Pewnie tak. Dlatego nasze pomiary jednostkowe są obarczone błędem. Możemy natomiast powiedzieć co nieco na temat spalania z dłuższej perspektywy, a przynajmniej na temat tego, za ile paliwa płacimy. Ja zbieram dane na ten temat od początku użytkowania auta, mam wszystkie rachunki za paliwo i notatki, jakie zużycie pokazywał licznik/komputer auta. Wiem więc, jak faktycznie zachowuje się pod tym względem moje auto, i na której stacji radykalnie oszukują na paliwie (już kilka takich w Lublinie namierzyłem i unikam).
urlopik
3400km przejechane srednie spalanie 6.06L zalewane zawsze pod korek :)
4 os na pokładzie + załadowany bagażnik
predkośc przelotowa na autostradach to 130km/h z czego 2000 po autostradach.
zawalidroga to nie byłem ;)
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Hmm to ja może trochę z innej beczki... Na swojego dusterka ciągle czekam... jednak jako osoba posiadająca i używająca auto muszę zadać wam to pytanie:
Czy zauważyliście różnice w spalaniu w zależności od stacji na której tankujecie?
Zauważyłem że tankując na Shellu zrobiłem prawie 100km więcej niż na ropie z BP.
żeby nie było to mam mercedesa 190 z '85, 2l. Z przeliczenia wychodzi 5,5l/100km vs 6l/100km.
Czy ktoś zauważył podobne różnice w spalaniu w zależności od stacji?
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-08-22, 17:36
Toiko napisał/a:
Hmm to ja może trochę z innej beczki... Na swojego dusterka ciągle czekam... jednak jako osoba posiadająca i używająca auto muszę zadać wam to pytanie:
Czy zauważyliście różnice w spalaniu w zależności od stacji na której tankujecie?
Zauważyłem że tankując na Shellu zrobiłem prawie 100km więcej niż na ropie z BP.
żeby nie było to mam mercedesa 190 z '85, 2l. Z przeliczenia wychodzi 5,5l/100km vs 6l/100km.
Czy ktoś zauważył podobne różnice w spalaniu w zależności od stacji?
Poprzedni Duster był w większości tankowany na Shellu i spalanie rzeczywiście było niskie - chodź myślę że to bardziej zasługa stylu i techniki jazdy niż paliwa.
Szczegóły z tankowań tutaj http://www.motostat.pl/vehicle-stats/45441
Jeśli chodzi o benzynę to auta tankuję na Auchan i nie widzę różnicy między innymi stacjami benzynowymi w tym zakresie.
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
4100km przejechane po rumuńskich drogach (autostrady, miasta, wsie i teren), średnie spalanie wg komputera i przy dystrybutorze wyniosło 5.6 litra. Jechałem w 2 osoby zapakowane po sam dach.
witam , w te wakacje jechałem z żona z Poznania do Warszawy mój doker spalił nieco 6 l/100 , jest to jednak zaleta paliwa , które zatankowałem. Śmiem twierdzić że paliwo sprzedawane w Polsce "B" jest gorszej jakości niż za Wisłą . a już kupowane w pewnym markecie francuskim jest zupełnie do bani
Jeśli chodzi o benzynę to auta tankuję na Auchan i nie widzę różnicy między innymi stacjami benzynowymi w tym zakresie.
Ja tankuję na "Karfurze" i to diesla. Nie widzę, żadnych różnic. No może w cenie.
trybik napisał/a:
Śmiem twierdzić że paliwo sprzedawane w Polsce "B" jest gorszej jakości niż za Wisłą . a już kupowane w pewnym markecie francuskim jest zupełnie do bani
A ja twierdzę, że paliwa kupuje się, albo z Lotosu, albo z Orlenu. Do Gdańska przyjeżdżają cysterny z całej polski, z różnymi logami na burtach.
Ostatnio zrobiono test paliw, bo niby niemieckie, jest lepsze. Było to w jakimś AŚ. Porównano te paliwa i osiągi. Brak różnic.
Chyba Shell ma swoje paliwo, reszta to polski dostawca. Orlen można trafić tak samo gówniany, jak tesco czy auchan. Co do tego, że paliwo spod hipermarketu jest tak samo dobre, jak ze zwykłej stacji to się nie zgodzę. Vectra C w benzynie czasem przerywała przy przyśpieszaniu, wymienione były świece, cewki sprawdzone i było to samo. Wystarczyło przestać tankować na tesco i objawy zniknęły.
Ostatnio zmieniony przez kicpra 2017-08-28, 11:47, w całości zmieniany 1 raz
Wszystkie stacje biorą lotosa albo orlena, shell również. Tyle że podstawowe, swoje dopakowane vpowery rzeczywiście ściąga od siebie z centrali, natomiast zwykłe eko to to samo co auchan, leclerc, orlen i reszta.
Najśmieszniejsze jest to, że parę lat temu paliwa do obwodu kaliningradzkiego dostarczali cysternami z gdańska, bo wychodziło taniej niż ciągnąć z rosji kontynentalnej.
Moje obserwacje odnośnie spalania po przejechaniu ok 20 tyś. Nie używam trybu eko oraz s&s, tempomat tylko na autostradzie. Samochód przeważnie jeździ z 1-3 osobami jak trzeba to z klimą 80% trasa 20% miasto. Co do prędkości trasa lokalnie do 110 km/h, autostrada przeważnie tempomat na 150km/h + (wolę przyspieszyć niż zwolnić). Spalanie: minimalny osiągnięty wynik to 6.5 lpg, średnio 6.7-7.4 lpg. max 10.7 lpg.(cała trasa autostrada).
Moje doświadczenia ze spalaniem były takie :11 lat miałem Logana 1.4 z gazem,spalanie od wiosny do jesieni bez klimy trasa 7.5 litra LPG przy pełnym załadunku,trasa plus miasto 8 l LPG,to była bajka:)
Zimą ok 9l LPG.
Od tego roku mam Dustera 1,6 4WD 2011 r z gazem,trasa przy pełnym załadunku 9,5 LPG,(jak z klimą to 10,5 l LPG).Miasto bez klimy 10 l LPG , z klimą 11 l LPG.Tryb jazdy 2WD
Ogólnie musiałem zmienić myślenie Logan - mniejsze spalanie było super mój rekord na zbiorniku LPG 38 l -dystans 500 km.Duster (moje marzenie) bak LPG 36 l ,rekord pokonanego dystansu 335 km.
Duster auto duże kanciate,terenowe z napędem 4WD-używam tylko w terenie (jestem wędkarzem)
Logicznie myśląc będzie paliło więcej,ale to i tak będzie to 20 zł na 100 km a nie 38 zł przy benzynie.
DLATEGO JESTEM PRZEKONANY DO LPG
Z Loganem nigdy nie miałem problemu z instalacją LPG,wymieniłem tylko 2 razy filtry,raz przy 10 000 tyś a potem ,przy 75 tyś.Regulacja zaworów regularnie co 15-20 tyś(Instalacja Landi Renzo)Przejechałem nim 135000 tyś km,z żalem sprzedałem znajomemu.
Zobaczymy jak będzie z Dusterem,kupiłem z gazem od 1 właściciela,jak na razie ok przejechałem 12000 km
Ostatnio zmieniony przez loganik7 2017-09-21, 20:36, w całości zmieniany 1 raz
Logan II 0.9 TCe
Przebieg: 5630 km
Dystans: 401 km
Średnia prędkość: 33,4 km/h
70% miasto, reszta – obwodnica Trójmiasta (~120 km/h)
W mieście EKO włączone, poza miastem wyłączone.
S&S włączone
Spalanie wg komputera: 6,5 l/100 km
Spalanie wg tankowania: 6,21 l/100 km
_________________ Pozdrawiam
Łukasz Bakuła
Ostatnio zmieniony przez bakulik 2017-09-28, 21:27, w całości zmieniany 2 razy
Witam,
Chciałbym was koledzy zapytać o średnie zurzycie paliwa waszych Dacia Duster.
Wcześniej użytkowałem Renault Scenic 1,6 16V k4m(oznaczenie slinika) bez instalacji gazowej, który palił 6,8l średniego spalania na komputerze pokładowym samochód był z roku 1999.
Wymieniłem ten samochód na Dacia Duster 4WD z tym samym silnikiem czyli 1,6 16V k4m Bez instalacji gazowej jednak obecnie na komputerze pokładowym pokazuje 7,6l średniego spalania.
Czy to normalnie spalanie czy coś nie tak???????
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-10-19, 17:54
k4m w wersji 4x4 bez ściemy średnio ok 8-9 l w zależności od stylu jazdy, zimą + 1-1,5
A różnica w oporach aerodynamicznych to co?
Duster ma niestety współczynnik Cx tylko trochę mniejszy od cegły.
Wysokość prześwitu też jest ważna.
Ciesz się że i tak masz takie niskie spalanie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum