Osobiście mam Dokkera... myślałem też o Lodgy (bo 7 miejsc). Logana MCV pod uwagę nie brałem. Wygrał Dokker między innymi przez przesuwne drzwi z boku a to przy parkowaniu na wąskich miejscach i wkładaniu małych dzieci do fotelików jest nie do przecenienia.
Myślę, że warto pod uwagę wziąć także odsprzedaż.. Dokker jednak jeździ w małych firmach - zadbana używka w dieslu powinna szybko się sprzedać (najwyżej ktoś sobie kanapę złoży/wyjmie).
Brak wykończenia tylnich drzwi - żyję bez tego ale jakby się uprzeć to można to zrobić estetycznie za niewielkie pieniądze.
Dokker jeździ w firmach Zadbana używka w Dieslu, gdzie ?;-) Nie zdażyła mi się jeszcze nigdy zadbana używka low budżetowa po firmie Wiedzą, że nie będą kupować więc nie dbaja. Parę dni temu poszedł Doker 2013 za 15500 netto przebieg 279 tyś.
kicpra No nie wiem, mnie koleś policzył 1.2Turbo z klimą, elektryka itp. za 56-7k brutto z gazem chyba 3k więcej, ale 4 lata gwarancji. Nie wydaje mi się, że to duża róznica.
kicpra No nie wiem, mnie koleś policzył 1.2Turbo z klimą, elektryka itp. za 56-7k brutto z gazem chyba 3k więcej, ale 4 lata gwarancji. Nie wydaje mi się, że to duża róznica.
Rozumiem, że porównywałeś ceny MCV z Tipo Station Wagon ?? Bo to kombi.
A jeśli porównujesz TIPO Sedan to powinieneś porównać ze zwykłym Loganem, a tutaj różnica przy wszystko mającym Loganie wynosi ok. 10 tys. a to już nie jest tak mało.
Rozumiem, że 1.4 turbo a nie 1.2 turbo jeśli pisałeś o Fiacie. Tipo sedan jest tani, ale u mnie odpadł dlatego, że to sedan i brakuje tam innego silnika niż zwykłe 1.4. O 1.6 nie wspominam, bo osiągi ma prawie takie same a kosztuje kilka k więcej.
A Tipo SW nie ma co porównywać bo wychodzi wiele drożej.
Miałem podobny dylemat , pojechałem oglądać do salonu Dustera . Po przymiarkach okazało sie, że nie do końca tego szukam . Następnie był pojedynek między MCV a Dokker. I podobne rozmyślania - lodówki i inne sprzęty AGD ... Koniec końców wybrałem MCV
kicpra No nie wiem, mnie koleś policzył 1.2Turbo z klimą, elektryka itp. za 56-7k brutto z gazem chyba 3k więcej, ale 4 lata gwarancji. Nie wydaje mi się, że to duża róznica.
Rozumiem, że porównywałeś ceny MCV z Tipo Station Wagon ?? Bo to kombi.
A jeśli porównujesz TIPO Sedan to powinieneś porównać ze zwykłym Loganem, a tutaj różnica przy wszystko mającym Loganie wynosi ok. 10 tys. a to już nie jest tak mało.
Tak Tipo SW 1.4T, przy fiacie nie sprawdzałem tych najsłabszych wersji bo nie było po co.
95 konny w wersji Easy kosztuje 54 tyś brutto. Lounge jest chyba 5 tyś droższe.
Nie wiem ile nowy MCV wychodzi bo nie sprawdzałem.
Narazie mi podkupili MCVła więc nadal szukam :D
Poszedł za 19 tyś brutto.
Tak Tipo SW 1.4T, przy fiacie nie sprawdzałem tych najsłabszych wersji bo nie było po co.
95 konny w wersji Easy kosztuje 54 tyś brutto. Lounge jest chyba 5 tyś droższe.
Raczej nie wystarczy wejść w konfigurator i okazuje sie nagle że najtańsza wersja Pop jest od 57 tys. A wersja Easy zapewne więcej. Malym druczkiem napisano ze 54 tys to kalkulacja dla leasingu a i tak pewnie ta kalkulacja na potrzeby strony www. Wersja Lounge 67 tys. nawet jeśli jakiś upust to i tak dużo. Najbogatszy MCV wyszedl mi 49 tys. To jest kolosalna różnica.
Tipo.jpg.png
Plik ściągnięto 7 raz(y) 226,41 KB
Ostatnio zmieniony przez benyo 2017-08-18, 20:53, w całości zmieniany 3 razy
Raczej nie wystarczy wejść w konfigurator i okazuje sie nagle że najtańsza wersja Pop jest od 57 tys. ...
I od tej kwoty katalogowej (a nie promocyjnej) jest aktualnie 8% rabatu dla firm i grup zawodowych.
Co nie zmienia faktu, ze odpowiednikiem MCV Laureate za ok. 45k jest Tipo SW za ok. 55k.
Na szybko skonfigurowałem podobnego Tipo kombi, z dieslem. Różnica wynosi 12800, a należałoby porównać z zwykłym MCV. Ja porównałem do zamówionego MCV Outdoor.
No tak, ale sorry dacia ma strasznie lipne silniki jak ktoś chce benzynę ;(
TO jest problem nie wiem dlaczego Dacia nie wprowadzi jakiejś rozsądnej benzynówki.
Chętnie bym nawet nowego przytulił, ale chociaż z czymś takim jak 1.4T z fiata.
No tak, ale sorry dacia ma strasznie lipne silniki jak ktoś chce benzynę ;(
TO jest problem nie wiem dlaczego Dacia nie wprowadzi jakiejś rozsądnej benzynówki.
Chętnie bym nawet nowego przytulił, ale chociaż z czymś takim jak 1.4T z fiata.
Firma nie nazywa się Dacia-Caritas, te 10 tys. PLN nie bierze się znikąd. Taka jest polityka firmy Renault.
No tak, ale sorry dacia ma strasznie lipne silniki jak ktoś chce benzynę ;(
TO jest problem nie wiem dlaczego Dacia nie wprowadzi jakiejś rozsądnej benzynówki.
Chętnie bym nawet nowego przytulił, ale chociaż z czymś takim jak 1.4T z fiata.
Firma nie nazywa się Dacia-Caritas, te 10 tys. PLN nie bierze się znikąd. Taka jest polityka firmy Renault.
Czy ja mówię o cenie takiej jak teraz ? Jak dla mnie może być o te 10k wyższa, ale chciałbym czerpać przyjemność z jazdy. Teraz fajne auto na miasto i w obrębie 100-200km jechać nim np. do Włoch, bym średnio chciał.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Wujek 2017-08-19, 15:53, w całości zmieniany 1 raz
Bez przesady, 0.9 tce jeździ w miarę dobrze. W Octavii jest 1.0, w Mondeo 1.0 a ważą kilka setek więcej i też jeżdżą. I ludzie dopłacają jeszcze do tego 1.0 tsi.
Ogólnie to Ford zrobił 1.0 bo musiał nie oznacza, że ktoś to kupuje. Jeżeli 12sek dla ciebie to dynamiczna jazda to ok, ja nie jestem przyzwyczajony, dlatego dla siebie bym nie kupił, dla niewiasty jak najbardziej :)) Jej Dusterem nawet spoko się latało.
Diesel się teraz nie opłaca, paliwo w takiej samej cenie ...
Zawsze miałem PB i tylko dwa ON , pierwszy to przekładka z PB w terenówce na ON i było bajecznie ,a drugi to mój poprzedni Laguna II 2.2 dci z 2006 roku. Robiłem po 25k 30k rocznie i miało to uzasadnienie , obecnie jak zrobie 15k to będzie dobrze, a i do pracy mam 20 kilometrów . Jeszcze często w cyklu poniedziałek 20 km do pracy i w piątek 20 km z pracy do domu ...
Tylko PB nawet tce 90
Z tego co widzę jesteś z Krakowa wiec te 3 kilometry to pewnie jakieś 2 godziny jazdy , wiec diesel się dobrze dogrzeje
A tak na poważnie to obecne silniki są tak wysilone, że zatarła się różnica pomiędzy PB a ON w cenie eksploatacji i trwałości , tyle że PB można zmienić w PB\LPG
Przed Laguną miałem 406 SW 2.2 PB i to była jazda . Niestety w Daci nie będzie nigdy większych jednostek , ale co zrobić .
Tak czy inaczej dzisiaj przyglądałem się już na chłodno Dokkerowi i powiem że jest fajny , ale i tak jak dla mnie MCV wygrywa .
Diesel się teraz nie opłaca, paliwo w takiej samej cenie ...
No ja nie wiem. Śledzę ceny na Carefourze i dochodzi czasem do 40 groszy, co przy 50 litrach, jest już dużą różnicą. A jak masz bak 83 litry pojemności, a ja zawsze tankuję do pełna, to jednak na lizaki jest.
Tylko jeszcze jedna małą rzecz, jak coś dupnie w Dieslu to paznokcie zjesz razem z palcami. Jak coś walnie w benie... zapłacisz za to czapkę gruszek.
Ja diesla nie, bo ja głównie miasto i by mnie krew zalała z DPFem...
jak coś dupnie w Dieslu to paznokcie zjesz razem z palcami.
Ale najpierw musi Ci coś dupnąć. Jak masz wóz ściągnięty z zachodu, od babci i na liczniku 190 000, to i dupnie, bo rzeczywiście jest 550 000.
Już to pisałem: Zliczyłem usterki popularnych i bardzo dobrych benzyn i popularnych i bardzo dobrych diesli. Benzyny pewniejsze, bo mniejszy przebieg, ale stosunek ilości usterek jednostki napędowej wynosił 10:3. Także nie straszyć.
Kolega, mało kumaty technicznie, kupił Scenica, poprzedniej generacji: Kupił najprostszą benzynę, nowa z salonu, bo miał dość 1,9 dCi (silnik mega felerny). Już 3 razy był w ASO, na problemy z silnikiem. Ja z 1,5 dCi nie byłem nigdy, z 2,0 dCi też (255000 przebiegu). Nie straszyć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum