Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2015-12-05, 23:59
Płyn w układzie wspomagania kierownicy
Autor Wiadomość
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2521
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-01-07, 19:11   Płyn w układzie wspomagania kierownicy

Cześć,
Poziom płynu w układzie wspomagania jest już bliski min.
Co Koleżanka i Koledzy radzą ??? Dolewać samemu, a jeśli tak to co? czy zdać się na ASO.
W poprzednich wózkach nie mieliśmy wspomagania. :-P
Przegląd mam we lutym (formalnie coś koło połowy) trzeba też będzie zrobić kontrolę stanu technicznego pojazdu (tak wynika z papierów)
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1374
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-01-07, 20:01   

piotrres napisał/a:
Dolewać samemu, a jeśli tak to co? czy zdać się na ASO


Zdalbym sie jednak na ASO, bo gdzies ten plyn musi sie podziewac... Warto by sprawdzic czy nie ma zadnej nieszczelnosci ukladu.

A co ewentualnie dolewac masz napisane w ks. serwisowej i instrukcji. Nie mam jej teraz pod reka...
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 986
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2008-01-07, 20:35   Re: Płyn w układzie wspomagania

piotrres napisał/a:
Cześć,
Poziom płynu w układzie wspomagania jest już bliski min.
Co Koleżanka i Koledzy radzą ??? Dolewać samemu, a jeśli tak to co? czy zdać się na ASO.
W poprzednich wózkach nie mieliśmy wspomagania. :-P
Przegląd mam we lutym (formalnie coś koło połowy) trzeba też będzie zrobić kontrolę stanu technicznego pojazdu (tak wynika z papierów)


Tez bym podjechał raczej do ASO, niech sprawdzą...
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 542
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2008-01-08, 11:47   

Lepiej sprawdź w ASO bo możesz mieć jakieś minimalne wycieki na pompie od wspomagania i za jakiś czas zacznie bardziej ciec, a wtedy to może skończyć się nawet tym że podczas jazdy nagle nie będziesz mógł odpowiednio wykonać manewru skrętu.
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
barnaba
[Usunięty]

  Wysłany: 2009-10-05, 16:32   Płyn układu wspomagania kierownicy.

Jaki płyn leje się do układu wspomagania w Dacii Logan (pierwszy rok sprzedaży w PL)? Szukałem przez google i przez szukajkę forumową ale nic nie znalazłem.
Ostatnio zmieniony przez barnaba 2009-10-05, 19:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 572
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-10-05, 17:43   

Wg instrukcji ELFMATIC G3
 
barnaba
[Usunięty]

Wysłany: 2009-10-05, 22:07   

loganik napisał/a:
Wg instrukcji ELFMATIC G3


Dzięki!

Cytat:
barnaba, a gdzie w Daćce znajduje się kierwonica? :mrgreen:


Pisałem na szybko, już poprawiłem :->

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2009-10-06, 13:02 ]
Wydzielono http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2527 d:
Ostatnio zmieniony przez barnaba 2009-10-05, 22:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
Gość

Wysłany: 2011-05-17, 07:51   

witam. W MCV, który ma 33 tyś. zauważyłem wyciek płynu wspomagania. Czy te pompy się tak psują czy mi trafił się wadliwy egzemplarz? Dodam, że jestem długoletnim kierowcą więc nie trzymałem za długo kierownicy na max skręconej. Jestem pierwszym właścicielem.
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 550
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-09-27, 18:18   

Piąty rok użytkowania Logana i moje podejrzenia zostały potwierdzone w warsztacie. Od jesieni zeszłego roku zauważyłem, że coś za szybko ubywa płynu do układu wspomagania. Wcześniej trzymał niezmiennie stały poziom. Teraz przy okazji przeglądu znaleziona została przyczyna: niewielka nieszczelność, przewód przy pompie lekko poci się, wilgotnieje. Jeździć dalej można, tylko trzeba częściej kontrolować ilość płynu w zbiorniku. Jak zacznie cieknąc, pojawią się krople, to pompa układu wspomagania idzie do regeneracji. Koszt około 350-400 zł.

Uwaga! W przypadku większości awarii pompy całość wyciekającego płynu wychlapywana jest na pasek rozrządu.
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2011-09-27, 18:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1374
Skąd: Warmia
Wysłany: 2011-09-28, 16:27   

ian napisał/a:
Uwaga! W przypadku większości awarii pompy całość wyciekającego płynu wychlapywana jest na pasek rozrządu

Toż pasek rozrządu jest pod metalową obudową. Chyba masz na myśli wieloklin do osprzętu silnika..? Czy ja się postarzałem i nie pamiętam jak to jest...?
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 572
Skąd: RZ
Wysłany: 2011-09-28, 19:46   

To mi ian namieszał, pompa wspomagania poniżej alternatora, pasek rozrządu przykryty osłoną, płyn do wspomagania to olej Elfmatic G3, jak on opryska pasek rozrządu? :shock:
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 888
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2011-09-29, 11:14   

A czy sa jakies proszki uszczelniajace dodawane do oleju ? Bo mi cieknie w Escorcie...
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3125
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-09-29, 15:20   

DUCATI napisał/a:
A czy sa jakies proszki uszczelniajace dodawane do oleju ? Bo mi cieknie w Escorcie...

Oczywiście, ale dosypuje się je dzień przed sprzedażą auta. :idea:
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 550
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-09-30, 15:20   

kratylos To ten sam przypadek :-P -nic nie robiłeś przy pompie przez 30.000 tyś km? Mnie też mechanik doradził zostawić pompę w spokoju, tylko stale pamiętać o dolewkach... Podobno to wystarczy...

Cytat:
To mi ian namieszał


Mnie namieszał mechanik :-D Mówił jak nakręcony. Tak jak kiedyś przy odbiorze samochodu sprzedawca, który maniacko powtarzał o konieczności sprawdzania poziomu oleju i jego wskaźniku...

Jak już coś robię przy Loganie, lub silniku, to najprzód zaglądam do książek o eksploatacji i naprawie Renault Clio II. Na zasadzie analogii. Wieloklinowy pasek napędu osprzętu, wieloklinowy pasek napędu alternatora i pasek rozrządu. Wszystkie poprawnie wymieniłem?

Samochód, który do tej pory serwisowałem tylko w ASO miał źle (krzywo) dokręcony filtr oleju. W warsztacie zdejmowali go jakąś obejmą i w trakcie odkręcania pękł. Mam pytanie: czy w ASO mogli źle wkręcić filtr oleju?, czy może w warsztacie w złą stronę kręcili? Wiele lat temu przed garażem spotkałem zasapanego, wściekłego sąsiada z ogromnym młotkiem. Przestraszony, że może chce porozmawiać z małżonką zacząłem się dopytywać, co się stało. Nie umiał odkręcić filtru oleju, ale zamiast odkręcać cały czas go dokręcał ;-) .....

Ciekawy paradoks (to komplement): im ktoś ma niższe wykształcenie, tym większą wiedzę np. o mechanice samochodowej, oprogramowaniu, sieci internetowej. Rozumiem, że kobieta, doktor nauk medycznych może nic nie wiedzieć o użytkowanym samochodzie (nie potrafi nawet napompować opony), ale znam mężczyznę, doktora socjologii (chyba już habilitowanego) o równie mizernej wiedzy na ten temat. Po prostu wręcza kluczyki mechanikowi i odbiera samochód po kilku godzinach, lub następnego dnia.
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2011-09-30, 15:30, w całości zmieniany 5 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Wiek: 40
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3240
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-09-30, 19:05   

ian napisał/a:
Ciekawy paradoks (to komplement): im ktoś ma niższe wykształcenie, tym większą wiedzę np. o mechanice samochodowej, oprogramowaniu, sieci internetowej.

Bzdura.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-09-30, 19:08, w całości zmieniany 4 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi 107KM/249Nm
Wersja: Laureate
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-26, 10:08   

Jaki płyn pasuje do Dustera :

1. ELFMATIC G3 SYN


100% SYNTETYCZNY OLEJ DO UKLADÓW WSPOMAGANIA


ELFMATIC G3 SYN jest całkowicie syntetycznym olejem do przekładni automatycznych, układów wspomagania i systemów hydraulicznych.
ELFMATIC G3 SYN spełnia szereg poniższych norm i homologacji:
GENERAL MOTORS: DEXRONR III; RENAULT: DP0, SU0; FORD: MERCONR; MERCEDES BENZ: arkusz 236.5; MAN: 339 F; ALLISON: C4; NISSAN; VOITH: 55.6335.32 (G 607); ZF TE-ML: 14
B i 16L.

2. ELFMATIC G3


>OLEJ DO UKLADÓW WSPOMAGANIA


ELFMATIC G3 jest olejem najnowszej generacji do przekładni automatycznych i układów wspomagania.
ELFMATIC G3 spełnia wymagania następujących norm i specyfikacji:
GENERAL MOTORS: DEXRONR III; FORD: MERCONR; MAN: 339 F; NISSAN;
BMW: 24-3.0; ALLISON: C4; VOITH: 55.6335.32 (G 607); ZF TE-ML: 11 i 14.

-> http://www.elf.com.pl/wspomaganie.php

Jaka różnica w nich ? 1L starczy , bo z tego co kojarze wchodzi go niecały litr ... ?
 
Shadown 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Dołączył: 29 Sty 2015
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-01, 20:11   Poziom płynu wspomagania

Witam.

Mam pytanie odnośnie płynu wspomagania a dokładniej dzisiaj chciałem go skontrolować ale jest w takim miejscu, że kompletnie nie widać miarki czy jest na max czy też min.

Zrobiłem zdjęcie



i teraz pytanie czy ta kratka po lewej co jest w zbiorniku powinna być cała pokryta płynem?

może ktoś może zrobić u siebie zdjęcie albo sprawdzić jak to wygląda.



Kolejna sprawa to po lewej stronie (patrząc na silnik) jest jakaś taka rurka gumowa przezroczysta która idzie prawie do samego dołu i jest podłączona do czegoś natomiast wylot rurki jest na górze i nie jest podłączony do niczego - co to może być?
( nie znam się więc pojęcia nie mam jak to dokładniej wytłumaczyć hehe).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-10-07, 19:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Wiek: 54
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3588
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-10-02, 11:05   

Jak możesz to pomacaj ręką cały zbiornik to może wyczujesz jakby dwie wytłoczone poziome kreski to jest min i max. Jak nie widzisz dobrze to zaświeć latarką zbiornik z jednej strony a drugiej strony zobacz ile płynu widzisz pomiędzy kreskami.
Druga sprawa to możesz cyknąć fotkę tej gumowej rurki? MSZ to jest rurka do uzupełnienia oleju w skrzyni biegów.
A propos, to popraw w awatarze swój pojazd jeśli masz Dacię, a jak nie, to pisz o który model Dacii konkretnie piszesz. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 652
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-10-08, 14:46   

Shadown napisał/a:
Mam pytanie odnośnie płynu wspomagania a dokładniej dzisiaj chciałem go skontrolować ale jest w takim miejscu, że kompletnie nie widać miarki czy jest na max czy też min.

Zrobiłem zdjęcie
[...]
i teraz pytanie czy ta kratka po lewej co jest w zbiorniku powinna być cała pokryta płynem?

może ktoś może zrobić u siebie zdjęcie albo sprawdzić jak to wygląda.
Sprawdziłem u siebie, fabrycznie mam zalane do MAX i w tym zbiorniczku wspomagania mam jednolitą ciemną powierzchnię płynu/oleju, w której absolutnie nie widać żadnych platikowych elemencików. Ale wiesz, ja mam DD 2015, u mnie ten zbiorniczek wygląda nieco inaczej, m.in. poziom sprawdza sie z boku (od lewej strony stojąc przodem do silnika), tak więc nie wiadomo, czy można się tym moim widokiem sugerować.
 
rgr 


Marka: AR/Dacia
Model: 156/Sandero
Silnik: 2.0TS / 1.4 MPI
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 98
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-10-28, 08:49   

Witam,

ile w ogóle wchodzi tego płynu do Sandero? Warto go wymienić po 8 latach?
 
siemaspl 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1,6
Rocznik: 22.06.2010
Wersja: Stepway
Dołączył: 05 Maj 2013
Posty: 32
Skąd: Czarne
Wysłany: 2017-05-30, 08:32   

Jak należy często wymieniać plyn wspomagania i filtr tego oleju?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4572
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-03, 16:09   

Gdzie jest najniższy pkt układu aby zlać płyn ? mowa o dusterze K4M ,
Co ciekawe serwisówka każe lać dextron II (ELF RENAULT MATIC D2) tak samo pokazuje strona ravenola natomiast elf już dextrona III.
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2017-08-03, 16:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4572
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-03, 23:34   

Znalazłem więc zostawię dla potomnych

Bez tytułu.jpg
Plik ściągnięto 74 raz(y) 61,58 KB

_________________
Moje auto
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4572
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-06, 14:37   

Kiepsko to wygląda
Zbiorniczek jest przed akumulatorem przewód idzie nad skrzynia do maglownicy tam zawraca pod skrzynie i wraca do zbiorniczka , nie ma żadnego miejsca do wylania płynu.
Rezygnuje z operacji ponieważ podobno trzeba to odsysać próżniowo :(
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2017-08-06, 14:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1297
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-04-14, 22:22   Wymiana oleju w układzie wspomagania

Co jaki okres występuje interwał wymiany oleju do wspomagania w układzie elektryczno-hydraulicznym. W karcie przeglądów w ogóle nie ma takiej pozycji a serwisówka nie informuje w jaki sposób można to zrobić bo pisali ją na układ hydrauliczny z pompą na pasku.
Czy ktoś może podejmował się już tego wyzwania i ma jakiekolwiek informacje o tej czynności.
Przy pompie na pasku najniższym elementem jest właśnie owa pompa przy której wygodnie można zlać olej ale przy elektro hydraulicznym chyba maglownica
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-04-14, 22:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne