Nie.wiem jaka.byla.moc.cieplna.tychc.rezystorow bo az.tak.nie.patrzylem i nie.mialem.lupy.Jesli.sie.nie.spalily znaczy ze byly.wieksze mocowo niz.to wynika z pradu.plynacego przez.nie:)
Oszczednosc w mocy jakas.jest no.i lepiej.swieci.wg.mnie.niz.zarowki.T20.
Bo zamiast 2*21W , drl pobiera 2*8W
42W kontra 16W.
Ps.nie.wiem.czemu.kolega.sie.tak.nerwuje i tu.sie.rzuca.jak. jakas wesz.na.grzebieniu.
Mogę wykasowac.swoje.doswiadczenia.dot. tych zarowek ledowych i.nie bedzie problemu:)
Ja się nie "rzucam", tylko pastwię nad "drut-tjumingiem" <;
Jestem niespotykanie spokojny człowiek, ale akurat badziewne światła "letko" mnie irytują... Żeby jeszcze rzeczywiście były z tego jakiekolwiek zyski - widoczności, światłości, trwałości, oszczędności, cokolwiek! - to nawet pal licho te całe homolo, byle trzymały geometrię. No ale nie - wszystkie te lampki chujinkowe świecą wszędzie, gdzie popadnie, tylko nie tam, gdzie trzeba, albo migają, albo wcale nie świecą.
Aaa, no i lubię cyferki, to chociaż bym na takie ładne obliczenia popaczał, ale widzę, że też nie... Znikąd nadziei /:
Ledy wchodza na rynek nieuchronnie i beda bo coraz lepsze robia, sprawniejsze faktycznie oszczednosc pradowa jest znaczna ( oczywiscie nie w moim przypadku, ze wzgledu na marnosc wykonania , ale to pominmy :P gdyby byly dobrze wykonane zasilanie ze stabilizacja napiecia to byloby spoko ).
Ale co mam rzekomo obliczac? Ile litrow benzynki / ropy zaoszczedzisz na DRL LED vs dzienne zarnikowe ? Wszystko zalezy tez od wykonania DRL ile ciagna pradu, ... ile jezdzisz godzin na takich lampach, itd ... Lepiej chyba sprawdzic podczas tankowania, albo na komputerku spalania w zegarach ;]
Jest gdzies stronka fajna moze jakiegos autoswiata , bylo pokazane ile oszczedza sie paliwa na DRL w przykladach na roznych autkach. Poszukaj sobie, jak znajde to tez wkleje
Póki co wróciłem do ori żarówek DRL ( ledy zostały jako podświetlenie wnętrza - tutaj akurat świetnie się sprawdzają) sprzedawca oddał kasę za felerny towar i po temacie, no chyba że ma ktoś sprawdzone godne polecenia żarówki led do jazdy dziennej?
Ledy wchodza na rynek nieuchronnie i beda bo coraz lepsze robia
No, jak widać na Twoim przykładzie <;
A serio: jestem bardzo "za" - tylko tak jak pisałem: tam, gdzie ma to sens techniczno-ekonomiczno-prawny, a nie na zasadzie "modnego drut-luku", świecącego jak psu... ślepia, a nie normalne światła samochodowe.
corrado napisał/a:
ile oszczedza sie paliwa na DRL
To są różnice między światłami mijania (2x55 W) a LED-dziennymi, a nie między żarówkowymi dziennymi a LED-dziennymi. W tym drugim przypadku oszczędność spada jeszcze ponad połowę, więc już w ogóle do aptekarskich ilości...
...I o ile w ogóle cokolwiek i gdziekolwiek w dobrą stronę faktycznie świeci, bo to wciąż jest ten podstawowy problem.
Chyba EOT, bo sprawa prześwietlona z każdej strony [;
To są różnice między światłami mijania (2x55 W) a LED-dziennymi, a nie między żarówkowymi dziennymi a LED-dziennymi. W tym drugim przypadku oszczędność spada jeszcze ponad połowę, więc już w ogóle do aptekarskich ilości...
...I o ile w ogóle cokolwiek i gdziekolwiek w dobrą stronę faktycznie świeci, bo to wciąż jest ten podstawowy problem.
Chyba EOT, bo sprawa prześwietlona z każdej strony [;
No chyba jeszcze nie koniec.
Dodam tylko od siebie, ze dodalem stabilizator napiecia 12V na dziennych i od teraz wszystko swieci OK, nagrzewa sie jedynie czesc aluminiowa wokol led i to tylko delikatnie , po ponad godzinnej jezdzie mozna smialo dotknac i tylko ledwo cieplo czuc.
Kolejna sprawa zmiezylem prad i przy dziennych , ciagnie 0.15A
co daje pobor mocy 12V*0.15A = 1.8W
co przy 21W - jest ponad 10*krotny spadek poboru pradu :P
Ostatnio zmieniony przez corrado 2017-07-10, 08:29, w całości zmieniany 1 raz
co daje pobor mocy 12V*0.15A = 1.8W
co przy 21W - jest ponad 10*krotny spadek poboru pradu :P
Brawo! To ile w końcu zaoszczędzisz - 0,005 litra na 100 km, czyli 2 gr? To może schudnij o o 1 kg, to będziesz miał większy zysk, dzięki mniejszej masie auta z kierowcą... Albo lepiej: tankuj bak do połowy - jeszcze mniejsza masa, jeszcze większa oszczędność! A jak do tego będziesz jeździł 5 km/h wolniej, to już w ogóle rozbijesz bank (((: Powodzenia!!!
(I teraz już naprawdę EOT).
route2000 napisał/a:
czy te Ledy mają homologację?
Oczywiście, że nie - nie istnieją żadne homologowane zamienniki żarówek. Uniemożliwia to sama geometria lamp, zaprojektowanych dla konkretnego źródła światła. Musiałbyś stworzyć LED-ę o wielkości i jasności drucika wolframowego żarówki - widzisz taką możliwość? (O sensie nie wspominając...).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2017-07-10, 11:37, w całości zmieniany 1 raz
To ile w końcu zaoszczędzisz - 0,005 litra na 100 km, czyli 2 gr?
Chyba jakis glupi jestes, jakie 5 tysiecznych litra?
skad to wzieles kolego? :)
Spokojnie, ze 0.1L/100km mniej pali podczas jazdy "autostradowej" sprawdzone organoleptycznie, wiec jak ktos sobie lubi "oszczedzac" to czemu nie . A ja tak lubie sobie robic sobie robie i co mnie zrobisz?
Cytat:
To może schudnij o o 1 kg, to będziesz miał większy zysk, dzięki mniejszej masie auta z kierowcą...
Tez glupie, wiec pozostawie bez komentarza :) Waze ile waze, zdrowie jest cenniejsze dla mnie niz zeby chudnac specjalnie dla twojego widzimisie.
Cytat:
Albo lepiej: tankuj bak do połowy - jeszcze mniejsza masa, jeszcze większa oszczędność! A jak do tego będziesz jeździł 5 km/h wolniej, to już w ogóle rozbijesz bank (((: Powodzenia!!!
o tu, nieglupie
Akurat tak robie zazwyczaj, jak nie musze to nie tankuje do pelna, po co wozic dodatkowe kg jak nie musze.
1. To co niby widziałeś na zużyciu to mogło być związane z innymi zmiennymi niż tylko DRL na ledach.
2. Schudnięcie ma większy sens.
3. Lampy są nie homologowane wspominałem kilka razy, jak moduły które zmieniają światła drogowe na dziennie i takie januszostwo powinno być karane.
4. Na te żarówki wydasz więcej niż na paliwa.
5. Nie dotyczy to Dacii, ale co z idiotami wydającymi setki złotych na ledy do Audic lub BMW które mają "can busa" i są obciążone oporami żeby nie było problemów z sygnalizacją spalonej żarówki? I czemu te Seby nie naprawią tych gratów, nie wymienią opon tylko robią "tjuning".
oczywiście w wersji 12V 66smd
I coś mocno nie tak, ale po kolei.
Po założeniu ładnie świeciło i przestało. Okazało się że spalił się bezpiecznik (7,5A).
Po założeniu nowego bezpiecznika świecą dalej, ale:
zauważyłem że jedna sztuka ma tendencję do migania; obydwie potrafią zgasnąć na chwilę; jedna wyraźnie zmniejszała natężenie światła przy naciśnięciu hamulca. Zauważyłem również lekkie zmatowienie na reflektorze nad żarówką. I oczywiście jedna grzała się bardziej od drugiej.
Rozważam dwie możliwości: za słaba instalacja (za mocne ledy) lub trzepnięta żarówka z ledami.
Tak czy inaczej od razu (z wielkim żalem) założyłem zwykłe żarniki.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-07-20, 20:35
Kombinujecie, ściągacie z Chin dziadostwo a nasze lepsze http://allegro.pl/show_item.php?item=5557349200 - półtora roku od zakupu i nic złego z autem się nie dzieje, żadnego przygasania, palenia bezpieczników czy niszczenia lamp.
masterczewi
U Ciebie w Twoich zarowkach led, najprawdopodobniej nie ma stabilizacji napiecia + pewnie i rezystor ograniczajacy napiecie jest za maly i zrobiony na 12V. W zasilaniu zarowek miales podczas jazdy na pewno sporo wiecej - okolo 14V i moglo sie przepalic - zarowno sama dioda jak i rezystor. Musialbys rozebrac te zarowke i zobaczyc w srodku co sie spalilo
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 282 Skąd: LU
Wysłany: 2017-07-21, 15:47
To że to chyba nie do końca trafiony pomysł z tym zakupem to wykoncypowałem sam . Ale żarówki są bez polaryzacji. I jak uda mi się rozebrać to dam znać co tam w środku.
Czyli póki co, nie ma legalnego źródła światła do zmiany w światłach dziennych?
A co ewentualnie jako zamiennik do Sandero/Logana? Bo te oryginalne to widoczność dają taką se...
nie ma legalnego źródła światła do zmiany w światłach dziennych?
Nie ma i w dającej się przewidzieć przyszłości nie będzie.
raven66 napisał/a:
co ewentualnie jako zamiennik do Sandero/Logana? Bo te oryginalne to widoczność dają taką se
Fabryczne pozycyjne i dzienne (a o takich jest ten temat) spełniają wszelkie wymogi widoczności. Zbyt jasne też nie mogą i nie powinny być.
raven66 napisał/a:
Chodziło mi o światła krótkie/mijania. Coś z lepszą widocznością
Każdy rodzaj światła ma odgórny limit światłości. Wszystkie bajeranckie "+150%" to albo po zagrywka na odczuciach (np niebieskawe światło wydaje się jaśniejsze), albo kombinowanie z pomiarami (np w innych miejscach, niż bada się to przy homologacji).
Nie ma i w dającej się przewidzieć przyszłości nie będzie.
Ostatnio był w "Motorze" artykuł, w którym redaktor twierdził, że coś ma się niebawem zmienić. O ile w to wątpię, bo zapewne jakaś mafia producencka ma interes w wolframowych drucikach o tyle nie jest prawdą, że nie da się zrobić LEDowego zamiennika, który spełniałby kryterium nieoślepiania, co zresztą udowodniono we wspomnianym artykule. Być może nie spełniłby norm, ale to już jest kwestia dobrej woli legislatorów, żeby prawo było rozsądne i nie rozmijające się z rzeczywistością.
laisar napisał/a:
Każdy rodzaj światła ma odgórny limit światłości. Wszystkie bajeranckie "+150%" to albo po zagrywka na odczuciach
E tam, włożenie żarówki +100% z całą pewnością daje dużo lepszą widoczność (być może nie w punktach pomiarowych, ale jako średnią) i nie ma co zaklinać rzeczywistości, że tak nie jest. To widać nie tylko na drodze, ale też choćby na ścianie:po tym, że granica światła i cienia jest dużo bardziej kontrastowa (co oczywiście po części wynikać może także z lepiej zaprojektowanego żarnika).
laisar napisał/a:
Fabryczne pozycyjne i dzienne (a o takich jest ten temat) spełniają wszelkie wymogi widoczności. Zbyt jasne też nie mogą i nie powinny być.
I lepiej, żeby pod względem jasności takie pozostały, jak fabryka dała, straszną zarazą jest buractwo wsadzające sobie pseudo ksenony, albo tzw. "janusze" straszący po lasach niewidzialnymi, chińskimi ledami dziennymi...
kolejna sprawa to instalacja,....tak sie tu niektorzy przejmuja oslepianiem i moca zarowek , uwazam , ze calkiem na wyrost i chorobliwie...
przypominam , ze caly czas mowimy tutaj o zamiennikach dla zarowek o mocy max 21W a nie mijania itp. wiec tutaj o oslepianiu raczej nie powinno byc mowy, chyba, ze ktos no nie wiem dioda CREE kilku watowa bedzie celowal na wprost auta
ja zastanawiam sie wogole kto sprawdza instalacje ? czy ktos wogole weryfikuje jakie jest napiecie w poszczegolnych pojazdach - zaluzmy ktos ma slaba mase, czy zasniedziala instalacje , i co ? wtedy powiedzmy napiecie na zarowkach ma 11-12V na wolnych obrotach i co ile wtedy tez zarowka bedzie mu swiecic tak jak komus na 13-14v? jasne, ze nie... jakos nikt o tym nie wspomina nawet... a czepiacie sie ze moze aby jakis led o mocy 2W bedzie oslepial ... kogo , kiedy ?
z całą pewnością daje [...] być może nie w punktach pomiarowych
Punkty pomiarowe są tak dobrane, by zapewnić, że lampa oświetla to co trzeba i tak jak trzeba. Jeżeli dodatkowa widoczność obejmuje np wiewiórki na drzewach, to cieszę się Waszym szczęściem <; ale to się załapuje właśnie na "zagrywkę na odczuciach".
Nie, komentarz dotyczył w szczególności stanu prawnego zamienników LED do reflektorów na żarówki H4, gdyż i sam artykuł przedstawiał rozkład światła zamiennika LED marki Phillips (oczywiście sprzedawanego jako "offroad only" i oczywiście zbudowanego na tyle dobrze, że nie powodującego żadnego oślepiania).
laisar napisał/a:
ale to się załapuje właśnie na "zagrywkę na odczuciach".
Nie wiem na co się to załapuje i nie robiłem pomiarów laboratoryjnych. Natomiast empiria jest taka, że na żarówkach +xx% widzę lepiej i więcej. Może to więcej światła (ostatecznie żarniki padają w nich zazwyczaj po 1-1,5 roku), może to lepsza jego dystrybucja, może inna barwa, może to jej urok, może to Maybelline.
corrado napisał/a:
przypominam , ze caly czas mowimy tutaj o zamiennikach dla zarowek o mocy max 21W a nie mijania itp. wiec tutaj o oslepianiu raczej nie powinno byc mowy, chyba, ze ktos no nie wiem dioda CREE kilku watowa bedzie celowal na wprost auta
To nie jest takie oczywiste, pseudo xenony potrafią oślepiać i w środku dnia, dopiero co doświadczyłem tego od ruskiego motórzysty wracając z wakacji...
Światła dzienne w założeniu świecą trochę po oczach. Jak ktoś założy CREE z soczewką, które będzie dawało dwa razy więcej światła, to efekt może być taki, że lampy nie będzie widać pod kątem w ogóle, a od przodu będzie oślepiała...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum