Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.2 115km
Wersja: Stepway Outdoor
Dołączył: 11 Sie 2017 Posty: 67 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-11, 14:10 Dacia Dokker STEPWAY 2017 - kilka pytań
Witam
Nie długo będę kupował Dokkera i pojawia się kilka pytań na które mogą odpowiedzieć tylko osoby doświadczone z marką / modelem.
Będę wdzięczny za rozwianie chociaż niektórych z poniższych kwestii:
1. Czy macie informację kiedy można spodziewać się nowej wersji Dokkera?
2. Który silnik do jazdy po mieście polecanie bardziej - 1.6 102km czy może 1.2 115km?
3. Przyszłościowo myślę o gazie. Podobno 1.2 nie bardzo się da gazować lub jest to kosztowne. Prawda?
4. Jakie opcje dodatkowo (przy i tak mocno wyposażonym stepwayu) warto dobrać? Zastanawiam się nad tapicerką skórzaną - ale nigdzie jej nie widziałem, w salonach też nie uświadczy...
5. W kreatorze https://conf.dacia.pl/cv1/dokker?modelKey=67P&stepTo=2&userPriceType=TTC
przednie lampy są jakby z czarnym wnętrzem - czy to nowość liftowa? w kreatorze przy wersji VAN lampy pokazują się srebrne...
6. Czy wersja 2017 oprócz nowej kierownicy i zderzaka przedniego różni się czymś dodatkowo od wersji 2016 pod względem mechanicznym / wizualnym?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-08-11, 14:26
0 - zasadnicza sprawa - ile chcesz wydać?
1-zapewne na razie nie - Dokker ostatni dołączył do kompletu, jest już po małym liftingu, najstarsze jest sandero (2012) i od niego pewnie zaczną, pewnie w 2018 pojawi się nowy model (mam na myśli oczywiście sandero) kolejne poźniej
2-jeśli planujesz LPG i masz za sobą etap deptania pedału w podłogę, zdecydowanie 1,6 (łatwy tani montaż dobra współpraca), jeśli coś bardziej żwawego TCe (tylko Outdoor - patrz pkt 0)
3-1,2 da się zagazować , nie wiem na ile będzie drożej, ale moim zdaniem patrz pkt 2 - w przypadku TCe odpuściłbym sobie LPG
4- wg mnie: poza klimatyzacją i podstawową elektryką - szyb,lusterek i centralnym zamkiem -
skórzana kierownica i gałka biegów (trwałe i przyjemne w dotyku) ewentualnie czujniki cofania (lepiej poza aso za 1/3 ceny, jeśli zwykłe radio też poza aso)"skórę: na siedzeniach bym sobie podarował, musi mieć zimą ogrzewanie a jak się siedzi na niej latem nie warto wspominać
6. pod względem mechanicznym z pewnością nie, wizualnie zależy od wersji, najbardziej efektowny, bogato wyposażony, wyżej zawieszony, zaopatrzony w solidne osłony drzwi i nadkoli jest outdoor - patrz pkt 0
-jeśli nie metalic - zdecydowanie biały, latem nie ma porównania z granatowym, jeśli metalic - niebieski Azurite
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-08-11, 14:36, w całości zmieniany 7 razy
lpg do 1.2 tce ok 8-9 tyś , są ludzie który takie instalacje posiadają z powodzeniem
Jeżeli w ogóle chcesz mieć lpg to musisz kupić wersje z fabrycznym lpg inaczej odpuść sobie z góry
http://www.daciaklub.pl/f...der=asc&start=0
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-08-11, 14:42, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.2 115km
Wersja: Stepway Outdoor
Dołączył: 11 Sie 2017 Posty: 67 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-11, 17:55
Dar1962 - w tytule napisałem że chodzi o wersje STEPWAY czyli Outdooor - w standardzie jest w sumie wszystko o czym piszesz - skórzana kierownica, GPS, klima, BT, czujniki chyba 300zł? więc koszt nie duży. z dodatków na pewno będę brał czarną perłę metalic.
można dołożyć grzanie foteli, skóra foteli, wspomniane czujniki, felgi 16 alu - w standardzie są 16 stalowe z kołpakiem imitującym alu nawet spoko to wygląda i nabrałem się na początku... roleta odzielająca bagażnik - 500zł., kamera cofania - fajny bajer ale 1500zł - nie wiem czy warto.
Dzięki ogólnie za rzeczową odpowiedź. Myślę, że nie ma co czekać do nowej wersji szczególnie, że auto potrzebuje w tym roku. Odnośnie silnika - wiadomo, że zawsze bezpieczniej mieć te 2s szybciej do setki, ale coś za coś.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-08-11, 21:29
Z tego co podajesz najbardziej sensowna jest roleta oddzielająca bagażnik - zdarzało mi się pakować "po sufit" w kilku posiadanych kombi z czymś takim. Resztę bym sobie odpuścił - wszystko to można dodać wtedy jak będziesz potrzebował za mniejsze pieniądze niż fabrycznie.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.2 115km
Wersja: Stepway Outdoor
Dołączył: 11 Sie 2017 Posty: 67 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-13, 08:24
Apropo wartości samochodu to podzielę się z Wami pewną ciekawostką. Mianowicie kupuję auto do firmy. Pierwotnie patrzyłem tylko na blaszaki typu VAN, ponieważ są tańsze.
Z ciekawości wszedłem zobaczyć ile kosztować może ta najbardziej wypasiona wersja STEPWAY.
Na początku myślałem, że się pomyliłem, coś źle wpisałem... ale nie.
Konfigurując VANa Comfort - z dodatkami tj. lakier metalic, radio - zwykłe beż navi, elektryka, klima - czyli taki standard dla dzisiejszego samochodu użytkowego - może odejmując metalic.
cena za takiego blaszaka wychodzi tylko nieco taniej niż STEPWAY - ok. 3000zł!!!
bez siedzień tylnych, bez navi, bez szyb z tyłu, bez dodatkowych drzwi przesuwanych z lewej str, bez skórzanej kierownicy, całego pakietu poprawiajacego wygląd wnętrza , bez całego pakietu stylizacyjnego na zewnątrz - plastików, swiatel p. mgielnych, relingów, podniesionego zawieszenia itd itp., bez dodatkowych poduszek powietrznych, felgi 15 a nie 16 - jak się doda te opcje które można aby zbliżyć się do wersji stepway cena wychodzi wyższa niż jak by wziąść STEPWAY. ponad 55.000 brutto. bez siedzen z tyłu :)
Wchodząc w wersje osobowe i biorąc wersję Laureate + dodatki tj w STEPWAY te które się da... różnica w cenie wyjdzie ok 500-1000zł w stosunku do Stepwaya, a i tak nie mamy wielu dodatków.
Tak samo - dlaczego przy wersji VAN lakier metalik kosztuje 1470zł brutto a w cywilnej wersji 2000zł?
Trzeba dobrze się zastanowić zanim wybierzemy wersje bo tak jak piszę powyżej - można się szczypać na tym czy na tamtym, a w rezultacie dopłacić do interesu albo mieć dużo gorszą wersje. Więc z moich analiz wychodzi, że "ALBO GRUBO! ALBO W CALE!" czytaj "albo STEPWAY albo VAN BASE!" :)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-08-13, 10:47
to "oczywista oczywistość" - jako rzekł klasyk - w przypadku Dacii bardziej opłaca się brać od razu bogatą wersję niż ubogą, do której dokupywać dodatki.
Apropo wartości samochodu to podzielę się z Wami pewną ciekawostką. Mianowicie kupuję auto do firmy. Pierwotnie patrzyłem tylko na blaszaki typu VAN, ponieważ są tańsze.
Z ciekawości wszedłem zobaczyć ile kosztować może ta najbardziej wypasiona wersja STEPWAY.
Na początku myślałem, że się pomyliłem, coś źle wpisałem... ale nie.
Konfigurując VANa Comfort - z dodatkami tj. lakier metalic, radio - zwykłe beż navi, elektryka, klima - czyli taki standard dla dzisiejszego samochodu użytkowego - może odejmując metalic.
cena za takiego blaszaka wychodzi tylko nieco taniej niż STEPWAY - ok. 3000zł!!!
bez siedzień tylnych, bez navi, bez szyb z tyłu, bez dodatkowych drzwi przesuwanych z lewej str, bez skórzanej kierownicy, całego pakietu poprawiajacego wygląd wnętrza , bez całego pakietu stylizacyjnego na zewnątrz - plastików, swiatel p. mgielnych, relingów, podniesionego zawieszenia itd itp., bez dodatkowych poduszek powietrznych, felgi 15 a nie 16 - jak się doda te opcje które można aby zbliżyć się do wersji stepway cena wychodzi wyższa niż jak by wziąść STEPWAY. ponad 55.000 brutto. bez siedzen z tyłu :)
Wchodząc w wersje osobowe i biorąc wersję Laureate + dodatki tj w STEPWAY te które się da... różnica w cenie wyjdzie ok 500-1000zł w stosunku do Stepwaya, a i tak nie mamy wielu dodatków.
Tak samo - dlaczego przy wersji VAN lakier metalik kosztuje 1470zł brutto a w cywilnej wersji 2000zł?
Trzeba dobrze się zastanowić zanim wybierzemy wersje bo tak jak piszę powyżej - można się szczypać na tym czy na tamtym, a w rezultacie dopłacić do interesu albo mieć dużo gorszą wersje. Więc z moich analiz wychodzi, że "ALBO GRUBO! ALBO W CALE!" czytaj "albo STEPWAY albo VAN BASE!" :)
Tak wiele pytań, tak mało odpowiedzi. :D
Dorzucę kolejną ciekawostkę.
Dopłata do tce wynosi odpowiednio:
- Dokker +2500
- Logdy +3000
- Duster +7000
I jeszcze jedną.
Nie można kupić Dokkera w wersji Open i doposażyć w regulowany fotel kierowcy, bez konieczności dokupienia dodatkowych drzwi z tyłu.
Ostatnio zmieniony przez GRL 2017-08-13, 12:19, w całości zmieniany 1 raz
To nie jest dopłata za sam silnik (który w dodatku też nie jest taki sam jak w lodgy i dokkerze, tylko mocniejszy), ale także za 6-biegową skrzynię biegów.
Podobnie jest z 4x4 czy niektórymi wersjami diesli.
To nie jest dopłata za sam silnik (który w dodatku też nie jest taki sam jak w lodgy i dokkerze, tylko mocniejszy), ale także za 6-biegową skrzynię biegów.
Sce również nie jest taki sam jak w lodgy i dokkerze.
Czyli większość różnicy idzie na ten dodatkowy bieg.
To już wolałbym "piątkę" i 4500zł w kieszeni.
Sce również nie jest taki sam jak w lodgy i dokkerze
Tylko oficjalnie, co ma wpływ na cenę bazową.
A tak naprawdę jest dokładnie taki sam, łącznie z oznaczeniami - różnice wynikają wyłącznie z oprogramowania.
TCe125 jest inny także mechanicznie.
GRL napisał/a:
większość różnicy idzie na ten dodatkowy bieg
Niekoniecznie - patrzy wyżej, a jeszcze zwiększanie mocy zwykle podlega prawu zmniejszających się przychodów, czyli albo dostaje się coraz mniejszy przyrost za tę samą cenę, albo za ten sam przyrost kosztuje coraz więcej.
GRL napisał/a:
wolałbym "piątkę" i 4500zł w kieszeni
No wszystkim nie dogodzisz, a bardzo wiele osób krytykuje dacie właśnie za brak "czegoś mocniejszego".
No wszystkim nie dogodzisz, a bardzo wiele osób krytykuje dacie właśnie za brak "czegoś mocniejszego".
Ale ja nie o mocy prawię.
Nie od dziś wiadomo, że magia liczb robi swoje (6 biegów, milion koni) i ludzie się tym jarają.
Najlepszym przykładem jest 1.0mpi od VW - niemała dopłata do dodatkowych 15KM, a do 4000obr/min moment identyczny.
Duster 4x2 1.2tce przy 140km/h ma na "szóstce" 3150obr/min.
Dokker 1.2tce przy 140km/h ma na "piątce" 3300obr/min.
Duster przy 5-ciobiegowej skrzyni od Dokkera i większym obwodzie kół, prawdopodobnie miałby takie same obroty na autostradzie co ma obecnie.
Wygląda na to, że biegi po prostu zostały zagęszczone, dodając minimalnie więcej elastyczności i pozostawiając ten sam hałas przy prędkościach przelotowych.
I nikt mi nie powie, że wyższy o 15Nm moment rozsadziłby skrzynię.
Mając wybór (5 i 6 w Dusterze tce) nie dopłaciłbym kilku tysięcy dla 6 biegów.
PS.
W sce ktoś sugerował, że dusterowa wersja ma zmienne fazy i o tyle jest "lepsza".
Ostatnio zmieniony przez GRL 2017-08-13, 16:33, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-08-13, 20:33
Dar1962 napisał/a:
to "oczywista oczywistość" - jako rzekł klasyk - w przypadku Dacii bardziej opłaca się brać od razu bogatą wersję niż ubogą, do której dokupywać dodatki.
Nie tylko w Dacii - to ogólna zasada. A nawet bywają takie paradoksy jak np tempomat w Zafirze mojej żony - jako wyposażenie dodatkowe kosztował 1500 pln, zaś jako dołożony po kupnie - wymiana manetki, czujnik położenia pedałów + aktywacja - 700 pln, w ASO tymi samymi podzespołami co fabrycznie.
W Corolli jest tak samo z biegami. 1.6 132 konie i 6 biegów, a obroty przy poszczególnych prędkościach takie same jak w Vectrze C 1.8 122 konie i skrzynia 5.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.2 115km
Wersja: Stepway Outdoor
Dołączył: 11 Sie 2017 Posty: 67 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-16, 21:22
Dziś testowałem praktycznie identyczną wersję jak chce kupić = Silnik 1.6 102km.
... i jest problem.
BRAK MOCY! - POMOCY!
wiem... wiem, silnik 1.6 to prosty, klasyczny, tani w utrzymaniu, dobry pod gaz.
ALE
czułem co najmniej niepewność przy próbie wyprzedzania, frajdy z lekko dynamiczniejszej jazdy na próżno też szukać. :(
Pytanie do użytkowników 1.2 115km - jak się Wam sprawują te silniki i przejechaniu pewnego przebiegu?
Czego można się obawiać przy jego użytkowaniu?
Jak Wam wychodzi spalanie w mieście?
Będę starał się go przetestować w terenie na dniach. Mam nadzieję, że będzie dostępny
biegi po prostu zostały zagęszczone, dodając minimalnie więcej elastyczności
To się nazywa "komfort" i za niego ludzie są w stanie zapłacić równie grubą kasiorę jak za "magię cyferek".
GRL napisał/a:
Mając wybór (5 i 6 w Dusterze tce) nie dopłaciłbym kilku tysięcy dla 6 biegów.
Jak pisałem wcześniej - wszystkim nie dogodzisz, a już zwłaszcza w marce z takimi ograniczeniami.
GRL napisał/a:
W SCe ktoś sugerował, że dusterowa wersja ma zmienne fazy i o tyle jest "lepsza".
Papier jest cierpliwy, a Internet jeszcze bardziej...
To są dokładnie te same silniki, sztuka w sztukę, co do najmniejszej śrubki, z jednej linii produkcyjnej, i wszystkie mają zmienne fazy zaworów wylotowych.
Jedyna różnica, odpowiadająca za moc maksymalną, to inne sterowniki silnika. Kropka.
Powinno się dać przeprogramować, a na pewno da się je podmienić - i będzie dokker/lodgy z SCe115 jak w dusterze.
DokkerKRK napisał/a:
czułem co najmniej niepewność przy próbie wyprzedzania
"Użyj Skrzyni, Luke!".
Przy 130 km/h to już oczywiście niewiele pomoże, ale chyba nikt rozsądny i tak by się tego nie spodziewał...
DokkerKRK napisał/a:
frajdy z lekko dynamiczniejszej jazdy na próżno też szukać
...w kombi-vanie? To jakiś suchy żart retoryczny czy coś mi umyka???
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.2 115km
Wersja: Stepway Outdoor
Dołączył: 11 Sie 2017 Posty: 67 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-17, 06:40
Nie chodzi o to, że chce wkładać do dokera fotel kubełkowy i odchodzić pierwszy z pod świateł... ale sprawne przejechanie przez skrzyżowanie przy maruderach lub wakacyjnych kierowcach z innych części Polski, zdążyć na zielonym czy sprawna zmiana pasa.
Nie wiem jak jeździ się w takiej sytuacji tym dokerem z silnikiem 86km ale słyszałem, że jest dramat.
Nie chodzi o to, że chce wkładać do dokera fotel kubełkowy i odchodzić pierwszy z pod świateł... ale sprawne przejechanie przez skrzyżowanie przy maruderach lub wakacyjnych kierowcach z innych części Polski, zdążyć na zielonym czy sprawna zmiana pasa.
Nie wiem jak jeździ się w takiej sytuacji tym dokerem z silnikiem 86km ale słyszałem, że jest dramat.
Mam lodgy z 1,6MPI i niejednokrotnie ze świateł jestem pierwszy. Jak powiedział Laisar używam skrzyni do tego. To są silniki wolnossące, a te niestety lubią wysokie obroty aby sprawnie jeździły. No cóż spalanie rośnie ale kto bogatemu zabroni. Mają jedną przewagę. Są nieśmiertelne jeżeli sam się o to nie poprosisz.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.2 115km
Wersja: Stepway Outdoor
Dołączył: 11 Sie 2017 Posty: 67 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-17, 19:55
kicpra napisał/a:
Tyle, że te wkręcenie na obroty chwile trwa, a w turbo już zapniesz kolejny bieg i będziesz z przodu bez wycia spod maski.
Kupując nowe auto z założeniem, że będzie się nim jeździć kilka następnym lat codziennie - chyba lepiej dołożyć do wersji turbo. Chyba, że ktoś nie potrzebuje tej dynamiki, taki ma charakter pracy, jazdy albo chce mieć 100km za 20zł... Wtedy 1.6 - bajka.
Nie sądzę, aby się ktoś zgodził - ale jest ktoś może z Krakowa lub okolic z Dacią Dokker lub Lodgy w silniku 1.2 115km abym mogł się przejechać? W żadnym salonie w KRK nie mają auta z tym silnikiem... a kupować w ciemno trochę głupio - Jakoś się dogadamy... ;)
Ostatnio zmieniony przez DokkerKRK 2017-08-17, 20:30, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum