Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Fabryczne przystosowanie 0,9 tce do LPG
Autor Wiadomość
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-06-30, 23:11   Fabryczne przystosowanie 0,9 tce do LPG

Czy osoba z dostępem do aktualnego dialogysa mogła by sprawdzić numery głowicy/zaworów/popychaczy zaworowych w 0,9 tce benzynowym oraz wersji lpg ?
Chciał bym wiedzieć czy są to takie same numery
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-07-01, 00:20   

Możesz sam poszukać http://www.catcar.info/renault/?lang=en&l=
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-07-01, 01:01   

Niby jest wyposażenie do lpg ale pytanie czy to ten fabryczny zestaw ?
0,9 tce występuje w B8MA , K8MA L8MA
we wszystkich są takie same zawory 132013562R 132025379R
głowica jest również taka sama 110417920R
to chyba tyle odnośnie mitu przystosowania tych silników przez renault do zasilania lpg
Wszystkie silniki mają takie same oznaczenie H4B-400
W przypadku K4M przynajmniej było oddzielne oznaczenie K4M 616 i zmieniona głowica na taką z mocowaniem na wężyki do lpg tutaj niczego nie ma.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-07-01, 01:29, w całości zmieniany 3 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-01, 10:52   

Fruxo napisał/a:
to chyba tyle odnośnie mitu przystosowania tych silników przez renault do zasilania lpg

Biorąc pod uwagę informację od eastcowboya, że silniki z LPG mają inne oznaczenie, to raczej tylko świadczy o potrzebie wstrzemięźliwości przy próbach formułowaniu definitywnych wniosków nt "mitów" na podstawie niepełnych danych...

Katalog zalinkowany przez shreka po prostu nie obejmuje modeli z LPG - są to B/K/L8M1.

Oprócz głowicy różny jest jeszcze wałek zaworów wydechowych.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-07-01, 11:01   

eastcowboy napisał/a:


http://www.auto-innovatio...alite/2543.html


No to z tego wynka ze:
Reno opracowalo instalacje gazowa w wspolpracy z Landirenzo i zaprogramowane jest tak, by pojazd pracowal w wiekszej mierze na LPG. Przelacza sie na gaz po odpaleniu od 1 do 3 minut w zaleznosci od temperatury zew.
Pojazd z funkcja s&s i wlaczonym eco obniza spalanie o 10% (zasilane benzyna). Na LPG auto pali 22% wiecej gazu niz benzyny.
Zmiany w silniku:
Z powodu braku miejsca w kolektorze dolotowym, wtryskiwacze przesuniete sa glowicy i z tego powodu dlugosci kanalow jest rozna. Reno zapewnia, ze te roznice dlugosci sa brane pod uwage przez komputer i korygowane na biezaco by nie bylo roznicy w pracy silnika pomiedzy benzyna a Lpg. Temperatura, cisnienie LPG i cisnienie w kolektorze dolotowym przy pracy na LPG jest mierzona przez dodatkowe czujniki.
Silnik jest sterowany przez dwa kalkulatory komunikujace sie miedzy soba. W oryginalnym ECU dograne sa mapy zaplonu i cisnien spalania/doladowania odpowiednie do pracy na Lpg a drugi komp odpowiada za wtrysk gazu i przelaczanie na LPG.
Instalacja LPG jest/bedzie montowana tylko w fabryce. Pojazd wyposazony w LPG odpowiada normom Euro 6b
To tak w skrocie.
Wiec roznice sa. Nie pisze sie nic o zaworach, chociaz jest to mozliwe. Glowica na pewno inna.

laisar napisał/a:

Katalog zalinkowany przez shreka po prostu nie obejmuje modeli z LPG - są to B/K/L8M1.

Po przeczytaniu tego tez tak mysle, bo sa znaczne roznice w tych silnikach.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-07-01, 11:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-07-01, 12:47   

to może 1.6sce też jest lepiej przygotowany do gazu niż się wszystkim wydaje?
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-07-01, 14:12   

To dobrze że nie miałem racji, miałem skrytą nadzieje że rosyjskie katalogi nie posiadają wersji lpg
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-01, 14:26   

GRL napisał/a:
to może 1.6sce też jest lepiej przygotowany do gazu niż się wszystkim wydaje?

Nie wiem "co się wszystkim wydaje", ale od dawna wiadomo, że 1.6 SCe też ma inną głowicę (oraz zawory).
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-07-01, 20:03   

A co chwilę piszą "nawet dealer mi odradzał", nieuki, gałgany. ;)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-01, 21:57   

GRL napisał/a:
"nawet dealer mi odradzał"

Niewiedza matką strachu... A Renault właściwie nic nie robi, by to zmienić.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne