Wysłany: 2017-07-04, 19:16 Różnice między silnikami K9K 792 a 896
Witam. Z racji pomysłu wymiany skrzyni z 5-cio biegowej na 6-cio biegową (TL4) okazuje się, że jest więcej problemów ( łapy, sprzęgło dwumasowe ) pomyślałem o kompletnym SWAP-ie z 68 KM (792) na 110 KM (896). Interesują mnie mocowania silnika, okablowanie czy jest takie samo, poduszki silnika i inne rzeczy. Widziałem silnik kompletny ( silnik, turbina, skrzynia biegów ). W ostateczności zamontuję skrzynię JH3 334 zamieniając JH3 160. Najmniej problematyczne w sumie albo wezmę tylko przełożenie V biegu z JH3 334.
Czekam na sugestię.
Pozdrawiam
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 58 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2955 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-07-04, 21:48
Jezeli chcesz zrobic swap to wez wszystko z 110 km silnik, skrzynia, okablowanie, polosie, osprzet silnika dokladnie wszystko. Wieksz roznice to napewno turbo, intercooler, pompa wysokiego cisnienia, pompa niskiego cisnienia,okablowanie, kalkulator, filtr paliwa, uklad chlodzenia.
Bloki silnikow sa takie same, ale lapy silnikow moga sie roznic tak samo jak te od skrzyni.
110 wystepowaly z fap i bez( teraz dokladnie nie wiem odnosnie896).
Jak dla mnie gra nie warta zachodu. Pamietaj, ze podmieniajac kalkulator musisz zmienic stacyjke, klucz lub usunac immo. Koszta wzrosna do takiego stopnia, ze kupisz cale auto za te pieniadze.
No, ale jak to ogarniesz to chapeau bas.
Niby to caly czas te same 1.5 a co inny kod silnika to zmiana technologiczna.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 58 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2955 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-07-05, 21:49
85 km ma zwykla turbine, a trzeba byloby porownac lub po numerach sprawdzic czy wogole sie roznia.
Teraz doczytalem ze mozna podmienic k9k 722 na 728. Wszystko powyzej 105 koni z k9k nie podmienisz ze slabszymi.
Jakie masz wtryski i jaka pompe wysokiego cisnienia?
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-07-05, 21:59, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 58 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2955 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-07-06, 19:30
Najprawdopodovniej bedziesz mogl zrobic przekladke na mocniejszy( nie wiecej niz 100hp i bez skrzyni 6), ale taki ktory ma taka sama pompe wysokiego cisnienia jak Twoj.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 58 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2955 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-07-08, 21:11
Jezeli sa te same numery to turbina jest identyczna. W innym silniku moc moze byc wieksza, bo moze byc inne wysterowanie turbiny tzn. cisnienie doladowania.
a np jakbym wymienił sam środek w sensie wirnik na wersję 86 KM?? Numery niektóre się różnią ale znalazłem 2 o takich samych i jedna podpisana 68 druga 86 ( chyba że ktoś się pomylił )
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
nie kombinuj z zadnym wirnikiem w turbawce.
Wstaw turbosprezarke od mojego 86KM, a komp i tak dzieki MAF odczyta jakie jest cisnienie w dolocie i jesli bedzie trzeba to upusci nadmiar sprezonego powietrza przez "wastegate" ktory jest w kazdym DCI.
a poza tym lepiej miec "wieksze" turbo niz wysilac standardowe nawet przy chipie.
Srednica wyjscia dolotu(inna niz obecna) sprezarki to tez zaden problem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum