Wysłany: 2017-06-30, 23:11 Fabryczne przystosowanie 0,9 tce do LPG
Czy osoba z dostępem do aktualnego dialogysa mogła by sprawdzić numery głowicy/zaworów/popychaczy zaworowych w 0,9 tce benzynowym oraz wersji lpg ?
Chciał bym wiedzieć czy są to takie same numery
Niby jest wyposażenie do lpg ale pytanie czy to ten fabryczny zestaw ?
0,9 tce występuje w B8MA , K8MA L8MA
we wszystkich są takie same zawory 132013562R 132025379R
głowica jest również taka sama 110417920R
to chyba tyle odnośnie mitu przystosowania tych silników przez renault do zasilania lpg
Wszystkie silniki mają takie same oznaczenie H4B-400
W przypadku K4M przynajmniej było oddzielne oznaczenie K4M 616 i zmieniona głowica na taką z mocowaniem na wężyki do lpg tutaj niczego nie ma.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-07-01, 01:29, w całości zmieniany 3 razy
to chyba tyle odnośnie mitu przystosowania tych silników przez renault do zasilania lpg
Biorąc pod uwagę informację od eastcowboya, że silniki z LPG mają inne oznaczenie, to raczej tylko świadczy o potrzebie wstrzemięźliwości przy próbach formułowaniu definitywnych wniosków nt "mitów" na podstawie niepełnych danych...
Katalog zalinkowany przez shreka po prostu nie obejmuje modeli z LPG - są to B/K/L8M1.
Oprócz głowicy różny jest jeszcze wałek zaworów wydechowych.
No to z tego wynka ze:
Reno opracowalo instalacje gazowa w wspolpracy z Landirenzo i zaprogramowane jest tak, by pojazd pracowal w wiekszej mierze na LPG. Przelacza sie na gaz po odpaleniu od 1 do 3 minut w zaleznosci od temperatury zew.
Pojazd z funkcja s&s i wlaczonym eco obniza spalanie o 10% (zasilane benzyna). Na LPG auto pali 22% wiecej gazu niz benzyny.
Zmiany w silniku:
Z powodu braku miejsca w kolektorze dolotowym, wtryskiwacze przesuniete sa glowicy i z tego powodu dlugosci kanalow jest rozna. Reno zapewnia, ze te roznice dlugosci sa brane pod uwage przez komputer i korygowane na biezaco by nie bylo roznicy w pracy silnika pomiedzy benzyna a Lpg. Temperatura, cisnienie LPG i cisnienie w kolektorze dolotowym przy pracy na LPG jest mierzona przez dodatkowe czujniki.
Silnik jest sterowany przez dwa kalkulatory komunikujace sie miedzy soba. W oryginalnym ECU dograne sa mapy zaplonu i cisnien spalania/doladowania odpowiednie do pracy na Lpg a drugi komp odpowiada za wtrysk gazu i przelaczanie na LPG.
Instalacja LPG jest/bedzie montowana tylko w fabryce. Pojazd wyposazony w LPG odpowiada normom Euro 6b
To tak w skrocie.
Wiec roznice sa. Nie pisze sie nic o zaworach, chociaz jest to mozliwe. Glowica na pewno inna.
laisar napisał/a:
Katalog zalinkowany przez shreka po prostu nie obejmuje modeli z LPG - są to B/K/L8M1.
Po przeczytaniu tego tez tak mysle, bo sa znaczne roznice w tych silnikach.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-07-01, 11:05, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum