DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dokker czy MCV II?
Autor Wiadomość
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 815
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-17, 13:37   

Wujek napisał/a:

Chociaz jak bym miał kupowac nowy kupiłbym Tipo.

Też nad nim myślałem, ale kombiak z Tjetem jest o wiele droższy niż MCV z max wyposażeniem.
 
Wujek 


Marka: Dacia
Model: Logan Pickup
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Base
Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 34
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-08-17, 15:21   

mareckimarekk napisał/a:
Osobiście mam Dokkera... myślałem też o Lodgy (bo 7 miejsc). Logana MCV pod uwagę nie brałem. Wygrał Dokker między innymi przez przesuwne drzwi z boku a to przy parkowaniu na wąskich miejscach i wkładaniu małych dzieci do fotelików jest nie do przecenienia.

Myślę, że warto pod uwagę wziąć także odsprzedaż.. Dokker jednak jeździ w małych firmach - zadbana używka w dieslu powinna szybko się sprzedać (najwyżej ktoś sobie kanapę złoży/wyjmie).

Brak wykończenia tylnich drzwi - żyję bez tego ale jakby się uprzeć to można to zrobić estetycznie za niewielkie pieniądze.


Dokker jeździ w firmach ;-) Zadbana używka w Dieslu, gdzie ?;-) Nie zdażyła mi się jeszcze nigdy zadbana używka low budżetowa po firmie ;-) Wiedzą, że nie będą kupować więc nie dbaja. Parę dni temu poszedł Doker 2013 za 15500 netto przebieg 279 tyś.

kicpra No nie wiem, mnie koleś policzył 1.2Turbo z klimą, elektryka itp. za 56-7k brutto z gazem chyba 3k więcej, ale 4 lata gwarancji. Nie wydaje mi się, że to duża róznica.
_________________

 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2017-08-17, 20:03   

Wujek napisał/a:
kicpra No nie wiem, mnie koleś policzył 1.2Turbo z klimą, elektryka itp. za 56-7k brutto z gazem chyba 3k więcej, ale 4 lata gwarancji. Nie wydaje mi się, że to duża róznica.


Rozumiem, że porównywałeś ceny MCV z Tipo Station Wagon ?? Bo to kombi.
A jeśli porównujesz TIPO Sedan to powinieneś porównać ze zwykłym Loganem, a tutaj różnica przy wszystko mającym Loganie wynosi ok. 10 tys. a to już nie jest tak mało.
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 815
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-17, 21:23   

Rozumiem, że 1.4 turbo a nie 1.2 turbo jeśli pisałeś o Fiacie. Tipo sedan jest tani, ale u mnie odpadł dlatego, że to sedan i brakuje tam innego silnika niż zwykłe 1.4. O 1.6 nie wspominam, bo osiągi ma prawie takie same a kosztuje kilka k więcej.
A Tipo SW nie ma co porównywać bo wychodzi wiele drożej.
 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-08-17, 21:30   

Miałem podobny dylemat , pojechałem oglądać do salonu Dustera . Po przymiarkach okazało sie, że nie do końca tego szukam . Następnie był pojedynek między MCV a Dokker. I podobne rozmyślania - lodówki i inne sprzęty AGD ... Koniec końców wybrałem MCV :mrgreen:
 
Wujek 


Marka: Dacia
Model: Logan Pickup
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Base
Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 34
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-08-18, 15:14   

benyo napisał/a:
Wujek napisał/a:
kicpra No nie wiem, mnie koleś policzył 1.2Turbo z klimą, elektryka itp. za 56-7k brutto z gazem chyba 3k więcej, ale 4 lata gwarancji. Nie wydaje mi się, że to duża róznica.


Rozumiem, że porównywałeś ceny MCV z Tipo Station Wagon ?? Bo to kombi.
A jeśli porównujesz TIPO Sedan to powinieneś porównać ze zwykłym Loganem, a tutaj różnica przy wszystko mającym Loganie wynosi ok. 10 tys. a to już nie jest tak mało.


Tak Tipo SW 1.4T, przy fiacie nie sprawdzałem tych najsłabszych wersji bo nie było po co.
95 konny w wersji Easy kosztuje 54 tyś brutto. Lounge jest chyba 5 tyś droższe.
Nie wiem ile nowy MCV wychodzi bo nie sprawdzałem.
Narazie mi podkupili MCVła więc nadal szukam :D
Poszedł za 19 tyś brutto.
_________________

 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2017-08-18, 20:05   

Wujek napisał/a:

Tak Tipo SW 1.4T, przy fiacie nie sprawdzałem tych najsłabszych wersji bo nie było po co.
95 konny w wersji Easy kosztuje 54 tyś brutto. Lounge jest chyba 5 tyś droższe.

Raczej nie :-) wystarczy wejść w konfigurator i okazuje sie nagle że najtańsza wersja Pop jest od 57 tys. A wersja Easy zapewne więcej. Malym druczkiem napisano ze 54 tys to kalkulacja dla leasingu a i tak pewnie ta kalkulacja na potrzeby strony www. Wersja Lounge 67 tys. nawet jeśli jakiś upust to i tak dużo. Najbogatszy MCV wyszedl mi 49 tys. To jest kolosalna różnica.

Tipo.jpg.png
Plik ściągnięto 7 raz(y) 226,41 KB

Ostatnio zmieniony przez benyo 2017-08-18, 20:53, w całości zmieniany 3 razy  
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 815
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-18, 20:20   

W najlepszym wypadku będzie z 10k różnicy.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-08-18, 20:45   

benyo napisał/a:
Raczej nie :-) wystarczy wejść w konfigurator i okazuje sie nagle że najtańsza wersja Pop jest od 57 tys. ...

I od tej kwoty katalogowej (a nie promocyjnej) jest aktualnie 8% rabatu dla firm i grup zawodowych.
Co nie zmienia faktu, ze odpowiednikiem MCV Laureate za ok. 45k jest Tipo SW za ok. 55k.
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 381
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-08-18, 21:24   

Na szybko skonfigurowałem podobnego Tipo kombi, z dieslem. Różnica wynosi 12800, a należałoby porównać z zwykłym MCV. Ja porównałem do zamówionego MCV Outdoor.
 
Wujek 


Marka: Dacia
Model: Logan Pickup
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Base
Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 34
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-08-19, 08:16   

No tak, ale sorry dacia ma strasznie lipne silniki jak ktoś chce benzynę ;(
TO jest problem nie wiem dlaczego Dacia nie wprowadzi jakiejś rozsądnej benzynówki.
Chętnie bym nawet nowego przytulił, ale chociaż z czymś takim jak 1.4T z fiata.
_________________

 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2017-08-19, 08:30   

Wujek napisał/a:
No tak, ale sorry dacia ma strasznie lipne silniki jak ktoś chce benzynę ;(
TO jest problem nie wiem dlaczego Dacia nie wprowadzi jakiejś rozsądnej benzynówki.
Chętnie bym nawet nowego przytulił, ale chociaż z czymś takim jak 1.4T z fiata.

Firma nie nazywa się Dacia-Caritas, te 10 tys. PLN nie bierze się znikąd. Taka jest polityka firmy Renault.
 
Wujek 


Marka: Dacia
Model: Logan Pickup
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Base
Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 34
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-08-19, 15:49   

benyo napisał/a:
Wujek napisał/a:
No tak, ale sorry dacia ma strasznie lipne silniki jak ktoś chce benzynę ;(
TO jest problem nie wiem dlaczego Dacia nie wprowadzi jakiejś rozsądnej benzynówki.
Chętnie bym nawet nowego przytulił, ale chociaż z czymś takim jak 1.4T z fiata.

Firma nie nazywa się Dacia-Caritas, te 10 tys. PLN nie bierze się znikąd. Taka jest polityka firmy Renault.


Czy ja mówię o cenie takiej jak teraz ? Jak dla mnie może być o te 10k wyższa, ale chciałbym czerpać przyjemność z jazdy. Teraz fajne auto na miasto i w obrębie 100-200km jechać nim np. do Włoch, bym średnio chciał.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Wujek 2017-08-19, 15:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 815
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-19, 20:46   

Bez przesady, 0.9 tce jeździ w miarę dobrze. W Octavii jest 1.0, w Mondeo 1.0 a ważą kilka setek więcej i też jeżdżą. I ludzie dopłacają jeszcze do tego 1.0 tsi.
 
Wujek 


Marka: Dacia
Model: Logan Pickup
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Base
Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 34
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-08-19, 20:52   

Ogólnie to Ford zrobił 1.0 bo musiał nie oznacza, że ktoś to kupuje. Jeżeli 12sek dla ciebie to dynamiczna jazda to ok, ja nie jestem przyzwyczajony, dlatego dla siebie bym nie kupił, dla niewiasty jak najbardziej :)) Jej Dusterem nawet spoko się latało.
_________________

 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 815
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-19, 21:06   

Nie napisałem, że jest dynamiczny. Na wszelkie zawalidrogi wystarcza, z resztą to nie kwestia silnika tylko kierowcy.
 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-08-19, 21:41   

MCV w mojej konfiguracji 53000 a jak sobie takie tipo sw skonfigurowałem z tym samym co MCV to wyszedł mi 70000. Nie ma o czym mówić 8-)
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 410
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-19, 21:45   

Fiat jest dużo droższy w kombi ale z drugiej strony fakt że Dacia nie a w benzynie dużego pola manewru
 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-08-19, 21:55   

Diesel się teraz nie opłaca, paliwo w takiej samej cenie ...
Zawsze miałem PB i tylko dwa ON , pierwszy to przekładka z PB w terenówce na ON i było bajecznie ,a drugi to mój poprzedni Laguna II 2.2 dci z 2006 roku. Robiłem po 25k 30k rocznie i miało to uzasadnienie , obecnie jak zrobie 15k to będzie dobrze, a i do pracy mam 20 kilometrów . Jeszcze często w cyklu poniedziałek 20 km do pracy i w piątek 20 km z pracy do domu ...
Tylko PB nawet tce 90 8-)
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 410
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-19, 22:01   

Powiem tak obecnie mam benzynkę ale gdybym miał kupować MCV wybrałbym diesla pomimo że do pracy mam ok. 3 km
 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-08-19, 22:11   

Z tego co widzę jesteś z Krakowa wiec te 3 kilometry to pewnie jakieś 2 godziny jazdy , wiec diesel się dobrze dogrzeje ;-)

A tak na poważnie to obecne silniki są tak wysilone, że zatarła się różnica pomiędzy PB a ON w cenie eksploatacji i trwałości , tyle że PB można zmienić w PB\LPG 8-)

Przed Laguną miałem 406 SW 2.2 PB i to była jazda . Niestety w Daci nie będzie nigdy większych jednostek , ale co zrobić .

Tak czy inaczej dzisiaj przyglądałem się już na chłodno Dokkerowi i powiem że jest fajny , ale i tak jak dla mnie MCV wygrywa .
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 381
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-08-19, 22:14   

SVENSON napisał/a:
Diesel się teraz nie opłaca, paliwo w takiej samej cenie ...

No ja nie wiem. Śledzę ceny na Carefourze i dochodzi czasem do 40 groszy, co przy 50 litrach, jest już dużą różnicą. A jak masz bak 83 litry pojemności, a ja zawsze tankuję do pełna, to jednak na lizaki jest.
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 410
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-19, 22:19   

No bez przesady te 3 km to maks 10 minut ale nie chcę mi się z buta
 
Wujek 


Marka: Dacia
Model: Logan Pickup
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Base
Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 34
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-08-20, 09:06   

Tylko jeszcze jedna małą rzecz, jak coś dupnie w Dieslu to paznokcie zjesz razem z palcami. Jak coś walnie w benie... zapłacisz za to czapkę gruszek.
Ja diesla nie, bo ja głównie miasto i by mnie krew zalała z DPFem...
_________________

 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 381
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-08-20, 10:14   

Wujek napisał/a:
jak coś dupnie w Dieslu to paznokcie zjesz razem z palcami.


Ale najpierw musi Ci coś dupnąć. Jak masz wóz ściągnięty z zachodu, od babci i na liczniku 190 000, to i dupnie, bo rzeczywiście jest 550 000.
Już to pisałem: Zliczyłem usterki popularnych i bardzo dobrych benzyn i popularnych i bardzo dobrych diesli. Benzyny pewniejsze, bo mniejszy przebieg, ale stosunek ilości usterek jednostki napędowej wynosił 10:3. Także nie straszyć.

Kolega, mało kumaty technicznie, kupił Scenica, poprzedniej generacji: Kupił najprostszą benzynę, nowa z salonu, bo miał dość 1,9 dCi (silnik mega felerny). Już 3 razy był w ASO, na problemy z silnikiem. Ja z 1,5 dCi nie byłem nigdy, z 2,0 dCi też (255000 przebiegu). Nie straszyć.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne