Fotele w Dokkerze jakie są wie każdy, kto jeździł jakimkolwiek nowszym modelem Dacii (chyba w każdym są identyczne). Troszkę mnie irytuje delikatne bujanie się fotela, zbyt krótkie siedzisko, brak trzymania bocznego i ostatnio pojawiają mi się na zakrętach jakieś skrzypienia w oparciu.
Zacząłem myśleć nad rozwiązaniem problemu foteli i dopadły mnie takie przemyślenia:
- Dacia Dokker, Reanult Kangoo i Mercedes Citan mają tą samą płytę podłogową
- skoro ww. mają tą samą płytę podłogową to otwory montażowe prowadnic foteli też powinny być w tym samym miejscu
- a skoro powinno się dać założyć prowadnice z Renault czy z Mercedesa (jeśli są różne) to wtedy fotele można też przełożyć
- czy wtyczka i parametry air bagów różnią się w poszczególnych markach?
Ma może ktoś możliwość pomierzenia prowadnic lub weryfikacji w inny sposób moich przemyśleń?
A może ktoś już próbował zmieniać fotele?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-07-04, 11:56
Ciezko stwierdzic jednoznacznie. Trzeba poprostu przymierzyc. Teoretycznie rozstaw otworow powinien byc sam, ale prowadnice moga sie juz roznic np. wysokoscia. Wtyczki i parametry z reno powinny byc takie same w danych rocznikach. Mercedes to raczej juz calkiem cos innego.
Wysoce prawdopodobne jest to, że prowadnice będą innego kształtu dlatego trzeba by było wymienić je z fotelami. Problem w tym, że nie wydam pieniędzy na komplet foteli nie mając pewności że będą pasować.
Biorąc pod uwagę, że Citan (o ile się nie mylę) jest produkowany w którymś z zakładów Renault, to wysoce prawdopodobne, że parametry poduszek będą takie same, jednakże wtyczki prawie napewno będą inne - ale zmiana wtyczek to nie problem jeśli reszta by pasowała.
Osobiście optowałbym za fotelami z Citana - myślę, że Mercedes może mieć troszkę większe wymagania odnośnie wykonania i komfortu.
Może ktoś na forum ma dostęp do Kangoo / Citana i mógłby pomierzyć rozstaw śrub prowadnic oraz wysokości prowadnic i siedziska?
Ostatnio zmieniony przez ArcadioSF 2017-07-04, 14:09, w całości zmieniany 1 raz
Całe wnioskowanie oparte na tej przesłance jest zatem OKDR...
Jednakże bez względu na płytę podłogową jakieś renówkowe przypadkiem mogą pasować, po prostu nie ma się co nastawiać, że "niemal na pewno z kangoo".
Niezależnie od powyższych kwestii, fotele oczywiście można też wymienić na coś z ofert firm w rodzaju Recaro - chociaż zwykle nie mają one bocznych poduszek.
Aczkolwiek MSZ najlepszym wyjściem byłoby odwiedzenia tapicera samochodowego. Taki fachowiec zmodyfikuje i poprawi oryginalny fabryczny fotel wedle każdego życzenia, bez niepotrzebnego ingerowania w bardzo ważne przecież pod względem bezpieczeństwa elementy mocowania.
"A tam za połowę tej kwoty (36 900 zł) możesz kupić Dokkera. To wielozadaniowy pojazd zbudowany na tej samej płycie, co Renault Kangoo i Mercedes Citan."
"The Mercedes Citan was a brand extension design to fill a 'gap' in the market for a top-branded small city van. The vehicle was based on the Renault Kangoo and the same or similar to another van, the Dokker".
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-07-05, 04:18
Watpie, zeby ktos dal Ci gotowa recepte typu " wez taka prowadnice i taki fotel". Zostaje Ci metoda prob o bledow. Wiesz z czego moga pasowac to jedz na zlom do przymiarki.
Watpie, zeby ktos dal Ci gotowa recepte typu " wez taka prowadnice i taki fotel".
Nie oczekiwałem takiej recepty. Chciałem po prostu podzielić się moimi przemyśleniami. Dzięki temu Laisar mnie uświadomił w jak błędnym przekonaniu żyję.
shrek napisał/a:
Wiesz z czego moga pasowac to jedz na zlom do przymiarki.
Problem w tym, że nie chcę kombinować z mocowaniem foteli i jeśli prowadnice nie będą idealnie pasować w oryginalne otwory to wolę sobie odpuścić zmianę (pomijam już fakt wymaganej "zgodności" elektrycznej airbagów). A skoro płyta nie jest ta sama, to na 99% prowadnice z Kangoo i Citana nie będą pasować.
Dla porównania środkowe fragmenty podłogi:
Dokker:
Kangoo:
Citan:
Widać, że Kangoo i Citan mają tą samą podłogę w przeciwieństwie do Dokkera.
Chyba trzeba będzie skorzystać z porady Laisara i udać się do tapicera.
A jeśli np potrzebujesz ciągle auta i nie chcesz zostawiać go na dłużej w takim warsztacie, to możesz kupić dowolny inny daćkowy fotel i to jego oddać do przeróbki. Potem tylko 10 min na przełożenie i voilà, dolce vita! (;
Zastanawiam sie czy można wymienić w lodgy fotel kierowcy na inny wygodniejszy. Biorąc pod uwagę mój wzrost jest to jedyny mankament w tym aucie który mi przeszkadza, oraz jak by go troszkę cofnąć do tyłu :) albo zeby fotel był z regulacją kąta pochylenia siedziska :)
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ostatnio zmieniony przez wieza 2018-02-25, 07:35, w całości zmieniany 1 raz
Czytam ten wątek ponieważ sam chciałbym się dowiedzieć czy ktoś z Was koledzy wymieniał przedni(e) fotel(e) w Dacii Duster, na jakieś bardziej wygodniejsze? Coś z dłuższym siedziskiem najlepiej i praktyczniejszą regulacją wysokości fotela...
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1248 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-31, 12:21
Podłączam się pod temat. Chętnie wymieniłbym fotel kierowcy na najnowszy, z nowego Dustera. Ma już więcej punktów regulacyjnych. Ale skąd go wytrzasnąć?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum