Wysłany: 2017-06-28, 16:36 Pęknięty przewód klimatyzacji u podstawy sprężarki
Witam.
Klimatyzacja przestała działać, nie widzę różnicy po włączeniu AC a sam wentylator.
Dziś zobaczyłem to:
Przypuszczam że to rurka od klimy.
Tak czy siak muszę z tym jechać do ASO ale chciałbym zapytać Was o to.
Mam 5 letnią gwarancję ale wykonywałem przegląd w ASO tylko po pierwszym roku.
Z klimą nić nie robiłem od nowości.
Czyli gwarancja przez brak wykonywania serwisów przysługuje czy nie?
Pozdrawiam
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-06-28, 17:15
spawanie przewodu aluminiowego klimy to 100-200zł
przerabiałem to kiedyś
nawet jak utraciłeś gwarancję to w serwis klimy powinien to całościowo ogarnąć za rozsądna cenę - dochodzi cena czyszczenia instalacji + napełnienie od zera czynnikiem
Muszę poszukać lub kogoś poprosić o numer katalogowy nowej rurki.
Widzę żę jest ona skręcana na wierzchu tak więc może zamiast spawać kupić nową.
To ta rurka z takim "cylinderkiem" po lewej a powyżej niej po prawej widać łączenie z dalszą cześcią obiegu klimy.
A czy sprężarka mogła paść? jak było w twoim przypadku?
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-06-28, 19:13
u mnie mechanik upuscił klucz podczas wymiany oleju i zrobiła się dziurka w układzie. zakład przyjął szkodę na klatę, choć mechanik się słowem nie zająknąl o tym fakcie, dopiero kolejnego dnia jak słońce przygrzalo zauważyłem że klima nie działa.
ja jeździłem z rozszczelnionym układem tylko kilka kilometrów, jeżeli zrobiłes więcej to jest ryzyko że sprężarka może dostać w dupkę od syfu w ukladzie (ojciec tak miał kiedyś)
Sam nie wiem kiedy to się stało :(
Widzę tylko że jakby było trochę mokrego w środku. Cóż trzeba jechać tylko brak czasu. Muszę to jakoś zabezpieczyć może do następnego tygodnia bo czasu brak
Ja bym to "zgrzal" palnikiem propanowym lutem do aluminium dostepnym w sklepie budowlanym. Mozna nawet luty na sztuki kupic a w paczce kosztuja ok 20~30pln
Jestem po naprawie w ASO Łyko.
Klimatyzacja chłodzi jak szalona , i jestem szczupleszy o 900zł.
Sam koszt nowej rurki, czynnik chłodzącego, płynu chłodzącego nie jest taki duży bo 250zł.
jeszcze dodatkowo wyszło spawanie uchwytu pod sprężarką który prawdopodobnie spowodował wibrację i tamta rurka pękła i trzeba było dostać się do tego od spodu ;/
Cóż, dobrze że tylko tyle a nie jeszcze sprężarka.
Teraz tylko się chłodzić w upalnie dni :P
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2017-07-19, 20:51, w całości zmieniany 2 razy
Tyle że jak się wyłącza to leci przez chwilę cieplejsze powietrze - wydaje się to bez sensu gdy piekarnik w samochodzie. klima ustawiona na MAX a głupia sprężarka cyklicznie się włącza pomimo że piekarnik w samochodzie.
Może masz źle ustawione nawiewy?
Spróbuj ustawić obieg powietrza na pół tzn. połowę z zewnątrz i połowę z wewnątrz, kratki nawiewów ustawić lekko w górę (nie do siebie, bo można się przeziębić), temperatura na niską temperaturę, wentylator na 1 lub 2 bieg i powinno być ok po jakimś czasie (kilma nie chłodzi od razu po uruchomieniu auta).
Ważne jest czysty filtr kabinowy (jak nie wymieniałeś je to warto je wymienić).
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
chłodzi jak szalona tzn. szybko i sprawnie schładza wnętrze w sensie pozytywnie :P
Słychać głośniejszą pracę sprężarki ale nie odczuwam w tym momencie "spadku chłodzenia", ale zwrócę na to uwagę.
Jeżeli chodzi o ustawienie to nie mam jakiegoś jednego, auto nagrzane to włączam na 3 i potem redukuje do aż się schłodzi i potem na 1 pracuje.
Ja nie miałem problemów z klimą/chłodzeniem aż do tej awari mechanicznej
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2017-07-20, 19:59, w całości zmieniany 1 raz
Posiadam od roku samochód Dacia Duster, 12.2010 rok. Silnik 1.5 dCi 86KM, napęd 2WD.
Niestety z niewiadomych przyczyn pękła mi rurka niskiego ciśnienia co wchodzi do kompresora - przez co nie mogę używać klimatyzacji.
Widnieje na niej numer : 8200670812 -25110.
Stało to się w kwietniu.
Od tamtego czasu kilku mechaników próbowało mi tą rurkę naprawić -
była spawana 3 razy,
póżniej się okazało że założone złe uszczelki i musiały być zamówione oryginalne z Renault,
następnie wymieniono mi chłodnicę klimatyzacji bo stwierdzono że może jednak ona.
I teraz, po 4 miesiącach okazało się że rurka ma uszkodzony gwint który ma luz i przepuszcza freon - mam kupić nową.
Problem w tym że na całym Allegro nigdzie kompletnie jej nie ma i nie było - przeszukałem calutki internet i tylko do kupienia na rosyjskich stronach.
Kupiłem na ślepo tą samą z wyglądu rurkę tylko z końcówką numeru - 814 a nie 812 - i oczywiście gwint jest mniejszy od strony kompresora.
Teraz wiem że mogę zakupić tą rurkę w ASO ale po tych wszystkich moich kosztach - cena rurki 1050zł mnie zabija.
Widziałem post powyżej że w te miejsce pasują 3 różne rurki :
laisar napisał/a:
2 - 924805520R - Vehicle fabrication number >= 120706 - 718 zł (ale Dialogys podaje jeszcze, że część została zastąpiona przez 924805330R - 196 zł)
2 - 924808291R - Vehicle fabrication number < 120706 - 682 zł
2 - 8200928760 - Vehicle fabrication number < 110310 - 1052 zł
Po przeczytaniu tego posta od razu szukałem tych rurek - oczywiście nigdzie z rozbitka nie ma jedynie w ASO.
Pan w ASO proponuje mi tylko tą z numerem 760 - za 1052 zł.
Dostępna jest również ta tania z końcówką numeru 330R - 196 zł ale Pan nie daje mi żadnej gwarancji że ona przypasuje ponieważ jest do 4AWD.
I tutaj puenta mojego opowiadania :)
Jaką mogę mieć pewność że te inne numery prócz tego co podają w ASO (końcowka 760) będą pasować?
Bo z tego co wnioskuję to mimo iż Dominus posiada 2WD założyli mu jakąś tańszą skoro cały koszt wyszedł 900 zł.
Proszę bardzo o odpowiedz bo mam już dość tego tematu - jak będzie trzeba kupić tą najdroższą to tak zrobię ale szkoda mi już pieniędzy na klimatyzację która nie działa od 4 miesięcy.
Dostępna jest również ta tania z końcówką numeru 330R - 196 zł ale Pan nie daje mi żadnej gwarancji że ona przypasuje ponieważ jest do 4WD.
To nie wersja napędowo-silnikowa ma bezpośrednie znaczenie, tylko typ kompresora - i w tym przypadku są one takie same dla 2WD-dCi86 oraz 4WD-dCi110 (HSMV).
Teoretycznie powinno to oznaczać, że rurki też są takie same.
Ale:
pj.bukowski napisał/a:
Jaką mogę mieć pewność że te inne numery prócz tego co podają w ASO (końcowka 760) będą pasować?
Niestety żadnej - to być wiedzą tylko projektanci i fabryka.
Pozostaje jedynie umówić się z ASO, że zamówi tę rurkę, a Ty przyjdziesz do porównania przed jej odbiorem już ze swoją wymontowaną, albo dajesz im auto do naprawy i niech sami się martwią co i ile razy sprowadzą, żeby w końcu trafić na właściwą część.
pj.bukowski napisał/a:
z tego co wnioskuję to mimo iż Dominus posiada 2WD założyli mu jakąś tańszą skoro cały koszt wyszedł 900 zł
Wniosek wydaje się słuszny, ale polityka cenowo-rabatowa ASO może znacznie modyfikować te sprawy - kol. Dominus może jednak rozjaśni tę kwestię.
każda rurka która jest sprowadzana na zamówienie nie podlega zwrotu
Zmienić ASO - takie zachowanie to po prostu olewanie klienta, bo przecież oni każdą część zamówioną z magazynu mogą zwrócić. Wystarczy zatem, że zamówią ją "dla siebie" - jeżeli będzie pasować, to Ci sprzedadzą, jeśli nie spasuje, to zwrócą.
(Poznań... Czy to aby nie jest to samo ASO od zębatek w temacie obok?).
W moim przypadku gość sprawdził co mam pod maską. (czy taki sam numer widniał u Mnie na rurze nie jestem w stanie powiedzieć)
Wg faktury zapłaciłem za:
924805330R - przewód klim. 4x4 rozw. ACTIS cena po rabacie 159,91 netto.
(choć mam dCi 90 km 4x2 z 2012)
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2017-08-31, 17:02, w całości zmieniany 4 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum