To mój pierwszy post a więc witam wszystkich
Co prawda ze swoją Dacią się rozstałem ale pozostało mi radio R013 , 281154118R (2015r nie żąda kodu uwierzytelnia się po Can)postanowiłem zamontować go do Mastera bez CAN
a radio trwa uwierzytelnianie po chwili system zabezp. skontak. się z dost. co dziwne raz przypadkiem udało mi się go włączyć bez zapłonu
ale po przekręceniu kluczyka zaczęło się uwierzytelnianie i tyle z grania .
Próbowałem ddt4all (sa tam opcje reseu wyłączenia funkcji autoryzacji i wiele innych) ale nie mogę się połączyć z radiem a z starym licznikiem angolem z Can się połączył.
I teraz albo mój elm (stary 1.3 )ma problem z nowszymi sprzętami albo potrzeba się wpiąć w inne piny niż 19,20 w gnieździe 32 pin?
Może ktoś coś słyszał , widział , czytał , wie ?
To jest chyba standardowe Radio w wersji Classic.
I o ile sie oreientuję ( a nie miałem go nigdy w rękach) to wymaga kodu zabezpieczającego - który zapewne otrzymałeś w chwili zakupu Dacii.
Instrukcję obsługi znajdziesz TU
To nie Classic , takie jak na foto tylko bez CD
Z tego co wyszukałem w necie jest z parowane z samochodem i trzeba tą funkcję wyłączyć lub z parować z innym ,
Serwis lub Clip (nie posiadam) odpada ,
lubię wyzwania a po za tym satysfakcja z własnych dokonań.
laisar napisał/a:
Na płycie radia pin CAN_H jest pod numerem 15, a CAN_L - 16.
Pierwsze gniazdo +- wygląda jak poniżej , płytę przejrzałem ze wszystkich stron brak jakiś punktów orientacyjnych , wielowarstwowa , a drugie 2x16pin
i tu się zaczynają schody które piny wykorzystane i do czego , głównie chodzi o Can i mikrofon .
radio1.jpg
Plik ściągnięto 544 raz(y) 86,88 KB
e8e1.jpg
Plik ściągnięto 178 raz(y) 72,27 KB
Ostatnio zmieniony przez anples 2017-05-06, 00:58, w całości zmieniany 1 raz
Anochybażetak... Ja mam właśnie takie bez CD i wszystko jest jak opisane wcześniej. Tylko że Twoje zdaje się _nie_ pochodzi z Dacii, co sugerowałeś pisząc, że Ci zostało, a z traffica 3. Takich nowych schematów elektrycznych niestety nie znalazłem w sieci, ale identyczne podłączenie jest chyba w twingo 3 / smarcie 3. Możesz to coś pomoże...
Tylko że Twoje zdaje się _nie_ pochodzi z Dacii, co sugerowałeś pisząc, że Ci zostało,
Szczerze pisząc to nie moja dacia a mego pierworodnego a co on tam nakombinował to nie wiem i ciężko coś z niego wyciągnąć (młoda , głupia ,gorąca krew)
laisar napisał/a:
Takich nowych schematów elektrycznych niestety nie znalazłem w sieci
Też szukałem nawet u ruskich nic. Pewnie trzeba odłożyć na półkę żeby swe odleżało.
Mam takie samo radio. Jest to visteon R013 występuje w wersjach 1 i 2din
w załącznikach jest schemat i zdjecia radia na podstawie którego do tego doszedłem.
Też mam komunikat o kontakt z serwisem. Wszystkie radia Visteona z tej serii nie sa blokowane kodem tylko komunikują sie przez CANa. Jeżeli uda się komuś uruchomić to radio to proszę o kontakt.
dodatkowo podaje link, w którym też ktoś ma problem z tym radiem.
Jest to visteon R013 występuje w wersjach 1 i 2din
Tylko że raczej nie w daciach - nr OEM, który podał kol. anples, pochodzi wyłącznie z traffica III. A że renówkowe (czy inne) mogą mieć różne zabezpieczenia to wiadomo.
Tak samo jak to, jaka jest metoda uruchomienia: zmiana owego sposobu zabezpieczenia (p.w.).
DD2 access (czyli brak radia, jest okablowanie), dokupiłem używkę z DD2 podstawowe.Po podpięciu pod instalacje, radio się uruchamia z napisem "system zabezp. skontak. się z dost"
Nie reaguje na żaden przycisk, mam pin ale nie mam go gdzie wpisać.
Chyba się wpakowałem, pomocy
800.jpg
Plik ściągnięto 39 raz(y) 118,13 KB
Ostatnio zmieniony przez duch 2019-05-21, 20:18, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2025 Pomógł: 10 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 811 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-05-22, 08:25
duch napisał/a:
DD2 access (czyli brak radia, jest okablowanie), dokupiłem używkę z DD2 podstawowe.Po podpięciu pod instalacje, radio się uruchamia z napisem "system zabezp. skontak. się z dost"
Nie reaguje na żaden przycisk, mam pin ale nie mam go gdzie wpisać.
Chyba się wpakowałem, pomocy
Odbierając swojego Dustera w lutym napisałem sobie w notesie: "Zapytaj o kod do radia!". No i zapytałem. W serwisie poinformowano mnie, że już nie stosuje się kodów do radia, a są one elektronicznie zabezpieczone i "sparowane" z danym egzemplarzem samochodu. Z tego co piszesz coś chyba w tym jest gdyż Twoje radio się nie uruchamia. W przypadku odpalenia mojego samochodu, po zaniku napięcia podczas przekręcania kluczyka na rozruch istotnie na wyświetlaczu radia pojawia się napis "Trwa uwierzytelnianie" co mogłoby sugerować, że w tym momencie radio "dogaduje się" z samochodem, po czym się odblokowuje.
Nie wiem jaki poziom jest tych zabezpieczeń (jeśli to istotnie one powodują, że nie możesz odpalić radia) i kto byłby w stanie je przeprogramować - czy w ogóle byłoby to opłacalne i nie groziłoby koniecznością przeprowadzania takiego programowania każdorazowo np. po odłączeniu akumulatora.
Generalnie masz dwa wyjścia. Pierwsze: zwrócić radio (jeśli jest taka możliwość). Drugie poszukać w necie możliwości kodowania u jakiegoś elektronika - chociaż teraz na szybko przeszukałem i wszystkie oferty dotyczą starych modeli.
_________________ Nowa zabawka DD 2 :)
Ostatnio zmieniony przez BLACHA_997 2019-05-22, 08:29, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-05-22, 10:16
BLACHA_997 napisał/a:
Odbierając swojego Dustera w lutym napisałem sobie w notesie: "Zapytaj o kod do radia!". No i zapytałem. W serwisie poinformowano mnie, że już nie stosuje się kodów do radia, a są one elektronicznie zabezpieczone i "sparowane" z danym egzemplarzem samochodu.
Dokładnie. W DD2 kodu wymaga tylko MNE. Zwykłe radio już nie. W pozostałych Daciach w każdym radiu jest potrzebny kod.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
DD2 access (czyli brak radia, jest okablowanie), dokupiłem używkę z DD2 podstawowe.Po podpięciu pod instalacje, radio się uruchamia z napisem "system zabezp. skontak. się z dost"
Nie reaguje na żaden przycisk, mam pin ale nie mam go gdzie wpisać.
Pewnie VIN samochodu jest do radia na stałe wbity. Bez CLIPa raczej nic nie zrobisz, ale mnie zastanawia skąd masz ten PIN?
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-22, 11:41
Trzeba by sprawdzić czy za pomocą ddt4all jest wgląd to tego modelu radia. Z MNE można się połączyć i o ile pamiętam też tam jest miejsce na wpisanie VIN, choć nie jest konieczny.
Być może można "uzdrowić" to radio tą drogą?
Trzeba by sprawdzić czy za pomocą ddt4all jest wgląd to tego modelu radia. Z MNE można się połączyć i o ile pamiętam też tam jest miejsce na wpisanie VIN, choć nie jest konieczny.
Być może można "uzdrowić" to radio tą drogą?
Aby dostać się do modułu radia nie trzeba mieć specjalnego ELM (sygnał idzie na inna linię)?
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-22, 12:31
aro_rdrg napisał/a:
Aby dostać się do modułu radia nie trzeba mieć specjalnego ELM (sygnał idzie na inna linię)?
ELM trzeba jedynie podłączyć przez przejściówkę przekierowującą PINy 6-14 na PINy 13-12.
Ja mam samoróbkę z przełącznikiem zgodnie z opisem w wątku: KLIK
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-05-22, 12:41, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum