Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-07-01, 07:19
laisar napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Doblo
Długie czy 7-os.?
Gratulacje, też fajny wóz!
Fiat ma debilną politykę "długościową". Doblo Maxi (długi) nie ma opcji 7 miejsc. Doblo krótkie ma opcję 7 miejsc, przy czym trzeci rząd jest drastycznie ciaśniejszy w okolicach kolan niż w starym MCV. Osoby do 170 cm pojadą jako tako. Wyższe się męczą.
Przed nami długi wakacyjny wyjazd. Będzie test Doblo na forum.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-07-01, 13:47
laisar napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Fiat ma debilną politykę "długościową"
Wiem, byłem zdaje się jednym z pierwszych, który to odkrył - i właśnie dlatego pytam, która opcja wygrała u Ciebie?
7 os.
Bagażnik osobowy przyda się max. kilka razy w roku. Od biedy nawet ja (180 cm długości) mogę godzinę posiedzieć z tyłu. Z tyłu dwa osobne fotele, które można wyjmować i składać pojedynczo. Na tylne miejsca można wejść przez bagażnik.
5 os. maxi jest bez sensu dla rodziny. Długi jak cholera, a z tyłu powietrze. Chyba, że ktoś wozi czterech silnych z narzędziami...
Na razie zaskoczenie zewnętrznymi wymiarami Doblo. W sklepie nie wydawał się taki ogromny. Kierowca siedzi wysoko jak w SUVie, wszystko pracuje cichutko, jest zadziwiająco zwinny i stabilny w zakrętach.
Najciekawsze będzie spalanie benzyniaka 1.4 16 V 95 km. Na razie wypada umiarkowanie obiecująco. Obym się nie rozczarował. A jakby co, wstawi się LPG...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-07-02, 18:31
luk006 napisał/a:
Jan ile łyka ten Doblo? To jest idealny silniczek do gazu .
Na razie jest dość obiecująco. Po 555 kilometrach w osiem godzin na trasie LU/Eger komputer pokazał 6.8 l./100 km. Wózek obładowany pod dach, ale jazda do 3 000 - 3 500 obrotów, w celu dotarcia serca wozu. Styl emerycki, nóżka z gazu i toczymy się taś taś.
Wcześniej kilkadziesiąt kilometrów po weekendowym LU i komputer pokazał 8.8 l./100 km. Też eko jazda. Pomiarów na podstawie wlanego paliwa nie robiłem. Przy tym wozie każdy wynik w trasie poniżej 8 l./100 będę uważał za sukces.
Szczególne po tym:
https://www.autocentrum.p...v-95km-od-2010/
Inna rzecz, że wóz jest bardziej mulasty niż mcv 1.6 mpi. Wydaje się to niemożliwe, ale jednak... Może po dotarciu uzyska trochę wigoru.
Co prawda poprzednia MCV na tej samej trasie zeszła do 5.7 l./100 km, ale jest lżejsza i bardziej opływowa, a załoga była mniej liczna.
IMG_20170702_195314.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 161,41 KB
IMG_20170702_195304.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 157,45 KB
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2017-07-02, 19:11, w całości zmieniany 4 razy
Inna rzecz, że wóz jest bardziej mulasty niż mcv 1.6 mpi. Wydaje się to niemożliwe, ale jednak...
Czeeeeekaj, przesiadłeś się z lżejszego auta, którego silnik generował 135Nm już przy 3000obr./min, do cięższego z momentem max. 127Nm przy 4500obr./min i jest dla Ciebie zaskoczeniem, że jest bardziej mulasty?
To jakiś rebus?
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-07-02, 20:18
Jedyny rebus jaki mnie obchodzi, to JAKI współczesny wóz zrobi w ciągu 5 lat ok. 100 000 km, bezpiecznie, bezawaryjnie, tanio i powoli wożąc rodzinę, rowery, kajaki, drewno do komina, piasek, ziemię, i co tam jeszcze. Gdyby w PL można było kupić Ladę Largus, to może...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2017-07-02, 20:20, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-07-11, 21:00
Tak, pamiętam że to forum Dacii, więc potraktujcie to Koledzy jako materiał porównawczy do Dokkera i Lodgy w wersjach benzynowych bez turbo.
Jestem zaskoczony umiarkowanym apetytem Doblo 1.4 16 V na benzynę. Spodziewałem się masakry z powodu rozmiarów, masy i małego silnika. Inna rzecz, że zastosowałem reguły eco jazdy, co było nieco upierdliwe, ale z korzyścią dla sakiewki i bezpieczeństwa.
1776 km = 7.2 l 95/100 km trasa (A + górki) + ok. 30 % miasta
549 km = 6.5 l. 95/100 km głównie trasa (trochę A i górek) + przejazd przez kilka miast.
Na trasie LU-Eger HU było 6.8 l. 95/100 km, z powrotem już 6.5 l. 95/100 km. Dynamika również nieco rośnie.
W porównaniu do MCV I na korzyść: przestronność w kabinie, hałas silnika (mniej dolegliwy), prowadzenie (zwinny i stabilny), szerokie drzwi przednie + suwane tylne, lepsza "optyczna" jakość.
W porównaniu do MCV na niekorzyść: bagażnik ogromny ale mniej ustawny, bardzo mało miejsca w trzecim rzędzie siedzeń, nieco większe spalanie 95, brak radia z CD.
P1010636.JPG
Plik ściągnięto 7 raz(y) 213,7 KB
P1010635.JPG
Plik ściągnięto 4 raz(y) 223,23 KB
P1010638.JPG
Plik ściągnięto 4 raz(y) 235,03 KB
P1010637.JPG
Plik ściągnięto 5 raz(y) 228,89 KB
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2017-07-11, 21:47, w całości zmieniany 3 razy
Jedyny rebus jaki mnie obchodzi, to JAKI współczesny wóz zrobi w ciągu 5 lat ok. 100 000 km, bezpiecznie, bezawaryjnie, tanio i powoli wożąc rodzinę, rowery, kajaki, drewno do komina, piasek, ziemię, i co tam jeszcze
To chyba jednak nie był jedyny rebus (: - bo lodgy/dokker pewnie dałyby radę, ale jeśli nawet dwie MCV-ki pod rząd zostawiły w większości dobre wspomnienia, to chęć odmiany też wcale nie jest niczym dziwnym. A doblo chociaż bardziej mulaste to na pewno jest bardziej komfortowe.
Cytat:
Gdyby w PL można było kupić Ladę Largus, to może...
Łady można już zdaje się oficjalnie kupić w Niemczech, Austrii, Słowacji czy na Węgrzech, ale Renault chyba raczej nie zdecyduje się na wprowadzenie do oferty largusa, skoro lodgy jest jego niby lepszym następcą.
(Tzn. przypuszczam, że takie byłoby wyjaśnienie, chociaż dla mnie jest bezsensownie. Skoro oba modele należą do jednego właściciela, to nie stanowią dla siebie konkurencji, tylko uzupełnienie oferty i większy wybór dla klienta. I to bez konieczności jakichkolwiek inwestycji, cała technika jest przecież wspólna).
jan ostrzyca napisał/a:
Jestem zaskoczony umiarkowanym apetytem Doblo
Pobieżnie porównując z lodgy/dokkerem to wygląda to na podobne wartości.
Wartości właśnie porównywalne. Jakbyś podał jeszcze np. średnią prędkość dla porównania to by było super. U mnie w lodgy jest teraz 6,9l z całego baku przy dojazdach do pracy około 50km dziennie i trochę miasta.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-07-12, 06:12
Marek1603 napisał/a:
Wartości właśnie porównywalne. Jakbyś podał jeszcze np. średnią prędkość dla porównania to by było super. U mnie w lodgy jest teraz 6,9l z całego baku przy dojazdach do pracy około 50km dziennie i trochę miasta.
Średnia prędkość wynosi 57 (całość) i 67 km/godz. (powrót) i wynika z wakacyjnego charakteru trasy, dużo wąskich, stromych i krętych górskich dróg w HU i SK i małej ilości A i ekspresówek.
Średnie spalanie w innych warunkach:
na A wyniosło 7.5 l. 95/100 km przy prędkości do 110 km/h
w górach ok. 8.5 l.95 /100 km
w mieście 8.8 l. 95/100 km.
Wymiary wozu 1832 szer./ 1895 wys. masa własna 1370 kg/masa rzeczywista ok. 1700 kg (załoga, bagaż, paliwo).
Po wpisach w Internecie spodziewałem się znacznie wyższego spalania. Podejrzewam, że kiedy przestanę się certolić apetyt wzrośnie. Z ciekawostek dodam, że Grande Punto 1.2 paliło nawet nieco więcej i nie było sposobu, żeby zejść ze spalania.
Tak czy siak, LPG jest planowany.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2017-07-12, 06:18, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-07-14, 19:15
2 tys. kilometrów. Średnia prędkość 57 km/h. Średnie spalanie 7.3 l./100. Koniec patrzenia na licznik spalania.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-08-23, 14:13
Doblo zaliczyło 5 000 km. Średnie spalanie ok. 7.6 - 7.8 l.100 km.
Zaliczona też pierwsza reklamacja lakiernicza. Diler Fiata był pomocny, załatwił sprawę szybko i w 100 % po mojej myśl, wobec tego nie narzekam. Podobne, w sumie drobne, przygody trwały w Dacii miesiącami i kosztowały sporo czasu i nerwów.
Silnik 1.4 16 V 95 kucyków, nabrał wigoru, jest wyraźnie zrywniejszy niż na poczatku i pije 95 dość umiarkowanie.
Mimo tego auto dostało instalację LPG Tartarini. Podobno jest dedykowana do Fiata. Na szczęście jest w LU porządny serwis, który obsługuje to coś, wobec czego teoretycznie nie powinno być problemów po gwarancji.
Wóz jest wyraźnie obszerniejszy od Lodgy i Dokkera. Prowadzi się pewniej niż stara MCV, która lubiła się bujać na zakrętach, jedyna słabość to żenująco ciasny trzeci rząd siedzeń.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Wóz jest wyraźnie obszerniejszy od Lodgy i Dokkera. Prowadzi się pewniej niż stara MCV, która lubiła się bujać na zakrętach, jedyna słabość to żenująco ciasny trzeci rząd siedzeń.
I tu jest zawsze ten pies pogrzebany, ten trzeci rząd. Kogo wsadzać z rodziny tam za karę na dalekie podróże ?
Lodgy ma swoje wady (np. trzeci rząd mógłby być dzielony), ale tyle miejsca w trzecim rzędzie nie ma żaden samochód w tej cenie, nawet jeśli jest większy i obszerniejszy. A nawet te droższe typu Scenic, Ford Galaxy nie mają tyle miejsca w trzecim rzędzie. Przez to, że producenci się uparli, że design jest najważniejszy, zaokrąglając tylne klapy, co jednak zabierało miejsce wewnątrz. Jeśli ktoś korzysta z 3 rzędu okazyjnie to może nie jest to przeszkodzą, jeśli ktoś z tego rzędu korzysta notorycznie to ma to znaczenie. Samochody, które w 3 rzędzie mają dość miejsca nazywają się busy, no ale tutaj trzeba poświęcić drugie tyle gotówki niż na Lodgy.
A nawet te droższe typu Scenic, Ford Galaxy nie mają tyle miejsca w trzecim rzędzie..
Co do Galaxy, nie wypowiem się, bo nie widziałem. Natomiast na forum Renówki dziwili się, że chciałbym wozić dzieci w trzecim rzędzie Grand Scenic ph3. No cóż, jak zobaczyłem ilość miejsca, sam się zacząłem dziwić. W momencie, kiedy zainstalowałbym fotele, musiałbym dzieciakom poobcinać nóżki, żeby miały wygodnie... Nie wiem po co jest tam ten trzeci rząd?
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-08-25, 06:57
W Doblo jest to rozwiązanie najbardziej debilne z możliwych. Doblo ma wersję przedłużoną, ale trzeci rząd jest w niej niedostępny. Trzeci rząd jest tylko w wersji krótszej.
Porąbane. W Doblo w trzecim rzędzie wygodnie pojedzie osoba do 150-160 cm wzrostu. Od biedy pojedzie wyższa, ale będzie bardzo niewygodnie. Sprytnym zabiegiem jest zaś możliwość wyjmowania osobno siedzeń trzeciego rzędu. I z reguły jeżdżę w układzie 2+3+1 co zostawia jeszcze sporo miejsca w bagażniku.
Ogromną zaletą Doblo jest przestronność wewnątrz i wysoka (jak na krześle) pozycja na siedzeniach, brak tunelu środkowego w drugim rzędzie siedzeń, odsuwane boczne tylne drzwi. Drzwi kierowcy/pasażera są ogromne i otwierają się szeroko. Ogromne szyby boczne sprawiają, że nawet lekkie opuszczenie powoduje wewnątrz tornado urywające głowy. Szyby w drugim i trzecim rzędzie są uchylne, co zwiększa hałas w czasie jazdy, ale wentyluje wnętrze bez powodowania tornada.
Wóz prowadzi się dobrze, bez bujania, zwinniej niż można było oczekiwać.
Jest przeciętnie wyciszony, ale hałas jest mniej dolegliwy niż w MCV I, gdzie oprócz silnika hałasowała skrzynia i sprzęgło oraz powietrze opływające dach.
Skrzynia chodzi z oporami, w instrukcji opisano specjalny sposób zmiany biegów żeby unikać zgrzytów.
Dostępność do silnika, osprzętu i elektryki (żarówki) wzorcowa. Komora silnika zbyt wielka jak na rozmiary jednostki, szkoda bo inne wykorzystanie miejsca dałoby więcej przestrzeni w kabinie.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2017-08-25, 08:07, w całości zmieniany 1 raz
Doblo mi się podoba, ładnie wygląda, jest szerszy oraz wyższy niż Lodgy więc przestronność nie dziwi, bo i w Lodgy już jej nie brakuje (choć jakby była szersza nikt by się nie obraził ). W Lodgy też nie ma tunelu środkowego w drugim rzędzie i szyby są uchylne z tyłu. Odsuwane drzwi - dla mnie niewątpliwie zaleta. I ma pionowy tył bez żadnych obłości, co nie zabiera przestrzeni bagażowej. Dlaczego więc nie pokusili się o zrobienie pełnych siedzeń z tyłu ? Czy to jest jakiś problem techniczny, czy założenie, że rodzina z 4 dzieci to patologia i nie stać ich na nowe auto?
Jan Ostrzyca w każdym razie niech jeździ długo i bezawaryjnie
ale tyle miejsca w trzecim rzędzie nie ma żaden samochód w tej cenie
W żadnej cenie, gdzieś tu krążył link bodajże do AutoŚwiata - spośród 7-osobowych samochodów OSOBOWYCH lodgy jest najtańsze i oferuje najwięcej miejsca w trzecim rzędzie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum