Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3618 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-27, 09:27
Trzeba wymodzić prosty układ elektroniczny który będzie sterował przekaźnikiem wyłączającym SS po każdym uruchomieniu silnika. Musi tylko trzymać w pamięci ostatni stan wciśnięcia przycisku.
Na ile widać przez kamuflaż to wydaje się, że prawie wszystkie blachy karoserii będą nowe, jednak oparte na starym wzorze - podobne wymiary, bryła i geometria. Czyli ewolucja, nie rewolucja - i bardzo dobrze!
Wnioskowanie w artykule o użytej platformie na podstawie obecności bębnów bezsensowne, ale "wróbelki" i tak od dawna ćwierkały, że żadnej zmiany na CMF nie będzie, tylko zostanie M0. Oby tylko poprawili, a nie pogorszyli bezpieczeństwo bierne...
Bez zmian zawieszenie: 2WD na belce, 4WD z wielowahaczem.
Nowe światła, w tym kierunkowskazy w lusterkach (MSZ akurat nieszczególny pomysł).
Zupełnie nowa deska, więc może i reszta wnętrza?
Nowa antena! (((:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2017-05-31, 12:12, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 401 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-05-31, 12:22
Fajnie wygląda, mi się już podoba, bo nie będzie to zmiana o 180 stopni, tylko tak jak pisałeś ewolucja.
Nie wiem czy dobrze widać, gdzie kończą się tylne drzwi ale wygląda mi na to, że bagażnik urośnie i to o dużo litrów, a to też dobrze
Z mojej strony dziękuję za podrzucenie tego linka - you made my day
Wydaje się, że klapa poniżej tylnej szyby jest trochę wyższa i nieco bardziej pionowa - mogłoby to dać rzeczywiście większy bagażnik, chociaż kosztem widoczności... Jednak przy takich fotkach to może być po prostu złudzenie, więc nie ma się co na razie nastawiać na cokolwiek.
Pierwsze prawdziwe fotki szpiegowskie nowego dustera:
(...)wydaje się, że prawie wszystkie blachy karoserii będą nowe, jednak oparte na starym wzorze - podobne wymiary, bryła i geometria. Czyli ewolucja, nie rewolucja - i bardzo dobrze!
(...) Zupełnie nowa deska, więc może i reszta wnętrza? Nowa antena! (((:
Nie widzę zdjęć owej nowej deski... Ale właśnie to powinno się zmienić. W sumie - chyba dobre wieści. W ASO w Lublinie powiedziano mi, ze bazowy model będzie o 5 tys. zł. droższy od obecnego (czy mogli mieć rzetelne informacje tak wcześnie?).
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-05-31, 14:58
laisar napisał/a:
kierunkowskazy w lusterkach (MSZ akurat nieszczególny pomysł).
jeśli tak, to bardzo nieszczególny, to jakiś głupi, owczy pęd zupełnie zbędny przy tego rodzaju pojeździe, nieraz zdarzyło mi się jechać gdzieś leśną dróżką i zaliczyć gałęzią w lustro tak,że potrafiło się złożyć. Rewolucji w wyglądzie nie będzie. I to jest dobra wiadomość
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-05-31, 15:10, w całości zmieniany 2 razy
przecież przez te okno widać tylko folie w która deska jest obklejona :p
co do tych 5tyś - nowe przepisy UE wchodzą od Marca 2018, a poziom obowiązkowego wyposażenia auta jest już na takim poziomie, że Dacia nie ma go nawet w najwyższej wersji. Wątpliwe jest, żeby np Dacia montowała gps i nie dała w standardzie jakieś navi, montowała kamerę i czujniki do asystenta pasów i systemu czytającego znaków, a nie dała czujników parkowania i tempomatu aktywnego, więc ceny będą pewnie od ok 60 - 65 tyś za wersję z manu klimą i jakimś doładowanym silnikiem, a za dopłatą będą inne gadżety typu auto klima, kolorowy wyświetlacz przy zegarach itp
Spod folii widać nawiewy, które wyglądają na umieszczone wyżej.
Na fotkach są dwa egzemplarze i wydaje mi się, że jeden z nich ma właśnie kierunkowskazy w lusterkach - ale możliwe, że to moje złudzenie pokamuflażowe. (Byłoby tym lepiej, bo nie lubię tego rozwiązania).
Ceny wyposażenia spadają dramatycznie, kiedy staje się ono obowiązkowe, zatem masowe. Vide ABS czy ESP - podwyżka była znacznie mniejsza, niż wcześniejszy koszt opcji. A jeszcze bardziej w wersjach podstawowych - 39900 jest po prostu znacznie lepsze marketingowo niż 44900...
Na ile widać przez kamuflaż to wydaje się, że prawie wszystkie blachy karoserii będą nowe, jednak oparte na starym wzorze
No nie wiem, mi to raczej wygląda na kolejny duży lift, a nie nowy model.
Jeśli tak, to dobrze że nie skusiłem się na czekanie.
Zresztą tak samo cieszę się, ze nie czekałem na cennik Jeepa Compass II, bo ci z kolei polecieli z ceną w kosmos niemożebnie.
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-05-31, 17:46
lisek400 napisał/a:
w lusterkach montuje się czujniki od asystenta pasów, dlatego może coś wystawać.
Niekoniecznie, czujniki mogą zajdować się również na przedniej szybie
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
wygląda jak kiepskie połączenie Dustera i Jeep Renegade. Dla mnie wygląda słabo... a ewentualne 7 osób/lodówka... Patrząc na tak małe drzwi tylne to gz gl gf ;)
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-06-20, 08:36
Wracając do tematu nowego Dustera wczoraj podczas odbioru uzyskałem informację od sprzedawcy że obecny model będzie dalej w sprzedaży równolegle z nowy modelem (przynajmniej przez jakiś okres ponieważ jest w dalszym ciągu spore zapotrzebowanie na proste auto w przystępnej cenie).
Tym samym nowy model ma być o około 5 tys droższy od obecnego modelu
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
nowy model ma być o około 5 tys droższy od obecnego modelu
To są wyłącznie domysły i domniemania W. Sz. P. Sprzedawcy - ja z kolei z kręgów zbliżonych do polskiego importera słyszałem, że w PL cena "od 39900" dla wersji podstawowej powinna zostać utrzymana.
Jednakże w tej chwili jedyny pewny fakt jest taki, że nie ma żadnych oficjalnych informacji nt polityki cenowej nowej generacji. Mogą się pojawić w każdej chwili, decyzja może zostać podjęta - lub zmieniona - nawet w ostatniej chwili tuż przed samą premierą. Tym bardziej - naszą krajową.
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-06-20, 09:50
Jak by utrzymali tą samą cenę to by było fajnie tym bardziej że wyposażenie powinno być bogatsze. Trzeba więc poczekać na premierę zobaczymy co importer nam przygotuję i czy jednak będzie obecny model dalej w sprzedaży.
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Wracając do tematu nowego Dustera (...) obecny model będzie dalej w sprzedaży równolegle z nowy modelem
Ten model biznesowy testowały już inne firmy, np. Skoda i Opel, i cieszył się on sporym powodzeniem wśród klientów, zatem powtórzenie go przez Dacię jest całkiem prawdopodobne, zwł. gdyby nowy model miał być droższy. Oczywiście, na razie poruszamy się w sferze domysłów.
To też tylko moje domysły, ale oparte na dotychczasowych doświadczeniach: na 99,99% stary model utrzymają w Europie wyłącznie do wyprzedania wyprodukowanych wcześniej egzemplarzy. Jaki duster nie byłby wyjątkowy, a segment SUV-ów - rozrastający się, to rynek jest jednak ciasny i nie ma co konkurować Dacii jeszcze bardziej samej ze sobą, ani tym bardziej - z resztą Aliansu. (A przecież na podorędziu jest jeszcze Łada...).
Oprócz argumentów marketingowych są jeszcze techniczno-ekonomiczne:
Na jednej taśmie w rumuńskiej fabryce - która dotychczas była jedynym dostawcą dusterów na rynek UE - nie będą montować obu generacji, bo to komplikuje pracę, czyli zwiększa koszty..
Stare dustery na pewno będą jeszcze jakiś czas wytwarzane w Brazylii, Rosji i Indiach, bo tam rozpoczynano ich produkcję później niż w Rumunii, ale transport stamtąd wydaje się mało sensowny, co przećwiczono przy okazji dusterów dla ruchu prawostronnego. (Przez krótki czas przybywały one właśnie z Indii, ale oprócz początkowych problemów z jakością, to właśnie zbyt czasochłonna logistyka, windująca koszty, spowodowała przeniesienie ich montażu do Rumunii).
Dałoby się zapewne wykorzystać tę najnowszą fabrykę w marokańskim Tangerze, ale uruchomienie produkcji - nawet przy wykorzystaniu oprzyrządowania częściowo przeniesionego z Rumunii - wciąż nie byłoby tanie.
A jak będzie naprawdę to przekonamy się już wkrótce (:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum