017-04-15, 21:16, w całości zmieniany 6 razy
Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5 Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 386 Skąd: Polska
Wysłany: 2017-04-17, 13:11
raczej z początku roku, bo jak z grudnia to w/g mnie nie realne byłoby stuknąć tyle km. Co do lubryfikatora to ja potwierdzam Twoją wypowiedz z tą różnicą,że doświadczyłem tego na własnej skórze i to bolesna nauka Co do daćki z 1,6 sce to szkoda,że nie pomyślałem i nie zrobiłem zdjęcia głowicy tak dla potomnych
Ostatnio zmieniony przez dacia 2017-04-17, 13:17, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-04-17, 13:19
Mozliwe 30.000 km w miesiac. Wystarczy, ze auto lata na dwoch kierowcow trasy po Europie. Znajomy w Ducato w nieco ponad 2 lata zrobil ponizej 700.000 km. Co miesiac wymiana oleju po 30.000 km. Serwisy nocami. Dwoch jezdzilo autem po Europie jednoczesnie. A w sumie 6 kierowcow bylo. Ale tu jak od lotniska do lotniska to raczej z rok auto mialo.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-24, 19:52
To samo zresztą co z instalacją dealerską.
Gwarancja jest ale koszty eksploatacji i tak ponosi przecież użytkownik. A regulacja zaworów do eksploatacja.
Na miejscu instalatorów też bym się nie przejmował. Bo zepsuć to się nic nie zepsuje raczej
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-24, 20:23
W tej instalacji "fabrycznej" jest jedna ciekawa sprawa:
te silniki są montowane w 3 markach Dacia, Renault i Nissan i tylko Dacia dodaje lpg a droższe marki już nie. Skoro silnik "fabrycznie" do tego przystosowany to dlaczego te droższe/prestiżowe tego nie proponują?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum