Wysłany: 2017-06-08, 07:02 Spadek mocy, nierówno pracujący silnik K4M
Witam,
Wczoraj dopadła moją DD nie przyjemna bolączka- 1,6 K4M-silnik po uruchomieniu zachowuje się jak traktor...., obroty niby chodzą równo, ale trzęsie się jak w starym mercedesie i wydaje taki charakterystyczny dźwięk, (pyr, pyr, pyr), nie wiem jak to opisać....i brakuje mu mocy. Co to może być? była końcówka paliwa w baku więc dolałem 98 licząc że słabszej jakości/chrzczone paliwo mogło być, ale nie wydaje mi się. Ktoś miał podobny problem? Ostatnio sporo padało i było kilka przejazdów przez większe kałuże, ale nic szczególnego, choć gdzieś tam woda dostać się mogła.....może cewka?
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2017-06-08, 07:15, w całości zmieniany 1 raz
Wymień cewki zapłonowe, miałem taki sam przypadek w Scenicu. Weź od razu firmy BERU, koszt około 100-120 zł za sztukę. Tak zrobiłem, że w Scenicu wymieniłem je na wszystkie i pięknie chodził silnik.
Konstrukcja silnika jest taka, że po mokrych dniach woda lubi się zbierać tam gdzie są cewki, co czasem powoduje niekontrolowane przebicia (niektóre Scenice mają właśnie osłony do cewek w postaci plastikowej pokrywy na silniku). Nie wiem jak jest w Dusterach?
Albo wypożycz cewki i zobacz czy to jest winowajca?
Sprawdź na wszelki wypadek silnik krokowy jak masz przepustnicę na lince.
A kiedy wymieniałeś świece zapłonowe?
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
W 1,2 16V to objaw uszkodzenia jednego z przewodów zapłonowych... Proponuję sprawdzić, czy któryś nie jest uszkodzony...
W tym silniku K4M nie ma przewodów WN tylko same cewki bezpośrednio osadzone na świecach.
domel, jak będziesz wymieniał cewki to zwróć szczególną uwagę na wtyki zasilające cewki, nie mogą być luźne, zanieczyszczone, warto psiknąć środkiem od elektroniki np. KONTAKT 60, bo poprawić jakość styków.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2017-06-08, 07:48, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 58 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2955 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-06-08, 11:28
Podlacz kompa i sprawdz moze pokaze Ci wypadanie zaplonow na kroryms cylindrze, wtedy pozamieniaj czwki miejscami, zeby sie upewnic o ktora cewke chodzi. Sprawdz stam swiec.
Dziękuje za rady, rzeczywiście wszystko wskazuje za na zawilgocenie cewek/świec. Umówiony jestem w polecanym serwisie na wtorek. Pytanie dodatkowe: czy będzie zbrodnią na układzie zapłonowym/silniku przejechanie do wtorku w takim stanie cirka 160km?
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Jak będzie szarpało w czasie jazdy to szkoda silnika, a jak nie to można jeździć, ale nie dam gwarancji co do poprawności pracy silnika na wyższych obrotach niż jałowym.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Mialem cos podobnego w Loganie 1,4 8v. U mnie winowajca byly przewody. Zdarzalo sie to najczesciej po desz czu i mgle. Ja zapalalem samochod i zostawialem na 3-4 min zeby sie rozgrzal, po tym czasie wilgoc wyparowywala i autko normalnie smigalo do pracy :)
A i jeszcze w Megane 1.6 8v, K7M, tu winowajca byly cewki :)
Ostatnio zmieniony przez art 2017-06-08, 19:49, w całości zmieniany 1 raz
Bingo! Mieliście racje. Po podpięciu do kompa 1-szy i 4-rty cylinder bez iskry , wymienione dwie cewki na BERU i DD śmiga jak nowa Aż dziw, że na dwóch garkach doturlałem się do warsztatu....
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2017-06-13, 20:40, w całości zmieniany 1 raz
Bingo! Mieliście racje. Po podpięciu do kompa 1-szy i 4-rty cylinder bez iskry , wymienione dwie cewki na BERU i DD śmiga jak nowa Aż dziw, że na dwóch garkach doturlałem się do warsztatu....
To super, że sprawa się rozwiązała. Wiedziałem, że to były cewki padnięte, bo też miałem podobny problem w Scenicu.
Teraz niech dalej śmiga.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 58 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2955 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-06-14, 05:25
Domel2250 napisał/a:
Bingo! Mieliście racje. Po podpięciu do kompa 1-szy i 4-rty cylinder bez iskry , wymienione dwie cewki na BERU i DD śmiga jak nowa Aż dziw, że na dwóch garkach doturlałem się do warsztatu....
Iskra byla tylko zaplony wypadaly, bo jakos na 2 cylindrach watpie,zebi jezdzil. Dobrze, ze sprawa sie wyjasnila.
Dokładnie taki komunikat błędu się pojawił "wypadający zapłon". Najważniejsze, że sprawa ogarnięta, zwłaszcza że za 1,5 miesiąca w planach są odwiedziny rodzinnego kraju DD, pyknie na wyjeździe cirka 4 tys. km , może więcej.
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2017-06-14, 07:09, w całości zmieniany 1 raz
Witam,
może ktoś z was spotkał się z podobnym problemem występującym w moim Loganie 1.6 8v z LPG.
Na zimnym silniku, zazwyczaj po nocy, po odpaleniu na benzynie silnik pracuje równo, na początku trochę wyższe obroty, później schodzi do jałowych. Po ruszeniu, przez ok. 700-1500m silnik nie ma mocy, obroty spadają do minimum, czasami zdarzają się strzały w wydech. Przegazówka zazwyczaj nie wiele daje, później silnik wchodzi na wysokie obroty, ponad 2000, i już jest zazwyczaj ok. Moc wraca w całym zakresie obrotów. Nie podejrzewam tutaj wpływu instalacji LPG, na gazie chodzi równo. Do prawidłowej pracy wraca jeszcze przed podniesieniem się wskaźnika temperatury. Spadkowi mocy nie towarzyszy zapalenie się chceck engine.
Luzy zaworowe wyregulowane, niczego nie poprawiły.
Filtr powietrza też wymieniony.
Przewody i świece z przed pół roku.
Może ktoś podsunie mi pomysł co jeszcze można sprawdzić.
Z góry dziękuję.
sprawdzę, ale to by się objawiało tak samo na Pb i LPG...
zastanawiam się, czy nie jest to błąd składu mieszanki, na zbyt bogatą lub ubogą, ale wtedy chyba byłby check engine?
Ostatnio zmieniony przez karol85 2017-06-17, 09:38, w całości zmieniany 1 raz
@karol85: A zapisały się jakieś błędy w komputerze?
Witam,
niestety nie mam na razie możliwości podłączenia komputera.
W czasie występowania objawów check nawet nie mrugnie.
Chciałbym wyeliminować możliwie najwięcej przyczyn przed wizytą u mechanika.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 58 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2955 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-06-17, 10:57
Czek moze sie nie zaswiecic a w kompie mozesz miec blad bo np. Czujnik lub cos innego wariuje przez 10 min od odpalenia, potem wraca do normy to komp nie swieci czeka.
Na poczatek zakrec zawor na butli wypal do reszty gaz i zobacz kak to jest na drugi dzien jak jest zimny.
Na poczatek zakrec zawor na butli wypal do reszty gaz i zobacz kak to jest na drugi dzien jak jest zimny.
Zdjąłem wąż z filtra fazy gazowej. Silnik faktycznie chodzi, jakby działał na dwóch paliwach, tylko nie rozumiem czemu dławienie jest tylko podczas jazdy, a nie na postoju.
Jutro się okaże.
No to elektrozawor do wymiany jak chodzi na dwuch paliwach.
Silnik chodzi, w sensie takie ma objawy.
Co się będzie działo sprawdzę dopiero jutro, jak znów będzie wystudzony.
Gdyby puszczał mi gaz, to i na postoju, na wolnych obrotach by się dusił i strzelał, a dzieje się tak tylko podczas jazdy, na wystudzonym silniku, zwykle tylko raz rano.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1963 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-06-17, 21:14
Z tego co się orientuje to jest to jednostka K7M więc niemal identyczna jaką miałem w Thalii - K7J. Polecam przejrzenie następujących podzespołów :
- Świece zapłonowa - niby wymieniałeś ale warto je wykręcić i wyczyścić.
- Przewody zapłonowe - sprawdzić czy nie mają przebicia tz. jak będzie ciemno spryskać wodą i sprawdzić czy nie maja przebicia ( czy iskra po nich nie skacze) lub dla hardcorowców można sprawdzić w dzień - spryskać wodą i złapać za kabel ale kopnięcie dużym prądem jest nie przyjemne :P
- Sprawdzić układ dolotu powietrza - wymienić uszczelkę między kolektorem dolotowym a przepustnicą ( w ASO koszt około 35zł), sprawdzić w jakim stanie jest uszczelka między przepustnicą a puszką filtra powietrza - niestety nie występuje oddzielnie ,tylko w komplecie z całą obudową ( ponad 300zł) albo zregenerować ją za pomocą izolacji albo srebrnej taśmy A'la MaGyver.
- Wyczyścić przepustnice z nagaru
- Sprawdzić stan cewki zapłonowej tz. Odkręcić od dekla zaworowego i sprawdzić czy od dołu nie jest popękana - jakiekolwiek uszkodzenie kwalifikuje ją do wymiany.
W sumie to było by to tyle, osobiście obstawiam Cewkę zapłonową (koszt nowej Magnetti Marelli po zniżkach w IC to około 250zł )ale pozostałe rzeczy warto sprawdzić i powymieniać koszta małe poprawią działanie jednostki napędowej
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2017-06-17, 21:15, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum