Myślę, że miał raczej nadzieję na pompę w baku, spięcie jej "na krótko" i wypompowanie przez wężyk odpięty od filtra, bo ręczną gruszkę to przecież będzie gniótł 2 dni...
Tak czy owak, żaden z tych sposobów nie jest zbyt dobry, bo nie zbierze paliwa z dna - lepiej użyć ssaka przez wlew paliwa.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Mar 2014 Posty: 4 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-16, 20:32
Wymienione paliwo, filtr i duster chodzi jak tralala. PS. Sposób lokalnego Pana mechanika, który pierwszy raz widział dustera to spuścić paliwo z przewodu paliwowego od dołu.
Ostatnio zmieniony przez AMI 2017-08-17, 08:35, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Mar 2014 Posty: 4 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-17, 08:38
Zdarza się najlepszym po 500 km jazdy. Byłem na stacji w międzyczasie naprawy i pan właściciel stacji sam sobie nawał benzyny, ale jemu poszły wtryskiem, 1500 naprawa. Teraz trzy razy patrzę na napisy i jeszcze ba paragon:)
Ostatnio zmieniony przez AMI 2017-08-17, 09:27, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1252 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-17, 17:17
Ja na szczęście nalałem ropę do traktorka z kanisterka. Nie skojarzyłem co tam było. Wyssałem to pompką ręczną i pomogło. Ale przez parę minut dymiło.
A na saturatory to trzeba patrzeć dwa razy, czasami jest więcej nalewaków i obok siebie są dwa ON , dwa PB , a chwycić można już nie ten co trzeba.
A tutaj co przydarzyło się jednej z "blondynek" w necie:
"..– Niech pani na zawsze sobie zapamięta, że jeśli już dojdzie do pomyłki i nieodpowiednie paliwo trafi do baku, nigdy, nie należy uruchamiać pojazdu. Nie wolno nawet odpalić silnika – dowiaduję się od mechaników – Starsze diesle mogły poruszać się nawet z kilkunastoprocentową domieszką benzyny, a nowe nie tolerują jej w najmniejszych nawet ilościach.
Montowane teraz delikatne układy zasilania, czyli pompa wtryskowa i wtryskiwacze, wymagają ciągłego smarowania, także przy pomocy oleju napędowego, a jak wiadomo, benzyna nie ma właściwości smarujących. Dlatego już przy niewielkiej domieszce benzyny do oleju napędowego właściwości smarne paliwa na tyle pogorszą się, że mogą spowodować poważne uszkodzenia – kontynuują swój wywód mechanicy. Spoglądając na mnie z uśmiechem pod nosem. Mnie wcale jednak nie jest do śmiechu.
Z dalszej części „lekcji” dowiadują się, że w przypadku zalania samochodu z silnikiem benzynowym olejem napędowym konsekwencje są znacznie mniejsze. Taka sytuacja rzadko się zdarza, bo wlew jest mniejszy niż średnica pistoletu do ropy. Silnik po przejechaniu krótkiego dystansu po prostu zgaśnie, bo ropa zanieczyści świece. Naprawa ograniczy się do oczyszczenia baku i wymiany filtra paliwa.
Nie zawsze jednak można liczyć na takie szczęście. Często zdarza się, że już 5-procentowa domieszka oleju napędowego do benzyny grozi uszkodzeniem katalizatora. "
paliwa.jpg
Plik ściągnięto 17 raz(y) 138,46 KB
Ostatnio zmieniony przez paul7 2017-08-17, 17:33, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum