I ile wezma za montaz czegos czego nie znaja... z alarmem bym nie kombinowal - a bear lock to standardowy raczej - tez chyba dokupie - dobrze znac cene u konkurencji - dzieki :)
Ja mogę się pochwalić. Dealer (Zdunek Gdańsk) bez pytania zaproponował dywaniki i auto alarm. Na pewno jeden z montowanych fabrycznie. Prawdę mówiąc nie pytałem o model i rodzaj sprzętu. Ma operować z podstawowego kluczyka i współpracować z fabrycznym immobilizerem.
Uważam, że dla ubezpieczyciela jest ważne to aby auto miało dwa zabezpieczenia.
Mogę się w subiektywny sposób odnieść co do blokady skrzyni biegów. Jest to urządzenie może skuteczne, ale też strasznie upierdliwe. Pamiętanie o zakładaniu i zdejmowaniu bolca sprowadza się do tego, że po paru dniach człowiek nie zakłada tej blokady (przynajmniej tak było w moim przypadku).
Zdecydowanie preferuje własnej konstrukcji przełączniki, które uniemożliwiają proste uruchomienie samochodu (np. rozłączenie cewki rozrusznika). Oczywiście zgadzam się, że takie proste urządzenia są do obejścia ale w normalnych warunkach kolekcjoner nie ma za dużo czasu aby je w prosty sposób obejść.
Ponadto wszelkie zabezpieczenia, które operują na zasadzie fal radiowych są łatwe do sforsowania. Szczególnie te nowoczesne, które są oparte na kluczykach zbliżeniowych. Bardzo łatwo przechwycić fale radiowe prostym skanerem (właściciel przez nieuwagę naciśnie przycisk w kluczyku znajdując się z dala od auta) i przesłać je na odległość do drugiego nadajnika, który otworzy i uruchomi silnik w upatrzonym przez kolekcjonera obiekcie. Zgadzam się, że do takiej operacji potrzeba dwóch kolekcjonerów, ale zamówione obiekty kolekcjonerskie są z reguły kontrolowane przez zorganizowane grupy.
Z mojego punktu widzenia nie uważam, aby Dacia Duster stanowiła jakiś szczególny obiekt pożądania tych grup.
Nadal uważam i już się wypowiadałem powyżej, ubezpieczenie AC w znaczący sposób zabezpiecza samochód przez zawłaszczeniem przez kolekcjonerów.
Oczywiście nadal obowiązuję tzw "zdrowy rozsadek" i swojej własności należy strzec używając do tego mało rozpowszechnionych metod a najlepej własne pomysły na zabezpieczenie auta.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-03-11, 10:35
chriskb napisał/a:
Mogę się w subiektywny sposób odnieść co do blokady skrzyni biegów. Jest to urządzenie może skuteczne, ale też strasznie upierdliwe. Pamiętanie o zakładaniu i zdejmowaniu bolca sprowadza się do tego, że po paru dniach człowiek nie zakłada tej blokady (przynajmniej tak było w moim przypadku).
Bolec się zakładało w starszej generacji blokadach, teraz jest po prostu kluczyk. Wysiadasz z auta - wciskasz wystający element, chcesz jechać - otwierasz zamek kluczykiem.W przeciwieństwie do autoalarmu unieszkodliwienie tego zabezpieczenia zajmuje sporo czasu, więc dla mnie jest to wiele skuteczniejszy sposób zabezpieczenia
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-03-11, 11:09
Wszelkie zabezpieczenia sa do obejścia, nalezy je dobierac do wartości samochodu, osobiście uwazam że do Dustera wystarczy fabryczny immibilizer, jeśli chcesz miec coś dodatkowo - to tylko samodzielnie zamontowany wyłącznik zapłonu lub pompy paliwa, jesli chodzi o ubezpieczyciela to ja mam AC z jednym zabezpieczeniem, sprzedajacy ubezpieczenia zwrócił się do firmy o zgodę na ubezpieczenie bez drugiego, w końcu przy cenie 53,5 tyś samochód po opuszczeniu salonu spadnie poniżej magicznych 50tyś.
Ponadto wszelkie zabezpieczenia, które operują na zasadzie fal radiowych są łatwe do sforsowania.
To jest akurat totalna bzdura lub tzw. urban legend (jak kto woli).
Przechwycenie treści transmisji, nawet w obie strony, nic ci nie da. Współczesne transmittery i odbiorniki posługją się tzw. rolling codes, oba zawierają zsynchronizowane generatory liczb pseudolosowych. Przy 40 bitach masz 10 do potęgi 12 możliwych kombinacji, w praktyce nie do złamania. Naprawdę prościej jest wybić szybę niż angażować na kilka lat superkomputer do łamania tych kodów :)
With a rolling code, capturing the transmission is useless. There is no way to predict which random number the transmitter and receiver have chosen to use as the next code, so re-transmitting the captured code has no effect. With trillions of possibilities, there is also no way to scan through all the codes because it would take years to do that.
With a rolling code, capturing the transmission is useless. There is no way to predict which random number the transmitter and receiver have chosen to use as the next code, so re-transmitting the captured code has no effect. With trillions of possibilities, there is also no way to scan through all the codes because it would take years to do that.
I agree with that
Całkowicie się zgadzam że złamanie zabezpieczenia w przypadku urządzeń wysyłających fale radiowe z informacją cyfrowa jest bardzo trudne i praktycznie nie możliwe.
Ja miałem na myśli przypadek, gdzie przeniesiono w czasie rzeczywistym na odległość oryginalny sygnał z zabezpieczenia. Zabezpieczenie w aucie rozpoznaje takie działanie jako normalną operację wykonaną przez właściciela.
A tak nawiasem
Cytat:
To jest akurat totalna bzdura lub tzw. urban legend (jak kto woli).
zanim kolega użyje takiego stwierdzenia to lepiej sprawdzić mechanizm działania zabezpieczeń i możliwości ich obejścia.
Ja miałem na myśli przypadek, gdzie przeniesiono w czasie rzeczywistym na odległość oryginalny sygnał z zabezpieczenia. Zabezpieczenie w aucie rozpoznaje takie działanie jako normalną operację wykonaną przez właściciela.
Do tego to trzeba mieć Lagunę na kartę zbliżeniową.
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1106 Skąd: krakow
Wysłany: 2011-03-11, 19:16
Obok tematu, ale sprawdziłem taki myk, który pokazał mi kolega. Zatrasnąłem kluczyki np. Dzwonię z komórki do żony, która ma drugi komplet. Ona przykłada kluczyki do swojej, wciska pilota. Ja w tym samym czasie zbliżam komorkę na ok. 20 cm do zamka. Nie wierzyłem w to, ale zadzialało. Z ok. 5 sekundowym opóznieniem zamek się otworzył. Owocnych prób. pozdr
Obok tematu, ale sprawdziłem taki myk, który pokazał mi kolega. Zatrasnąłem kluczyki np. Dzwonię z komórki do żony, która ma drugi komplet. Ona przykłada kluczyki do swojej, wciska pilota. Ja w tym samym czasie zbliżam komorkę na ok. 20 cm do zamka. Nie wierzyłem w to, ale zadzialało. Z ok. 5 sekundowym opóznieniem zamek się otworzył. Owocnych prób. pozdr
Zatrasnąłem kluczyki np. Dzwonię z komórki do żony, która ma drugi komplet. Ona przykłada kluczyki do swojej, wciska pilota. Ja w tym samym czasie zbliżam komorkę na ok. 20 cm do zamka. Nie wierzyłem w to, ale zadzialało. Z ok. 5 sekundowym opóznieniem zamek się otworzył.
Niech ktoś to sprawdzi i napisze bo ja nie wierzę w takie cuda
Obok tematu, ale sprawdziłem taki myk, który pokazał mi kolega. Zatrasnąłem kluczyki np. Dzwonię z komórki do żony, która ma drugi komplet. Ona przykłada kluczyki do swojej, wciska pilota. Ja w tym samym czasie zbliżam komorkę na ok. 20 cm do zamka. Nie wierzyłem w to, ale zadzialało. Z ok. 5 sekundowym opóznieniem zamek się otworzył. Owocnych prób. pozdr
Oczywiście gdy to sprawdzałeś auto stało daleko od miejsca, w którym stała żona z pilotem zapasowym i wykluczyłeś zasięg pilota (który może osiągnąć nawet kilkadziesiąt/kilkaset metrów)?
Zatrasnąłem kluczyki np. Dzwonię z komórki do żony, która ma drugi komplet. Ona przykłada kluczyki do swojej, wciska pilota. Ja w tym samym czasie zbliżam komorkę na ok. 20 cm do zamka. Nie wierzyłem w to, ale zadzialało. Z ok. 5 sekundowym opóznieniem zamek się otworzył.
Niech ktoś to sprawdzi i napisze bo ja nie wierzę w takie cuda
Sprawdzali to w Mythbusters, obalone, nie da sie tak zrobić.
_________________ Jeep ZJ 5.2 V8, to był super samochód.
z Lokalizacji GPS mogę polecić www.waygo.pl
na stronie tego nie mają, ale jak się potargujesz to abonament masz za 10 zł netto miesięcznie już z transferem danych chyba co 3 minuty.
Roczne utrzymanie samej karty indywidualnie wychodzi więcej.
Dodatkowo poważna firma, nie musisz mieć własnego kompa który zbiera dane z Twojego lokalizatora, maja za free dostęp przez komórkę !!! więc nawet komputera nie trzeba żeby sprawdzać pozycję.
Lokalizatory my kupujemy za XXX zł netto ale to już indywidualna oferta.
Porównywałem kiedyś oferty z allegro, nie dosyć że mało profesjonalne, bez gwarancji to lokalizator średnio kosztował 600 zł, co prawda nie trzeba było u nich wykupować abonamentu ale trzeba było instalować własną kartę sim. Najtaniej wychodził play, ale uznałem że za 30 zł oszczędności rocznie i wyższy koszt lokalizatora to wolę mieć profesjonalne rozwiązanie.
Edytowałem cenę lokalizatora, na wszelki wypadek by jak ktoś zobaczy nie było że złamałem warunki umowy :) ale myślę że jak napiszę "my kupujemy za mniej niż 600 zł, ale więcej niż 400 zł to nikogo tym nie urażę"
Wysłany: 2017-07-25, 15:49 Instalacja GPS Tracker-a w Dacia
Czy ktoś z szanownych forumowiczów ma doświadczenie z instalacją GPS Trackera w nowych samochodach Dacia tak aby nie tracić gwarancji producenta na samochód. Z tego co się dowiedziałem, serwisy Dacia nie świadczą takich usług, i dodatkowo dostałem potwierdzenie że ingerencja w instalację elektryczą wiązać się będzie z utratą gwarancji. Czy żeczywiście nie da się go zainstalować bez utraty gwarancji?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-25, 16:02
Stracisz gwarancję na te elementy które zmodyfikujesz. Reszta pozostaje nadal pod ochroną.Notabene niewiele trzeba modyfikować - zasilanie możesz wziąć z wolnego pinu do zasilania wiązki do przyczepy w lewym środkowym słupku a masę z punktu przy tylnych lampach. Sam moduł można ukryć pod tapicerką w okolicach tylnej klapy.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2017-07-25, 16:06, w całości zmieniany 1 raz
Stracisz gwarancję na te elementy które zmodyfikujesz. Reszta pozostaje nadal pod ochroną.
No właśnie, ekspertem nie jestem ale zakladając podpięcie GPS Trackera z funkcją zdalnego odcięcia dopływu paliwa ingeruje się w bardzo wrażliwe wiązki elektryczne, więc przy ewentualnych problemach z instalacją elektryczną/komputerem producent mam wrażenie że może bardzo łatwo skożystać z okazji i wymigać sie z naprawy gwarancyjnej?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-07-25, 18:06
DrOzda napisał/a:
Stracisz gwarancję na te elementy które zmodyfikujesz. Reszta pozostaje nadal pod ochroną.Notabene niewiele trzeba modyfikować - zasilanie możesz wziąć z wolnego pinu do zasilania wiązki do przyczepy w lewym środkowym słupku a masę z punktu przy tylnych lampach. Sam moduł można ukryć pod tapicerką w okolicach tylnej klapy.
...Odciecie pompy we wiazce i po klopocie. Nikt nic nie wie.
Nie chwal sie w serwisie, ze zaloztles i tyle ukryj dobrze, bo przeciez nikt tapicerki nie bedzie demontowac jak przyjedziesz na wymiane oleju.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-07-25, 18:07, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum