Za wymiane uszkodzonego mechanicznie czujnika zapłaciłem w ASO 269 pln. Wymiana z programowaniem 123pln , czujnik 146pln. Pilnujcie czujników przy wymianie opon.
A kto go uszkodził?
Jeżeli wulkanizator, który zmieniał opony to bierzesz fakturę i biegniesz do niego o zwrot kasy. Powinien ci jeszcze oddać za czas i paliwo -.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 196 Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2017-02-14, 20:47
Zapytałem dziś sprzedawcę o to, jaki system TMPS (bezpośredni czy pośredni) będzie miał mój zamówiony MCV. Odpowiedział, że to się okaże dopiero wtedy, gdy samochód przyjedzie do salonu (!). Mówił, że jest to - z punktu widzenia odbiorcy - kwestia całkowicie losowa, niezależnie od modelu i wersji. Zależy to od tego, co w fabryce mają pod ręką. Świadczyłoby to o tym, że producent obowiązek montowania tego systemu traktuje z należytą / nienależytą (niepotrzebne skreślić) uwagą.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 22 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 639 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-02-19, 11:28
zielony napisał/a:
Odpowiedział, że to się okaże dopiero wtedy, gdy samochód przyjedzie do salonu (!). Mówił, że jest to - z punktu widzenia odbiorcy - kwestia całkowicie losowa, niezależnie od modelu i wersji. Zależy to od tego, co w fabryce mają pod ręką.
To tak nie działa. Składanie samochodu jest zaplanowane w najdorobniejszym detalu i nie ma żadnej przypadkowości w tym co schodzi z linii... Może być ewentualnie tak, że rożne fabryki (jeśli jest więcej niż jedna produkująca dany model) puszczają różne wersje, a diler nie wie skąd dostanie samochód, ale obstawiam raczej, że nie jest w stanie śledzić wszystkich zmian w każdym modelu jaki ma na salonie (bo tego zwyczajnie dużo jest) i się uodpornił na 'pytania o pierdoły'. Łatwiej jest zwalić winę na kogoś innego (fabrykę) i "następny proszę"...
Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 196 Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2017-02-19, 13:01
Może to i pierdoła, ale samochód składa się z tysiąca pierdoł. Ja rozumiem, że dany system wprowadza się od jakieś momentu np. ze względu na większą sprawność, koszty produkcji itp. Jednak "jajko niespodzianka" to dla mnie coś nowego. Sprzedawca pokazał mi stojące w salonie Dacie (2017), w których występowały oba systemy. Wolałbym wiedzieć wcześniej jaki TMPS będzie, chociażby po to żeby zastanowić się, czy przymierzać się do kupna kompletu kół zimowych.
Zapytałem dziś sprzedawcę o to, jaki system TMPS (bezpośredni czy pośredni) będzie miał mój zamówiony MCV. Odpowiedział, że to się okaże dopiero wtedy, gdy samochód przyjedzie do salonu (!). Mówił, że jest to - z punktu widzenia odbiorcy - kwestia całkowicie losowa, niezależnie od modelu i wersji. Zależy to od tego, co w fabryce mają pod ręką. Świadczyłoby to o tym, że producent obowiązek montowania tego systemu traktuje z należytą / nienależytą (niepotrzebne skreślić) uwagą.
U mnie sprzedawca zapewniał, że Dustery Open (przynajmniej kiedy zamawiałem - listopad 2016) mają pośredni przez ABS. Wydaje mi się, że jak u Ciebie mówił, że nie wie, to wie o o czymś o czym woli nie mówić
Ostatnio zmieniony przez Maniak 2017-03-02, 10:45, w całości zmieniany 1 raz
Czy ktoś już wymieniał czujniki w Loganie II / Sandero II ?
Niestety, ale czeka mnie zakup czujnika.
Próbowałem wyłączyć, niestety, w menu nie ma nawet opcji dotyczącej TPMS, wg aso to kwestia homlogacji i celowo zostało usunięte to z menu CLIPa.
Od razu uprzedzam pytania - serwisy specjalizujące się we francuzach też poległy na polu walki
Jak wygląda kwestia programowania czujnika ? Ktoś już to przechodził ?
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-03-19, 08:39
Tak piszą, bo tak wpierają na serwisie. Jak wymieniałem koła to po założeniu dwóch zimowek i zostawieniu dwóch letnich nie wyskoczył żaden błąd, przód, tył, bez znaczenia.
Czy ktoś wie, jak sprawdzić czy zakupione czujniki (używane) są sprawne. Sama ich obecność w kabinie nie wystarczy, chyba muszą się kręcić na kole. Myślę, że mają włączniki odśrodkowe, dla oszczędności baterii. Woziłem w aucie koła z czujnikami a założone miałem bez czujników i system zgłaszał błąd.
Czarna magia (przynajmniej dla mnie). Dzisiaj odpaliłem auto z założonymi kołami z czujnikami. Na postoju, na wolnych obrotach burczało 40 minut i....nic. Nie włączył się błąd. Wynikałoby z tego, że nie mają włączników odśrodkowych.
Następnego dnia zdjąłem jedno koło, odsunąłem je kilka metrów i powtórzyłem eksperyment. Nadal nie wskazało błędu.
Wnioski:
1. nadal nie mam pojęcia jak działa ten system
2. przy nieruchomych kołach nic się nie sprawdzi.
Odwiedziłem znajomego "majstra", który dużo pracuje przy autach, niestety głównie VAG. Ma oryginalnego CAN-KLIPA. Podłączył do mojego dokkerka, dłubał z godzinę i.... rozłożył ręce.
Pozostaje szukanie tanich czujników. Ponawiam pytanie:
jak sprawdzić czujnik, bez montowania w kole ?
_________________ Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez jborowy 2017-04-26, 20:23, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 283 Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2017-04-27, 07:08
PiotrWie napisał/a:
swissman napisał/a:
no i w koncu WCZORAJ mi zamontowali nowe 16" kola z alufelgami i gumami marki Fulda... syn mowi ze cholernie wysoki profil maja...
Czy z tego wynika ze dali Ci większe koła ( 16 o wyższym profilu)? Jeśli tak to zrobili błąd - koła muszą mieć taki sam rozmiar zewnętrzny - jak zwiększamy profil koła to zmniejszamy felgi - inaczej samochód może zrobić się niestabilny. Zobacz oznaczenia rozmiaru na letnich i zimowych i jak są rzeczywiście różne to poszukaj tabeli zamienników i sprawdź czy są odpowiednie.
A jak miałeś koła w pakiecie to powinny być z czujnikami i przyuczenie w ramach pakietu.
tu chyba wdarl sie blad myslowy...
wieksza czesc zycia spedzilem w Szwajcarii gdzie mowie po niemiecku...
chodzilo o glebokosc bieznikow = Profiltiefe...
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2017-04-27, 07:29
jborowy napisał/a:
Czy ktoś wie, jak sprawdzić czy zakupione czujniki (używane) są sprawne. Sama ich obecność w kabinie nie wystarczy, chyba muszą się kręcić na kole. Myślę, że mają włączniki odśrodkowe, dla oszczędności baterii. Woziłem w aucie koła z czujnikami a założone miałem bez czujników i system zgłaszał błąd.
Czarna magia (przynajmniej dla mnie). Dzisiaj odpaliłem auto z założonymi kołami z czujnikami. Na postoju, na wolnych obrotach burczało 40 minut i....nic. Nie włączył się błąd. Wynikałoby z tego, że nie mają włączników odśrodkowych.
Następnego dnia zdjąłem jedno koło, odsunąłem je kilka metrów i powtórzyłem eksperyment. Nadal nie wskazało błędu.
Wnioski:
1. nadal nie mam pojęcia jak działa ten system
2. przy nieruchomych kołach nic się nie sprawdzi.
Odwiedziłem znajomego "majstra", który dużo pracuje przy autach, niestety głównie VAG. Ma oryginalnego CAN-KLIPA. Podłączył do mojego dokkerka, dłubał z godzinę i.... rozłożył ręce.
Pozostaje szukanie tanich czujników. Ponawiam pytanie:
jak sprawdzić czujnik, bez montowania w kole ?
potrzebny jest laptop z oprogramowaniem.. tak zwane "przyuczenie" to tak naprawdę połączenie (skomunikowanie coś jak włączenie kompa do ) czujników z samochodem, robisz to tylko raz ... a później tylko przekładasz koła u mnie jak montowałem czujniki w 2016 roku to serwis podłączał kompa to komputera auta, czujniki były w kołach, auto stało na podnośniku...
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2017-04-27, 07:34, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 22 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 639 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-27, 18:08
jborowy napisał/a:
2. przy nieruchomych kołach nic się nie sprawdzi.
U mnie fabryczne czujniki odzywają się zaraz po przekręceniu kluczyka (jeśli ciśnienie jest nie takie jak powinno). Gdybym miał sprawdzać czy działają to 1. ustawić ciśnienie odniesienia; 2. spuścić gdzieś 0,2 bara; 3. przekręcić kluczyk: powinny się odezwać.
Może dopiero gdy działa na nie podwyższone ciśnienie to zaczynają reagować? Wozić 4 czujniki w napompowanym powietrzem zbiorniku zrobionym z gaśnicy samochodowej :P
Chyba w moim dokkerze z 2014, mam inny system TPSM. Wożenie czujników obciążonych ciśnieniem, ale w bezruchu nic nie daje. Jadąc na zimowych kołach bez czujników, woziłem całe koła (letnie) z czujnikami a i tak co około 10km system zgłaszał błąd. Po skasowaniu błędu można jechać dalej ok 10 km itd...
Witam serdecznie,
chciałbym się podzielić moją przygodą dot. wyżej wspomnianego tematu na forum, gdyż kosztowało mnie to wiele czasu, trochę nerwów z happy endem i względnie mało pieniążków, gdyż zamiast powyżej 2200 zł. zapłaciłem 1070 zł., więc może komuś przyda się taka wiedza?
Najpierw odwiedziłem ASO Renault/Dacia Dzięciołowski w Jeleniej Górze
- koszt najtańszych felg 15'' to 1250 zł. (z sugestią, że nie są rewelacyjnej jakości)
- koszt najtańszych czujników ciśnienia do tych felg to 650 zł.
- koszt robocizny, czyli usługi montażu czujników na felgi + adaptacja ich sygnału do komputera Dacia oraz plus wymiany kół, czyli montaż opon i felg to 300 zł. - ta cena uwzględnia rabat 150 zł za "duże zakupy" (czyli zamiast 450 zł.)
- łącznie "wytargowałem" rachunek w ASO na 2200 zł.
Tak więc postanowiłem poszukać alternatywy w internecie, oto co zrobiłem:
- kupiłem naprawdę fajne felgi 15'' na allegro za 550 zł (z przesyłką, OEM 60,1mm, ET35, 4x100), można kupić znośny komplet nawet za 350 zł., dla ciekawych podaję nr aukcji 6668995756
- kupiłem 4 czujniki ciśnienia, w tym 3 używane od Duster'a za 185 zł. i jeden nowy uniwersalny do różnych modeli Dacia za 125 zł (razem 310 zł.), znów dla ciekawych dwie aukcje: 6685809406 + 6565290246
- zleciłem montaż i programowanie czujników w ogólnopolskim OPONY EXPRESS, wraz z wymianą felg i opon, za całość zapłaciłem 210 zł.
- jak dotychczas całość działa, nie mam komunikatów o błędach, etc.
uwaga, w serwisie nastraszono mnie, że czujniki mogą nie działać, być wadliwe, nie dać się przeprogramować, komputer może szaleć, ale ja na spokojnie powiedziałem im, że jeśli są profesjonalistami, to mają dać radę i rzeczywiście po 2 godzinach oddzwonili, że wszystko zrobione, nie było problemów z nauką czujników mojej Lodgy. Niestety dostałem też propozycję wyłączenia funkcji monitorowania ciśnienia, jako sposób uniknięcia kosztów zakupu czujników, ale ja wolę sprawne i bezpieczne auto.
Same czujniki można też kupić taniej, od 40 zł., a jakiś mniej renomowany warsztat może zażądać mniejszej kwoty za montaż całości, więc jest pole do działania. POZDRAWIAM
a po co komu czujniki ;) tyle lat jezdze bez nich i jest ok trzeba sprawdzac poziom cisnienia w kolach samemu a nie wiezyc elektronice :) zreszta mnie one wnerwaily w lagunie, i ciesz sie ze ich nie mam ;)
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum