w mojej rodzinie jest Daewoo Lanos zakupiony u dealera jako nowy w .... 1999 r. - czyli w lipcu auto bedzie mialo juz 17 lat.
O dziwo przez te lata nic sie nie zepsulo (poza oczywiscie wymianami czesci eksploatacyjnych - sprzeglo bylo np. wymieniane tylko raz), natomiast nie ma co ukrywac, ze powoli wiek auta sprawia, ze wlasciciel zaczal sie zastanawiac nad czyms nowym.
Kierowca jest starszy pan, ktory nie przywiazuje zadnej wagi do osiagow, poza spalaniem (ma byc mozliwie najmniejsze), jezdzi przepisowo, nie uzywa klimatyzacji, ba wlasciwie to nawet radia nie uzywa za bardzo.
Tak sie rozgladam za nowym autem dla owego kierowcy.
W gre wchodzi kilka aut, m.in. Dacia Logan sedan lub raczej mcv czyli kombi.
I teraz kwestia wersji wyposazeniowej - brana pod uwage wylacznie jest wersja podstawowa Access.
Dzwonilem do kilku dealerow oraz na infolinie Dacii i musze przyznac, ze tak niskiego poziomu uslug dawno nie doswiadczylem jesli chodzi o marke samochodowa - nikt nic nie wie... Na przyklad - do kiedy mozna zamawiac silnik 1.2 mpi - nie wiadomo, jedni mowia ze do konca maja, inni ze do konca czerwca, jeszcze inni ze bez ograniczen, albo pada tekst w stylu "jak najszybciej bo zaraz go nie bedzie mozna zamawiac"...
W zwiazku z tym moze ktos z Was - forumowiczow bedzie mogl odpowiedziec na kilka pytan:
1) Czy ktos sie orientuje jak jest z silnikiem 1.2 mpi (tym podstawowym)? Czy moze ktos wie do kiedy go mozna zamawiac? Np. czy bedzie to mozna zrobic po wakacjach? Podejrzewam, ze skoro dealerzy nie maja zielonego pojecia, to pewnie sie tego nie dowiem, ale moze cud...
2) Czy ktos uzytkuje silnik zastepujacy 1.2 czyli 1.0? Jak sie tam ksztaltuje spalanie?
3) Czy jest instalacja do radia (bo samego radia nie ma) - czy sa glosniki? Czyli czy montaz radia sprowadza sie tylko do podpiecia przewodow czy tez trzeba boczki drzwi rozbierac i montowac glosniki, kable, itd.
4) Poza slynnym bialym Sandero z tego forum - czy ktos inny ma wersje Dacii (nie musi byc Logan) w wersji Access? Moze ma jakies spostrzezenia? (np. w stylu: nigdy ponownie bym nie kupil tego!
5) Czy dobrze mi sie wydaje, ze w Polsce Logan mcv w wersji Access ma czarne nielakierowane zderzaki, a w Niemczech sprzedaja go (w tej samej praktycznie cenie!) z lakierowanymi zderzakami? Moze ktos zna dobrze jezyk niemiecki i moglby to sprawdzic na stronie Dacia niemieckiej? Ja nie znam.
6) Ile kosztuje dolozenie czujnikow parkowania (nie musza byc oryginalne) do Dacii Logan?
7) Czy ktos ma Logana w wersji 1.2 (bo w 1.0 to chyba nikt) i moglby wskazac jak ksztaltuje sie spalanie zwlaszcza w miescie?
8) Moze ktos ma jakies zdjecia Logana kombi w wersji Access w kolorze albo bialym, albo tym podstawowym niebieskim? Chodzi mi o to zeby zobaczyc jak to auto wyglada (czy ujdzie w tloku czy obrzydliwie z tymi nielakierowanymi zderzakami)? Np. w UK zderzaki sa lakierowane nawet w Access...
https://www.dacia.co.uk/v...ia-loganMCV.pdf
9) Waszym zdaniem - jaka moze byc realna cena za podstawowa wersje o ktorej pisze? Wg cennika to 33.900... ile z tego mozna urwac? Wiem ze Dacia z rabatow niestety nie slynie, ale Waszym zdaniem ile ta cena moze wyniesc? Albo co moze dorzucic dealer (wiem ze jest watek dot. rabatow, ale tu mnie interesuje konkretnie Wasze zdanie przy tej wersji wyposazenia). Ewentualnie - o co warto "zawalczyc" przy zamowieniu?
Sporo pytan, ale w koncu mysle, ze na forum milosnikow marki znajduja sie ludzie, ktorzy lubia o niej mowic.
PS. z gory dziekuje za sugestie dot. zeby nie kupowac auta bez klimy, itd. bo sie pozniej nie sprzeda. To nie ma znaczenia - jak Logan to tylko Access. Natomiast wszelkie spostrzezenia dot. samego Logana kombi beda mile widziane, a zwlaszcza bede wdzieczny za odpowiedzi na moje pytania.
Pozdrawiam serdecznie
Ostatnio zmieniony przez paulus108 2017-05-02, 06:56, w całości zmieniany 2 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-05-02, 09:23
biały (ładniejszy od granatowego) access 34.300 z kołem zapasowym. Można odpuścić ten horrendalnie drogi zakup (400zł) i we własnym zakresie skompletować zapas za ułamek tej kwoty. Nie wiem co jest w bagażniku. Używaną dojazdówkę na alle można kupić za 50 zł. Za niewiele większą kwotę koło pełnowymiarowe.
ad1/ 16V 75 oznacza 1,2 16V 75 KM stary silnik z renaulta, jeśli jest w konfiguratorze, oznacza to, że nadal go oferują. To solidna, prosta konstrukcyjnie, w miarę oszczędna, bezawaryjna , łatwa i tania w naprawach jednostka nadająca się do LPG
ad2/spalanie zależy głównie od kierowcy, zakładam (porównując do clio 5d z tym silnikiem),że REALNIE średnio ok 6-6,5 l/100 km
ad3/instalacja na 99% tak, montują ją wszędzie, nie wiem jak z głośnikami ale prawdopodobnie wystarczy wszystko tylko podpiąć do okablowania
ad4/nic mi o tym nie wiadomo
ad5/nowy access zderzaki lakierowane
ad6/nie warto zlecać montażu aso. Koszt ok 600-700 zł. Prosty zestaw (4 czujniki + okablowanie + ekranik kontrolny lub buzer) to max 100 zł. Elektryk za kolejne 100-150 założy. Montaż jest na tyle prosty, że można pokusić się o to samemu lub poprosić kumatego kumpla
ad7/realnie ok 7,5-8 l
2.JPG
Plik ściągnięto 72 raz(y) 23,6 KB
1.JPG
Plik ściągnięto 67 raz(y) 24,19 KB
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-05-02, 09:32, w całości zmieniany 4 razy
biały (ładniejszy od granatowego) access 34.300 z kołem zapasowym. Można odpuścić ten horrendalnie drogi zakup (400zł) i we własnym zakresie skompletować zapas za ułamek tej kwoty. Nie wiem co jest w bagażniku. Używaną dojazdówkę na alle można kupić za 50 zł. Za niewiele większą kwotę koło pełnowymiarowe.
ad3/instalacja na 99% tak, montują ją wszędzie, nie wiem jak z głośnikami ale prawdopodobnie wystarczy wszystko tylko podpiąć do okablowania
ad5/nowy access zderzaki lakierowane
ad6/nie warto zlecać montażu aso. Koszt ok 600-700 zł. Prosty zestaw (4 czujniki + okablowanie + ekranik kontrolny lub buzer) to max 100 zł. Elektryk za kolejne 100-150 założy. Montaż jest na tyle prosty, że można pokusić się o to samemu lub poprosić kumatego kumpla
czesc,
dziekuje za informacje.
dzwonilem wczoraj do dwoch dealerow i co do nielakierowanych zderzakow to choc tak jest w najnowszej (dot. juz wersji po fl) broszurze ze Access nie ma lakierowanych zderzakow, to sprzedawcy sprawdzali w systemie nie dostepnym (jak obaj stwierdzali) dla klientow a dostepnym tylko dla pracownikow i tam rzekomo jest informacja ze teraz faktycznie sa juz lakierowane zderzaki na szczescie
Co do okablowania i glosnikow to.... NIE WIADOMO. Jeden sprzedawca stwierdzil, ze na pewno nic nie ma. Drugi z kolei ze wydaje mu sie ze sa kable i glosniki z przodu... ale nie jest pewny. Super....
Co do lpg to pewnie w przypadku ewentualnego zakupu i tak nie byloby brane pod uwage z uwagi na niewielkie przepiegi nabywcy. Domyslam sie jednak ze do lpg to lepszy bylby 1.2 niz 1.0
Sam silnik 1.2 mozna ciagle zamawiac, ale do kiedy nikt nie wie. Dodatkowo wg sprzedawcy - znowu wbrew oficjalnym informacjom w cenniku mimo ze przy kombi jak byk jest napisane ze 1.2 moze byc tylko w wersji z klimatyzacja (ale nie ma juz tej informacji przy sedanie) do wersji Access i tak mozna zamawiac 1.2 Czyli niezly "burdel"...
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 627 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-03, 09:21
Logan MCV II miał zawsze lakierowane zderzaki we wszystkich wersjach. Sandero i Logan miał czarne w access.
Na krótkich trasach (u mnie konkretnie 5km) spali 9-10L
Może znajdź sobie jakiś VIN accessa (poproś wlodarka1, jakieś ogłoszenia w necie) i coś więcej diler ci powie o instalacji radiowej? Bez vin to nawet zaprawki nie byli w stanie mi dobrać (hasło "błękit morski" to za mało), a co dopiero elektryka...
Co do radia to ja w 2014 w sandero Access miałem wszystko montowane w ASO.
Co do tego koła zapasowego to nie przesadzałbym z tą ceną. Nowa felga, pewna opona i lewarek a może i klucz to cena nie jest tak wygórowana, a przy zakupie i tak opuszczą kilka stówek.
Co do ceny to trudno jednoznacznie powiedzieć, ale te 500zł na pewno da się ugrać. Podzwoń po dilerach i delikatnie zasugeruj, że jesteś zainteresowany, ale cena musi być przystępna. Z doświadczenia wiem, że ci którzy mają u siebie na placu taki model będą chcieli więcej bo nie musiałbyś czekać.
No wiec przeszukalem to forum i tu nawet byl forumowicz z Loganem Access (limuzyna), ale za wiele nie pisal. Natomiast odniosl sie do kwestii audio - z tym ze to bylo pare lat temu. Napisal ze kable byly ale nie bylo jak zrozumialem z wpisu glosnikow.
Ps. co do rabatow to 500 zl brzmi smiesznie malo.
Sa chyba tez jakies kupony na wyposazenie? Ale moze cos zle uslyszalem.
A na forum nie bylo tu kiedys jakiegos sprzedawcy?
Ps.2 ciekawe tez co oznacza ze koszt instalacji 2500 zl do lpg? Czy to sie odnosi wlasnie tez do wersji 1.2 / 1.0?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 81 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3679 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-04, 13:01
W Accessach jest(była) instalacja pod głośniki w przednich drzwiach oraz jest maskownica dostosowana pod montaż radia 1 DIN. Więc gdybyś chciał sobie wstawić np. MediaNav (co polecam) z drugiej ręki trzeba poszukać również używanej maskownicy z wyższych wersji. Ale na szczęście to tylko kwestia przełożenia ramki - otwory pod śruby mocujące są w tych samych miejscach.
Z zewnatrz nawet... ladne, w srodku tez moze byc - moze plastiku, ale w tej cenie to tak juz jest. miekkie fotele, tylna kanapa wrecz za miekka a to najciezszych nie naleze, ale miejsce z tylu i tak byloby niezbyt czesto uzywane.
dosc specyficzny zapach wewnatrz od plastikow, nieco odbiegajacy od innych aut.
jazda probna modelem kombi ale z silnikiem 0,9 litra bo 1,2 nie maja a 1.0 to juz w ogole niemal ufo - nikt tego nie widzial u dealera... niby jest w Twingo, ale Twingo sie sprzedaje tak sobie i nie wiadomo jak to z ewentualna bezawaryjnoscia.
Co do samego prowadzania to auto prowadzi sie ok. choc prawde mowiac przy wiekszych predkosciach to mam wrazenie, ze jest nieco niestabilne, ale znowu z silnikiem 1.2 / 1.0 tych predkosci i tak chyba nikt nie zamierza za czesto wykorzystywac.
Tak sobie dzialalo sprzeglo i wybieranie biegow jakies takie hmm nie do konca precyzyjne.
Co do ubezpieczenia to nie ma zadnej promocji.
co do glosnikow to ich nie ma.
sa czesciowo jakies kable doprowadzone.
koszt czujnikow parkowania w ASO absurdalny 750 zl (do Fiata Tipo w ASO Fiata to tylko 450 zl).
Rabat na wersje Access - zero, bo taka tania...
Co do zamawiania silnika 1.2 to mozna i to bez klimatyzacji - jak sie teraz zamowi to jest na koniec lipca. Ale pewnie zaraz ta opcja sie skonczy i zostanie tylko 1.0
Aha i co do lpg - to w salonie zamowic tego lpg... nie mozna. Nie do silnika 1.2 ani 1.0 (BEZ SENSU).
Boże! Polskie znaki?!?
To już zboczenie i jedyne chyba forum motoryzacyjne gdzie ktoś ich wymaga.
Ale dobrze - będę o tych polskich znakach pamiętał
PS. Dobrze że nie trzeba pisać tekstu po rumuńsku
PS.2 a tak poważnie i wracając do tematu to jeszcze ciekawostka - wg sprzedawcy z jednego z salonów Trójmiasta - w ASO nie mogą domontować okablowania i głośników czyli jak ktoś kupi wersję Access to ma jeździć bez radia...ale to akurat chyba się facet pomylił bo inni sprzedawcy nie robili z tego problemu.
Ostatnio zmieniony przez paulus108 2017-05-05, 05:04, w całości zmieniany 1 raz
Znalazlem jak obecnie wyglada najnowsza Dacia Logan kombi Access - na francuskim forum wlasnie odebral facet z silnikiem 1.0 i bardzo chwali malutkie spalanie.
moze ten 1.0 jest lepszy od 1.2 ktorego zastepuje jednak....
Zważ na fakt, iż każdy rynek ma inne specyfikacje modelowe.
Może być całkowicie inaczej skonfigurowany niż ten na Polskę.
Choc przy Access'ie nie spodziewałbym się znacznych zmian.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-05-10, 11:48
paulus108 napisał/a:
moze ten 1.0 jest lepszy od 1.2 ktorego zastepuje jednak....
nie marudź - wybrałeś dobry silnik, pracuje równiej i przyjemniej niż 3-cylindrowy a spalanie w realnych warunkach będzie pewnie identyczne, bo im słabszy motor, tym mocniej trzeba go przycisnąć, żeby dało się jechać. O wyprzedzaniu w warunkach autostradowych - co przecież choć sporadycznie może ci się przydarzyć,już nie warto nawet wspominać. A jeśli koszty zużycia paliwa okażą się zbyt wysokie, zawsze można pomyśleć o LPG, do którego to paliwa ta właśnie 4 cylindrowa jednostka nadaje się doskonale
Znalazlem jak obecnie wyglada najnowsza Dacia Logan kombi Access - na francuskim forum wlasnie odebral facet z silnikiem 1.0 i bardzo chwali malutkie spalanie.
moze ten 1.0 jest lepszy od 1.2 ktorego zastepuje jednak....
Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 485 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-05-11, 14:13
Ja dodam tylko tyle ; jeśli u mnie sandero acces spala na krórkich dystansach ponad 9 l
na setkę , to logan kombi który jest trochę większy i cięższy - może spalić tyle samo albo więcej .
Mója sanderk acces nie miała standardowo ani kabli ani głośników do radia .
Ale założyli je w salonie za dopłatą chyba 100 zł .
A radyjko sam przełożyłem z tico do sandusi
U mnie zderzaki są czarne , ale to nawet lepiej - nie znać żadnych rysek
_________________ Sandero dla bratanka a dla mnie Captur
1.2 w Fiacie 500 pali na mieście też pod 9l na dystansach po 4km na zimnym silniku
Jak chcesz mieć możliwość taniej eksploatacji samego silnika na LPG (luz zaworowy na śrubach nie szklankach) to bierz 1.2 16v - u mnie w Sandero do 110km/h pije poniżej 7l LPG ale robię praktycznie same trasy - jazda przepisowa to bliżej 6 LPG i przy benzynie nieco poniżej 5l - nadal mowa o trasach bez trybu mistrza lewego pasa i bez korków.
Co do samego 1.0 - może być fajną opcją jeśli planujesz więcej jazd po mieście i użytkowanie auta na benzynie :) Rozrząd jest na łańcuchu - to też fajna sprawa :)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-05-12, 07:43
trwałość rozrządów łańcuchowych odeszła do historii wraz z 30 letnimi mercedesami. Jak solidne są współczesne konstrukcje, pokazuje koncern vw
Mója sanderk acces nie miała standardowo ani kabli ani głośników do radia .
Ale założyli je w salonie za dopłatą chyba 100 zł .
A radyjko sam przełożyłem z tico do sandusi
Coś mi się o uszy obiło, że podobno niektórzy dilerzy tak 'mataczyli', wiem tylko od znajomego, który kupił kiedyś Access, że już kable miał, tylko kupił radio z kraju gdzie produkuje się wszystko.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum