Prawdaż, prawdaż, ale przy okazji tematu poruszanego onegdaj nie zaszkodziłoby :)
Jak to dobrze, że jest to forum, bo w ASO najchętniej od razu wszystko wymienialiby... tak jak tu
Proszę najuprzejmiej: 161 tys. km, czyli 62 od wymiany i 12 od poprzedniego raportu - i nawet nie wiem, czy terkocze: albo przestało, albo przywykłem, ale ważne, że się nie rozleciało [:
Czytając cały temat jestem w ciężkim szoku co mnie wczoraj spotkało.
Na przeglądzie zgłosiłem owy problem. Usłyszałem że trzeba zdemontowac skrzynie biegów i owy problem rozwiązać.
Mam odstawić auto w przyszly piątek na klka dni. Coś się zmienia w polityde RENO?
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1821 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-07-15, 19:31
Ciekawe w jaki sposób rozwiążą Twój problem. Z tego co sie orientuję to terkotanie łożyska wałka sprzęgłowego w niektórych daciach jak i renault jest częsta przypadłością która występuje od początku lat 2000 np w Thali/ Clio 1.4 8v ( miałem Thalie i również terkotało na biegu jałowym, wymieniłem skrzynie na używkę i ona również terkotała), megane II i III czy Dacia Logan I generacji z motorem 1.4 8v ( możliwe że w 1.6 8v również). Czytałem kiedyś trochę na ten temat i diagnoza to - słabej jakości łożysko walka sprzęgłowego. Wymiana skrzyni nie pomoże bo nowa równiez będzie posiadała identycznej jakości łożysko od nowosci może terkotać albo po pewnym przebiegu. W moim MCV II również to zjawisko występuje, ale z racji że nie mam gwarancji nic z tym nie robię bo po co, i tak ta skrzynia wytrzyma spokojnie 200tys km jak nie lepiej (teraz mam 61tyś km). Daj znać jak odbierzesz auto po naprawie i napisz co zrobili. Moja teściowa ma sandero z 2015 roku z przebiegiem około 6 tyś km , skrzynia na biegu jalowym terkocze jej od nowości, jak u Ciebie rozwiążą problem to zgłoszę jej auto na gwarancję. Dodam jeszcze że w naszych autkach terkotanie to nie jest tak uciążliwe jak w Thalii, tam było słychać ten dźwięk siedząc w środku auta z włączonym radiem i dmuchawą a w loganie II slychac dopiero jak wysiądzie się z auta i stanie przy kole od strony skrzyni biegów.
Okazało się że nie dowiem się jak będzie przebiegać naprawa mojej DACi.... Dacia w dniu dzisiejszym przez kierowcę z AUDI dokonała żywota.
http://www.szamotuly.psp.....php?akcja=1006
Sorry za of top
Ostatnio zmieniony przez kochelet1 2017-07-17, 18:14, w całości zmieniany 1 raz
był dzwon w tył, i obrut na słup. Audi zasneło i przyładowało we mnie z pełnej prędkości
Po za tym że jestem solidnie poobijany to nic chyba mi sie nie stało.
Czasem takie kwiatki zdrowotne będą pojawiać się po jakimś czasie.... Tego nie bagatelizuj.
A tak to jednak szkoda tego auta... Walcz o odszkodowanie.
Nasz kolega hak64 jest specjalistą od ubezpieczeń i spraw powypadkowych, jakbyś miał jakieś wątpliwości to pisz do niego na PW.
Niedawno koleżanka też miała wypadek i też ma pewne problemy z odszkodowaniem.b
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-05-20, 19:06
W Doblo skrzynia nie terkocze, nie wyje. Cisza, słychać tylko silnik i szum powietrza.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Wysłany: 2019-05-11, 20:11 Buczenie ustające po wciśnięciu sprzegła
DD2 1.6 SCE - przebieg 11 tys. - zauważyłem iż przy pracującym silniku (na luzie) słychać delikatne buczenie\terkotanie. Ustaje po wciśnięciu sprzęgła i powraca po jego odpuszczeniu. Czy ktoś spotkał się z czymś takim i zgłaszał do ASO - jakie było ich podejście. A może to normalne (choć dziwne) odgłosy ze skrzyni biegów pracującej na jałowym biegu ?
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1821 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-05-12, 09:22
Standard w skrzyniach Renault, dużo było takich przypadków w silnikach K7M ( 1.6 8v 87km) K7J ( 1.4 8v 75km) czy D4F ( 1.2 16V) Sam maiłem tak w MCV II z tym ostatnim silnikiem i auto jeździło. Na naszym forum był przypadek że któremuś z kolegów skrzynię wymienili na nową właśnie ze względu na terkotanie łożyska na biegu jałowym
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum