Tutaj nie ma co wyrokować, że jak olej jest "brudny" to jest zły. 20 tys. kilometrów to jest maks co można przejechać, ale jazda w mieście w Polsce to właśnie trudne warunki. Tylko na prawdę nie można sugerować się tylko kolorem oleju.
Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2017-01-26, 20:39
Piitubski napisał/a:
To dlaczego 5w30 jest droższy od 5w40?
A jest? Bo IMHO na pewno olej A5/B5 jest droższy od A3/B4. Droższe są C3 niż B4, ale już nie zawsze. A napewno najdroższe są C2
Wniosek tylko taki można postawić, że te spełniające nowsze normy ACEA są droższe, oraz te mniej popularne, np. typu racing, czy 10W60.
Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2017-01-26, 20:42
Bartosz81 napisał/a:
Kilka dni temu zmieniłem olej po 15 tys. km.
To co zlałem, to było bajoro jak kawa z 3 łyżek fusów. Olej 5W40 Gulf był zalany i taki zalałem znowu. Jak jest usyfiony, to znaczy że ściąga zanieczyszczenia z silnika jak należy.
Niby zmiana zalecana jest po przejechaniu od 15 (trudne warunki) do 30 (łatwe? warunki eksploatacji) ale po 30 to chyba miałbym już kostkę smaru w silniku nie olej.
Trzeba znaleźć i stosować w takim razie oleje o wysokiej liczbie zasadowej (TBN, czy jak to się tam nazywa).
arnold, nie tylko kolorem się sugerowałem ale też konsystencją. Był gęstszy niż świeży z bańki.
Jak dla mnie olej, który jest przy wymianie usyfiony spełnia swoje zadanie ponieważ syf w nim uwięziony nie odkłada się w silniku. Gdyby był czysty to bym się zastanowił czy nie jest zły.
Tak czy inaczej, zmieniam max co 15 tys. Więcej czekać nie bedę, mam plan pojeździć jeszcze Rumunką parę lat.
Dużo gorzej gdy jest też mniej kleisty niż nówka. W zużytych olejach gdy nie wystąpi rozcieńczenie paliwem, może być po prostu zniszczona sieć polimerów odpowiedzialna za zachowanie w wysokich temperaturach.
Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 248 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-01-27, 17:08
arnold napisał/a:
Dużo gorzej gdy jest też mniej kleisty niż nówka. W zużytych olejach gdy nie wystąpi rozcieńczenie paliwem, może być po prostu zniszczona sieć polimerów odpowiedzialna za zachowanie w wysokich temperaturach.
Mam pytanie do klubowiczów, którzy robili już przegląd Dustera 1.6 Sce 115 (H4M).
Niedługo będę się przymierzał do pierwszego przeglądu Gronkla i nie wiem jaki zakupić filtr oleju i ewentualne "dodatki" do niego. W K4M kupowało się filtr i podkładkę - czy w H4M jest to samo? W necie wyrzuciło mi tyle numerów filtrów pasujących do silnika, że zgłupiałem. Najlepiej by było, gdyby ktoś podał dane z numerami potrzebnych części ze swojej przeglądowej faktury.
Witam. Robiłem przegląd w grudniu. Nie miałem zbyt czasu aby samemu się okupić w materiały. Tak wyszło.Pierwszy przegląd kosztował mnie 635,88 zł. Materiały to olej,filtr oleju i filtr kabinowy, dolewka płynu chłodzącego i oczywiście podkładka pod korek. Co do symbolu to taki jest kod tego filtra- 15208578R. Ale myślę że inne proponowane tez pasują.
Do mojego Dustera 1,5 DCI 110 KM (DPF, FAP) Dacia zaleca stosowanie oleju 5W40 ACEA C3.
Na tym forum znalazłem wpisy, iż olej powinien spełniać jeszcze normę RN0720.
Problem w tym, że jeśli jest dostępny olej 5W40 to spełnia jedynie normy Renault RN0700/0710.
Znalazłem jedynie oleje 5w30 spełniające normy Renault RN0720.
Wiem, że olej o lepkości letniej 30 podczas normalnej pracy silnika wytwarza cieńszy film olejowy a silnik jest gorzej chroniony przed przeciążaniem niż w przypadku użycia oleju 40. Wielu radzi, aby wlać do silnika olej 5W-40. Dzięki temu posłuży dłużej.
I tu mamy problem pomiędzy lepszą ochroną silnika w oleju 5W40 niespełniającym normy RN0720 a gorszym smarowaniem w 5W30 spełniającym normę RN0720.
Co więc wybrać?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-17, 12:00
oleje low-saps niemal bez wyjątku spełniają normę 5W30 i nie masz wyboru nie chcąc ubić filtra cząstek stałych ... ale nie popadajmy w paranoję mowa o silniku 110 KM a nie 350 KM - on się ledwo toczy ... do przeciążeń mu daleko
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-04-17, 14:12
duster napisał/a:
Do mojego Dustera 1,5 DCI 110 KM (DPF, FAP) Dacia zaleca stosowanie oleju 5W40 ACEA C3.
Na tym forum znalazłem wpisy, iż olej powinien spełniać jeszcze normę RN0720.
Problem w tym, że jeśli jest dostępny olej 5W40 to spełnia jedynie normy Renault RN0700/0710.
Znalazłem jedynie oleje 5w30 spełniające normy Renault RN0720.
Wiem, że olej o lepkości letniej 30 podczas normalnej pracy silnika wytwarza cieńszy film olejowy a silnik jest gorzej chroniony przed przeciążaniem niż w przypadku użycia oleju 40. Wielu radzi, aby wlać do silnika olej 5W-40. Dzięki temu posłuży dłużej.
I tu mamy problem pomiędzy lepszą ochroną silnika w oleju 5W40 niespełniającym normy RN0720 a gorszym smarowaniem w 5W30 spełniającym normę RN0720.
Co więc wybrać?
Olej, ktory nalezy stosowac do silnikow 1.5 z FAP to:
Elf evolution full-tech Fe, Motul RN 720. Ja osobiscie leje elfa i nie polecam eksperymentowac z innymi olejami ze wzgledu na filtr czastek stalych.
Cytat:
mowa o silniku 110 KM a nie 350 KM - on się ledwo toczy ... do przeciążeń mu daleko
No i tu sie niezgodze. Lodgy pod pelnym ladunkiem (2+2 i pelny bagaznik po dach) przy predkosci licznikowej 170-180km/h dostaje po pi....e.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-17, 15:04
Szczerze mówiąc to już nie wiem co napisać .... 180 w załadowanej Lodgy , inny narzeka na odcinkę przy 190 w Loganie ..... jechałem i jednym i drugim chwilowo pod 160 i z ręką na sercu te samochody się do tego nie nadają - i nie chodzi tu o hałas czy wycie silnika na > 5000 rpm tylko zachowanie na drodze gdzie zbyt miękkie zawieszenie, duży prześwit i spora wysokość powodują nieustanną walkę z kierownicą - po kilku minutach miałem dość kontrowania myszkowania i walki z bocznym wiatrem , już nie wspomnę o układzie hamulcowym a zwłaszcza niewentylowanych tarczach Logana przy hamowaniu awaryjnym z takich prędkości ..... ale może za bardzo się przejmuję
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-04-17, 19:34
Zgadzam sie z toba, ale dobrze zaladowana lodowa ( czyli na max, max) trzyma sie dobrze drogi przy tych predkosciach. Na pusto to tak 150 max. Pod pelnym zaladunkiem, tak jak pisalem i tylko na autostradach w Niemczech.
Wysłany: 2017-04-21, 14:00 Ile dolać oleju do Sandero Stepway Tce90?
Wygląda na to że powinienem uzupełnić trochę oleju w moim samochodzie.
Za zasady pilnuję żeby było w okolicach 3/4 pomiędzy kreskami teraz jest 1/3.
Prawdopodobnie trochę mniej nalali w ASO przy ostatniej wizycie przeglądowej.
Czy wie ktoś ile jest dokładnie oleju pomiędzy kreskami w Tce90?
W instrukcji jest napisane, że "ok. 1,5-2 litra w zależności od silnika".
No właśnie... a ile jest w Tce90? Byłbym b. wdzięczny za sprawdzoną informację.
I tak litr musisz kupić, a mniej więcej taka będzie różnica między kreskami, czyli raczej te 1,5. Z tego co mi wiadomo to przy wymianie oleju zalecają stosować specjalny bagnet, a nie ten z samochodu i stąd mogą pojawiać się różnice.
Oleju mam ponad litr jeszcze z jesieni. Chodzi mi o to ile mogę bezpiecznie wlać na raz będąc pewnym, że nie przeleję ponad max. Chcę to sobie z grubsza oszacować.
To zawsze jest różnie, wydaje mi się że dokładnych serwisowych informacji nie ma kto podać. Dolej 300 ml i zobaczysz o ile poziom urośnie. Później według oszacowanej ilości wyrównać według uznania. Jak będzie 2, 3 mm ponad max to ani korba o lustro nie uderzy, ani katalizator nie padnie. Wystarczy 2, 3 minuty po dalaniu odczekać nie trzeba czekać 3 dni, jak to niektórzy mówią.
Wlewaj po setce - dwie i sprawdzaj - naprawdę trzeba w tak błahej sprawie zakładać temat na forum?
Dziękuję za informację, jednocześnie chciałbym ciebie zapewnić, że dla mnie ta kwestia nie jest błaha. Myślę, że taki wątek może kilku osobom pomóc w przyszłości.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum