Marka: Kia
Model: Rio
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017 Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Mar 2017 Posty: 131 Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2017-05-30, 10:03
Weź u siebie w salonie coś na jazdę próbną i spytaj, czy można podjechać do Lublina na chwilkę :).
U mnie jazda nie była długa, kawałek po mieście, kawałek po obwodnicy. Zaskakująco sprawnie się to odbyło, nie miałem poczucia, że muszę poprosić kogoś, żeby popychał dodatkowo samochód. Inna sprawa, że jak już wyprzedzałem, to na obwodnicy, a tam samochód był rozpędzony. Obstawiam, że przy takich granicznych układach między 4. a 5. biegiem lub na niskim biegu trzeba lekko pomachać ręką na skrzyni, ale... W Kii też mam podobnie, czyli demon mocy to nie jest. Mi jednak wystarcza, jeszcze kwestia przyzwyczajenia (na razie ok. 700 km zrobiłem, to nie znamy się z Rio tak do końca ;) ).
To moje zdanie, bo zaraz ktoś Ci napisze, że "daj spokój, że 1.2 Sce, że muł, że tragedia, że rowerem lepiej". Mi pasowało, ale ja nie mam wielkich wymagań odnośnie parametrów silnika.
Marka: Kia
Model: Rio
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017 Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Mar 2017 Posty: 131 Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2017-05-30, 10:22
Tak, ale o 1.2 też Ci tak powiedzą :).
Odwieczna dyskusja: benzyna, diesel, turbo czy nie :). Ja np. mam awersję do gazu, lubię benzynę i sobie jeżdżę.
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 402 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-05-30, 10:29
Czyli ten 1.0 Sce to nie taki złom, skoro w ogóle udało się ruszyć spod salonu:-)
Szukamy nowego auta na taryfę i w sumie auto będzie 99% czasu spędzać w mieście, stojąc w korkach, a ponad wszystko musi mało palić, bo LPG przestało mieć sens przy koniecznym regulowaniu zaworów co 20.000 km...
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 402 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-05-30, 11:48
Rozmawiałem z handlowcami w Renault i niestety 1.2 już nie da się zamówić. Na pewno gdzieś stoją na placach u dilerów, ale my potrzebujemy auta dopiero koło września/października. Chyba, że do tego czasu się nie sprzedadzą...
Elektryk? W sumie bardzo dobry pomysł, ale teściu to człowiek (rzekłbym starej daty) i nie przekonam go do auta elektrycznego za żadne skarby
W czasie pikniku czyli kila dni temu bez problemu zamówiłem samochód z tą wersją silnikową.
Zwłaszcza że cennik jest dopiero od kilkunastu dni na stronie Dacia.pl
Jest tylko jeden warunek że z tym silnikiem pojazd musi być wyposażony w klimatyzację.
Co do ceny za zawory to coś mi się nie chce wierzyć- proponuję zmianę serwisu.
Nie ma obawy o utratę gwarancji jeśli zawory wyregulujesz samodzielnie lub w niezależnym zakładzie.
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 402 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-05-30, 12:00
jas_pik napisał/a:
W czasie pikniku czyli kila dni temu bez problemu zamówiłem samochód z tą wersją silnikową.
Zwłaszcza że cennik jest dopiero od kilkunastu dni na stronie Dacia.pl
Jest tylko jeden warunek że z tym silnikiem pojazd musi być wyposażony w klimatyzację.
Co do ceny za zawory to coś mi się nie chce wierzyć- proponuję zmianę serwisu.
Nie ma obawy o utratę gwarancji jeśli zawory wyregulujesz samodzielnie lub w niezależnym zakładzie.
Salon w Bielsku jest można powiedzieć - specyficzny. Tam nigdy, nic nie można załatwić...
Zapewne mowa o wektorze :) mi regulację zaworów w 1.4 8v wycenili na 340 zł brutto w 2014 roku. Zrobiłem ją w u innego mechanika za... uwaga... 60 albo 80 zł :) i to z paragonem ! Zapytaj jeszcze w autospektrum w jaworzu.
A co do tego Leaf'a. Nie znam się na elektrykach ale oprócz "zwykłej" naprawy, musiałby zapewne wymienić akumulatory (choć kupujący mówi że są super) OK, więc wizyta w Nissanie celem sprawdzenia że tak jest naprawdę zapewne 1000 zł pójdzie jak nic :) do tego przekładka z prawej na lewą. Sama deska to koszt 2000 PLN na allegro, więc cała przekładka lekko wyjdzie z jakieś min. 5000 PLN (jestem pewien że więcej).
Ja osobiście nie chciałbym jeździć tym czymś: nie dość że będzie już raz klepany, to jeszcze do tego złożony z 3 innych samochodów :)
Ostatnio zmieniony przez art 2017-05-30, 13:45, w całości zmieniany 3 razy
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-05-30, 15:56
walter_g napisał/a:
Szukamy nowego auta na taryfę i w sumie auto będzie 99% czasu spędzać w mieście, stojąc w korkach, a ponad wszystko musi mało palić, bo LPG przestało mieć sens przy koniecznym regulowaniu zaworów co 20.000 km...
To może jakąś hybrydę - sporo korporacji przechodzi na Toyotę Prius, a w tych warunkach jazdy to optymalne rozwiązanie.
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
A co do tego Leaf'a. Nie znam się na elektrykach ale oprócz "zwykłej" naprawy, musiałby zapewne wymienić akumulatory (choć kupujący mówi że są super) OK, więc wizyta w Nissanie celem sprawdzenia że tak jest naprawdę zapewne 1000 zł pójdzie jak nic :)
Te samochody nie potrzebują wymiany akumulatorów co najmniej jeszcze przez kilka lat.
Samemu - za pomocą aplikacji lepiej się sprawdzi niz w salonie.
Co do kosztów naprawy i przekładki to masz rację ale w 10 kzł sie ze wszystkim da zmieścić.
A najważniejszym kosztem dla usług typu taxi jest koszt paliwa i ty elektryki są nie do pobicia. A jak sie ma własny prąd ze słońca czy też publicznie dostępne słupki ( jak na razie bezpłatne) to koszt przejazdu 100 km może wynosić i 0 zł
Marka: Kia
Model: Rio
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017 Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Mar 2017 Posty: 131 Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2017-05-30, 19:04
Fajną zaletą elektrycznych jest też (przynajmniej w Lublinie) darmowe parkowanie w strefie płatnego parkowania. Dotyczy to także hybryd, jeśli się nie mylę.
A co do zamawiania 1.2, to jest z tym jakiś bałagan, bo niektóre salony ponoć twierdzą, że będzie wycofywany / jest wycofany. Był jakiś przestój, ale w kwietniu spokojnie można było zamawiać, były też terminy na linii produkcyjnej na czerwiec i lipiec.
Fajną zaletą elektrycznych jest też (przynajmniej w Lublinie) darmowe parkowanie w strefie płatnego parkowania.
A Warszawa pod tym względem to tragedia.
Jedyne ułatwienie dla posiadaczy pojazdów elektrycznych to możliwość przejazdu Traktem Królewskim ( Nowym Światem) normalnie zamkniętym dla innych pojazdów poza taksówkami i służbowymi BOR-u.
Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2015 Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sie 2016 Posty: 507 Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-05-31, 10:06
Elektryk nie nadaje się na Taxi, bo w zimę trzeba grzać i wtedy zżera baterię. Leaf robi na ładowaniu 160km latem, zima 100. Kolega ma taki 4 rok, kupił salonowy, bateria trzyma formę, a ładuje codziennie.
Jak nie jak tak ?
W Warszawie są już dwie firmy z Leafami jako taxi ( okupują na okrągło miejskie bezpłatne słupki do ładowania) i jeżdżą za darmo. Dla taksówkarza koszt paliwa jest głównym składnikiem kosztów obok amortyzacji pojazdu i iiych kosztów związanych z eksploatacją. A w elektryku mało rzeczy się psuje bo jest ich znacznie mniej.
Zazwyczaj przez pierwszych 5 lat w ramach serwisu w ASo serwis wymienia jedynie filtr kabinowy ( kasując za to niezłą stawkę ) a który samemu wymieni się tak samo prosto jak w Daciach.
Od 2014 roku Leafy wyposażone są w pompę ciepła i ona zużywa znacznie mniej energii na grzanie i chłodzenie.
A że pojemność zależy od temperatury to wiadomo.
Jest jeszcze jedna zależność w temperaturach ponad 30 stopni akumulatory szybko tracą soją pojemność na stałe. Dlatego najlepsze są sprowadzane z krajów z chłodniejszym klimatem. A nie np z Kalifornii.
Grzanie w ogóle nie byłoby problemem, gdyby taksówki ładowały (i grzały) się po prostu na postojach.
Natomiast dziś wciąż TCO dla taksówki elektrycznej będzie znacząco wyższe, niż dla samochodu z niższej półki (a przecież to żaden wstyd jeździć na taksówce dacią), ze względu na bardzo wysoką cenę.
Czytałem, że Priusy świetnie sobie radzą jako taksówki. W mieście prędkości niskie to na baterii pojedzie, a w razie co jest i paliwo. O hybrydzie typu plug-in nie słyszałem na taxie, ale w sumie idea pasowałaby. Polska z elektrykami jest mocno z tyłu, chociaż wydaje mi się, że to kwestia kilku lat.
Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1 Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 410 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-05-31, 19:32
Dokładnie jako taryfa to lepiej hybryda. Nie w każdym mieście jest dostateczna ilość stacji do ładowania elektryków. Coraz częściej wduję konfigurację hybryda plus gaz.
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 402 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-05-31, 21:57
Salon Pietrzak w Katowicach potwierdził, że jeszcze można zamawiać silnik 1.2 do Logana.
Czemu znów poszedłem na łatwiznę i dzwoniłem do salonu w Bielsku?
W sumie porównując benzyna / lpg / ON / hybryda / elektryk, a także inne konfiguracje zawsze przeliczam jeszcze wyższą ratę kredytu za zakup droższego auta (np. elektryka) i wtedy oszczędności zakupu hybryd czy elektryków topnieją w zastraszającym tempie. Ale np. porównując cenę zakupu auta z nowoczesnym dieslem oraz hybrydy (np. Toyot) może się okazać, że wychodzi na jedno, a ostatnio diesle nie mają ani dobrej passy, ani tym bardziej nie są oszczędne (mówię o kosztach serwisowania).
Cześć.
Sam niedawno stałem przed identycznym wyborem, chciałem kupić Logana na TAXI.
Brałem pod uwagę silnik 1.2 później myślałem nad 1.0 ale strach pomyśleć jak będzie wyglądał start spod świateł tym silniczkiem z kompletem pasażerów.... nie dość że ostatni to spali ogromne ilości paliwa.
Całkiem przypadkiem trafił mi się duży upust na Citroena Elysee i to był strzał w dziesiątkę.
Przewaga Elysee nad Loganem to:
- Blacha w ocynku 12 lat gwarancji
- Bardzo mocny silnik 1.6 sprint spod świateł to czysta przyjemność
- Silnik wręcz stworzony pod LPG bez konieczności regulacji luzu zaworowego. Spalanie LPG 9
na setkę przy jeździe jako taksówka. Spalanie benzyny 7,5 - 8.0 zanim założyłem LPG.
- Ilość miejsca na tylnej kanapie - to trzeba zobaczyć po prostu limuzyna.
- ogromny plus to cena w stosunku do wyposażenia.
Ostatnio zmieniony przez fabi83 2017-06-03, 10:58, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum