DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-07-02, 01:02
Wydajność klimatyzacji
Autor Wiadomość
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-06-28, 09:14   

Ja jeżdżę najczęściej na krótkich odcinkach, wydawało mi się że wydajność osłabła, ale wczoraj pojechałem ok 60 km w jedną stronę, po 15 km na max i nawiew na 2 zrobiło się wręcz zimno ( na obiegu zewnętrznym), musiałam wręcz zmniejszyć ustawienie klimy. Widać rzeczywiście w pierwszych Dusterach były lepsze układy klimatyzacji - jak dotychczas nic nie uzupełniałem.
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-06-28, 10:09   

Marek1603 napisał/a:
kicpra napisał/a:
Podsumowując, według mnie klimatyzacja daje radę.


Ciszej, bo zaraz cię okrzyczą ci, którym nie działa. ;-) :mrgreen:


Proponuję przeczytać choć część wątku i wyciągnąć z tego racjonalne wnioski. Tak jak to było ostatnio dostrzeżone na forum, samochody z roczników 2016, a już na pewno 2017 nie mają problemów z wydajnością ani zamarzaniem klimatyzacji. Usterka jest zgłaszana przez użytkowników roczników 2013-2015. Prosty wniosek, że coś zostało poprawione przez Dacię. I to wcale nie znaczy, że jeśli tobie klima działa to reszta użytkowników bez powodu wydziwia i marudzi. Po prostu trafiłeś na udany egzemplarz.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-06-28, 11:59   

Czytam wątek i właśnie się dziwie że cały czas się ludziom nadal wciska, że klima działa źle. Ona już działa dobrze ("jest poprawiona"), a właśnie były w wymienionym przez ciebie okresie problemy.

Tak się składa, że mam lodgy z 2014 i też miałem problemy z "klimatyzacją" (wymieniony zawór rozprężny oraz zmieniony soft sterowania sprężarką).
Po tych zabiegach pracuje dobrze. Fakt jest troszkę gorzej niż poprzednio w MCV-ce, bo po schłodzeniu auta zazwyczaj musi pracować wentylator na drugim biegu gdzie w loganie spokojnie wystarczył pierwszy.
 
kn 


Marka: Kia
Model: Rio
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2017
Posty: 133
Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2017-06-28, 13:22   

sobol1976 napisał/a:
Tak jak to było ostatnio dostrzeżone na forum, samochody z roczników 2016, a już na pewno 2017 nie mają problemów z wydajnością ani zamarzaniem klimatyzacji. Usterka jest zgłaszana przez użytkowników roczników 2013-2015. Prosty wniosek, że coś zostało poprawione przez Dacię. I to wcale nie znaczy, że jeśli tobie klima działa to reszta użytkowników bez powodu wydziwia i marudzi. Po prostu trafiłeś na udany egzemplarz.


A nie można było tego powiedzieć, zanim zrezygnowałem z zakupu Sandero? :D
W sumie dobrze rokuje na przyszłość, jeszcze Sandacza kupię!
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3545
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-06-28, 14:30   

Obieg wewnętrzny chłodzi bardziej - w niedzielę w trasie dałem wewnętrzny i wydmuch na 1 na centralne kratki, termometr zszedł na 2,9C. Ale kul lodowych się nie doczekałem.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
RowerekCombi 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 223
Skąd: małopolska
Wysłany: 2017-06-28, 19:18   

Najszczęśliwsi są chyba tylko ci którzy jej wcale nie mają :mrgreen: nie marudzą nie narzekają i wszystko gra jak tralala. Mam alergie na klimatyzację i odkąd jeżdżę nigdy jej nie miałem i nie używałem nawet jak była w innym samochodzie. kwestia przywyknięcia a jeżdżę bardzo duzo.
_________________
RowerekCombi
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2017-06-29, 07:11   

witam
po 3,5 roku eksploatacji dokera musiałem doładować klimatyzacje , zgodnie z opisem młodego człowieka , ubyło sporo czynnika , ponadto został odciągnięty olej i przefiltrowany , po czym wszystko ponownie załadowane , jedną maszyną , z tego co mówią moi koledzy w pracy klimatyzację należy robić co roku :shock: ja przeciągnąłem 2, 5 roku chyba jednak to prawda , odgrzybiać nie odgrzybiałem bo nic w środku nie śmierdzi a filtr przeciw pyłkowy zmieniany w październiku 2016 , jednak po nosie czuję że jakby inaczej chłodzi gdy auto nowe było to jak klime włączyłem to czułem w nosie taki zimowy chłodek teraz brak tego odczucia
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3772
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-29, 11:31   

Bez przesady , właśnie wracam z serwisu klimatyzacji , czynnika było 410 gramów oleju 50 ml, dobito do 475 g i 75 ml.
Był to pierwszy przegląd po 4 i pół roku. Wcześniej tylko odgrzybiane "bombą".
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2017-06-29, 22:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 117 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3989
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-29, 12:23   

Aktualnie 11 rok użytkuję Matiza i dopiero teraz pojechałem na takie "odświeżenie" czynnika- czyli teraz pierwszy raz ktoś w ogóle robił coś przy klimie. Klima działała cały czas bez zarzutu- pojechałem więc tak tylko z rozsądku czy bardziej ciekawości. Dobito ok 370g czynnika z olejem (przy ogólnych 520g).
Nie zauważyłem jednak żadnych różnic w działaniu klimatyzacji- chłodzi dobrze tak jak chłodziła...
Nie sądzę żeby Dacia sprawowała się pod tym względem bardziej wymagająco.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-06-29, 13:08   

DrOzda napisał/a:
Bez przesady , właśnie wracam z serwisu klimatyzacji , czynnika było 410 gramów oleju 5 ml, dobito do 475 g i 15 ml.
Był to pierwszy przegląd po 4 i pół roku. Wcześniej tylko odgrzybiane "bombą".

I co? Teraz lepiej chłodzi po nabiciu czy przed nabiciem?
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3772
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-29, 14:12   

Po ozonowaniu lepiej w sensie zapachu , ale wydajnościowo chyba nie ma specjalnej różnicy.
W upały trzeba jeździć na drugim czy trzecim biegu wentylatora i wtedy jest chłodno.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2017-06-29, 22:22, w całości zmieniany 3 razy  
 
Dracid 


Marka: ex-Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe Laureate 7 os.
Rocznik: 2017
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Maj 2017
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-07-02, 19:01   

Zgłaszam się do serwisu z klimatyzacją, bo jak dla mnie jest żenująca.

Oglądałem i uruchamiałem testowe lodgy stepway sprzed liftingu i tam kompresor chodzi cały czas. W mojej lodgy chodzi ok. 26 s, po czym wyłącza się na 10 s. W dodatku temperatura pozostawia wiele do życzenia. Jak oglądam termometry osób, które robiły testy i przy temperaturze zewnętrznej 18 st. uzyskują w aucie 6 st., to mam nerwa.

W piątek się okaże, o co kaman. Dziwię się, bo z korespondencji z innym użytkownikiem okazało się, że u Niego w lodgy kupionej miesiąc przed moją kompresor chodzi cały czas.

Miało być auto, w którym dziecko nie będzie się smażyć, a jest naprawdę jakaś ściema. Nie łapię tego wyłączania się kompresora. Czemu w innych autach to nie jest konieczne?
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-07-03, 02:14   

w innych autach jest dokładnie tak samo tylko silniki sa mocniejsze i tego w ogóle nie czuć , inna kwestia jest fakt że automatyczna klima chłodzi zupełnie inaczej bo na początek zawsze pracuje w obiegu zamkniętym z nawiewem tylko na górę , dopiero przy 2-3 stopniach różnicy z wew i żądaną temperaturą otwiera obieg otwarty z nawiewem góra / dół
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-07-03, 02:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-07-03, 04:51   

Dracid napisał/a:
Nie łapię tego wyłączania się kompresora.


Już tłumaczę. Są dwa rodzaje sprężarek.
Sprężarka o zmiennej wydajności, która pracuje cały czas, a temperatura jest ustalona "mechanicznie" przez jej wydajność.
Sprężarka o stałej wydajności gdzie temperatura jest badana przez czujnik temperatury i włącza/wyłącza sprężarkę.
Tak w skrócie.
Może masz, tak jak u mnie było. uszkodzony zawór rozprężny. Pomimo, że pracuje cyklicznie to i tak właśnie się zachowywała jak opisujesz.
 
Drozu 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 56
Skąd: Opole
Wysłany: 2017-07-03, 07:18   

W mojej Lodgy sprężarka też co chwilę się włącza i wyłącza (w trybie eco wyłącza się na dłużej), jednak mimo to w trasie nie mam potrzeby włączać 2 biegu nawiewu bo w zupełności wystarcza mi pierwszy bieg i czasem muszę nawet podnosić temp.(oczywiście nie od razu po uruchomieniu auta). Po mieście natomiast nie mam nigdy potrzeby włączać 3 biegu poza pierwszymi 2 minutami od odpalenia samochodu, 2 bieg do jazdy w mieście wystarcza w zupełności.
 
art 


Marka: Dacia
Model: Sandero/ Logan II
Silnik: 1.4 MPI + LPG lovato/ 1.5 dCi
Rocznik: 2010/ 2013
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 203
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-07-05, 12:08   

Klima nabita w zeszłym tygodniu i jak na złość się ochłodziło w tamte dni... Wczoraj jednak udało mi się przetestować, choć temperatura na zewnątrz w słońcu oscylowała w graniach 28-30 stopni C.
Powiem tak: szału na początku nie ma, po około 15 minutach jest lepiej ale coś mi się wydaje że jak będzie lampa na polu (około 35 wzwyż) to ta namiastka klimatyzacji nie da rady.
Zapewne skończy się tym, że będę z tym czymś musiał jakoś żyć, bo jak znam życie znalezienie i wyeliminowanie problemu pochłonie z 2 tysiące:
a) nabicie klimy w ASO, bo oczywiście nie uwierzą że jest dobrze,
b) następnie wymienią wszystko co się da
c) na końcu powiedzą: "Panie, no niestety się nie da, tzn da się ale musielibyśmy przerabiać wszystko i będzie to kosztować 3000 PLN".

Mimo wszystko, w trakcie upałów sprawdzę to badziewie. Swoją drogą, jakbym kupił nowy samochód i dostał takie coś to chyba bym im wytoczył sprawę sądową.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-07-07, 09:10   

Gwoli ścisłości, a jaki kolor?
 
art 


Marka: Dacia
Model: Sandero/ Logan II
Silnik: 1.4 MPI + LPG lovato/ 1.5 dCi
Rocznik: 2010/ 2013
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 203
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-07-09, 12:21   

Ten darmowy niebieski. Nadal czekam na upaly zeby przetestowac
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3545
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-07-12, 07:28   

Cav jest u mnie splonkowany, ale ostatnio w ogóle nie widzę "użytkownik został dodany do usuniętych i nie możesz przeczytać". Sprawdziłem, że Cav logował się ostatnio koło świętego Jana. Wakacje bez neta - czy się na nas obraził?
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-07-12, 10:37   

Cav pisze o niedoróbkach w Kii ;)
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3545
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-07-12, 11:07   

Widocznie bardzo zajęty jest. ;)
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-07-13, 14:30   

Pozwolę sobie zadać lamerskie pytanie - cały osprzęt i serce klimatyzacji jest identyczny we wszystkich obecnych modelach?
Tj. i Sandero i Logdy będą miały taką samą sprężarkę i inne bebechy?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-13, 16:24   

GRL napisał/a:
będą miały taką samą sprężarkę i inne bebechy?

W pewnym sensie tak: DACIA Klub Polska » DACIA » Kompendium Dacii » Klimatyzacja - specyfikacja » http://www.daciaklub.pl/user/dacia-klima.htm
 
art 


Marka: Dacia
Model: Sandero/ Logan II
Silnik: 1.4 MPI + LPG lovato/ 1.5 dCi
Rocznik: 2010/ 2013
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 203
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-08-02, 07:19   

Jako że narzekałem na klimę w tym wątku, postanowiłem uzupełnić informacje:
Klima schładza powietrze ale nie chłodzi. Nie ma szans schłodzić wnętrze do temperatury w której potrzebowałbym np czegoś do nakrycia się, w starym sandero dało się coś takiego osiągnąć. Abstrahując od tego czy zdrowe czy nie, klima w nowym Loganie (2013r) to jakieś nieporozumienie, nazwałbym ja urządzeniem klimopodobnym :)

P.S. Zapewne w Renault montowana jest taka sama klima, współczuje właścicielom którzy dali 60-70k za samochód a to coś nie działa :D
Ostatnio zmieniony przez art 2017-08-02, 07:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2017-08-14, 09:37   

Mam dodatkowe doświadczenia z ciepłego klimatu (Serbia i południe Węgier, temperatury ponad 40 C): nawiew na nogi z przodu jest o wiele mocniejszy po stronie pasażera. Łączę to z faktem, że po stronie kierowcy jest gorąca rura, która zabiera część chłodu z klimy.
Oczywiście, klima w Dusterze to nie "klima marzenie", ale okazało się - i to było dla mnie zaskoczenie - że da się tym autem podróżować przy temperaturach powyżej 40 C, choć trzeba dmuchać na "2", a czasami nawet na "3" (np. gdy się stoi w korkach, czy porusza wolno po mieście).
Mam wrażenie, że pomogła naprawa gwarancyjna, czyli likwidacja wady, prowadzącej do zamarzania klimy (kiedyś o tym wiele pisaliśmy na tym forum).
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne