DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
jak zmienić pochylenie koła
Autor Wiadomość
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-04-17, 12:08   jak zmienić pochylenie koła

w moim blaszaku LOGANIE mam od początku problem ze ścieraniem się przednich opon po stronie zewnętrznej. Każdy komplet ściera się od zewnątrz. Ciśnienie jest OK, auto nie bywa przeładowane a jednak tak się dzieje. Sprawdzana była nawet zbieżność i jest OK. Byłem ostatnio na diagnostyce z prośbą o zbadanie pochylenia koła ale w Loganie na ma możliwości takowej regulacji.

Co można zrobić - będę niedługo kupował nowy komplet opon i znowu będzie zbierało nierówno.
Ma ktoś pomysł ?
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 414
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2017-04-17, 12:23   

Śruby mimośrodowe?
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3545
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-04-17, 18:26   

Ja bym stawiał na zbieżność. Może jest jakiś luz trudny do wykrycia, statycznie jest OK, a w czasie jazdy coś się przestawia i zaczyna ciąć.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-04-17, 20:33   

eplus napisał/a:
Ja bym stawiał na zbieżność.
Zbieżność sprawdzana w dwóch niezależnych stacjach, a mimo tego widać jak bieżnik od zewnątrz ucieka
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2017-04-17, 20:56   

Zbieżność miałeś robioną z obciążeniem auta? pozdr
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1975
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-04-17, 21:01   

Zbieżność to jedno a geometria drugie. Zbieżność bez problemu ustawią Tobie na rozjechanej geometrii. W loganach I tak jak i w bliźniaczej konstrukcji Thalii pochylenie kół jak i wyprzedzenie konta zwrotnicy jest nieregulowane - wszystko skręcone jest na stałe. Jeżeli auto dobrze się prowadzi, kierownica nie jest krzywo to bym odpuścił sobie szukanie dziury w całym. Opony i tak się zużywają wiec nie zwracałbym na to uwagi, no chyba że psychicznie to na Ciebie oddziałuje to wtedy trzeba by przyjrzeć sie autku. Najpierw trzeba sprawdzić czy samochód był wypadkowy czy nie, jak znasz jego historie i wiesz że nigdy nie brał on udziału w żadnym wypadku czy większej kolizji to będziesz musiał sprawdzić całe przednie zawieszenie począwszy od wahaczy ( sworzeń = pochylenie koła), amortyzatory / poduszki amortyzatorów itp
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-04-18, 08:23   

tomaszgebala, jesteś z Lublina, to gdzie robiłeś zbieżność auta?
Mam namiar do dobrego mechanika od geometrii kół, jest w Bełżycach.
Wystarczy lekkie skrzywienie wahaczy i już rozjechana geometria...
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2017-04-18, 08:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-04-18, 13:26   

jurek napisał/a:
Zbieżność miałeś robioną z obciążeniem auta? pozdr

Na pewno nie z pełnym obciążeniem bo ładowności to mam 800kg, ostatnio mogło być 100-200 kg

samochód mam od nowości i nie miał żadnej kolizji. Amortyzatory i poduszki też były przed rokiem wymienione.

A to zżeranie opon jest zbyt duże, bo środkiem bieżnika jeszcze jest 4 mm, a na boku zmierza do niemal zera !!!!!!!

Zbieżność robiłem na WITOSA 3 i na Garbarskiej 21
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
Ostatnio zmieniony przez tomaszgebala 2017-04-18, 13:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-04-18, 14:24   

W dokumentacji jest napisane jakie obciążenie testowe jest przy kontroli geometrii zawieszenia. Ta dokumentacja jest też dołączana do maszyn. Do tego jest też instrukcja jak w danym modelu regulować określone kąty. Np. kąt pochylenia koła w niektórych modelach można zmienić poprzez rozszlifowanie otworów w amortyzatorze mocujących zwrotnicę.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne