Wysłany: 2017-04-17, 12:08 jak zmienić pochylenie koła
w moim blaszaku LOGANIE mam od początku problem ze ścieraniem się przednich opon po stronie zewnętrznej. Każdy komplet ściera się od zewnątrz. Ciśnienie jest OK, auto nie bywa przeładowane a jednak tak się dzieje. Sprawdzana była nawet zbieżność i jest OK. Byłem ostatnio na diagnostyce z prośbą o zbadanie pochylenia koła ale w Loganie na ma możliwości takowej regulacji.
Co można zrobić - będę niedługo kupował nowy komplet opon i znowu będzie zbierało nierówno.
Ma ktoś pomysł ?
_________________ Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1975 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-04-17, 21:01
Zbieżność to jedno a geometria drugie. Zbieżność bez problemu ustawią Tobie na rozjechanej geometrii. W loganach I tak jak i w bliźniaczej konstrukcji Thalii pochylenie kół jak i wyprzedzenie konta zwrotnicy jest nieregulowane - wszystko skręcone jest na stałe. Jeżeli auto dobrze się prowadzi, kierownica nie jest krzywo to bym odpuścił sobie szukanie dziury w całym. Opony i tak się zużywają wiec nie zwracałbym na to uwagi, no chyba że psychicznie to na Ciebie oddziałuje to wtedy trzeba by przyjrzeć sie autku. Najpierw trzeba sprawdzić czy samochód był wypadkowy czy nie, jak znasz jego historie i wiesz że nigdy nie brał on udziału w żadnym wypadku czy większej kolizji to będziesz musiał sprawdzić całe przednie zawieszenie począwszy od wahaczy ( sworzeń = pochylenie koła), amortyzatory / poduszki amortyzatorów itp
tomaszgebala, jesteś z Lublina, to gdzie robiłeś zbieżność auta?
Mam namiar do dobrego mechanika od geometrii kół, jest w Bełżycach.
Wystarczy lekkie skrzywienie wahaczy i już rozjechana geometria...
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2017-04-18, 08:24, w całości zmieniany 1 raz
W dokumentacji jest napisane jakie obciążenie testowe jest przy kontroli geometrii zawieszenia. Ta dokumentacja jest też dołączana do maszyn. Do tego jest też instrukcja jak w danym modelu regulować określone kąty. Np. kąt pochylenia koła w niektórych modelach można zmienić poprzez rozszlifowanie otworów w amortyzatorze mocujących zwrotnicę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum