Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-26, 12:03
A jeszcze gdyby ta mityczna Via Carpathia umożliwiła tam rozsądny dojazd to już wogóle byłoby cacy .... zwłaszcza przez wschodnią Słowację gdzie można zgubić pół zawieszenia na wertepach
A jeszcze gdyby ta mityczna Via Carpathia umożliwiła tam rozsądny dojazd to już wogóle byłoby cacy .... zwłaszcza przez wschodnią Słowację gdzie można zgubić pół zawieszenia na wertepach
Co do viaC, w połowie lat 90. podczas konferencji Komitetu Prognoz Polska 2000 naukowcy i specjaliści od transportu stwierdzili, że dla naszego kraju, z punktu widzenia jego rozwoju, najważniejsze są trasy północ-południe. Jednak przez te 20 lat budowaliśmy głównie trasy wschód - zachód; dopiero ostatnio nadrabiamy zapóźnienia w drugim kierunku.
Co do dojazdu do Rumunii - z Lublina do Oradei jest 600 km i w jeden dzień da się to zrobić bez pośpiechu. Na granicach się nie stoi. Drogi boczne, zwł. te przez wschodnią Słowację, urocze i puste; wcale nie tak z nimi źle jak kolega sugeruje - często jeżdżę. A gdy na Węgrzech wybrać trasę krajową, a nie autostradę, można trafić na świetną - jedną z najlepszych, jakie w życiu słyszałem - kapelę cygańską koło pewnej knajpki między Nyiregyhazą a Debreczynem. Mam nadzieję znów pojechać w tym roku do Rumunii.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-01, 07:07
Nie jest to miejsce na takie dyskusje ale po pierwsze realny program budowy dróg zaczął się wraz z wejściem do UE 13 lat temu bo po prostu dostaliśmy na niego kasę. Nieprawdą jest że faworyzowano drogi WE bo po pierwsze część odcinków A2 i A4 była zbudowana jeszcze przed wojną czy za komuny a przede wszystkim miały już wyznaczony i zajęty korytarz drogowy na który można było wejść z budową. Budową A1 i S3 postępowała równolegle i w rezultacie za dwa trzy lata obie te drogi będą kompletne a w relacji WE jedyną kompletną pozostanie A4 . S7 też za dwa łata będzie gotowa od Bałtyku aż do granicy Małopolski. Oddzielnym tematem jest to że Czesi ze swoim odcinkiem kontynuacji S3 są w kompletnym lesie podobnie jak Słowacy z S19 czy S7 za Chyżnem. Nie wspomnę o takim szczególe jak wymiana handlowa Polski z krajami na zachodzie stanowiącą z 80% ogółu więc dokąd te drogi niby mieliśmy budować jak nie tam ?
Faktem jest bezspornym że budowa S3 A1 czy S17 ruszyła za kadencji poprzedniego rządu i żadna propaganda tego nie zmieni. Wystarczy przejrzeć odpowiednie wątki na SSC - przez ostatnie dwa lata podpisano umowy na kilka odcinków S61 i to tylko dlatego że są ze specjalnego funduszu unijnego na odcinki transgraniczne... za PiS program budowy dróg stanął zresztą identycznie było 10 lat temu tylko naród ma pamięć złotej rybki ...
http://ssc.siskom.waw.pl/
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2017-07-01, 07:16, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum